Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nicje87

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 11:56

Ik zou het minimaal net zo schoon achterlaten als dat je het aantrof.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 12:32

Als iemand bij mij op zou passen voor zo'n laag bedrag t.o.v. pension zou het bed afhalen en stofzuigen meer dan voldoende zijn :j

Hier altijd gevulde voorraadkasten en een vriezer vol met vlees. Als we van de oppasser weten dat ze het niet breed hebben laten we nog wat geld achter.

Zelf deel ik de mening van Nicje87, het liefst nog iets schoner achterlaten :D Dan kan daar nooit iets over gezegd worden.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 15:01

Ik ruim dat op wat ik gebruikt heb, doe de afwas, veeg de vloer en haal een doekje over de tafel en als ik de wc gebruikt heb maak ik die ook even schoon.
Is door de storm het tuinmeubilair etc omgewaaid dan zet ik dat even overeind.
Post leg ik netjes op een stapeltje op een vaste plek en de planten geef ik water volgens aangegeven schema maar in hoofdzaak ben ik er dagelijks voor het huisdier.
Ik ontvang ong €50,- per oppasperiode, de duur van de periode verschilt: meestal 9-16 dagen.
Ik vraag overigens geen vergoeding, enkel dat dat vergoedt wordt wat ik moet uitgeven aan bijvoorbeeld voer, bodembedekking (in geval van knaagdier/vogel etc), dierenarts en/of schade aan mijn huis.
Degenen die persé een vergoeding willen geven mogen dat naar eigen inzicht doen maar met een goedkoop pakje hondenkoekjes of gewoon een 'bedankt voor de goede zorgen' ben ik ook al heel blij. :)
Hond(en) van mijn ouders gaan met gesloten portemonnee, wanneer het nodig is gaan die van mij daar logeren en andersom dus buiten de evt schade en dierenartskosten betalen we elkaar niets.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 15:39

Ja ik ken deze mensen verder niet, het is echt een soort zakelijke afspraak haha. Maar ze zijn wel super aardig dus wil gewoon de boel netjes achterlaten. Pensions hier in de regio kosten trouwens vaak 10-15 euro.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 15:46

Ik vind 15,- echt heel weinig, vooral omdat de hond lekker in zijn eigen omgeving kon blijven! Dus doekje langs alles, bed af en stofzuigen is meer dan voldoende. Een schoonmaker kost meer en je hebt voor de hond gezorgd.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 19:02

MarlindeRooz schreef:
Ik woon op 27m2 ja. _O-
Maar in mijn huidige oppashuis ga ik wel een emmer meenemen als ik het hele huis ga dweilen en soppen voor ze morgenavond thuiskomen.

Wat vinden jullie normaal om te doen qua schoonmaken als je op een huis gepast hebt voor hun hond. Krijg 15 euro per dag en de hond moet alleen al 2uur per dag wandelen. Dus is geen vetpot ofzo. Maar wil ook niet gierig zijn qua schoonmaken. Wil ze niet het gevoel geven dat ze in een goor huis terugkomen haha.

Wat ik ga doen:
- overal waar ik ben geweest zuigen en dweilen
- trap afnemen (is wit en echt goor door die hond haha)
- badkamer grondig
- wc grondig
- woongedeelte afnemen
- alle doekjes, handdoeken enzo wassen en nieuwe ophangen
- Mijn logeerbed (niet hun eigen) afhalen en wassen

Ik stofzuig, eventueel dweil in keuken of badkamer. Beddengoed en handdoeken in de wasmand of machine. Verder laat ik keuken en badkamer en zo schoon achter maar ga niet lopen poetsen… ik vraag bijna het dubbele.

Ik laat het ook niet schoner achter dan hoe ik het vond, dus het hangt er ook een beetje vanaf hoe strak ze zelf zijn.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 20:24

Ja, maar jullie vergeten even dat het voor haar ook een win/win is. Zij zit in een "vakantiehuis", en de mensen zijn zo vriendelijk geweest hun huis open te stellen voor haar.

Ik zou het zeker netjes achterlaten, niet steriel, maar even zorgen dat de vuile was weg is, vuilniszakken weg, vaatwasser gedraaid heeft. En dan even een doekje erdoorheen. Muziekje op en je bent zo klaar.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 20:33

Ja precies.

Het is wel zo dat het idee / tarief gebaseerd is op bij mij thuis haha. Maar de hond was zo bang dat ze niet eens sliep bij mij thuis.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 21:47

Utixo schreef:
Ja, maar jullie vergeten even dat het voor haar ook een win/win is. Zij zit in een "vakantiehuis", en de mensen zijn zo vriendelijk geweest hun huis open te stellen voor haar.

