Secret Santa Surprise 2025

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Keizerinnnn

Re: Secret Santa Surprise 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 08:32

Aah superlief en wat een leuke naam Fransje!

Oei deze weekvraag vind ik lastig. Ik stop namelijk al een ontzettend groot deel van mijn tijd in paardrijden. Dan heb ik nog de uren die ik wandel met de hond en het huishouden etc. nog :').

Ik heb fotografie altijd erg leuk gevonden met de goede camera van mijn ouders. Deze is helaas weg dus maak nu vaak foto's met mijn telefoon. Dus als ik ooit tijd over heb en geld over om echt een goede camera van te kopen zou dat het wel zijn. Wellicht in de toekomst als ik wat minder rodeoruiter ben doordeweeks :')

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 08:34

Neonlight schreef:
De weekvragen staan ook in de openingspost. :)

Dank je, het is gelukt zie ik. Heel fijn!

Gecondeleerd Cheytjuh, en veel sterkte.

Op maar meteen antwoord te geven: ik zou heel graag een endurance wedstrijd willen rijden. Eigenlijk wel meer dan 1. Maar zonder eigen paard wordt dat lastig.

Ook zou ik graag een clinic koeien drijven te paard willen doen.

Oh, en boogschieten te paard, hoe vet is dat!

Maar dit zal alleen bij dromen blijven.

Ik rij nu geen paard meer omdat ik mezelf te zwaar vind. Mocht ik genoeg zijn afgevallen, dan wil ik weer buitenritten maken zoals ik jaren gedaan heb. Niets fijner dan boscrossen te paard.

En wat zie ik weer mooie poezels voorbij komen. <3

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 09:07

marleen_88 schreef:
Weekvraag week 37
Wat zou je graag nog willen leren of welke hobby/sport zou je weer op willen pakken?

Wat een leuke vraag! Ik wil veel te veel en heb veel te weinig tijd haha.

Ik zou heel graag weer tekenen, dat vind ik fantastisch, ik ben geen kunstenaar maar vind het wel echt heerlijk om te doen. Maar dit staat echt onderaan mijn prioriteiten lijstje, ik gun mezelf daar ook de tijd niet voor.

Verder, leuk Zertab! Bodypump, dat zou ik ook wel weer willen doen :j.

En Tennis, god dat mis ik nog steeds, vroeger heel fanatiek getennist, maar toen mijn arm gebroken met paardrijden :+ en nooit meer kunnen tennissen wegens gecompliceerde breuk (inmiddels zo'n 25 jaar geleden denk ik).
Soms denk ik, zou ik het niet gewoon eens proberen, maar ik was best goed al zeg ik het zelf, en ik kan die kracht nu echt niet meer aan vrees ik.

Waar ik wel weer mee begonnen ben, wat ik ook lang niet heb gedaan is hardlopen. Heerlijk, mijn doel is volgend jaar de halve marathon van Eindhoven, mits mijn lijf het hardlopen goed blijft vinden :Y)

Verder heb ik veel te veel dingen die ik als hobby zou kunnen/willen hebben. Waarom zitten er maar 24 uur in een dag? :))

Oh ik vergeet een van de belangrijkste, het paardrijden! Lang niet gedaan ook ivm te zwaar zijn voor mijn pony (c maatje) inmiddels zit ik weer op veilig gewicht voor haar, maar is ze zelf niet altijd meer zuiver, en ik ben dan te bang het verder "kapot" te maken, terwijl iedereen zegt dat ik er op moet. Goed, tijd voor een schop onder mijn hol :P
Zeker als ik in de toekomst ook met mijn nieuwe merrie wil gaan rijden.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 09:50

Ik weet nog wel iets wat ik zou willen indien ik meer vrije tijd had.. Een hond!

Ik ben een hondenmens, altijd al geweest. Maar ik heb er gewoonweg de tijd niet voor..
Ik wil een hond die van pup af aan bij ons is, en daar kruipt nu eenmaal tijd in :)

Ik ben fan van Cane Corso's, maar ik ken mezelf en zou toch voor een Rottweiler gaan :')
Dat ras ken ik van binnen en van buiten, en heeft alles wat ik zoek. Het zijn knuffels in huis, en gaan door het vuur voor hun gezin. Het is een ras dat mij een veilig gevoel zou geven als ik alleen over straat moet (wat een wereld..) en ze zijn slim. Ze hoeven niet urenlang te wandelen en zijn goede wakers.

