Meer mensen die stijldansen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 15:07

Ik hoopte dat je het nooit zou vragen... ;) :D

dancinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 15:09

Snader schreef:
Ik hoopte dat je het nooit zou vragen... ;) :D

hoezo dat dan ? :D
ik verwacht natuurlijk wel een PB met antwoord!

Snader

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 15:17

Volgens mij spreekt mijn reactie boekdelen, maar je hebt een PB. ;)

dancinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 15:26

Tja..als je ziek thuis bent, ben je niet zo snel van begrip he :+

Ik ga hopelijk zondag weer lekker dansen! het seizoen is weer begonnen dus ga er weer heerlijk met me partner tegen aan! alleen heb ik zaterdag en zondag verhuisdagen...
denk dus dat het nog een weekje wordt uitgesteld!

Ik ga zoieso vaak bij NDO wedstrijden kijken, dus wie weet zien we elkaar nog :+ :+ }:0

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 15:47

Allereerst, beterschap! ;) Vorige week en deze week was/ben ik er niet, afgelopen weekend zat ik in Engeland en vanaf morgen ben ik op vakantie.

Misschien komen we elkaar nog wel een keer tegen! Sterker nog, misschien hebben we elkaar al ontmoet. We zullen het nooit weten zolang ik geen foto op Bokt plaats. :D Dat vind ik wel een leuke gedachte.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 00:00

Oooh ik ben boos _-:(
Er is een jongen op de dansschool waar ik eigenlijk in de lessen altijd mee dans, in de nieuwe advanced cursus heb ik ook de eerste les met hem gedanst. En nu vroeg een ander meisje met wie hij danste, zegt hij niemand elke keer iemand anders. Nu gaat zei dus met hem dansen...
Misschien moet ik me niet zo aanstellen, maar ik vind dit dus echt niet leuk. Vooral omdat ik nu dus eigenlijk min of meer gedwongen wordt om met haar vorige danspartner te gaan dansen die het eigenlijk allemaal niet bij kan houden :\ :x

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 10:27

Vrees dat jullie niet helemaal duidelijk waren en dat zij daar nu (onbewust of bewust) gebruik van heeft gemaakt. :) Natuurlijk is het erg jammer, maar je kan het die 'vorige danspartner' niet kwalijk nemen dat hij het moeilijk vindt om bij te blijven!

Laat het een les zijn. Zelf heb ik nogal een hekel aan dat gedoe, dus ik probeer altijd duidelijk te zijn en samen naar oplossingen te zoeken. Mijn danspartner heeft een streep voor en dat weet ze ook, andere danspartners zijn een beetje voor erbij. Al zouden ze een betere danspartner aanbieden voor wedstrijden, dan zou ik haar nog niet laten vallen (tenzij we er allebei beter van worden). Hoe hard ik daar ook van droom, met haar heb ik er ontzettend veel plezier in en dat vind ik het belangrijkst! :) Aan de andere kant weet ze ook dat ik misschien naar het buitenland ga voor stage/afstuderen, na afloop een lange wereldreis wil maken en ooit richting het oosten wil verhuizen.

Bij andere danspartners zou ik eerst kijken of het een beetje klikt en dan afspreken om in ieder geval het seizoen af te maken. Je kan niet halverwege een seizoen van danspartner wisselen, vind ik.
Laatst bijgewerkt door Snader op 24-09-09 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 10:29

Nee maar er is gelukkig pas een les geweest dus dat scheelt niet en met vrijdansen danste ik ook wel met die andere. Ik wil deze lessen echt volgen omdat dit een speciale cursus is die normaal niet wordt gegeven. Nu scheelt het dat we tijdens de lessen vaak toch wel wisselen van partner omdat we met iedereen moeten kunnen dansen. Maar ik denk dat ik er nog wel even een subtiele opmerking over ga maken :j

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 10:36

goeiedag, ik meld me ook!
vanavond begin ik aan mn zilver :)
bij dansschool J kriekaart in Putten

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 10:44

Welkom! :wave:

dancinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 11:44

Goedemorgen!

