Helderzienden, geloof jij het of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

THHIRZA

Re: Helderzienden, geloof jij het of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 10:23

oepppss Bloos! Ziek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 10:25

Ja de dag voor die wedstrijd kan het zijn dat het paard toch wat verkeerd belast heeft.
Heb je zelf ook wel eens na het hardlopen dat je je enkel voelt.
Als dan iemand read kan die zeggen, je hebt last van je enkel Haha!
Paard kan niet spreken, dus wie zegt dat het niet waar is?

Ja onderzocht, maar in hoeverre?
Een lichte hartafwijking ziet de DA ook niet zonder het paard aan een kastje te leggen Haha!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 10:25

De afleveringen van Het Zesde Zintuig zijn trouwens nog steeds te zien bij Uitzending Gemist, ik ga het toch nog maar eens kijken denk ik, best interessant Haha!

Overigens sta ik er best voor open, maar ik ben wel van mening dat het met dit soort dingen wel heel erg moeilijk is om het kaf van het koren te scheiden, en dat geeft gewoon een onprettig gevoel Lachen

@RK, deze persoon zei dat het paard stokkreupel zou lopen, nou was niets aan te zien hoor Clown Zo kun je natuurlijk overal wel een excuus voor verzinnen, maar wat er gezegd werd klopte gewoon ECHT niet Als er wordt gezegd dat een paard stokkreupel loopt, en dan loopt hij het niet, dan is het gewoon fout.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 10:28

als hij stokkkreupel zou lopen dan had ze het idd verkeerd (zou stiekem wel lachen als het de dag erop wel zo was en dat hoor je niet meer)

Maar idd kaf van de koren scheiden is moeilijk, dat ben ik zeker met je eens.
Persoonlijk ga ik dus alleen op mond op mond reclame af.
Slechte reclame gaat harder..goede gaat langzaam, maar dan vaak wel echt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 10:40

Bij het onderwerp blijven is best moeilijk, ook voor mij hoor Knipoog ,maar laten we het weer proberen want het kan een heel zinnige discussie zijn/worden.

Oke Helderziendheid. Was is dat voor de gelovers onder ons?

Een extra mogelijkheid om een bepaalde groep hersenen te gebruiken? Dus in het geval van readen, je praat met het dier, dus je hebt telepatisch kontakt. Dus het paard praat Nederlands en gaat jouw woorden gebruiken, hij gaat dus zeggen "ik mis mijn maatje zo en dan ga ik in een hoekje staan en dan krijg ik pijn in mijn rug? Ik wil zo graag veulens krijgen, maar ik vind het zo moeilijk dat ze weer weggehaald worden?

Oke splitsen we, bestaat telepathie?? Is nog nooit aangetoond in laboratorium, buiten dat er soms treffende zaken waren van het raden van plaatjes. Maar hele gesprekken konden er niet gevoerd worden. Zulke telepaten, laten we dan ook maar er van uit gaan dat ze een goed hart hebben, eerlijk zijn en goede bedoelingen hebben, zijn meer dan goud waard in de wereldpolitiek.

Oke nemen we Char, zij doet ook readings, zij praat met overleden mensen, mensen die kennelijk nog weten hoe ze heten en ergens zijn, wat in de buurt is van de levenden... Char heeft dus telepatisch kontakt, moet wel eerst gaan raden met letters, namen en familieband, kennelijk zeggen die overledenen niet "ik ben Piet, de opa van Jose, ik sta nu achter Jose en "ik wil even de groeten doen". Maar als we de readings op bokt moeten geloven komen er hele verhalen, A4-tjes vol.
Jullie zijn beter dan Char!!