Voorlopig knuffel ik die van mijn ouders plat - wel de lusten, niet de lasten :D

Meet Nova:
Afbeelding

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 09:56

Ohh wat een dotje <3.

Een hond zou ik ook wel willen, maar we hebben 3 katten, en verplichtingen genoeg nu even :=

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 10:00

Weekvraag week 37
Wat zou je graag nog willen leren of welke hobby/sport zou je weer op willen pakken?

Ik zou graag willen leren paaldansen :D Ik doe al aan paaldansen, en ik kan best wel wat moves... maar echt goed... nee, dat ben ik er niet in... het is bij mij meer een kwestie van blijven hangen :)) Ben daar overigens al hard voor aan het trainen bij mijn personal trainer... ik moet vooral sterker worden, en daar beult ze me goed in af... merk al wel verschil :D

Verder zou ik heel graag Spaans willen leren... ik ken wel een paar woordjes, maar de liedjes die ik met Zumba gebruik, kan ik niet verstaan... en Italiaans vind ik ook een mooie taal.. zou ik ook wel willen leren... en ik ben het Russisch behoorlijk vergeten, dus dat zou ik ook wel weer willen oppakken.

En mn grote droom: ik zou heel graag een trein willen leren rijden... en dan bij voorkeur een WINK :D Ik weet er wel aardig wat van hoor, maar besturen zou, denk ik, niet goed gaan komen :))

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 10:46

Saul schreef:
Ohh wat een dotje <3.

Een hond zou ik ook wel willen, maar we hebben 3 katten, en verplichtingen genoeg nu even :=

Hier ook al genoeg verplichtingen haha.
Twee katten, vijf kippen, een heel drukke baan - geen idee waar ik de tijd vandaan zou halen om er een hond bij te nemen :')

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 12:04

Citaat:
Weekvraag week 37

Poehh, moeilijke. Heb echt totaal geen ambities momenteel. Ook het paardrijden is niet iets wat ik heel erg mis al sluit ik niet uit het ooit weer op te pakken.
Verder ook chronisch tijdgebrek. Vorig jaar kwam deze vraag ook voorbij en m’n antwoord was: haken. Ik kreeg een heel leuk setje in mn pakket… en helaas nog niks mee gedaan :')
Dus ik weet even echt niks te verzinnen…

Vlinder84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 14:24

Wat een leuke weekvraag!

Ik wil graag nog piano leren spelen.
Nu speel ik al een paar jaar gitaar.
Dat gaat goed maar ik zou nog beter willen worden.

Ook zou ik graag willen duiken. En in een kooi witte haaien spotten, dat lijkt me heel gaaf om te doen!

En een boot willen leren sturen op zee.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 15:06

Dat vind ik ook wel een goede Vlinder84, ik zou weer meer piano willen spelen en ik zou ook wel gitaar willen leren spelen, maar weet niet hoe haalbaar dat nog is.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 17:01

Citaat:
Weekvraag week 37

Ik vind dit ook best een lastige vraag! Maar wat mij vooral te binnen schiet is bv dansles samen met mijn vriend zou ik leuk vinden om te leren. En als verloren hobby heb ik eigen zeep maken, zou leuk zijn om dat ook weer eens te doen of proberen.

Paardrijden doe ik al jaren niet meer, maar toch nog een keer een wedstrijd springen of dressuur bv in de 40+ competitie mee doen zou ik ook wel leuk vinden.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 18:48

Ik zou graag een instrument willen leren spelen en dus noten willen leren lezen.

Goed bezig Zertab.

Krum is leuk. <3

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 19:05

Bienotje schreef:
Citaat:
Weekvraag week 37

Ik vind dit ook best een lastige vraag! Maar wat mij vooral te binnen schiet is bv dansles samen met mijn vriend zou ik leuk vinden om te leren. En als verloren hobby heb ik eigen zeep maken, zou leuk zijn om dat ook weer eens te doen of proberen.

