Nu op Ned 1. Rondom 10 over 'kindervrijen'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 12:51

Remy schreef:
Lekkere situatie zitten jullie in. Is het niet mogelijk om de vriendschap een eigen plekje te geven, dat jullie elkaar blijven zien, zonder dat de baby erbij is?
Het zou toch zonde zijn als een vriendschap om zo'n meningsverschil kapot zou gaan, er zijn vast ook zat dingen waar jullie wel allebei van houden, kunnen jullie je dan niet daarop richten?

Vriendschap gooi je toch niet zomaar weg, ook al ben je nog zo verschillend?

Ik vraag me af of het nodig is zonder de baby elkaar te zien. Ik lees nl. niet dat Griebels anders niet wil komen. Voor zover ik lees accepteert ze dit.

Ik ben het met Remy eens, dit is niet echt een fijne situatie. Er zijn vast zoveel leuke dingen die jullie gezamenlijk leuk vinden. Is dat niet een optie dan?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 12:59

Ik heb miss zelf ook wat overtrokken gereageerd met "dan kom ik toch niet meer", maar ik voelde me ook behoorlijk gekwetst toen ze zei dat ze zich niet meer prettig voelt als ik er ben... WAAROM dan??

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 14:23

Waarom ? Omdat Qiana lacht tegen je en jij draait je hoofd om, ze huilt een keer en het liefste zou je willen opstaan en vertrekken. Omdat ik weet dat je een hekel hebt aan kinderen, of zie je Qiana niet als een kind omdat het van mij is, of hoe moet ik dat dan zien ? Kun je het je niet voorstellen dat ik me daar niet fijn bij voel... Maar anyway, we laten het rusten hier, want zo dadelijk draait het hele topic om ons, wij gaan verder per PB !

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 14:41

Is goed, maar ik wil toch nog even wat uitleggen hier...
Als ze tegen me lacht en ik draai mijn hoofd om (wat ik overigens niet bewust doe) is dat omdat ik er niet mee om kan gaan. Dat ik ooit gezegt heb dat ik het liefste weg wil als ze beginnen te huilen, wil niet zeggen dat ik dat ook doe... Ik kom er immers voor jou.
Zo is gewoon iemand die niet van kinderen houdt, en er dus ook niet mee om kan gaan... Niets persoonlijks dus tegen Qiana.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 15:35

Maar het is toch niet verboden dat ze dat doet Sando? En anders moet je gewoon je mannetje staan en zeggen 'dan kom je maar niet'. Maar als jij van je vriendin verwacht dat ze dingen doet zoals jij ze wilt, dan hou je vrienden niet lang vrees ik. Griebels houdt niet van kinderen. So what? Ik begrijp best dat jij je daar niet prettig bij voelt. Tuurlijk, jouw kind is het allermooiste wat er bestaat en dat iemand kinderen dan niet leuk vindt is onbegrijpelijk. Toch zul je denk ik de boel ook een beetje moeten relativeren anders is dit een vriendschap die tot mislukken gedoemd is.

Het had namelijk ook andersom kunnen zijn. Griebels die een kindje had en jij die er niet van hield Knipoog. Altijd proberen in andermans situatie te verplaatsen. Geldt natuurlijk ook voor die genen die niet van kinderen houden Knipoog

Ik zie het probleem niet zo. Ik kan wel haar eerlijkheid daarover waarderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 15:52

griebels schreef:
Is goed, maar ik wil toch nog even wat uitleggen hier...
Als ze tegen me lacht en ik draai mijn hoofd om (wat ik overigens niet bewust doe) is dat omdat ik er niet mee om kan gaan. Dat ik ooit gezegt heb dat ik het liefste weg wil als ze beginnen te huilen, wil niet zeggen dat ik dat ook doe... Ik kom er immers voor jou.
Zo is gewoon iemand die niet van kinderen houdt, en er dus ook niet mee om kan gaan... Niets persoonlijks dus tegen Qiana.