Wat vervelend voor je Goldie!
Het blijft gewoon het al oude verhaal het 'te kort aan heren'.
Mijn vriendin kan dit seizoen ook geen cursus dansen omdat niemand van het hogere niveau haar wil assisteren, dus das ook balen!

Ik ben ontzettend blij dat ik een vaste partner heb voor de clublessen en ook iemand waar ik het zo mega goed me kan vinden en samen veel lol hebben!
Als ik ga vrijdansen dans ik altijd met 1 of 2 personen die ik goed ken..met andere mensen durf ik niet te dansen en ze ook niet te vragen :o :o

Ohja! en natuurlijk welkom!
Het wordt steeds gezelliger hier :D

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 16:52

@ Snader: Ik bedoelde idd bij welke vereniging ;)
Ik heb zelf NADB gedanst en BRADO, maar dat is een beetje uit de richting voor jou.. Ik vind zelf de NADB heeel massaal. Als je niet super super super danst raak je daar een beetje zoek tussen de rest.. Vind die kleine regionale wedstrijdjes veel leuker, daar is het nog eens een verassing wie er op 1 staat.
Als je van grote wedstrijden houdt zou ik zeker bij de NADB gaan dansen. Dat zijn wel super gave locaties ed, elke keer..
Welke klasse gaan jullie instromen?

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 16:53

Heeft er iemand trouwens nog mooie dansfoto's? O:)

lijntjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 08:40

Bij mijn dansschool is het seizoen deze week weer begonnen.. En ik heb morgen weer mijn 1e les van het seizoen.
Hoe hebben jullie eigenlijk je danspartner gevonden? Ik ben een half jaar geleden begonnen met dansen en beetje uitproberen, dus heb toen steeds gedanst met hulpheren. Maar nu ik voor zilver ga lijkt het me toch wel fijn en leuk om een vaste danspartner te hebben..

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 10:40

Vaste danspartner is altijd best wel lastig. Wat ik altijd om me heen zag dan moet je eigenlijk tijdens de eerste paar lessen van de eerste cursus alwel zorgen dat je iemand hebt. En anders maar hopen dat een ander koppel besluit niet samen verder te gaan om wat voor reden en dat je dat dan op tijd weet om in te stappen.

Ik heb "mijn nieuwe danspartner?" haha, via internet gevonden. Via www.danspartner.nl. Alleen ja, daar zat ik al 2 jaar op te turen voor ik iemand vond die een optie kon zijn.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 11:16

Ik wil me graag aansluiten in dit topic, hihi. :D
Heb eergisteren mijn eerste les gehad, hartstikke leuk! Mijn vriend danst al jaren en dit jaar zijn we eindelijk samen (helemaal opnieuw 8-) ) begonnen. Ik had al een paar keer een beetje met hem gedanst, dus de eerste les was allemaal al bekend. Maar het was hartstikke leuk, iedereen dacht dat we super goed waren :o . Totdat ik vertelde dat hij goed was, en mij meesleurde :P Handig hoor, zo'n super ervaren partner!

Hebben jullie nog tips voor websites of winkels in de buurt (den haag) met dansschoenen? Ik leen nu een paar van mijn schoonmoeder, maar ik wil graag over een paar maandjes zelf schoenen kopen. Ik heb vrij brede voeten en wil toch wel graag een hogere hak. In de praktijk ontdek ik nu dat vooral die lagere schoenen die bij de ouderen gebruikt worden wat breed zijn, maar de gewone dansschoenen met een hoge hak zijn vrij smal.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 11:27

Ik zou destijds gewoon even bij de dansschool informeren. Vaak kun je via de dansschool toch wel goede deals krijgen en soms ook wel op maat aangepast. Gewoone ven informeren en als het via de dansschool niet kan, dan weten ze vast wel een adresje waar je wel terecht kunt.

lytse2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 18:26

Secricible ik zou gewoon op de dansschool even vragen. Ben ook wel benieuwd waar je bent gaan dansen.

