Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 13:06

Maar er mogen toch ook metalen in de oranje container? :+
Dit is het zoekresultaat op “dvd”, staat niet bij dat de dvd zelf in het restafval moet.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 13:18

Alleen blik geloof ik. En het is natuurlijk anders als je een product hebt dat uit één materiaal bestaat of uit meerdere is opgebouwd die niet zomaar te scheiden zijn. Kijk eens bij de afvalwijzer die ik eerder plaatste.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 13:56

Century schreef:
Alleen blik geloof ik. En het is natuurlijk anders als je een product hebt dat uit één materiaal bestaat of uit meerdere is opgebouwd die niet zomaar te scheiden zijn. Kijk eens bij de afvalwijzer die ik eerder plaatste.

Ook aluminiumbakjes mogen erin. Dus niet alleen blik ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 14:09

De afvalwijzer van Rova (hier komt de Rova) geeft oranje container aan, dus daar zitten ze nu in :Y)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 14:14

Wij hebben trouwens plastic in zakken, hierin worden ook drankenkartons gedaan... Lijkt me ook niet echt plastic of uit één materiaal te bestaan. :o

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 14:30

Verschilt ook gewoon per gemeente wat er in mag.

Plastic hangt ook af van thermoplast (smelt) of thermoharder (smelt niet)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 15:45

Ja, metaal mag er ook bij, maar alleen als het losse onderdelen zijn.
Dus het folietje en het bakje van de boter mag beide bij PMD, maar ze moeten los van elkaar kunnen. Bij een chipszak kan dat niet.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 16:23

Janine1990 schreef:
Wij hebben trouwens plastic in zakken, hierin worden ook drankenkartons gedaan... Lijkt me ook niet echt plastic of uit één materiaal te bestaan. :o

Er zijn inderdaad meer dingen die erin mogen. Ik was inderdaad niet volledig. Verschilt ook per gemeente. Ze zullen het proces hebben afgesteld op dat ze ook drankkartons kunnen verwerken :).
Wat afval scheiden betreft is het denk ik het beste bij je gemeente te kijken wat die wil.

iirrssjjee schreef:
Century schreef:

Ook aluminiumbakjes mogen erin. Dus niet alleen blik ;).

Weer wat geleerd!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 17:35

Citaat:
It’s national single awareness day, an other pagan feast . And I am sure many woman will hate me even more for saying it

Wordt dit als dyslexie gezien in het Engels???

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 20:28

Wat precies?

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 21:38

Janine1990 schreef:
Citaat:
It’s national single awareness day, an other pagan feast . And I am sure many woman will hate me even more for saying it

Waar heb je het precies over? Dat single zijn als een probleem zoals dyslexie gezien wordt?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 21:47

Ik denk meer de grote hoeveelheid spelfouten.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 21:56

Janine1990 schreef:
Citaat:

Hm - wees je op Valentijnsdag bewust van het feit dat niet iedereen happy single is.
Lijkt me een prima plan.

Voor zover ik iets van Wicca en Druiden afweet is het geen 'pagsn' feest. (Valentijn zou je wel een 'heidens' feest kunnen noemen.)

...de link met dyslexie ontgaat mij.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 22:07

Het enige wat ik eruit kan halen is dat woman eigenlijk women moet zijn. Want dat is meervoud
En misschien an other aan elkaar

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 22:10

En het is Singles Awareness Day. Maar 3 fouten in 2 zinnen is best al veel, en dan hebben we het nog niet over het feit dat ook bij de punt geen spatie hoort, of dat er uberhaupt geen punt hoort (maar een komma). Ook is S.A.D. met hoofdletters.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 22:23

fleurtjeuh schreef:
Het enige wat ik eruit kan halen is dat woman eigenlijk women moet zijn. Want dat is meervoud
En misschien an other aan elkaar

Nou ik doelde inderdaad voornamelijk op many woman inderdaad... :D

Omdat ik dyslexie in het Nederlands alleen ken in spelfouten... Maar hij heel erg vaak dit soort fouten maakt, vraag ik het me af.

Het gaat trouwens om mijn neef die op zijn 16e is geëmigreerd naar Canada, maar geen woord Nederlands meer spreekt. Leren was niet zijn sterkste punt vroeger, dus ik gok op dyslexie, maar ik weet niet of dit in het Engels anders is dan het Nederlands? Ik zie weinig dyslectici op Bokt dit soort fouten maken. Maar misschien komt dat omdat ik dergelijke vervoegingen in het Nederlands zelf ook vaak fout doe.

Wat ik over zijn standpunt en Valentijnsdag te zeggen heb, wilde ik eigenlijk buiten beschouwing laten :') De volledige quote gebruikte ik voornamelijk voor de context.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 23:01

Waarom zie je bij (de meeste?) dieren bij ontspanning geen oogwit en bij mensen wel?

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 23:04

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 23:44

Janneke2 schreef:
Valentijn zou je wel een 'heidens' feest kunnen noemen.
Bedoel je dat Sint Valentijn geen Christen was? Of dat zijn feestdag niet op de Heiligenkalender zou staan?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 08:48

oomens schreef:
Janneke2 schreef:
Bedoel je dat Sint Valentijn geen Christen was? Of dat zijn feestdag niet op de Heiligenkalender zou staan?

Ik twijfel gezien zijn berichtgeving er ook aan of hij (nog) wel Christen is... Heb het idee dat hij Joods is geworden de afgelopen jaren. Geen idee of dat kan hoor. Maar zou wel kunnen verklaren dat hij het als heidens ziet toch? Want het bestaat bij de joden niet...

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 10:32

Citaat:
Citaat:

Citaat:
Ik twijfel gezien zijn berichtgeving er ook aan of hij (nog) wel Christen is... Heb het idee dat hij Joods is geworden de afgelopen jaren. Geen idee of dat kan hoor. Maar zou wel kunnen verklaren dat hij het als heidens ziet toch? Want het bestaat bij de joden niet...

Valentijnsdag werd populair door de tragische dood van would be moviestar Rudolph Valentino.

...dat lijkt mij net niet hetzelfde als Sint Valentijn. (En nee, niet iedereen op de heiligenkalender is christen - een mens kan zich slap lachen over godsdienst, maar dit is echt zo.)
Het lijkt mij ook geen aanleiding om het te benoemen als een feest van Wicca of Druiden.
De Joden hebben het ook niet op hun uitgebreide feestkalender staan.

Blijkt over: feest van het volk:'heidens'.

PS: uiteraard kan iemand die eerst christen was Joods worden. (Het is een zware procedure, maar ja: het kan.)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 20:26

Waarom lijkt m'n hamster geen voedselvoorraad te maken? Hij heeft geen bakje, maar krijgt 1x in de week een grotere hoeveelheid voer en de rest van de dagen een beetje. Ik gooi het altijd in de kooi rond of beetje onder het zaagsel, zodat hij moet zoeken.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 15:20

Wanneer kan ik weer “veilig” eten nadat ik heb overgegeven? Laatste keer was 12 uur ongeveer. Maar durf niks te eten :+

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 15:51

SavannahNx schreef:
Wanneer kan ik weer “veilig” eten nadat ik heb overgegeven? Laatste keer was 12 uur ongeveer. Maar durf niks te eten :+

Ik zou het gewoon proberen, een appel ofzo, lekker licht verteerbaar :)

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 15:55

Waarschijnlijk ligt het er aan waarom je aan het overgeven was, wanneer het weer veilig is.

Op zich zou ik denken dat je wel weer goed zit, maar begin idd rustig aan. Beschuitje ofzo.