Ik heb een vriendin die geen kinderen heeft en ze ook niet wil. Ook zij kan soms in mijn ogen "vreemd" reageren op mijn kinderen, met name de jongste. Toen ik dat tegen haar zei, zei ze ook dat ze niet wist wat ze met de aandacht van zo'n klein mensje moest. Toen was het voor mij goed, dan begrijp ik waarom ze in mijn ogen afwijzend op mijn kind reageert.

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 15:53

Fasel, je roept maar wat.....
Vrienden genoeg en ze zijn niet allemaal dol op baby`s.
Hoevaak moet ik nog zeggen dat ik het gewoon respecteer als mensen niets om kinderen geven. Ik heb dat all zooo vaak gezegd maar blijkbaar lees je daar elke keer overheen....Ik ga vaak genoeg dingen doen met vrienden zonder dat mijn kind daarbij is.
Jij kan haar eerlijkheid waarderen, ikke niet zo.
Eerlijkheid boven alles, maar er zijn 1000 wegen die naar rome leiden...

ik ben er klaar mee ! Adios !

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 16:08

Jammer dat je het zo ziet. Blijkbaar lees je zelf ook nogal eens ergens overheen. Ik zeg nergens dat jij geen dingen doet zonder je kind. Heb het daar niet eens over gehad. Behalve dat ik het met Remy eens ben dat het zonde is van de vriendschap en er vast een heleboel dingen zijn die jullie een gulden middenweg kunnen bieden. Du snee ik roep niet zomaar wat.

Faye: Griebels heeft dat dus blijkbaar ook gedaan alleen is er niet zo open op gereageerd als jij gedaan hebt.

Sando: mee eens, er zijn 1000 en misschien wel meer wegen die naar rome leiden, maar een open mind is ook een vereiste daaraan. Als jij die eerlijkheid al niet kan waarderen dan zal zij het nooit goed kunnen doen bij jou.

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 16:13

Ik heb dat ook met kinderen die nog niet praten. Ik weet niet zo goed wat het nodig heeft, waar het aan gewend is, ben bang iets 'fout' te doen en het helpt ook niet als de moeder er met haviksogen naar staat te kijken of je niet per ongeluk iets doet of zegt waar d'r lieveling (nog harder) van gaat huilen. Want dan heb ik het helemaal gedaan.

Gevolg? Ik keer me ervan af en laat het aan de moeder over, en die vind het dan weer stom van me dat ik dat doe. Het is gewoon een situatie die je alleen maar fout kan doen...

Nu bv. de jongens van onze stalhouders allebei in het stadium zijn waarin ze zich in woorden uit kunnen drukken vind ik het veel makkelijker met ze om te gaan. Ze leren langzaam aan zelfs dat ik een erg gevoelig gehoor heb en dat ik het fijn vind als ze niet gillen/schreeuwen maar gewoon zachtjes tegen me praten.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 16:29

griebels schreef:
Nee met vriendschap ga je zo om
Waarom zou ze Qiana weg moeten doen? Is ze bang dat ik haar iets aan zou doen ofzo???
Ik heb er nog nooit iets lelijks over gezegt, of lelijk tegen gedaan... Sterker nog, ik heb er gewoon niet zo'n interesse in. Kijk er weleens naar, maar dan houdt het voor mij op. Beetje raar om daar een slecht gevoel bij te krijgen

Ik zeg niet dat ze haar baby weg moet doen Verward Ik zeg dat het mss een goed idee is om gewoon vriendinnen te zijn die leuke dingen met elkaar blijven doen, en dat zo te regelen dat Qiana (mooie naam, trouwens) dan thuis bij haar pappa blijft, of dat iemand anders even op kan passen.

