Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lianne86

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 11:35

Precies, want genoeg mensen waarvan de afbetaling steeds wordt uitgesteld "komt deze maand niet uit.." etc.

Maar als het om en zadel gaat, zou ik toch het liefst zelf meegaan :) Niet alles kun je zien, stel ze doen extreem lomp, boom breekt... Of wat dan ook..

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 11:37

Zo gaat het in een winkel toch ook ?
Je betaalt het artikel ook volledig, anders kom je echt de deur niet uit :n

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 13:53

Ik wou graag kaartjes voor gtst live vrijdag, dus een gezocht advertentie geplaatst.
Krijg ik vandaag een mail van iemand die 1 dag lid is en dat die kaarten heeft.
Ik gevraagd waar ze wonen en ik alleen maar echte kaarten wil ipv e-tickets.
Krijg ik terug dat het e-tickets zijn maar dat we af kunnen spreken dat ik ze pas betaal als we heen zijn geweest.

Maar ik ga het dus niet doen, vertrouw het voor geen meter en straks sta ik daar en zijn ze nep en heb ik 2 uur voor niks gereden.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:21

Pffff.
Mijn roze marathon wagen hier op bokt gezet, en die advertentie ook gedeeld op facebook.
Ruim 50 reacties gehad, waaronder hele leuke.
Maar ook mensen die denken hem voor 500 euro wel even op te mogen halen 8)7

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:31

Hij is inderdaad leuk !
Maar waarom zet je dan geen richtprijs in je advertentie ... ik zie hier ook alleen maar mensen die om de prijs vragen :o

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:35

Shirley schreef:
Hij is inderdaad leuk !
Maar waarom zet je dan geen richtprijs in je advertentie ... ik zie hier ook alleen maar mensen die om de prijs vragen :o

Stond erbij, maar kreeg toen rare PB's van een paar mensen waar ik echt niet op zit te wachten.

Daarbij was het een vraagprijs die er stond, en alles is bespreekbaar.
Maar liever 100 keer de vraag wat de VP is, dan PB's waarin ik afgezeken wordt over mijn kar, terwijl mensen hem nog niet eens gezien hebben.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:36

Nou ja .. wat een rare mensen heb je toch ook 8)7

Ook al zou je 'm te duur vinden, dan sla de advertentie over, dan ga je toch geen rare berichten sturen :?

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:43

Shirley schreef:
Nou ja .. wat een rare mensen heb je toch ook 8)7

Ook al zou je 'm te duur vinden, dan sla de advertentie over, dan ga je toch geen rare berichten sturen :?

Zo denk ik er ook over, maar ja helaas sommige niet.
Maar ja, waren van mensen welke verder geen berichten op bokt hadden, dus zal er niet zo wakker van liggen.
Maar gewoon geen zin in.

De kar hoeft niet weg, maar doe er op dit moment niet veel mee.
De fjord die ik er soms voor had staat nu niet bij mij thuis (uitgeleend) en zijn eigen wagen is volledig gerestaureerd.
De welsh pony die er voor stond soms is van mijn zusje, maar deze heeft ook nog een andere kar waar ze mee rijden kan.
En de shetjes waar ik hem voor had gekocht rijd ik niet meer mee.
De achterpony was niet van mij, en wordt nu gebruikt om kinderen op te laten rijden, daardoor is die wat sloom, en te langzaam voor mijn voorpony.
En heb te weinig tijd om tandem te rijden... helaas :(

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 20:42

Had hem ook al voor je gedeeld bij iemand op FB HTM.
Maar ik snap die rare pb's ook niet hoor, maar wat je zegt "niet wakker van liggen".

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:03

De eerste dag zonder telefoontjes/mailtjes over het aquarium :')

Een vrouwtje met een zielig verhaal gisteren nog gemaild... Dus ik gezegd dat ik nog een kleiner aquariumpje had, nog geen half jaar oud, alles erop en eraan.. compleet ingericht... Maar daarvoor wilde ik wel een bedragje.... (ongeveer 1/3 van wat ie koste... heb hem denk ik 4 maanden :')) niets meer van gehoord.... Nu hou ik hem lekker zelf als reserve bak :) Zielige verhalen en ik :( :p

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 08:27

25 dagen na het ontvangen van mijn retour (en 2 weken na de mededeling 'geld wordt teruggestort') heb ik dan eindelijk mijn geld terug *\o/*

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 08:34

Kirsha dat zou inderdaad tijd worden

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 08:41

Vind ik ook. Het is eigenlijk niet echt een Marktplaats-ervaring maar ik meld het toch even, kan er niet over uit. Dat het even duurt is 1 ding, maar de lakse houding van de mevrouw achter deze zaak vind ik niet kunnen :n Moest verdorie meerdere keren mailen voor ik eens antwoord kreeg dat ze het zou nakijken en dan zou ik het de dag erop horen, nou, ik hoorde niets meer. Weet wel dat ik daar niks meer bestel.

sniesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 09:11

Zo zijn er ook kopers die de advertentie gewoon niet goed lezen...