Wie gaan er binnenkort nog wedstijden dansen?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 21:26

Jammer dat je niet hier in de buurt woont, er zit een hele goede dansschoenen zaak in Hilversum! Bij onze dansschool hadden ze maar een heel klein aanbod, dus ik haal ze altijd in H'sum.

Ik heb altijd met een vaste partner gedanst, ben begonnen met een goede vriend van me, die ik al jaren kende via de paarden en omdat ik meer tijd had dan hem en graag wedstrijden wou dansen, ben ik overgestapt op een andere partner. Die jongen was altijd hulpheer en had nog geen echte vaste partner, maar ik kwam er al snel achter dat het op de vloer toch niet goed klikte, wel het seizoen afgemaakt. Nu dus verhuizen en dan opzoek naar een nieuwe partner! Ik zou dit jaar eigenlijk verder gaan met topklasse 2, dus dan heb je gewoon een vaste partner nodig.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 12:36

Ik heb vorige week dansschoenen gekocht in Amsterdam :j Ik heb meteen 2 paar gekocht, omdat ik zwarte moet voor de demo en ik zelf andere wou :P
weet niet precies hoever dat voor jou is. Ik moest wel, hier in de buurt zit niks :P

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 16:13

lytse2003 schreef:
Secricible ik zou gewoon op de dansschool even vragen. Ben ook wel benieuwd waar je bent gaan dansen.

Wie gaan er binnenkort nog wedstijden dansen?

Ik ben gaan dansen bij dansschool mejan http://www.danscentrummejan.nl/
Ze zijn sinds dit seizoen pas begonnen, vroeger was de dansschool van een ander stel, die zijn er mee gestopt, hij heeft de boel overgenomen.
Vandaar dat er daar dus ook nog geen schoenen te krijgen zijn. Zag al iets staan van Amsterdam, hoorde van de week ook al ergens iets over een dansschoenenwinkel in Den Haag ,maar kan daar nog niets concreets over vinden. Ik blijf zoeken ;)

lytse2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 19:43

Op deze dansschool ben ik ook wel eens geweest. We hebben er vorig jaar een paar keer priveles gehad van onze dansleraar. Hij is goed bevriend met de oude eigenaren dus bij nood konden we vaak daar terecht.
Nu hebben we gelukkig weer een vaste locatie in Den Haag geen gezeur meer met bezette zalen.
In Den Haag ken ik geen dansschoenen winkel wij regelen het altijd via de leraar. Maar bij jullie kan dat dus nog niet. In Rotterdam zit ook een winkel.

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:41

Ik en mijn vriend krijgen zaterdag onze eerste dansles..
njaa zoals ik al eerder heb geplaatst heeft mijn vriend al een hoog niveau..

maar wat voor kleren hebben jullie aan met les ?
Ik dacht gewoon aan een lekkere simpele broek ... ?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:48

gewoon hetzelfde als normaal. Ik kleed me niet anders voor danslessen. Ja kijk, dat een minirokje die heel strak zit niet handig is kun je zelf ook wel verzinnen. Of een spijkbroek die gewoon wat minder comfortabel of strak zit ook niet. MAar met een gewone spijkerbroek kun je prima dansen hoor. Toen ik eenmaal wat meer op niveau ging trainen besloot ik wel sneller voor een linnen lossere broek of zo.

Verder zou ik met shirtje beetje rekening houden als je vlot zweet .Je staat toch de hele tijd met je armen in de lucht. Zo heb ik op dansavonden meestal gewoon zwart aan, dan valt het niet zo op.

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:55

okej dankje :-)

mn vriend zei zelf ook ja gewoon in een spijkerbroek, maar goed ik zit met mijn zumba lessen in mijn hoofd , kan je natuurlijk ook niet met elkaar vergelijken (A)