Als dat kleine mensje voor spanning tussen jullie zorgt, kunnen jullie gewoon lekker samen in een koffieshop, of op een terrasje, of bij jou thuis afspreken. Ik vond het, toen ik een baby had, zelf persoonlijk wel even lekker om af en toe eventjes niet Mamma, maar gewoon even weer die gekke meid die ik ook ben, te kunnen zijn. En lekker kinderlijk met m'n vriendin in een deuk liggen. Clown

Vrienden maak je niet zo makkelijk, en vriendschap moet je onderhouden, het is iets kostbaars. Toch doodzonde om dat uit wederzijdse gekwetstheid te laten kapotgaan. Ik hoop voor jullie dat jullie dit nog uit kunnen spreken.

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 16:41

Remy: mijn vriendinnen die babies hebben vinden dat juist ook leuk, en daarom is het voor mij makkelijker om die vriendschappen te onderhouden. Als het alleen maar thuis op de bank naar de baby kijken kon zijn zou dat ook snel ophouden.

Misschien ligt het verschil in dat de ene nieuwe moeder zichzelf niet als apart wezen kan zien en de ander wel. Sommige mensen stoppen met 'Anne' zijn en worden 'BABYmoederAnne' en als iemand dus niets heeft met die baby, dan houd het op, want het hele leven, gedachten, alles, draait om baby.

Een ander kan zichzelf als apart wezen zien en vind het bv. leuk om ook eens even niet mamma te zijn, of om een kraamcadeautje voor zichzelf te krijgen ipv van voor de baby...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 17:00

Volgens mij is Griebels gewoon niet meer welkom bij Sando. Niet vanwege dit topic, maar vanwege het feit dat Griebels niet dol is op kinderen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 17:32

Cittemee"]
Ik heb persoonlijk nog nooit gehoord van mensen die overspannen moesten worden opgenomen nadat hun hond was overleden...

Daar tegenover ken ik wel mensen die overspannen worden opgenomen nadat hun kind is overleden....

Ik houd heel veel van mijn honden hoor, ik behandel mijn honden als mijn kinderen omdat ik nou eenmaal voor ze gekozen heb en er dus ook verantwoording voor heb, ik moet zorgen dat ze niks tekort komen
Toen mijn hondje stierf in mijn armen was ik zooo verdrietig dat ik dacht dat ik er nooit meer overheen zou komen, ik heb uren met haar op schoot mijn ogen uit mijn kop gejankt, ik ben er echt ziek van geweest.

Op dat moment voelde ik me zo, maar eerlijk gezegd schaam ik me daar nu een beetje voor, omdat ik nu het verdriet zie van mijn ouders die hun zoon zijn verloren......

Maar waar het om gaat , ach kies je ervoor dat je graag kindjes wilt prima! en kies je ervoor kinderloos te blijven ook prima toch?! OK dan! Verschil moet er zijn hoor, de 1 wilt een fries de ander een shetlander.
[/quote]

Hoe kun je je nu voor je verdriet schamen? Ik voel me dadelijk ook zo als ik mijn hondje verlies, mijn hondje is een beetje mijn kindje.

Ik heb al eerder gezegd dat ik weet wat voor impact de dood van een kind op ouders heeft, ik heb ZELFS gezegd dat ik het denk ik niet aan zou kunnen. Ik vraag me ook af hoe ouders verder kunnen (heb je dat bericht in de krant gelezen van die 5 jongeren die in de auto verongelukt zijn waaronder een broer en een zus, (stel dat dat de enige 2 kinderen waren in dat gezin....) met hun leven).

