Over 4jaar mensheid weg!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pluizebolpum

Re: Over 4jaar mensheid weg!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 13:29

SAKKIA schreef:
Ach het was wel een beetje een anticlimax, geef maar toe Haha!

Tja, ergens wel...Heb maar naar een enge film gekeken, toch wat spanning gehad. Tong uitsteken

Blanket schreef:
Gister gingen we ook al dood..
Er liepen zwarte gaten door het huis, en groen gestippelde pony's met een zonnebril die de cake opaten.
Of we doodgaan? ik weet het niet... Bloos

Dat is één zekerheid die ik je wel kan geven, je gaat dood, ooit...

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 19:15

Rytm schreef:
Dit doet me denken aan die boeken.. die trilogie over het eiland Thule..

Ik vond dat als kind (en nog steeds) zulke mooie boeken en wilde altijd dat de wereld zo zou worden. Misschien gaat het dan toch nog gebeuren.

Hé, ik zat terug te lezen, en zo zie ik het eigenlijk ook.
Wie gaat er alla de middeleeuwen met mij te paard rondtrekken? Haha!

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 22:20

Sappos schreef:
Het heeft wel iets engs Scheve mond Maarrr ze roepen elke 10 jaar al dat we doodgaan...

Heus? Bij ons in België roepen ze dat elke 4 jaar... bij de federale verkiezingen. Huilen van het lachen

En nu on topic (voor zover mogelijk): Ik maak voor mezelf graag het onderscheid tussen wetenschap en pseudo-wetenschap.

kleine stand van zaken:
Wetenschappers: we kunnen stellen dat het op een goede dag in de (vanuit menselijk oogpunt) verre toekomst niet meer mogelijk zal zijn om op de planeet aarde te leven omwille van verschillende veranderende factoren.

Pseudo-wetenschappers: de wereld zal vergaan op .... .... van het jaar ....*, want die persoon heeft dat gezegd of het staat in dat boek geschreven of... (gebruik je creativiteit).

Dat sommigen op dit onheilsbericht reageren met "wat een onzin" vind ik dan ook niet zo gek. Als wetenschapper vind ik het belangrijk dat mensen het onderscheid blijven zien/zoeken tussen wetenschappelijke en pseudowetenschappelijke voorspellingen. Het onderscheid is in dit geval vaak op het zicht te maken.

* En dan liefst ergens in de nabije toekomst. Wat dat betreft speelden de Maya's wel op veilig. Knipoog

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 23:10

xLies schreef:
We vergaan pas over 20 jaar hoor.
Dan verdwijnt de Middelandse Zee, doordat Afrika tegen Europa botst, en dan stijgt het water dus met 30% waardoor wij in dikke sh*t zitten dan.
En over een paar duizend jaar zal de zon zo groot zijn (jaja ze groeit, groeit & groeit, zal nooit verdwijnen) dat ze tegen de aarde komt en dan is het hier zo warm dat het gedaan is, niet meer te overleven valt hier.

Als de plaat van Afrika tegen die van Europa botst zal het water toch niet gaan stijgen?
Het water zal gewoon geleidelijk een andere weg volgen..
Net zoals die verhalen die je altijd hoort als de zuidpool gaat smelten (of noordpool, ik weet niet meer) dat dan de zeespiegel drastisch zou gaan stijgen. Maar als het ijs al in de zee ligt dan is er niks aan de hand, net zoals je glas water niet overstroomt als je ijsklontjes smelten Knipoog

Ff on-topic.. ik geloof er eigenlijk wel in. Niet dat meteen 2/3 van de mensheid vergaat, maar wel dat er meer natuurrampen zullen volgen door de invloed van zo'n 'dwerg'.Haha! En de gevolgen zullen dan heel erg zijn.. kijk maar naar de tsunami in Sri Lanka of de orkaan in New Orleans, dat was dan één gebeurtenis maar daar ontstond al enorme chaos. Laat staan als zulke rampen meer een regel worden dan een uitzondering Scheve mond

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 13:20

Evy schreef:
Net zoals die verhalen die je altijd hoort als de zuidpool gaat smelten (of noordpool, ik weet niet meer) dat dan de zeespiegel drastisch zou gaan stijgen. Maar als het ijs al in de zee ligt dan is er niks aan de hand, net zoals je glas water niet overstroomt als je ijsklontjes smelten Knipoog

Niet al het ijs zit in zee. Het steekt er ook bovenuit:

http://www.printscreentouch.nl/noordpool.jpg

Vandaar dat het wel iets uitmaakt als het smelt.

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 18:24

Ik snap dat er ook ijs boven de zee uitsteekt, maar bij de noordpool heb je geen land waar ijs op ligt, dat is gewoon één grote ijsklomp. Dus als dat smelt dan is er niks aan de hand.

In Groenland bijvoorbeeld ligt het ijs op het land, en als dat allemaal smelt dan kan de zeespiegel met 6 meter stijgen Lachen

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 19:21

Als water bevroren is, zet het dan juist uit of krimpt het? Haha!

