Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Floko

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 20:03

Wat is je gebruikersnaam Dorette?

Ik heb ook van alles geupload maar het is niet zichtbaar. Hoop dat het komt doordat ik eerst de vakantiemodus aan had staan.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 20:14

Iemand die hetzelfde heeft.
Ik zie sinds vanmorgen geen nieuwe advertenties

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 20:17

Volgens mij is er weer een storing. :j

Net nu ik groen licht had om wat leuke truitjes te shoppen voor onze newborn zoon. :')

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 21:35

Floko schreef:
Wat is je gebruikersnaam Dorette?

Ik heb ook van alles geupload maar het is niet zichtbaar. Hoop dat het komt doordat ik eerst de vakantiemodus aan had staan.

Dorettek

Wel al wat spullen verkocht en favorieten, dus die van mij lijken in ieder geval wel gevonden te worden.

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 22:42

Weet iemand hoe het zit als je pakketje vermist was, je het geld al terug hebt van Vinted en opeens alsnog je pakket binnenkomt? Ik had namelijk op 2 augustus wat besteld uit Frankrijk en dat is vermist geraakt. Na de 30 dagen heeft Vinted het netjes aan mij en de verkoper terug betaald en nu zie ik opeens een mailtje dat mijn pakket klaarligt. Moet ik dit nog melden bij Vinted of heb ik nu gewoon mega veel geluk? :D

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 22:52

Gewoon mega veel geluk!
Geniet er van

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 09:42

rocky_1995 schreef:
Weet iemand hoe het zit als je pakketje vermist was, je het geld al terug hebt van Vinted en opeens alsnog je pakket binnenkomt? Ik had namelijk op 2 augustus wat besteld uit Frankrijk en dat is vermist geraakt. Na de 30 dagen heeft Vinted het netjes aan mij en de verkoper terug betaald en nu zie ik opeens een mailtje dat mijn pakket klaarligt. Moet ik dit nog melden bij Vinted of heb ik nu gewoon mega veel geluk? :D

Ook eens gehad, koper kreeg het pakje alsnog na 2 maanden ofzo. Ze nam contact op om het te laten weten. Veel plezier mee gewenst, we hadden beiden ons geld al binnen/retour. :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 10:22

Heb ik ook al 2 x gehad. Is altijd leuk. Maar je hebt wel heel lang moeten wachten op je pakketje en de onzekerheid dat het kwijt is.
En 1 X gehad dat het echt weg was, mijn bestelling was bij het pakketpunt verwisseld met een andere dus iemand anders heeft mijn bestelling ontvangen.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 12:19

Bij mijn 'ik ben op vakantie dus kan pakket niet ophalen'-koper staat dat er binnen 48 uur wordt gereageerd door Vinted, maar het is nu al 4 dagen geleden en ik heb niks gehoord. Ik kan niet eens zien waar het pakket is, omdat de tracking meteen weg was toen het probleem werd gemeld. Ook is er voor mij geen mogelijkheid om contact op te nemen met Vinted. Ik kom alleen op de helppagina over vermiste pakketjes. Het gaat gelukkig niet om een groot bedrag, maar vervelend is het wel.

Het niet ophalen zou wat mij betreft niet beloond moeten worden met een terugbetaling, tenzij er iets geks is gebeurd zoals levering op een pakketpunt 50 km verderop.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 13:51

_Lorette_ schreef:
Bij mijn 'ik ben op vakantie dus kan pakket niet ophalen'-koper staat dat er binnen 48 uur wordt gereageerd door Vinted, maar het is nu al 4 dagen geleden en ik heb niks gehoord. Ik kan niet eens zien waar het pakket is, omdat de tracking meteen weg was toen het probleem werd gemeld. Ook is er voor mij geen mogelijkheid om contact op te nemen met Vinted. Ik kom alleen op de helppagina over vermiste pakketjes. Het gaat gelukkig niet om een groot bedrag, maar vervelend is het wel.

Het niet ophalen zou wat mij betreft niet beloond moeten worden met een terugbetaling, tenzij er iets geks is gebeurd zoals levering op een pakketpunt 50 km verderop.

Stille meelezer hier: ik heb dit dus laatst ook aan de hand gehad en zelf toch contact opgenomen met Vinted omdat het ook langer duurde dan de aangegeven periode, maar vervolgens heeft de koper wel het geld terug gekregen (en nooit iets laten weten waarom het pakket niet opgehaald is, maar wel heel snel een probleem kunnen melden...). Ik heb toen wel het pakket terug thuis bezorgd gekregen uiteindelijk. Vond het ook heel stom dat ik geen review mocht schrijven over deze koper...
Ik weet dat ik wel een tijdje het moeten zoeken om zelf contact op te nemen met Vinted en ik denk dat ik daar toen heb doorgeklikt of zo en uiteindelijk zelf contact heb gehad met de helpdesk.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 17:11

Ik heb nu ook dat iemand iets niet op heeft gehaald, voor het eerst! Maar, Vinted heeft de bestelling op afgeleverd gezet. Wel gek, want ik heb al een mailtje dat het retour is gestuurd.