Maar ieder heeft ook recht op zijn eigen verdriet. Daarom is schamen onzin. Er is altijd iemand in de wereld die iets ergers overkomt dan jou. Jouw ouders verloren een zoon, ergens anders verloren mensen 2 kinderen en weer ergens anders verloor een kind zijn/haar hele familie.... Mag niemand dan verdriet hebben? Ik zou graag een leven hebben zonder verdriet, maar ja, dat zit er niet in helaas. Ik denk dat dat voor iedereen geldt.[quote="Renske20"]
ik had vannacht een erg akelige droom, dat ik mn beide paarden(zijn nu alle2 kreupel, 1 vd 2 wordt niet meer beter, de ander gaat volgende week naar de kliniek...) heb moeten laten inslapen, ik werd echt compleet hysterisch wakker en dacht dat het echt was gebeurd Scheve mond

ik denk dat als het idd zo is dat beide paarden niet meer beter kunnen worden en er alleen die optie nog is, dat ze mij dat ook wel kunnen wegbrengen, omdat ik dan helemaal doordraai.

heel banketstaaflig ook, mn oma is overleden en tuurlijk heb ik er verdriet om gehad, maar mn hond die mn ex 2,5 jaar geleden heeft verkocht, daar kan ik nogsteeds om janken als ik haar foto zie....

maar ik snap wel heel erg goed dat er mensen zijn die dat dan weer niet begrijpen, en voor de meeste mensen zal een kind/ander familielid verliezen vele amlen erger zijn dan een dier verliezen, daar heb ik ook begrip voor, ben een paar jaar terug een paar vrienden kwijt geraakt in een korte tijd na elkaar(1x kanker 2x ogeluk, waren allemaal pas rond de 16 jaar) en ik heb toen het verdriet van die ouders van heel dichtbij meegemaakt, die mensen hebben echt in een hel geleefd, en nogsteeds hebben ze het er heel moeilijk mee, wat ook begrijpelijk is

maar ik weet van mezelf dat als ik mn 2 paarden kort na elkaar kwijtraak, dat ik dan instort en de vraag is maar hoelang t duurt voordat ik daar weer bovenop ben.....
[/quote]
Ik werd bijna overspannen toen ik mijn prachtige 2 jarige naar de slacht moest brengen.....
Daarbij heeft bij mij de dood van mijn hondje mij ook veel harder geraakt dan de dood van mijn oma. De reden is heel simpel: met de eerste ging ik veel intensiever mee om, dus wat wil je nou?

[quote="Cittemee"]
Alleen wat heel gek is, ik weet nu niet meer zo zeker als vroeger of ik kinderen 'wil' omdat ik heel bang zou zijn om hetzelfde mee te moeten maken als mijn ouders......terwijl ik een puppie er zo weer bij zou nemen en die kan ook doodgaan.

[/quote]
sja, kan ik ook helemaal in meegaan. Ze zeggen altijd dat een mens zoveel in zijn leven te verwerken krijgt als hij verdraagt, maar ik heb daar zeer mijn twijfels over (waarom bestaat anders zelfmoord?). Ook denk ook dat niet elk kruis even zwaar is. De een heeft wel degelijk een zwaarder kruis dan de ander.
WAt honden betreft, en misschien is dat ook wel wat kinderen betreft: het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Zelfs al weet je dat bepaalde dingen je mogelijk geen goed zullen doen, dan toch kun je het niet laten. Bij mij is dat het nemen van een hond. Het verdriet is iedere keer zo zwaar dat ik denk het niet het volgende keer aan te kunnen. Maar toch...

[quote="Marieke"]
Ze mogen je paarden niet leuk vinden, ze mogen je honden niet leuk vinden, maar je kinderen niet!
Nee ik geloof niet dat ik je kan begrijpen

Het enige wat ik kan bedenken is dat je je aangesproken voelt, want jij hebt dat kindje zelf gemaakt en als iemand die dan niet leuk vind voel je je aangesproken.
[/quote]
Ik vind het ook moeilijk dit te begrijpen. Ik vind mensen die niet van honden houden zowiezo al een beetje raar, maar bij mij thuis zullen ze de aanwezigheid van honden moeten accepteren. Ik zal ook nooit een hond buiten de kamer doen voor iemand of iemands kind, want mijn honden wonen hier. En ze hoeven ook niets verkeerds te zeggen specifiek over mijn honden of mijn paarden, want dan komen ze aan mij.