Ik zou het zeker netjes achterlaten, niet steriel, maar even zorgen dat de vuile was weg is, vuilniszakken weg, vaatwasser gedraaid heeft. En dan even een doekje erdoorheen. Muziekje op en je bent zo klaar.

Ja zo doe ik het ook. Maar ik ga geen hele badkamer soppen.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 08:17

Interessante discussie. Binnenkort gaat er ook iemand op onze honden passen en ik was ook aan het nadenken over de vergoeding. Maak je daar onderscheid in aan de hand van het soort huis dat je biedt? Is het anders als je in een rijtjeshuis moet oppassen dan als je in een enorme villa moet oppassen? Omdat de villa meer als een win-win zou voelen?

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 08:24

Ik heb, toen ik nog thuis woonde, ook zomers op huizen gepast. Meestal met honden, soms ook paarden erbij. Ik vind het ook wel afhangen van de faciliteiten in huis inderdaad. Voelt het als vakantie, met luxe, of ga je erop achteruit? En hoeveel aandacht heeft het dier nodig? Mogen er vrienden over de vloer komen? Ik heb eens ergens 4 weken op een huis gepast en daar ook een vakantie baantje geregeld, dat was wel leuk verdienen. Ook eens een week op een huis van een kennis, via via, gepast. Zó blij dat dat maar 1 week was. Hond vroeg enorm veel aandacht, veel reistijd naar werk en te kleine vergoeding. Daarnaast een enorm smerig huis vol vlooien -O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 08:48

Als ik ergens heen wil (vrienden, eigen huis, station) is dat 20-25 min fietsen. :P Het is wel in mijn eigen stad dus het is niet echt echt vakantie. Het is voor mij prettig omdat ik hier niet wakker geschreeuwd word 4 dagen per week.

Daarbij wandel ik 2 tot 3 uur per dag met de hond. Verder doe ik hersenspelletjes en spelen met haar. Ze kan niet super lang alleen zijn dus ik ben veel thuis. Het is een border collie van 16/18 maanden dus ja wat wil je haha. Het is voor haar ras en leeftijd wel echt een heel makkelijk hondje!
Maar ik ga zo inderdaad de badkamer even vlug doen, het hele huis zuigen en dweilen en wat vieze plekjes schoonmaken. En dan inderdaad nog de keuken/wc aan het einde van de dag. :P

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 09:13

Plukje schreef:
Interessante discussie. Binnenkort gaat er ook iemand op onze honden passen en ik was ook aan het nadenken over de vergoeding. Maak je daar onderscheid in aan de hand van het soort huis dat je biedt? Is het anders als je in een rijtjeshuis moet oppassen dan als je in een enorme villa moet oppassen? Omdat de villa meer als een win-win zou voelen?

Bij een enorme villa zou ik juist denken dat die mensen wel een goede vergoeding kunnen betalen...

Vergoeding zou minimaal de tijd die je aan het beestje kwijt bent x minimumloon moeten zijn vind ik.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 09:15

Wie gaat er dan 50 euro per dag betalen aan een hondenoppas. Of ben ik dan gierig. :P

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 09:22

corinep schreef:
Bij een enorme villa zou ik juist denken dat die mensen wel een goede vergoeding kunnen betalen...

Vergoeding zou minimaal de tijd die je aan het beestje kwijt bent x minimumloon moeten zijn vind ik.

Haha, ik merk inderdaad vaker dat mensen zo over ons denken, maar toch ben ik iedere keer weer verbaasd. We hebben een extreem klushuis gekocht en zelf met bloed, zweet en tranen en veel spaargeld omgebouwd tot prachtige villa op nog mooiere locatie. Ik zie ons als harde werkers die ieder dubbeltje omdraaien om te investeren in onze woondroom. Anderen zien ons als verwende kapitalistische yuppen waarbij het geld tegen de plinten opklotst.

Tijd aan de honden is niet meer dan twee keer per dag voer in de bak doen en een paar knuffels geven. Ze lopen los in ons eigen omheinde bos, dus hoeven niet uitgelaten te worden. Hersenwerkjes en balspellen zijn ze niet geschikt voor. Je hoeft je hier dus alleen maar neer te leggen op een fijn ligbedje met een goed boek en te genieten van de mooie natuur. En oh ja, ik vind het fijn als je de douche droogmaakt nadat je gedoucht hebt (in onze mooie badkamer met sunshower).