Nouja, heb ik de moeite niet voor niets gedaan. De koper reageert nergens op. Ze kan wel nog een probleem aanklikken natuurlijk, maar ze is ook al even niet op Vinted geweest zag ik.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 18:55

Hier een leuke tas gekocht, enige in die staat. 7 dagen geleden gekocht, zondag en vandaag gevraagd of verzenden ging lukken en ze zegt steeds dat ze het gaat verzenden, maar nog geen bevestiging -O-

Krijg m'n geld dan wel terug, maar heb liever de tas.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:24

Lisitano schreef:
Ik heb nu ook dat iemand iets niet op heeft gehaald, voor het eerst! Maar, Vinted heeft de bestelling op afgeleverd gezet. Wel gek, want ik heb al een mailtje dat het retour is gestuurd.

Nouja, heb ik de moeite niet voor niets gedaan. De koper reageert nergens op. Ze kan wel nog een probleem aanklikken natuurlijk, maar ze is ook al even niet op Vinted geweest zag ik.

Dit gebeurde vorige week ook bij mij. Pakket werd als afgeleverd gemeld, koper reageerde daar ook niet op, na 2 dagen geld ontvangen en prompt dook het pakket hier weer op.

Geld gekregen en pakket ook retour. Moet nog steeds die enorme zware doos uit mijn auto zeulen, maar het zit me in de rug. :') Dus dat moet nog even wachten.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:51

Ik heb nu bericht dat het pakket is aangekomen en ik moet wachten tot de koper het heeft opgehaald. Dat bericht had ik gisteren en vandaag nog een keer. De koper krijgt toch ook gewoon bericht dat het er is? Of moet ik nog schrijven? Hoeveel dagen heeft iemand meestal om het op te halen?

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:00

De koper krijgt dat bericht ook meerdere malen, daar hoef je niks mee te doen. Ik zou hooguit als het tegen de laatste dag loopt nog een herinnering sturen. Hoeveel dagen je hebt verschilt per verzender, dat kun je via Google wel vinden.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:21

Texas02 schreef:
Ik heb nu bericht dat het pakket is aangekomen en ik moet wachten tot de koper het heeft opgehaald. Dat bericht had ik gisteren en vandaag nog een keer. De koper krijgt toch ook gewoon bericht dat het er is? Of moet ik nog schrijven? Hoeveel dagen heeft iemand meestal om het op te halen?

Je krijgt als koper idd gewoon bericht. Alleen DPD is nog weleens vertraagd in het geven van meldingen en beweert soms ook dat je na 1 maand je geld terug krijgt, omdat ze denken dat je pakket kwijt is, terwijl je al een mail hebt dat het bezorgd wordt diezelfde dag.

Ik zou als de koper nog 2 dagen heeft een berichtje sturen en het daarna gewoon laten (stel dat de koper door storing ofzo geen melding heeft gehad. Ik zou dan zelf iets sturen als: Hey, ik zie dat je pakket op het pakketpunt ligt. Gezien Vinted de laatste tijd wel wat kuren heeft, dacht ik even checken of je een melding hebt gehad).
Om het daarna gewoon te laten, want als het pakket niet opgehaald wordt, komt het toch retour.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:30

Je krijgt inderdaad genoeg herinneringen. Ik had pas dat het pakket niet goed gescand werd bij ophalen. Ik heb hem gewoon als ontvangen gemeld, maar dan de pakketdienst bleef ik meldingen krijgen dat ik hem moest ophalen. Volgens mij om de dag.

Denk dat het er vooral in zit als je je mail of Vinted zelf niet controleert, dan mis je zoiets.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:02

Bij mij heeft de koopster van de hardloopschoenen (diegene die ineens vragen ging stellen nádat ik de schoenen al had afgegeven bij de pakketdienst) het pakketje al 5 dagen op het afhaalpunt liggen... Gisterochtend toch maar even een berichtje eraan gewaagd met de vraag of ze het op wil halen, want ik voel de bui al hangen. Krijg ik een reactie met: Ok, bedankt
Maar we zijn weer een dag verder en het is dus nog steeds niet opgehaald.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:59

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie kindje upendo!

Je krijgt inderdaad hartstikke veel herinneringen, via de app en per mail. Om gek te worden haha :P

Oh, die gaat er vermoedelijk niet meer om Arzil... Wat een rotstreek.

