Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 12:22

_Penotti schreef:
En die fiets valt spontaan zomaar floep ineens om?
Daar is niet eerst die auto tegen aan gebotst?

Met valse foto's ging ik al helemaal niet mee werken, maar ik denk ook dat ik niet mee zou gaan in de rest van het verhaal. Misschien dat hun het duidelijker uitleggen, maar op deze manier vind ik het ongeloofwaardig.

Ze beweren dat de fiets niet stevig genoeg stond geparkeerd en al eens vaker is omgevallen, door bijvoorbeeld een windvlaag oid..

Wat ik vooral ervaren heb is dat de fiets wel eens omvalt doordat voorbijgangers er tegenaan lopen of dat iemand anders daar een fiets naast wil neerzetten en daarbij mijn fiets omduwt, maar de fiets valt volgens mij nooit spontaan om. Ik zet hem altijd zo neer dat die niet zomaar kan vallen. Bovendien is het een drukke studentenbuurt met veel fietsen (en weinig plek) dus er kan eens iets omvallen..

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 12:24

Vreemd verhaal idd. Sowieso dat een fiets zomaar om kan vallen en dan ook nog eens via jouw verzekering willen doen terwijl jij op vakantie was.
Of zou het gister door de storm zijn geweest?

Edit, als er zoveel fietsen staan wie zegt dan dat het jouw fiets was. Wist niet dat je ook al aansprakelijk bent voor fietsen die schade veroorzaken..

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 12:29

Ladygiroc schreef:
Vreemd verhaal idd. Sowieso dat een fiets zomaar om kan vallen en dan ook nog eens via jouw verzekering willen doen terwijl jij op vakantie was.
Of zou het gister door de storm zijn geweest?

Edit, als er zoveel fietsen staan wie zegt dan dat het jouw fiets was. Wist niet dat je ook al aansprakelijk bent voor fietsen die schade veroorzaken..

Het kan ook door een storm zijn gebeurd ja.. Ik weet niet wanneer het was eigenlijk.

Diegene parkeert de auto altijd naast de plek waar mijn fiets altijd staat, daarom is hij overtuigd dat het mijn fiets was. Ik geloof hem ook wel hoor, maar heel vaak zetten andere mensen op dat plekje ook hun fiets/scooter neer en dan duwen ze mijn fiets om..

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 12:30

Waarom hebben ze geen foto gemaakt toen het was gebeurt dan?
Als er erg veel fietsen staan, dan is het ineens die van jou? Of juist wel gemakkelijk omdat je er niet was.
Daarnaast heeft de auto dan ook weinig afstand van de fietsen gehouden. Geen idee hoe het daar geregeld is, maar ook dat is wel bijzonder.
Daarnaast heb je zelf de schade gezien, kan het wel door een omvallende fiets?

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 12:32

Zij willen nu overigens dat ik nooit meer mijn fiets daar neerzet, terwijl ik hier al 3,5 jaar woon en altijd de fiets daar heb geparkeerd :') en verder is er nooit iets gebeurd

Er is hier ook een probleem met beperkte ruimte om fietsen te parkeren, dus dat werkt ook niet mee. Maar ze kunnen toch niet eisen dat die plek waar zij toevallig hun auto willen parkeren altijd fietsvrij blijft?

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 12:35

_Penotti schreef:
Waarom hebben ze geen foto gemaakt toen het was gebeurt dan?
Als er erg veel fietsen staan, dan is het ineens die van jou? Of juist wel gemakkelijk omdat je er niet was.
Daarnaast heeft de auto dan ook weinig afstand van de fietsen gehouden. Geen idee hoe het daar geregeld is, maar ook dat is wel bijzonder.
Daarnaast heb je zelf de schade gezien, kan het wel door een omvallende fiets?

Meestal is het wel alleen mijn fiets die op die plek staat, maar afwisselend staan er ook wel eens andere fietsen/scooters en dergelijk. Maar natuurlijk was ik net op vakantie en stond in die periode mijn fiets ook op die plek.

De auto stond gewoon langs de straat en de fiets stond tegen een lantaarnpaal geparkeerd.

De schade is een kleine deuk; ik weet niet voor in hoeverre dit door een fiets kan zijn veroorzaakt.

Ik vraag me inderdaad wel af waarom hij toen geen foto heeft gemaakt.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 12:40

IsaCalixa schreef:
Zij willen nu overigens dat ik nooit meer mijn fiets daar neerzet, terwijl ik hier al 3,5 jaar woon en altijd de fiets daar heb geparkeerd :') en verder is er nooit iets gebeurd

Er is hier ook een probleem met beperkte ruimte om fietsen te parkeren, dus dat werkt ook niet mee. Maar ze kunnen toch niet eisen dat die plek waar zij toevallig hun auto willen parkeren altijd fietsvrij blijft?