Dan krijgen jullie informatie via een foto, de meesten hebben hun avantar als foto, staat hun profiel vol met foto's van hun zelf en hun dieren, maar kennelijk komt er dan geen informatie. Laten we eerlijk zijn de mens is van nature nieuwsgiering, profielen worden de hele dag open gegooid die een ieder, dus ook door diegene die kunnen readen als ze in een heftige discussie zitten en toch wordt er langs elkaar heen gepraat? Toch hebben we steeds weer op nieuw dit soort topics nodig met 30, 40, eindeloos aantal pagina's , slotjes en negatieve kattige reakties van diegene die, waarvan ik vind dat ze op een ander niveau moeten kunnen communiceren, die de kundigers zijn, wij de ongelovige Tomassen, wij kunnen niet echt communiceren, wij zijn niet fijngevoelig.

Maar daar kom ik op een ander punt. Mensen die fijngevoelig zijn, intuitief, groot inlevingsvermogen, grote voorstellingsvermogen, de echte gevoelsmensen onder ons, die zitten vaak snel op een goed spoor. Wordt helderziendheid niet verward met een groot fijngevoeligheid?? Bokkers die meer kunnen dan bv een Uri Geller, kennen jullie die wel? Of is dat voor jullie tijd. Jaren 70 was hij het fenomeen, kwam voortdurend in het nieuws.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 10:42

Debo schreef:
slimmerik schreef:
Je gaat de readers toch niet op een voetstuk plaatsen hè?? Bloos Bloos En op die vergelijking ga ik dus niet in... Imo zéér verwerpelijk.

oke duidelijk, je gelooft dus in god, je weet toch dat god enkel een denkbeeldig vriendje is van volwassenen ? Heeft hij ooit iets gedaan waaruit jij gemerkt hebt dat ie bestaat??

Maar er zitten hier readers tussen die niet in god geloven. Hoe zit dat dan? Hoe zit de spirituele kant van die zaak?

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 10:57

Russel Wrote:
Citaat:
Maar daar kom ik op een ander punt. Mensen die fijngevoelig zijn, intuitief, groot inlevingsvermogen, grote voorstellingsvermogen, de echte gevoelsmensen onder ons, die zitten vaak snel op een goed spoor. Wordt helderziendheid niet verward met een groot fijngevoeligheid?? Bokkers die meer kunnen dan bv een Uri Geller, kennen jullie die wel? Of is dat voor jullie tijd. Jaren 70 was hij het fenomeen, kwam voortdurend in het nieuws.

Goed punt Russel. Voor mij is helderziendheid meer iets in die richting.
Ander iets, van lang geleden: dochtertje van kenissen wordt snachts gillend wakker, er is iets met de hond! Wat blijkt, de hond lag beneden te bevallen en dat ging niet goed.
Daar krijg je de kriebels van. Dochtertje in kwestie is een tijdlang zo hyper geweest dat moeder haar mee naar de duinen nam, zodat ze daar alles 'eruit kon gillen'. En dat werd pas beter toen een ander 'gevoelig'mens haar behandelde, en haar rust gaf.

Dit soort dingen geloof ik wel.(De mensen in kwestie waren heel nuchtere, zakelijke mensen) Ook mensen met genezende gaven. Ik geloof zelfs dat vele mensen dit soort vermogens hebben, maar er niet aan toe geven, zoals in dit topic al meer is gezegd.

Fotoreadings vind ik meer richting Jomanda. Dat is de kracht van mensen helpen door ze suggesties in te planten die ze geloven. .

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 11:00

Mijn moeder had ook in een droom gezien dat bij haar moeder kanker werd vastgesteld (ze had het toen nog niet tegen haar gezegd, en ook zag je het totaal niet) en dat ze nog drie maanden te leven had. Zij heeft ook geen gave, ik denk dat het gewoon met liefde is zoals bij een tweeling. Dat de band zo groot is Lachen

Goede vraag in wat geloven readers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 11:13

russel : Ik krijg bij veel foto's gevoelens door, zowel positief als negatief.... ook als ik zomaar door iemand z'n profiel zit te bladeren.. de dieren die dan op de foto staan hebben hun telepatie poortje gewoon verder open staan dan anderen dieren, zo zijn er ook genoeg foto's waar ik niets bij voel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 11:19

randalinpony schreef:
Goed punt Russel. Voor mij is helderziendheid meer iets in die richting.
Ander iets, van lang geleden: dochtertje van kenissen wordt snachts gillend wakker, er is iets met de hond! Wat blijkt, de hond lag beneden te bevallen en dat ging niet goed.
Daar krijg je de kriebels van. Dochtertje in kwestie is een tijdlang zo hyper geweest dat moeder haar mee naar de duinen nam, zodat ze daar alles 'eruit kon gillen'. En dat werd pas beter toen een ander 'gevoelig'mens haar behandelde, en haar rust gaf.