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 09:34

Ik zou alsnog iemand zo'n 10-15 euro per dag geven. Ook omdat er iemand is die toch op je dieren en je terrein let. Maar ik heb het voor vriendinnen ook wel gratis gedaan. En toen woonde ik in een klushuis wat nog lang niet af was en met 4 paarden waar ik elke dag mest bij moest ruimen.

Maar vond dat toen suuuuper leuk!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 09:46

MarlindeRooz schreef:
Wie gaat er dan 50 euro per dag betalen aan een hondenoppas. Of ben ik dan gierig. :P

Dat zou ik ook echt niet doen. Dan breng ik mijn hond wel naar een pension. Mijn katten gaan ook naar een pension. Heb wel Pawshake overwogen maar vind het toch niet fijn als ze alleen thuis zitten. En voor de kosten maakt het niet uit. Vind Pawshake ook echt duur.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 09:52

Mensen op pawshake (daar heb ik dit adres van) mogen hun eigen tarief instellen als oppas zijnde he. Maar ik krijg vooral veel honden van mensen die hun hond niet naar een normaal pension willen brengen. Daarbij zou deze hond dan gewoon 8 dagen bijna niet slapen, poepen en plassen. :(:)

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 10:09

Ik heb afgelopen oktober met een vriendin op de alpaca's van mijn oom gepast. We hadden een hele boerderij voor ons zelf met gevulde koelkast en was een soort van vakantie. We kregen 50 euro voor 5 dagen boodschappen en we hebben ieder nog 50 euro pp gekregen.
Was elke dag rondje alpaca's met biks hooi en om de paar dagen water. En de kippen water en graan geven en eitjes rapen. Kostte denk ik samen een uur a anderhalfuur per dag. Ohja en de hondjes even de deur open doen en brokjes geven maar dat doe ik ook al elke dag thuis.
Laatst bijgewerkt door Keizerinnnn op 26-02-22 10:18, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 10:10

Omg een week met alpaca's lijkt me prachtig. _O_

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 10:16

Ik ga in mei een week op 3 paarden, 4 honden, vissen en een kameleon passen.
1x in de week komt daar een schoonmaakster al standaard.
Ik moet de dieren voeren en mest uit de wei / paddock halen. Wandelen met de honden. Die natuurlijk eten en drinken geven en de kameleon 1x per dag eten geven en water sprayen in het terrarium.

Krijg ik niks voor. :+

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 10:18

MarlindeRooz schreef:
Omg een week met alpaca's lijkt me prachtig. _O_

Haha ja was het ook. Van de zomer ook gedaan en toen waren er ook veulens. Geweldig.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 10:27

MarlindeRooz schreef:

Als iemand bij ons in huis op ze past en ze elke dag echt goed uitlaat en met ze op de bank gaat liggen, zouden wij dat zeker betalen. En wij hebben nog makkelijke honden ook, binnen enkele maanden losloopbos en duin en strand achter het huis, villa in de stad :)) en je mag de honden af en toe best wat uren alleen laten.
Een goede en betrouwbare oppas voor de hond vind ik nog moeilijk te vinden. Volgens mij zit je alleen goed uit de richting :D

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 10:39

Beetje iets andere situatie maar alsnog gierig.

Een hele tijd geleden had ik een paard die door m'n shetlander was geschopt.
Paard bleef kreupel ondanks meerdere bezoeken van de dierenarts.

Uiteindelijk meerdere klinieken afgewogen en besloten dat we naar Utrecht zouden gaan. ( En vanaf Groningen is dat best een eind)

Een "vriendin" hoorde van onze plannen en vroeg"of mijn paard dat wel waard was?"

>;)

Hoe bedoel je dat vroeg ik.

Nou mijn paard had geen papieren dus waarom zou je ermee naar zo'n dure kliniek gaan?

Ik was sprakeloos.

Diezelfde persoon zei onlangs dat ze mijn Junior allang zou hebben opgeruimd.

( Junior heeft een dik medisch dossier maar goede kansen om weer gezond te worden)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 10:41

Fitzroy schreef:
Dat zou ik ook echt niet doen. Dan breng ik mijn hond wel naar een pension. Mijn katten gaan ook naar een pension. Heb wel Pawshake overwogen maar vind het toch niet fijn als ze alleen thuis zitten. En voor de kosten maakt het niet uit. Vind Pawshake ook echt duur.

Die snap ik niet. Je dieren naar een vreemde omgeving, minder aandacht dan thuis, maar dat is het geld wel waard? Ik zou juist heel blij zijn als er iemand in mijn huis op mijn dieren zou passen. Ook een stuk prettiger dat het huis niet leeg is