Ik denk dat ze gewoon pech hebben... Misschien hebben ze zelf jouw fiets tegen hun auto aangestoten en laten ze jou ervoor opdraaien... En je fiets er lekker blijven parkeren. Zolang er geen verbodsbord staat, mag dat gewoon. Laat hun de auto maar lekker ergens anders parkeren! Want als jij je fiets er niet neerzet, zat iemand ander hem daar wel neer.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 12:42

Ik zou je fiets voortaan met een ketting aan de paal leggen, kan hij ook niet zomaar omvallen.
En die met de auto heeft mijn betreft pech, geloof er weinig van. Nu wel ineens aan foto;s denken en toen niet... :n
Misschien kan hij bij het waarborgfonds aankloppen.

poes

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 12:49

Toon hen de communicatie van je verzekering en laat hen het uitzoeken met hun verzekering. Zij kunnen jouw verzekering weer aanspreken.

Jessol: het gaat om runds en varkensvlees denk ik bij een bicky. Zeker met deze temperaturen zou Ik dat echt niet heropwarmen. Qua voedselveiligheid echt een risico.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 12:49

Heel fijn om te horen dat hij dus eigenlijk niet veel te zeggen heeft, want er is inderdaad geen bewijs.. En hij neemt ook een risico door zijn auto op die plek te parkeren, had inderdaad ook een andere fiets kunnen zijn. Maargoed, is voor mij toch weer een opluchting :) hij wilde iets van 500 euro hebben.. pff

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 19:59

Oei, ik zou inderdaad zeker niet meewerken aan valse foto's. Wel vervelende situatie, zeg. Hij kan je inderdaad niet verbieden om je fiets daar neer te zetten, maar sommigen zijn dan wel zo flauw om je banden leeg te laten lopen of zo... :roll:

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 20:08

Ik reed vanmiddag in een auto met een automatische handrem, er zit een knopje tussen de 2 voorstoelen. Wat gebeurt er als je die tijdens het rijden aantrekt?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 20:23

Independence schreef:
Ik reed vanmiddag in een auto met een automatische handrem, er zit een knopje tussen de 2 voorstoelen. Wat gebeurt er als je die tijdens het rijden aantrekt?

Volgens mij niks. Met een ouderwetse handrem meestal ook niet trouwens. ‘Handbreak turns’ met een gewone auto en handrem zijn lastiger dan je denkt.
Wel eens geprobeerd met een jeep met een ouderwetse handrem in de sneeuw op een lege parkeerplaats. Resultaat: 0, niks noppes nada.
Stuur omgooien: ook weinig effect. Handrem te slap.
Gassen, vol op voetrem en stuur omgooien: mooie pirouettes. :D

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 21:08

Als je langzaam rijdt op een zandpad kom je strak slippend tot stilstand haha. Met hoge snelheid zou ik je het niet aanraden om te testen denk ik :')

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 21:11

Cowboy55 schreef:
Independence schreef:

Volgens mij niks. Met een ouderwetse handrem meestal ook niet trouwens. ‘Handbreak turns’ met een gewone auto en handrem zijn lastiger dan je denkt.
Wel eens geprobeerd met een jeep met een ouderwetse handrem in de sneeuw op een lege parkeerplaats. Resultaat: 0, niks noppes nada.

Ik zou dit niet te hard roepen dit gaat niet voor alle auto's op. Ik reed ooit 60 toen mijn ex aan de handrem trok en wij gingen drie rondjes en stonden toen stil. Het verstandigste is het gewoon niet uit willen proberen :) ik hield er een halve hartverzakking aan over.

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 10:49

Hoe ver moet je (onbeschermd) bij de dierenarts vandaan blijven wanneer deze röntgenfoto's maakt in een open ruimte?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 11:39

Geen idee, je krijgt toch standaard dat loden schort aan?

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 12:03

Kimmie25501 schreef:
Als je langzaam rijdt op een zandpad kom je strak slippend tot stilstand haha. Met hoge snelheid zou ik je het niet aanraden om te testen denk ik :')

Maar stel dat je een kind in de auto hebt die per ongeluk aan het knopje zit? Lijkt me toch veel gevaarlijker dan een normale handrem waar je kracht voor nodig hebt

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 12:07

Independence schreef:
Kimmie25501 schreef:

Maar stel dat je een kind in de auto hebt die per ongeluk aan het knopje zit? Lijkt me toch veel gevaarlijker dan een normale handrem waar je kracht voor nodig hebt

Dan gebeurt dit:

https://topgear.nl/autonieuws/aan-de-el ... et-rijden/

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 15:46

poes schreef:
Toon hen de communicatie van je verzekering en laat hen het uitzoeken met hun verzekering. Zij kunnen jouw verzekering weer aanspreken.