Dit soort dingen geloof ik wel.(De mensen in kwestie waren heel nuchtere, zakelijke mensen) Ook mensen met genezende gaven. Ik geloof zelfs dat vele mensen dit soort vermogens hebben, maar er niet aan toe geven, zoals in dit topic al meer is gezegd.

Fotoreadings vind ik meer richting Jomanda. Dat is de kracht van mensen helpen door ze suggesties in te planten die ze geloven. .

als je maar genoeg bezig bent met anderen de hond, je oma of de buurvrouw, dan heb je hele grote kans dat je iets door krijgt als er iets met die persoon gebeurt, dat kan iedereen, hoef je geen gaves voor te hebben. Mijn eerste telepatie ervaring was met mijn schoonzusje, die moest naar het ziekenhuis voor een keizersnede, op het moment dat het kindje geboren werd kreeg ik ineens "het is een meisje en ze heet ***" door.. en ja hoor 5 minuten later belt mijn vriend mij om te vertellen dat het een meisje is die *** heet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 11:21

Ik denk dat van nature iedereen een 6e zintuig heeft
Alleen dat we dat door onze maatschappij hebben weggedrukt
Want je bent gek als je als kind zegt iemand te zien.
Je moet je niet aanstellen spoken bestaan niet. Om f als bekende voorbeelden aan te halen.
Dan leer je toch wel je mond te houden en het weg te drukken?

Band net als 2 lingen, dat is telepathie, waarom zou het daar wel kunnen?
Waarom geloven mensen het daar wel van

Ik heb pas ook zoiets gehad
in febr. "droomde" ik dat de vrouw van een man waar ik voor heb paardgereden een hersentumor had die niet mee te genezen zou zijn.
Iets van een maad later hoorde ik zeggen, heb je al gehoord dat......oeps...denk je dan...
Anderhalve week terug is ze overleden aan deze hersentumor.

En ik kan je zeggen, ik had totaal geen band met deze vrouw en al lang niet meer gesproken.
De man had ik een half jaar daarvoor ofzo voor het laatst gezien, maar alleen wat over paarden gel*ld...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 11:25

helemaal mee eens, t is gewoon iets heel natuurlijks, of het nu echt 'gedachten lezen' of 'voelen' is weet ik niet, maar t kan.. en iedereen kan het als ie er maar voor open staat..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 11:26

Gebruik je dat positief of negatief gevoel dan ook in persoonlijk contact vrienden enzo, en in hoevere bepaald het je leven ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 11:29

Om eerlijk te zijn voel ik TE veel, ik voel zelfs de emoties van totale vreemden die me voorbij lopen... Ik ben een HSP (google maar als je het niet kent) Ook iets volkomen normaals trouwens, niets zweverigs aan, gewoon een soort van karaktereigenschap.. Ik heb er best 'last' van, zie het dan ook meer als een plaag dan een gave.. maargoed als ik wil kan ik er ook goede dingen mee doen zoals foto's lezen enz, en dat is weer de leuke kant ervan

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 11:34

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 11:41

ze (t meisje van de link) kan het goed uitleggen, zo ben ik ook ongeveer Ja

prikkelbaar, soms depri, stemmingswisselingen, overgevoelig, moe, vaak ziek.... en het is inderdaad ervelijk, mijn dochtertje is net als ik... (helaas)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 11:58

Mijn dochter is ook HSP, en dat is erg lastig.Ook op school zeker met concentreren, zij is ook naar een vrouw geweest en die heeft haar begeleid.Die vrouw zij dat ze een nieuwe tijds kind is,maar dat vermoeden had ik zelf al.Ze slaapt nu op een andere kamer omdat ze op haar oude kamer steeds werd geroepen door een vrouwenstem.Laatst is ons konijn overleden,en zij zag hem later op de trap lopen.Ze vetelde dat maar haar zus zag niks,die had hem ook nog graag een keer gezien.Ze vertelde dat ze hem naar het licht had gestuurd,dat heeft ze geleerd van die vrouw hoe ze dat moet doen.