Ik had nog nooit gehad dat de verkoper het artikel niet opstuurde, maar nu 2 keer achter elkaar.
En dan op de dag dat Vinted annuleert sturen "Ik ging het echt net opsturen, maar het label werkt niet meer! Ga je akkoord met verlengen?"
Na 9 dagen radiostilte.
Nee, hou het dan maar hoor. Ik heb geen garantie dat je het inderdaad vandaag opstuurt en volgens mij is verlengen nog eens iets van 5 dagen, dus daar heb ik geen zin in.

Als je maar 1 dag in de week langs het pakketpunt komt snap ik dat echt wel, maar laat het dan gewoon even weten in plaats van je koper in onzekerheid te laten zitten -O-

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:41

Grmbl. Steeds minder leuk om met vinted go te werken. Blijkbaar gelukkig nog wel 1 pakketpunt, maar die heeft z'n tijden aangepast tot alleen de middag (stond ik daar net na een fietstocht voor niets :p ) en is 3 dagen achter elkaar dicht.

Hoelang blijft een pakketje op het pakket punt liggen? Wordt zo wel krap als je een dag niet kunt :=

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:28

Ik vind VintedGo juist over het algemeen steeds beter en sneller worden. Ook meer punten in de buurt. Helaas keek ik met mijn neus van de week, mijn vaste punt was niet beschikbaar en er dook aldoor een punt op met de naam 'Barbershop (Niet Mijn Woonplaats) en omgeving' dus ik maar mopperen op Vinted dat ze me een punt in een plaats 15 km verderop laten zien. Tot twee keer toe een punt wat verderop gekozen, bij de derde keer zag ik pas het adres onder die Barbershop staan :') zit blijkbaar een km verderop. Vind het irritantste nog dat je VintedGo aan het einde van de dag vaak niet kan kiezen. Pakketjes zijn ook snel de laatste tijd, had vorige week iets op dinsdag zelf verzonden en ook een verkoper iets aan mij verzonden, beide waren er donderdag al. Van DPD heb ik nu eentje die al een week onderweg is, gewoon binnen Nederland.

Volgens mij blijft VintedGo een week op het pakketpunt liggen, als het goed is staat dat in de mail die je ontvangen hebt. Inderdaad wel ingewikkeld als een pakketpunt maar weinig open is.

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:09

VintedGo gaat gelukkig de eisen voor een pakketpunt qua tijden aanpassen. Een pakketpunt moet straks minimaal 35 uur per week open zijn, anders wordt het straks onmogelijk voor mensen om pakketten in te leveren of op te halen.
Mensen die het vanuit huis doen gooien veel te makkelijk de deur op slot enzo.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:22

Ja herkenbaar, ons pakketpunt is nu ook enkel open tussen 1000-1300 en dan vanaf 1500-2000 weer. En vaak ruim voor 2000 gesloten zonder bericht. Heel frustrerend. Als ik via DHL of DPD verzend, ga ik gewoon naar de pakketmuur, maar helaas heb je die keuze niet altijd.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:35

Hier eigenlijk ook super tevreden met VintedGo als verkoper zijnde (ik koop eigenlijk niet snel meer wat zelf), maar wij hebben wel betrouwbare punten in de buurt. Eentje welke bij bv ook een tankstation zit, dus die zijn 7 dagen per week geopend sowieso al, dus dat is ideaal.

Ondertussen heb ik van alle recente pakketten geld binnen en allemaal 5 sterren reviews, dus da's weer leuk. Toch zo'n 200E aan verkopen gehad weer dus dat is weer fijn. Nu ligt weer alles stil. Heb wel nog steeds vanalles wat ik erop moet zetten, maar momenteel de energie niet ervoor.

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:41

maitestar23 schreef:
VintedGo gaat gelukkig de eisen voor een pakketpunt qua tijden aanpassen. Een pakketpunt moet straks minimaal 35 uur per week open zijn, anders wordt het straks onmogelijk voor mensen om pakketten in te leveren of op te halen.
Mensen die het vanuit huis doen gooien veel te makkelijk de deur op slot enzo.

Begrijpelijke eis! Ik snap nu ook waarom een punt hier verderop dan net gestopt is, zo uit mijn hoofd is zij van 16 tot 20 uur open elke werkdag. Vond het al verbazingwekkend, zij was juist lange tijd het enige Homerr punt tot een paar jaar geleden.

Er zit hier ook een punt (aan huis) dat elke werkdag van 10 tot 21 uur open is en op zaterdag nog van 10 tot 20 uur, wel echt heel handig natuurlijk maar lijkt me voor die mensen echt niet fijn?