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 13:56

De zuid-pool & groenland hebben landijs, als dat smelt stijgt de zeespiegel. Als de noord-pool smelt gebeurd er niks. Als je een glaswater heb met daarin een ijsklontje en dat smelt, dan wordt je glas ook niet voller.
Vork

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 14:08

weet je hoe vaak we al dood hadden moeten zijn! maar wie weet is het wel zo.. tuurlijk iets om je zorgen over te maken maar aangezien je er niks aan kan doen kan je beter proberen je leven zo leuk mogelijk te maken Knipoog

zowiezo... we vernielen de natuur en de bijen hebben een ziekte ofzo tevens kunnen bijen niet tegen die gsm stralingen . de imkers die bij de steden liggen zien steeds meer bijen vertrekken. ze komen gewoonweg niet terug de imkers waar niet zoon hoge stralingen zijn hebben dr minder last van. nu willen ze zowiezo kijken wat de killerbees wel hebben dat de normale bij niet heeft en ze willen ze gaan kruisen (aangezien de killerbees ook niet aan het uitsterven zijn) ze willen het goede karakter van de bijtjes maar het imumsysteem van de killerbees hebben zodat de bijen meer overlevingskansen hebben!

WANT als de bij uitgestorven is is het zowiezo nog maar een kwestie van 4 jaar (miss langer) eer we dood gaan. de meeste denken dan ach ja dan geen honing meer MAAR er is meer (wat VEEEEL mensen niet eens weten) de meeste eetproduckten komen door de bijen zij zorgen voor de bestuiving van ons eten zodat het gaat groeien! geen bijgen geen bestuiving meer geen eten meer...vrij simpel!

en tuurlijk wil ik oud worden en de komende paar generaties hoop ik ook dat ze oud worden maar voor de natuur is het het beste wat kan overkomen als de mens uitsterft.... vind het idee achter the happening ook cool Knipoog

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 18:24

Nou, zou best kunnen dat zo'n komeet invloed kan uitoefenen als die te dicht langs de aarde komt en dat er dan van allerlei natuurrampen komen, maar ik vraag me af of je dat nu al kan voorspellen dat dan 2/3 van de mensen uitsterft. Wat ik wel denk dat er straks gewoon veel teveel mensen zijn en dat er straks te weinig voedsel en zuurstof e.d. nog over is om te blijven leven en dat veel dieren en planten hier ook onder te lijden zullen hebben, dit merk je nu al met die klimaatverandering en dat er steeds meer natuurrampen etc. zijn ,maar dit zal denk ik alleen maar erger worden in de toekomst.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 19:47

Jaja de 10e gingen we ook al dood hoor, maar ik zit hier nog steeds.

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 19:21

Ik vindt het super eng!!
Heb gisteren al lopen stressen en was er echt ziek van. Boos! Boos! ik denk er teveel over na!!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 19:23

Evy schreef:
xLies schreef:
We vergaan pas over 20 jaar hoor.
Dan verdwijnt de Middelandse Zee, doordat Afrika tegen Europa botst, en dan stijgt het water dus met 30% waardoor wij in dikke sh*t zitten dan.
En over een paar duizend jaar zal de zon zo groot zijn (jaja ze groeit, groeit & groeit, zal nooit verdwijnen) dat ze tegen de aarde komt en dan is het hier zo warm dat het gedaan is, niet meer te overleven valt hier.

Als de plaat van Afrika tegen die van Europa botst zal het water toch niet gaan stijgen?
Het water zal gewoon geleidelijk een andere weg volgen..

Ff on-topic.. ik geloof er eigenlijk wel in. Niet dat meteen 2/3 van de mensheid vergaat, maar wel dat er meer natuurrampen zullen volgen door de invloed van zo'n 'dwerg'.Haha! En de gevolgen zullen dan heel erg zijn.. kijk maar naar de tsunami in Sri Lanka of de orkaan in New Orleans, dat was dan één gebeurtenis maar daar ontstond al enorme chaos. Laat staan als zulke rampen meer een regel worden dan een uitzondering Scheve mond

Die werelddelen drijven niet los op het zeeoppervlak hoor Sigaar

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 22:11

Ga eens kijken naar Wall-e, de mensheid komt na 700 jaar vanzelf weer terug! Cool

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 22:16

Gaan we elkaar zo lang moeten missen Huilen?
Laatst bijgewerkt door lindake op 14-09-08 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 22:18

welnee, we gaan met zijn allen in een ruimteschip zitten, verzorgd door robots.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 22:20

Ows stoer Cool.

Dan moeten er wel veel ruimteschippen gebouwd worden.
Laatst bijgewerkt door lindake op 14-09-08 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 22:21

Of een hele grote!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 22:21

Zo groot als de aarde dan...
(fantasie slaat op hol)

detour