Danae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 12:44

Het "praten" met dieren, zoals het vaak genoemd wordt, gaat in mijn geval niet op... Ik praat er niet mee zoals wij mensen dit onderling doen, ik voel ze aan... De pijnen voel ik in mijn eigen lichaam op dezelfde plaats als het dier het voelt, je hebt verschillende soorten pijn, die je dan kan gaan onderscheiden in de loop der tijd...

Het gevoel (emotie), kan boosheid zijn, ongelukkig zijn, tevreden, maar ook trauma's als angsten en fobieen... voel ik zelf ook in mijn lichaam...

Verder kunnen er beelden voorbij komen, gebeurtenissen, trauma's, omgevingen etc...

Het in woorden praten met het dier, doe ik dus niet... wat ik wel doe is een vertaling maken van het gevoel wat ik doorkrijg en daar kan ik iets mee, en meestal de eigenaar ook.

De manier van rijden, kan ook pijnen veroorzaken bij een dier, deze krijg ik in beeld en gevoel door, zodat ik kan zien dat het hier om een ruiter gaat die ergens blokkeert bij het paard. Kan van alles zijn... scheef zittende ruiter bijvoorbeeld, te veel knijpen, te veel trekken, te veel aansporen...

Verder doe ik ook magnetiseren, het moet niet gekker worden.... Pijnen weghalen bij het dier, traumaverwerking etc... negatieve energie eruit, positieve energie erin... werkt toch wel, hoor...

Kortom, dit is mijn manier van werken.... en zo zal ieder het op zijn of haar eigen manier doen...

De fotoreadings werken precies hetzelfde, alleen het magnetiseren doe ik "live"...

Ook in het dagelijkse leven heb je dit, je komt overal mens en dier tegen, en ja, ook dan komt er van alles binnen gerold aan informatie, die ik zo snel mogelijk weer probeer weg te krijgen... Om het nou leuk te vinden om dit te hebben, nee, liever niet... maar het is er nou eenmaal en weghalen kan ook niet... ervoor afsluiten kan wel, maar dat betekent dat ik me altijd anders voor moet doen dan ik ben, dit kost ook veel van mijn energie en ik voel me daar niet prettig bij...

Verder probeer ik een zo normaal mogelijk leven te leiden, ben ook maar een gewoon mens, met zijn goede en slecht kanten... Ik werk gewoon bij een baas en heb een gewoon normaal sociaal leven. Ben niet dag en nacht met dit soort dingen bezig, omdat het niet op prijs gesteld wordt door de maatschappij en omdat ik dat niet wil... Ik leef niet als een alternatieve, eet gewoon vlees en ben ook geen aktivist of iets dergelijks. Ik rook me te pletter, en eet niet altijd even gezond, dus een gezondheidsfreak kun je me ook niet noemen. Zo aan de buitenkant zie je ook niet veel bijzonders aan me en ook in mijn huis is alles normaal te noemen. Mijn leven wordt niet geleefd door mijn gave... het is gewoon een stukje wat er dan bij hoort.

Ik ben dit gaan doen voor de buitenwereld, omdat ik dan mijn ei ergens kwijt kan zodat ik op een positieve manier iets kan doen met mijn opgekropte gevoelens wat deze gave meebrengt. Het geeft me een stuk rust...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 13:37

In mijn dagelijks leven probeer ik mijn gave eigenlijk zoveel mogelijk erbuiten te houden. Enkel voor mijn paarden stel ik me open. Heel af en toe bij vrieden als ik het ide heb dat er wat scheeld oid probeer ik op die manier te helpen maar als zij aangeven dat ze dat niet willen (op wat voor manier ook) dan stop ik ook gewoon. Knipoog

unicorn1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:06

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:12

leker oud onderzoek..
mensen die alles in twijfel willen trekken en dus totaal niet openstaan voor wat anders, zul je ook nooit kunnen overtuigen, ook niet met de bewijzen die hier gegeven zijn, zoals het voorbeeld van char.