Dan staat er heel duidelijk in dat het artikel een mankement heeft en dit mankement is op de foto ook zichtbaar, juist omdat je achteraf niet als leugenaar wil worden uitgemaakt en altijd netjes zaken wilt doen.
Dan krijg je nadat de koper het artikel ontvangen heeft een pb'tje dat het artikel kapot is... 8)7

LEZEN!!!

En dan voel je je nog verplicht om je te verdedigen terwijl het je eigen fout niet is... dus je stuurt een link van de oude advertentie en dan niet even een reactie terug van "sorry, ik heb het verkeerd gelezen" of iets.
Zulke mensen maken het kopen / verkopen van spullen ook niet leuker.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 09:27

Gaat dit soms over een singel :+

sniesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 09:44

:x :=

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 09:47

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Wou deze advertentie even met jullie delen.. Want ik rij het paard van mijn opa , met een half antiek zadel die hartstikke niet past en slecht is, en ik heb geen geld voor een ander zadel, en mijn opa zal er zeker niet veel geld in willen steken en een zadelmaker laten komen e.d...

Zou dit een goed zadel zijn om lekker recreatief mee te rijden en beetje springen?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 09:48

Alja schreef:

Of over rijlaarzen <<) ?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:56

Shirley schreef:
Alja schreef:

Of over rijlaarzen <<) ?

Nee niet over de rijlaarzen want diegene beweerd juist dat ze niet stuk zijn.
En nee die reageert nergens meer op.
Maar goed aangifte tegen degene is gedaan. We hebben haar nog eenmaal een mail moeten sturen en haar de kans te geven dit op te lossen voor een bepaalde datum. Maar tot op heden ook daarop geen reactie.
Maar goed ze heeft nog tot uiterlijk morgen.
En politie Kennemerland en het Juridisch loket zijn beide op de hoogte en hebben haar gegevens (net als marktplaats).
Laatst bijgewerkt door kiki1976 op 20-08-13 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:03

xBalou schreef:

Wou deze advertentie even met jullie delen.. Want ik rij het paard van mijn opa , met een half antiek zadel die hartstikke niet past en slecht is, en ik heb geen geld voor een ander zadel, en mijn opa zal er zeker niet veel geld in willen steken en een zadelmaker laten komen e.d...

Zou dit een goed zadel zijn om lekker recreatief mee te rijden en beetje springen?

Ik zou sowieso geen merkloos zadel op mijn paard willen hebben. :n
Voor een kleine 500 heb jij al een merkzadel (2e hands) op maat gemaakt voor je paard wat goed past en ook voor jou geschikt is.
Is een stuk goedkoper dan kosten van een DA door aandoeningen verkregen door het rijden van een niet goed passend zadel, heb je je opa daar al eens opgewezen? ;)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:04

xBalou schreef:

Nee ik zou persoonlijk niet zo'n zadel op m'n paardje leggen.
Spaar even door en koop dan bv een 2ehands Wintec

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 16:35

*\o/* roze karretje is verkocht *\o/*

sniesie schreef:
Zo zijn er ook kopers die de advertentie gewoon niet goed lezen...

Dan staat er heel duidelijk in dat het artikel een mankement heeft en dit mankement is op de foto ook zichtbaar, juist omdat je achteraf niet als leugenaar wil worden uitgemaakt en altijd netjes zaken wilt doen.
Dan krijg je nadat de koper het artikel ontvangen heeft een pb'tje dat het artikel kapot is... 8)7

LEZEN!!!

En dan voel je je nog verplicht om je te verdedigen terwijl het je eigen fout niet is... dus je stuurt een link van de oude advertentie en dan niet even een reactie terug van "sorry, ik heb het verkeerd gelezen" of iets.
Zulke mensen maken het kopen / verkopen van spullen ook niet leuker.

Waarom verkoop je kapotte spullen?
Gewoon nieuwsgierig hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 16:37

Een mankement is iets anders als kapot, niemand weet hoe erg het artikel beschadigd is natuurlijk.. En als dat duidelijk aan is gegeven en de prijs is ernaar geweest.. Tja.. Om dan te gaan zeuren achteraf is dan makkelijk als het duidelijk is aangegeven..

Wel fijn dat je karretje is verkocht!

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 16:48

chelle_dora schreef:
Een mankement is iets anders als kapot, niemand weet hoe erg het artikel beschadigd is natuurlijk.. En als dat duidelijk aan is gegeven en de prijs is ernaar geweest.. Tja.. Om dan te gaan zeuren achteraf is dan makkelijk als het duidelijk is aangegeven..

Wel fijn dat je karretje is verkocht!

Dat is waar.
Haal het door elkaar met die kapotte laarzen sorry. Y;(

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 16:59

sniesie wat ben jij kinderachtig zeg! Ik heb geen eens namen genoemd, dat doe je nu zelf.
Daarnaast ben je ook niet al te vriendelijk geweest in je PB's.

Hoe kan ik de advertentie zien als deze verwijderd is?
Je stuurde mij een printscreen van een advertentie terwijl deze al verwijderd is?

Ik zeg toch verder niks, klaag je niet aan niks, zeg alleen dat ik er stevig van baal, das alles.
Had die dag 2 pakketjes waar gewoon geen hele spullen uit kwamen.
Erg jammer dat jij er nu zo'n heisa over moet maken ....