wat vinden jullie van het rookverbod in de horeca??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilzjuh

Re: wat vinden jullie van het rookverbod in de horeca??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:37

MISTRAL94 schreef:
Kijk als je nou met een zogenaamd goed idee wilt komen, kom dan ook met een goede oplossing dit slaat werkelijkwaar nergens op.

Ja ja, kom nou maar weer van die kast af. Ik dolde maar een beetje. Ach gut

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:40

Nou na jaren aanhoren van je bent een aansteller ed vind ik het merendeel van de reacties hier kort door de bocht en getuigen van egoisme

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:45

Nou moet je ook rekening houden dat roken een erg verslavende stof is, dus rokers die reactie geven is vrij normaal

Niet slecht bedoeld Lachen

Roken veranderd de fysiologie van de hersenen net zoals bij een hard drug, daarom is het ook zo moeilijk om te stoppen en zeker te blijven stoppen

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 12:02

MISTRAL94 schreef:
Nou na jaren aanhoren van je bent een aansteller ed vind ik het merendeel van de reacties hier kort door de bocht en getuigen van egoisme

Nou ik weet niet waarom mensen vinden dat je je aanstelt ofzo, want ik weet geen verhaal erachter. Maar ik ben zelf astmatisch en kan me best voorstellen dat sommige mensen er behoorlijk last van kunnen hebben, dat had ik vroeger ook altijd heel erg. Nu nog steeds heel af en toe een beetje, maar ik vind niet dat ik daar over mag zeuren gezien het feit dat ik zelf rook. Knipoog

malie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 12:05

dnieSz schreef:
Ik vind het in restaurants wel echt een goed id. want daar hoort gewoon niet gerookt te worden met al dat eten.
maar in de kroeg vind ik het nogal stom, ik heb zelf wel altijd last van me ogen enzo na het uitgaan maar toch, al die mensen die dan willen roken gaan buiten staan, en wat komt daarr RUZIE.
dat is 1ding wat zeker is.

Dan ben jij nog nooit in London geweest. Daar mag je allang niet meer in de pubs roken. De mensen die daar buiten roken hebben nooit ruzie hoor..... Knipoog Het ligt aan de mensen, niet aan of ze buiten of binnen moeten roken.

Laat ze maar lekker buiten roken, heb ik er tenminste geen last van Pling

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 12:09

Ik heb er zelf geen problemen mee (komt omdat ik niet rook)
Het is wel zo dat de rokers door hun verslaving anderen ongewild mee laten roken. Denk aan mensen met gezondheidsproblemen die gehinderd worden in hun uitje naar de kroeg of het restaurant..
Een verslaving is in mijn ogen prima zolang je er een ander maar niet ongewild aan laat deel nemen!

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 12:20

saffire schreef:
Snoevie schreef:
afscheiding is prima,maar dan wel zo dat de rook niet van de ene kant naar de andere kant van de kroeg kan dwarrelen,dan heb je er nog niets aan.

waarom is het in kroegen belachelijk?
daar kan je toch ook gescheiden gedeeltes maken?

ja erg moeilijk,rekening houden met mensen die liever niet meeroken met anderen.........

en wanneer word dan rekening gehoude met de mensen die wel roken Clown
ik vind dat verbod nogsteeds onzin
jullie zeggen allemaal het stinkt, maar waar ga je dadelijk opletten asl dat verbod er is, op mensen die zwete, of mensen die te veel parfum gebruike

Het verbod is heus niet alleen omdat het stinkt, ik mag aannemen dat ook jij weet dat roken zeer slecht is, en dat een niet roker daar dus niet van gedient is om gratis en voor niets mee te roken.
dus wat betrefd verbod op zwetende mensen of met veel parfum hmm niet helemaal logisch.

gr een roker Knipoog

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 12:22

Silvaantje schreef:
Restaurants enzo kan ik me enigzins voorstellen ook al vind ik nog dat ze best gewoon kunnen afscheiden met een muurtje ofzo, wel en niet rokers. verder in de kroegen vind ik t belachelijk eigelijk.