Ze weten niet wat ze missen Lachen
Dat vind ik echt jammer weet je dat, het is zo mooi Ja

En zo zal het wel blijven werken...
mensen die ondanks bewijzen het toch gooien op wat anders

andere die het gewoon weten dat het zo is daar het geluk van mogen hebben

En dan is de keuze aan iedereen zelf Lachen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-07-07 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:14

Debo schreef:
Om eerlijk te zijn voel ik TE veel, ik voel zelfs de emoties van totale vreemden die me voorbij lopen... Ik ben een HSP (google maar als je het niet kent) Ook iets volkomen normaals trouwens, niets zweverigs aan, gewoon een soort van karaktereigenschap.. Ik heb er best 'last' van, zie het dan ook meer als een plaag dan een gave.. maargoed als ik wil kan ik er ook goede dingen mee doen zoals foto's lezen enz, en dat is weer de leuke kant ervan

Juist daarom zou je bijna denken dat jij Paranormaal bent. Althans sommige mensen zullen dat als zodanig willen gebruiken. Je kunt je afvragen of dat wel zo is. Maar mensen willen graag geloven in mystieke dingen.

Dat mensen gevoelig zijn voor energieen is meetbaar. Zeker kun je voelen of iemand moe, bv hoofdpijn, angstig is. Dat is allemaal energie dat op een andere frequentie wordt uitgezonden. Ben je erg gevoelig kan je je idd moe voelen als je bij een moe iemand bent.

Mijn probleem met mensen is dat ze nogal snel bijzonder willen zijn. Nogal snel zichzelf paranormaal noemen.
Sommige mensen hebben gewoon een bepaalde intelligentie waardoor er weinig ontgaat, een groot opmerkingsgave, Tja het heet gave Clown , hun ontgaat bijna niets, die registreren in een hele korte periode ontzettend veel. Krijgen heel veel informatie binnen in een zeer korte tijd en kunnen, omdat ze een zeer emotionele intelligentie hebben, deze informatie bliksemsnel tot een tastbaar beeld omtoveren. Ga je er mee bezig zijn, ontwikkeld zich dat alleen maar meer. In je slaap gaat deze informatiestroom gewoon door, je hersenen gaan het rangschikken (bewezen) en dan kan je in je onderbewuste ineens het gevoel hebben, AHA! JIjzelf bent net even trager dan je hersenen het al hebben "gezien" en in het juiste laatje hebben gestopt. Je dagritme, je dagconcentratie krijgt het nog even terug gespeeld en dan lijkt het of het zomaar een ingeving is.

Als je je meer verdiept in hoe hersenen werken, kan je veel verklaren.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:16

Op geo was er ook een onderzoek, kwam ook niks uit mischien gebruiken ze de verkeerde mensen, waren wel meer deelneemers dan in die test

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:17

Dus ik had al eerder opgevangen en mijn hersenen waren te traag en wist daarom dat iemand een erge ziekte had waaraan die zou overlijden?

Overigens ben ik niet paranormaal en heb geen gave.
"Toevallig" een paar van die dingen mee gemaakt

Danae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:20

En hoe wordt gedacht over het glaasje draaien??? Zit er echt iemand te duwen of toch niet???

Heb hier zelf flink wat "ervaring" mee gehad en ben toch eens benieuwd hoe andere mensen hierover denken...

Ik heb trouwens nog een paar opmerkelijke ervaringen gehad op ander gebied... ben wel heel benieuwd hoe de niet-gelovigen dat gaan verklaren dan...

Ik wacht eerst even het glaasje draaien af..