Jessol: het gaat om runds en varkensvlees denk ik bij een bicky. Zeker met deze temperaturen zou Ik dat echt niet heropwarmen. Qua voedselveiligheid echt een risico.

Dat zag ik te laat. :')

Ik heb naast de omheining van mijn weide en de struik van de buren een stukje waar wilgen staan. Er komt daar altijd enorm veel onkruid maar ik vraag mij af moest ik daar een dun stukje mest leggen, of dat minder zou doorkomen? Of net wel? Het zou fijn moest ik op die manier mijn mesthoop wat kunnen verkleinen. :')

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 18:10

Wanneer is het “acceptabel” om na te vragen wat er gebeurd met een tijdelijk contract? Mijn jaarcontract loopt 31-10 af en ik weet dat mijn baas dus tot eind september de tijd heeft om het aan te geven. Maar ik zit midden in mijn re-integratie en het geeft mij nogal stress dat ik straks zonder werk kan komen te zitten (met alle gevolgen van dien). Kan ik het nu al vragen of is dat te vroeg?

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 18:16

Je kan altijd vragen, of hij al een antwoord heeft weet je niet.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 18:23

Cowboy55 schreef:
Independence schreef:

Tijdens 1 van mijn rijlessen heeft mijn instructeur dit eens op een verlaten parkeerterrein gedaan toen er een dikke laag sneeuw lag. Uiteraard wel in overleg, om te oefenen met een slippende wagen. Ik moest vol gas rijden en terwijl ik me op 1 punt oriënteerde, trok hij de handrem aan. Nou en of die auto slipte. :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 18:25

Flowery schreef:
Wanneer is het “acceptabel” om na te vragen wat er gebeurd met een tijdelijk contract? Mijn jaarcontract loopt 31-10 af en ik weet dat mijn baas dus tot eind september de tijd heeft om het aan te geven. Maar ik zit midden in mijn re-integratie en het geeft mij nogal stress dat ik straks zonder werk kan komen te zitten (met alle gevolgen van dien). Kan ik het nu al vragen of is dat te vroeg?

Ik had vorig jaar een contract via een uitzendbureau bij een opdracht t/m 1 september. Ik heb geloof ik in april, terwijl ik ziek was!!!, aangeven welke weken ik vakantie wilde en dat dit afhing van het einde van het contract. Dus ik ging of in de zwaarste periode met vakantie (als iedereen met vakantie is) omdat ik aan het einde van mijn contract zat, of ik nam op een ander moment vakantie.
Inderdaad vanwege de stress...

Gewoon op een nette manier ter sprake brengen.

Overigens werd ik per 1 juli aangenomen door de opdrachtgever. Dus er was uiteindelijk geen probleem.

Ik had wel een manier en een reden natuurlijk om het aan te geven op een vrij eenvoudige manier. En in mijn geval 'without a care in the world'.
Maar in feite heb jij die reden ook gewoon, maar dan wel met die care in the world... Dus even creatief zijn in het brengen misschien... Maar het is in mijn optiek gewoon acceptabel..

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 18:45

Janine1990 schreef:
Flowery schreef:

Ik had vorig jaar een contract via een uitzendbureau bij een opdracht t/m 1 september. Ik heb geloof ik in april, terwijl ik ziek was!!!, aangeven welke weken ik vakantie wilde en dat dit afhing van het einde van het contract. Dus ik ging of in de zwaarste periode met vakantie (als iedereen met vakantie is) omdat ik aan het einde van mijn contract zat, of ik nam op een ander moment vakantie.
Inderdaad vanwege de stress...

Gewoon op een nette manier ter sprake brengen.

Overigens werd ik per 1 juli aangenomen door de opdrachtgever. Dus er was uiteindelijk geen probleem.

Ik had wel een manier en een reden natuurlijk om het aan te geven op een vrij eenvoudige manier. En in mijn geval 'without a care in the world'.
Maar in feite heb jij die reden ook gewoon, maar dan wel met die care in the world... Dus even creatief zijn in het brengen misschien... Maar het is in mijn optiek gewoon acceptabel..

Dank je voor je uitgebreide reactie :) Ik ga het denk ik toch maar alvast ter spraken brengen, vanwege de stress wat mijn herstel niet echt ten goede komt..