Paardrijden doe ik al jaren niet meer, maar toch nog een keer een wedstrijd springen of dressuur bv in de 40+ competitie mee doen zou ik ook wel leuk vinden.

Bestaat dat, 40+competitie? Dan wil ik ook wel meedoen. :j

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 23:07

Paardrijden idd, maar dan moeten er meer kgs af.
En weer beginnen joggen.
En verder zou ik ooit wel willen leren naaien, naaimachine van oma staat hier te niksen.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 02:19

fohadie schreef:
Bienotje schreef:

Bestaat dat, 40+competitie? Dan wil ik ook wel meedoen. :j

Jazeker! Hier in de regio met springen en dressuur wel. Er is ook jaarlijks een Nederlands kampioenschap voor veteranen. Lijkt me echt leuk, maar ja moet er wel iets van een paard voor zijn en voor getraind worden ofzo. Zit nu nog paar keer per jaar op buitenrit en that's it.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:10

Wat een toffe antwoorden komen er al voorbij zeg <3

Qua oppakken wil ik eigenlijk het hardlopen weer fanatieker op gaan pakken.
Qua leren zou ik schilderen willen gaan doen. Gewoon kleine dingen en vooral ontdekken hoe je bijv natuur en landschappen kan maken.
En mijn talen weer wat meer oppakken. Via duolingo nu vooral mijn Frans aan het oppoetsen en Spaans aan het leren (en een beetje russisch)

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:44

Oeh talen leren is ook leuk!
Ik ben momenteel Italiaans aan het oefenen via Duolingo maar dat was ook meer voor de vakantie.
Toch praat ik automatisch Engels, m’n basis Italiaans is nog een beetje weinig. :+
Duits was ik ook mee bezig en wil ik nog weer oppakken omdat dat ook wel een taal is die ik wat beter zou willen beheersen. :j

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:03

Naar aanleiding van dit topic toch maar eens Dubai chocolade geprobeerd.. ik ben in Zwitserland, het is Dubai chocolade en van een goede chocolaterie, dus daar had ik bijna een tweede hypotheek voor nodig, maar gelukkig vinden man en ik het beide erg lekker.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:17

Ojee nieuwe verslaving geboren Roulette

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:35

Krum is wel heel schattig, Nova ook.

Hmm jullie geven me te veel op lijstje v wat ikweer zou willen doen of zou willen leren :+ even los v of ik het zou kunnen.
Keer weer windsurfen :') jeugdsentiment, keer weer mennen ( uiteraard met eigen paarden), keramieken, pottenbakken, glas in lood dingetjes maken, glas graveren ( spullen heb ik nog :+ ), weer actief detectie trainen met mjin hondjes, fotograferen.

Voor veel geld ik zit nog vast in langdurige verhuizing %) geen tjid en energie voor. Voor SSS2025 uitzondering gemaakt :D als tijdelijke hobby.
Er moet nog zoveel gedaan worden 8)7

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:56

De weekvraag: iets wat ik al heel lang wilde maar eindelijk heb gedaan is leren motor rijden. Heb in oktober mijn tweede examen en als ik die haal ben ik klaar :j

Verder als ik onbeperkt tijd , geld en motivatie zou hebben zou ik wel een vechtsport willen leren, en misschien ook stijldansen.
Maar dat gaat waarschijnlijk nooit gebeuren :')
Edit: en een taal leren ook.
Maar dat zou ik pas doen als ik ergens ging wonen zodat je het ook beter leert maar ook dat zal wrs niet gebeuren

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:00

Ik zit echt al een tijdje te denken over de weekvraag maar kom niet echt op een idee.. misschien toch iets meer leren om zelf voorzienend te leven. Niet zozeer omdat het me aantrekt. Maar wel omdat we zo afhankelijk zijn.

Verder vind ik creatieve dingen heel erg leuk. Het stukje bedenken zit er vaak wel. Maar het ook uitvoeren lukt niet.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:57

marleen_88 schreef:
Citaat:
Weekvraag week 37

Ik heb gewacht met antwoorden tot al veel mensen de vraag hadden beantwoord maar ik kom echt niet verder dan paardrijden weer oppakken. :+ Verder wil ik het liefst niets leren, ik wil het ineens kunnen en dan ook goed kunnen zoals gitaar spelen oid, begrijpt iemand dat? :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:30

Joejoe!
Daar is ze hoor! :wave:
Ik ben overstag gegaan en wil dit jaar toch heel graag meedoen.