Ik snap het gevoel bij Sando: val je haar kind af, val je de moeder af. Maar ik heb dat zelf ook bij mijn paarden en honden. En Sando heeft het niet in de gaten van zichzelf, maar zij net zo goed! Als ik Sando hard wil aanpakken of RAKEN, zou ik kunnen zeggen dat Qiana een rotkind is, maar ik weet heel zeker dat ik haar ook zou kunnen raken als ik zou zeggen dat Peru een "kromme bok" is of een "rotknol" of whatever. Ik ben er echt van overtuigd dat ik haar dan diep krenk. En ik denk dat dit zijn uitwerking bij de meeste paardenmensen ook niet mist. Een paard is lijkt wel een stukje van je ego. En een kind ook.[quote="Lovely schreef:
Maar stel nou dat ik een kind niet leuk vind, dan moet ik dus maar liegen tegen de moeder? Goh hee, dat lijkt me toch niet echt logisch?

Dan zou je je mond kunnen houden. Je hoeft mensen geen ongewenste informatie te geven. Met het feit dat je haar kind niet leuk vind, kan ze ten eerste niets, en ten tweede kwets je haar dus onnodig.

Het wordt anders als haar kind jouw leefruimte op dat moment te zeer domineert met onopgevoed gedrag, of jou niet met respect bejegent. Dan mag je haar er mijns inziens rustig op wijzen dat ze haar kind wel eens mag opvoeden.

Want niemand wil last hebben van andermans honden of katten of wat dan ook. Guess what, dat geldt ook voor kinderen!

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 20:59

Ook ik ben bewust kinderloos (een nieuwe term) maar wel dol op kids. Het moederschap is voor mij niet zaligmakend.
Mijn vorige relatie is ook hier op stukgelopen. Nu heb ik een partner met 2 kids en is het ook geen onderwerp in de relatie.
Ik ben een zorgzaam type maar vooral gesteld op mijn vrijheid mijn zorgzame kant komt wel tot uiting in andere zaken en daar heb ik geen eigen kids voor nodig.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 21:25

ik ben helemaal dolgelukkig met mijn kinderen.
maar ik kan ook wel goed begrijpen dat sommige mensen er niet aan moeten denken om kinderen te hebben. daar heb ik ook respect voor.
ik denk dat iedereen vrij moet zijn die keuze voor zichzelf te kunnen maken.
ik heb het programma gezien, en ik vond dat iedereen zijn standpunt goed duidelijk heeft gemaakt. er is geen goed of fout in deze discussie.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 21:31

Remy schreef:
Als dat kleine mensje voor spanning tussen jullie zorgt, kunnen jullie gewoon lekker samen in een koffieshop, of op een terrasje, of bij jou thuis afspreken. Ik vond het, toen ik een baby had, zelf persoonlijk wel even lekker om af en toe eventjes niet Mamma, maar gewoon even weer die gekke meid die ik ook ben, te kunnen zijn. En lekker kinderlijk met m'n vriendin in een deuk liggen. Clown

Dat kleine mensje bezorgt voor mij geen spanning tussen ons. Voor Sando des te meer, terwijl ik daar m.i. geen aanleiding voor heb gegeven.
Remy, dat soort dingen doen we nooit, ik ga altijd naar haar toe...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 21:36

Sando"]
En lovely: Je hoeft echt niet schattig tegen mij kindje te doen, je kunt me ook gewoon zeggen dat je niets hebt met kinderen en dat respecteer ik gewoon. (dit slaat niet op jou, dit is een algemene zin...)
[/quote]

[quote="Sando schreef:
Hoevaak moet ik nog zeggen dat ik het gewoon respecteer als mensen niets om kinderen geven. Ik heb dat all zooo vaak gezegd maar blijkbaar lees je daar elke keer overheen....

Waarom kan je het dan niet van mij respecteren dat ik niets met Qiana of elk willekeurig ander kind heb Verward
Lovely hoeft niet schattig te doen tegen Qiana, maar ik mag niet mijn hoofd onbewust wegdraaien als ze tegen me lacht?

