Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Zo kun je natuurlijk overal wel een excuus voor verzinnen, maar wat er gezegd werd klopte gewoon ECHT niet
Als er wordt gezegd dat een paard stokkreupel loopt, en dan loopt hij het niet, dan is het gewoon fout.
,maar laten we het weer proberen want het kan een heel zinnige discussie zijn/worden. Debo schreef:slimmerik schreef:Je gaat de readers toch niet op een voetstuk plaatsen hè??![]()
En op die vergelijking ga ik dus niet in... Imo zéér verwerpelijk.
oke duidelijk, je gelooft dus in god, je weet toch dat god enkel een denkbeeldig vriendje is van volwassenen ? Heeft hij ooit iets gedaan waaruit jij gemerkt hebt dat ie bestaat??
Citaat:Maar daar kom ik op een ander punt. Mensen die fijngevoelig zijn, intuitief, groot inlevingsvermogen, grote voorstellingsvermogen, de echte gevoelsmensen onder ons, die zitten vaak snel op een goed spoor. Wordt helderziendheid niet verward met een groot fijngevoeligheid?? Bokkers die meer kunnen dan bv een Uri Geller, kennen jullie die wel? Of is dat voor jullie tijd. Jaren 70 was hij het fenomeen, kwam voortdurend in het nieuws.

randalinpony schreef:Goed punt Russel. Voor mij is helderziendheid meer iets in die richting.
Ander iets, van lang geleden: dochtertje van kenissen wordt snachts gillend wakker, er is iets met de hond! Wat blijkt, de hond lag beneden te bevallen en dat ging niet goed.
Daar krijg je de kriebels van. Dochtertje in kwestie is een tijdlang zo hyper geweest dat moeder haar mee naar de duinen nam, zodat ze daar alles 'eruit kon gillen'. En dat werd pas beter toen een ander 'gevoelig'mens haar behandelde, en haar rust gaf.
Dit soort dingen geloof ik wel.(De mensen in kwestie waren heel nuchtere, zakelijke mensen) Ook mensen met genezende gaven. Ik geloof zelfs dat vele mensen dit soort vermogens hebben, maar er niet aan toe geven, zoals in dit topic al meer is gezegd.
Fotoreadings vind ik meer richting Jomanda. Dat is de kracht van mensen helpen door ze suggesties in te planten die ze geloven. .

Debo schreef:Om eerlijk te zijn voel ik TE veel, ik voel zelfs de emoties van totale vreemden die me voorbij lopen... Ik ben een HSP (google maar als je het niet kent) Ook iets volkomen normaals trouwens, niets zweverigs aan, gewoon een soort van karaktereigenschap.. Ik heb er best 'last' van, zie het dan ook meer als een plaag dan een gave.. maargoed als ik wil kan ik er ook goede dingen mee doen zoals foto's lezen enz, en dat is weer de leuke kant ervan
, hun ontgaat bijna niets, die registreren in een hele korte periode ontzettend veel. Krijgen heel veel informatie binnen in een zeer korte tijd en kunnen, omdat ze een zeer emotionele intelligentie hebben, deze informatie bliksemsnel tot een tastbaar beeld omtoveren. Ga je er mee bezig zijn, ontwikkeld zich dat alleen maar meer. In je slaap gaat deze informatiestroom gewoon door, je hersenen gaan het rangschikken (bewezen) en dan kan je in je onderbewuste ineens het gevoel hebben, AHA! JIjzelf bent net even trager dan je hersenen het al hebben "gezien" en in het juiste laatje hebben gestopt. Je dagritme, je dagconcentratie krijgt het nog even terug gespeeld en dan lijkt het of het zomaar een ingeving is.