dat gaat waarschijnlijk alleen lukken met een wel rokend restaurant en een niet rokend restaurant.
de rook achter het muurtje komt toch altijd weer terecht bij de niet rokers. muurtje heeft geen zin tenzei de zaal dicht is.

gr

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 12:23

lindake schreef:
verania schreef:
Hai,

Op zich wel balen (ik rook zelf ook)
maar aan de andere kant vind ik het ook smerig als ik zit te eten dat er dan een walmpje rook voorbij schiet.
kan me dus helemaal indenken dat de niet rokers super blij zijn.

en ehm ben best verslaafd maar jeutje hoe lang zit je in een restaurant max 4 uurtjes kan best wel effe zonder toch.

Ik vind dat je een prachtige instelling hebt als roker zijnde Lachen. Top gewoon OK dan!.
Ik zou het leuk vinden dat al de rokers op die manier denken!

vind ik nou ook!!
en bedankt

gr

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 12:57

katiavl schreef:
Nou moet je ook rekening houden dat roken een erg verslavende stof is, dus rokers die reactie geven is vrij normaal

Niet slecht bedoeld Lachen

Roken veranderd de fysiologie van de hersenen net zoals bij een hard drug, daarom is het ook zo moeilijk om te stoppen en zeker te blijven stoppen

Èn het nut er van inzien. Is voor een verslaafde pas te overzien en te begrijpen als ze gestopt zijn en dat ook kunnen volhouden. Ja

bassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 21:50

Linda_E schreef:
Ik vind het super! Het stinkt niet alleen, het is ook nog eens hartstikke ongezond!! Ik kies er bewust voor om niet te roken en dan word ik gedwongen om mee te roken als ik eens uit eten of stappen wil. Ik ben echt super blij dat het rookvrij word.

helemaal mee eens Knipoog

en trouwens van parfum of zweten is er nooit iemand aan dood gegaan Knipoog
en van roken wel.
en heel veel mensen vinden het ook gewoon niet lekker als ze zitten te eten heel de tijd die stink lucht van die sigaretten/sigaren.
als je toch zo nodig wil roken doe het dan gewoom buiten.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 22:19

Ik kan echt niet wachten Haha! Heelijk, eindelijk uitgaan en niet na een half uur al een uur in de wind stiken omdat iemand anders zo nodig moet roken Haha!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 07:10

Het schijnt dat als er geen rooklucht is dat er wel andere nare dampen opdoemen Clown En laten we nou eerlijk zijn, de 'stank' ruik je pas als je thuis bent....in de kroeg zelf heb ik daar nog nooit last van ondervonden. Het enige is als je ECHT in een groot rookhol zit...

PS: Ben zelf een NIET-roker.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 09:29

Mensen met astma hebben er wel degelijk last van (en dan spreek ik voor mezelf). En als ik in een goed afgesloten rookvrij deel van een restaurant zit ruik ik geen dampen, tjah, het eten natuurlijk wel.

Hoe dat in een kroeg is weet ik niet, want iedere kroeg die ik binnenkom is vergeven van de rook. Of de geur zal verbeteren weten we nu nog niet, maar dat zal vast wel goedkomen. Zat middeltjes om een ruimte aangenaam te laten ruiken dacht ik zo Lachen

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 16:35

Ik vind het prima allemaal.
Rokers kunnen gerust wel rekening houden met niet-rokers door buiten te gaan roken, dat lijkt me echt geen probleem. Tijdens het eten roken is eigenlijk ook asociaal, des noods, als je zo nodig moet roken, ga je dan maar even naar buiten. Daarbij rook je dan ook een heel stuk minder met uitgaan, meteen weer een voordeel. Knipoog Heb er totaal geen moeite mee. Haha!