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 21:37

Ziek Sjeeeee, was dit topic even vergeten vanaf blz 9!!!! Maar het is nog erg aktueel zie ik. Ga toch maar even kijken over er nog nieuwe feiten aan het licht gekomen zijn.

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 21:49

Een vriendin van mij is anderhalf jaar geleden bevallen van haar dochter alhoewel ik dol ben op kids kom niet met baby's. Ik kan er naar kijken en lachen maar stop ze niet in mijn schoot ik voel me dan erg ongemakkelijk. Dit wist ze en heeft dat altijd gerespecteerd ook gaan we vaak nog samen naar de kroeg en de kleine is dan thuis met de papa.
Dit naar aanleiding van Griebels en Sando............ Meiden ik snap niet zo goed wat er tussen jullie aan de hand is ; Sando volgens mij trek jij de visie van Griebels in het persoonlijke en bedoelt ze dit niet zo.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 10:14

Maar dat is ook wat in mijn ogen bij de definitie 'vriendschap' hoort Jeanie. Zoals jouw vriendin met jou omgaat. Het feit dat ze begrip toont en het respecteert. Vriendschap komt van twee kanten en somehow heb ik niet het idee dat dat bij deze vriendschap ook zo geldt, het komt van een kant en dat werkt niet. De manier waarop soms gereageerd wordt vind ik niet altijd even netjes. En dan zeg ik het subtiel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 10:46

Fasel schreef:
Maar dat is ook wat in mijn ogen bij de definitie 'vriendschap' hoort Jeanie. Zoals jouw vriendin met jou omgaat. Het feit dat ze begrip toont en het respecteert. Vriendschap komt van twee kanten en somehow heb ik niet het idee dat dat bij deze vriendschap ook zo geldt, het komt van een kant en dat werkt niet. De manier waarop soms gereageerd wordt vind ik niet altijd even netjes. En dan zeg ik het subtiel.

Dat kun je natuurlijk ook niet zo zeggen op basis van wat posts met emotie erachter. Alleen Sando en Griebels kunnen daarover oordelen, ik vind het ook eigenlijk niet zo netjes om ons nou in hun vriendschap te gaan mengen.

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 11:08

faye schreef:
Alleen Sando en Griebels kunnen daarover oordelen, ik vind het ook eigenlijk niet zo netjes om ons nou in hun vriendschap te gaan mengen.

Dan moeten ze het maar niet op Bokt uitvechten. Dan mag iedereen rustig er zijn of haar mening over geven..

Mijn mening? Sando & Griebels, ga eens gezellig een dag Beautycentrum doen en praat alles eens uit. Jullie relatie wordt echt niet beter als je niet met elkaar praat behalve via Bokt.. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 11:15

Tips geven is iets anders dan een oordeel vellen over wie er nu meer of minder in die vriendschap investeert. Dat is niet helpen maar stoken in mijn ogen. Dat bedoelde ik eigenlijk te zeggen.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 12:26

faye schreef:
Dat kun je natuurlijk ook niet zo zeggen op basis van wat posts met emotie erachter. Alleen Sando en Griebels kunnen daarover oordelen, ik vind het ook eigenlijk niet zo netjes om ons nou in hun vriendschap te gaan mengen.

Oh maar ik ben ook geenszins van plan me hierin te mengen hoor maar A zet het dan niet openbaar en B het is gewoonweg zo dat een aantal dingen me hier in dit topic opvallen. Aangezien het openbaar is houdt me dat niet tegen te reageren. Hoe netjes of niet netjes dat dan ook moge zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 13:15

OKe Fasel, maar we weten niet wat er aan dit topic voorafgegaan is , toch? Een waarde-oordeel is daarom in mijn ogen niet zo terecht....
Maar misschien ben ik nu wel gewoon een zeurpiet!