Even een paar dingen van mezelf op een rijtje:

Mijn naam is Jolien en ik ben een echte kerstofiel.
Volgende maand word ik 38.
Ik woon samen met mijn vriend Eric, sinds kerst 2023 zijn wij verloofd.
In verband met onze kinderwens, die helaas langer duurde dan gehoopt, zijn onze trouwplannen opgeschoven.
Vorig jaar oktober mochten wij eindelijk ouders worden van onze tweeling: Henry en Ellie.
Dit was ook de reden dat ik de SSS editie van 2024 heb overgeslagen.
Ook dit jaar is het druk bij ons thuis rondom de feestperiode want over een maand krijgen wij de sleutels van ons nieuwe huis in Mariënberg.
Hier moet nog wel flink veel aan gebeuren dus we mikken erop om in de laatste week van februari te verhuizen.
Maar ik ga mijn best doen om weer gezellig mee te kletsen en mijn Santa genoeg inspiratie te geven. ;)
In verband met onze aankomende verhuizing ben ik flink aan het ontspullen hier thuis, maar een leuk kerstpakket zeg ik geen 'Nee' tegen.
En ik vind het zelf ook veel te leuk om iemand blij te maken met persoonlijk uitgezochte cadeautjes. :D
Tweedehands cadeautjes maak je me niet per sé blij mee. Ondanks dat ik hier het afgelopen jaar hard aan heb gewerkt, blijft smetvrees nog altijd wel een dingetje.

In het dagelijks leven ben ik leerkracht in het onderwijs.
Op dit moment gaat veel van mijn tijd zitten in de zorg van onze kindjes, dit is kneiterhard werken maar in de tijd die overblijft vind ik het heerlijk om creatief bezig te zijn en lekker in en om huis te rommelen.
Wat goed is om te weten voor mijn Santa is dat ik gék ben op chocola maar helemaal geen alcohol (meer) drink. Daar doe je me dus echt geen plezier mee.

Ik zal ook direct antwoord geven op de weekvragen:

Ben jij een ochtend- of een avondmens?
Ik ben echt een ochtendmens. Ik kan echt genieten van een nieuwe dag en de stilte die op straat hangt voordat de wereld weer wakker wordt.
's Avonds vind ik het vooral heel fijn om lekker op tijd onder de wol te kruipen, hoewel ik ook regelmatig veel te lang op de bank kan blijven zitten met een goede serie. :=

Wat is jouw lievelingsgeur? Geen parfum, maar denk aan: lavendel, fruit, amber etc.
Ik hou van warme, kruidige geuren, dus de echte wintergeuren: kaneel, dennennaalden, kruidnagel, ceder, etc.
Ik wil nog altijd eens een echte simmer pot maken.
Ook geniet ik van de geur die nu buiten hangt waarin je nog een beetje de warmte hebt van de nazomer maar ook de herfst die voor de deur staat.
Maar ik word ook altijd heel blij van de geur van bloemen en versgemaaid gras.
En gek genoeg: wanneer de boeren hier in de buurt aan het bemesten zijn in het voorjaar.
Vanille heb ik dan weer minder mee.
Oh en paprika en ui vind ik vreselijk, sinds ik een aantal jaren geleden corona heb gehad met een flinke reukstoornis als gevolg.

Ik mis het paardrijden nog weleens maar naast dat, dat nu echt niet haalbaar is qua tijd, zullen er eerst weer wat kilo's af moeten voor ik het verantwoord vind om weer op een paard te gaan zitten.
Ik zou wel weer meer willen gaan sporten en bewegen in het algemeen; sinds mijn zwangerschap heb ik meerdere beknellingen in mijn rug (gehad) waar ik eerst van moet herstellen en dan hoop ik langzaamaan weer kracht en conditie op te kunnen bouwen.

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:59

Jaa wat leuk Jolien!!