En ja, ik rook ook. Knipoog

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 16:44

In principe heb ik er geen moeite mee dat rokers bij mij in de buurt roken ( ik ben NIET- ROKER), het enige nadeel is dat ze mijn gezondheid ook de vernieling in (kunnen) brengen.
Het is alleen zo jammer als je straks nog maar in je eentje aan tafel zit, omdat iedereen buiten staat te roken. Dan loop ik alsnog mee naar buiten en dan sta ik weer tussen het rokend gezelschap..
Voor degene die er echt last van hebben, kan ik het me voorstellen. Dan denk ik Astma e.d. Zij hoeven niet te lijden door de verslaving van een ander natuurlijk.
Elk verhaal heeft 2 kanten denk ik dan maar..

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 22:01

Chann schreef:
Ik vind het prima allemaal.
Rokers kunnen gerust wel rekening houden met niet-rokers door buiten te gaan roken, dat lijkt me echt geen probleem. Tijdens het eten roken is eigenlijk ook asociaal, des noods, als je zo nodig moet roken, ga je dan maar even naar buiten. Daarbij rook je dan ook een heel stuk minder met uitgaan, meteen weer een voordeel. Knipoog Heb er totaal geen moeite mee. Haha!

En ja, ik rook ook. Knipoog

Helemaal met jou eens Ja

Moet wel zeggen dat het in discotheken wel even minder prettig zal worden, de geur van de rook is overheersend, waardoor je zweet etc niet meer ruikt.

En de opmerking 'aan de geur van zweet is nog nooit iemand doorgegaan' , nee dat is waar, maar mensen die zeggen dat ze rook vinden stinken moeten zich wel gaan voorbereiden dat je andere minder prettige luchtjes straks wel gaat ruiken Nagelbijten / Gniffelen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 22:03

Charles schreef:
maar mensen die zeggen dat ze rook vinden stinken moeten zich wel gaan voorbereiden dat je andere minder prettige luchtjes straks wel gaat ruiken Nagelbijten / Gniffelen

Oh maar die ruiken nietrokers sowieso hoor Haha! Ons reukvermogen is scherper n.l. Dus nietrokers gaan er altijd op vooruit....eindelijk Haha!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 22:03

Ideaal! Voortaan geen zere ogen meer en geen mensen die per ongeluk hun peuk langs mijn arm halen daar kan ik zo woest om worden! En dan nog idd dan nog niet eens over je gezondheid gesproken!

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 22:14

Haha je moest eens weten slimmerik, ik heb de neus van een bloedhond én ik steek wel eens een sigaretje op Haha!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 22:18

Charles schreef:
Haha je moest eens weten slimmerik, ik heb de neus van een bloedhond én ik steek wel eens een sigaretje op Haha!

Je moest eens stoppen.... een wereld gaat voor je open Ja Haha!

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 22:19

Mijn wereld ziet er nu ook prachtig uit dus ik zie daar voorlopig nog geen reden toe Haha!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 22:39

Ik vind roken ronduit walgelijk! Ik heb in mijn leven nog nooit gerookt, maar ik weet zeker dat mijn longen naadje zijn.
Ik zit nu op kamers en daar wordt niet gerookt (ga maar naar buiten)
Als ik dan naar huis ga (waar wel gerookt wordt) slaat dat gelijk op mijn keel en ogen.
Daarbij stinkt mijn kleding ook meteen weer de volgende dag.
Ik werk in een restaurant, ik heb er daar eigenlijk niet zoveel last van. Wordt niet zoveel gerookt daar.
Maar als ik ga stappen... jeetje, das echt niet leuk hoor. De eerste 10 minuten ben ik aan het overleven....

Dus ja, ik vind het super! Voor de mensen die willen paffen, dan gaan ze lekker maar met z'n allen ergens anders hun longen verknallen. En niet die van anderen die er niet om hebben gevraagd!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 22:58

Het duurt niet lang meer Go jij! Go jij!

Nicky__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 23:02

Zolang je naarbuiten mag om te roken vind ik het prima, ik rook zelf, maar soms word ik ook een beetje gek van de rook die om je heen gaat zitten, word een stuk prettiger als dat weg is, zolang je ergens maar kan roken !