DuoPenotti schreef:En minder werken is ook minder pensioen opbouw.i
Nou met pensioen zou ik nu meer krijgen als minima.

Opgevraagd via mijn pensioen overzicht. Duurt alleen nog dik 20 jaar voor ik daar in aanmerking kom.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Polar schreef:Maar zelfs al zou het geld van iedereen die 'onterecht' een uitkering ontvangt, afgenomen worden, dan komt dat geld nog niet bij jou terug.
Het lastige aan deze hele discussie vind ik dat er ook heel veel mensen worden beschuldigd, niet specifiek door jou, van fraude, omdat ze een feestje vieren of een drankje drinken.
Wat iemand met zijn/haar geld doet, hoe dat ontvangen of verdiend is en of het terecht of onterecht is, is niet aan ons om over te oordelen.
mvdende schreef:Zo gratis is dat onderwijs nu niet hoor.....zeker na de middelbare niet...
Ja, de kinderbijslag inderdaad. Maar verder echt dus geen één andere toeslagen!
Ja, met mijn wajong kost ik de maatschappij veel geld. Heb er alleen niet voor gekozen om met een beperking geboren te worden.
Ja, mijn geluk dat mijn wieg hier in Nederland heeft gestaan, waardoor ik recht heb op een uitkering en andere minima regelingen.
DuoPenotti schreef:Nou bedankt sp.. Weet ik ook weer hoe je over me denkt.
Want daar komt jou bericht ook op neer.
En op diverse andere
Tango1979 schreef:Het probleem is dat de meeste werkgevers niet staan te springen omeen (half)zieke medewerker die misschien 5 a 10 uurtjes kan werken, maar zichzelf ook vaker dan gemiddeld ziek zal moeten melden.
Dus in theorie heb je misschien wel deels gelijk. Maar de praktijk is heel anders.
xPabloBokt schreef:Sja, dan ga je wel uit van een werkgever die zich flexibel opstelt en geen extra stressfactor vormt.
Het is niet alleen de letterlijke werk output wat werk voor chronisch zieken lastig maakt, maar ook de druk er omheen en het moeten presteren. Als je niet weet wanneer je uitvalt omdat je klachten lukraak de kop op steken kun je niet betrouwbaar zijn voor een werkgever. Zie maar eens een werkgever te vinden die dat accepteert..
DuoPenotti schreef:Nee sp je hebt geen gelijk.Tango1979 schreef:Het probleem is dat de meeste werkgevers niet staan te springen omeen (half)zieke medewerker die misschien 5 a 10 uurtjes kan werken, maar zichzelf ook vaker dan gemiddeld ziek zal moeten melden.
Dus in theorie heb je misschien wel deels gelijk. Maar de praktijk is heel anders.
Dit is gewoon zoals het is.
Op goede dagen zou ik best wat kunnen. (al ben ik dan ook blij de toko te poetsen. In delen en tussendoor door dan bokt. Dus voor jou de hele dag bokt)
Maar er zijn ook dagen dat het niet kan.
En er zijn geen werkgevers die daar werk in hebben.
En ze willen ook een hoog tempo zonder fouten.
Na honderd keer solliciteren heb ik ook gezegd zet me maar op een sociale werkplaats.
Maar daar ben je dan oneerbiedig gezegd te goed voor.
Dus eigenlijk val je dan ook overal tussen wal en schip.
Ook vrijwilligerswerk is op rooster.
Daar ben ik weggestuurd. Liefdevol weggestuurd.
Want ze vonden het onverantwoord dat ik toch kwam.
En in mijn Wia raport staat ook een zin van dat ik niet te plaatsen ben omdat werkgevers mij niet willen omdat ik geen continuïteit kan bieden.
Dus nee sp.
Iemand die kan bokken kan niet presteren bij een werkgever
superpony schreef:xPabloBokt schreef:Sja, dan ga je wel uit van een werkgever die zich flexibel opstelt en geen extra stressfactor vormt.
Het is niet alleen de letterlijke werk output wat werk voor chronisch zieken lastig maakt, maar ook de druk er omheen en het moeten presteren. Als je niet weet wanneer je uitvalt omdat je klachten lukraak de kop op steken kun je niet betrouwbaar zijn voor een werkgever. Zie maar eens een werkgever te vinden die dat accepteert..
Natuurlijk is het niet zwart-wit. En van veel mensen weet je ook niet wat ze wel of niet kunnen.
Maar was ook meer om het principe. Mvdende heeft reacties tegen ons sociale stelsel, maar zit wel de hele dag op Bokt en typt aardig goed Nederlands. Als je dan overal zo tegen bent en van alles wilt, roept het zo een reactie op.
Het was van mij meer wakkerschudden en een reactie op de reacties en dus ook de hele dag wel op Bokt kunnen doorbrengen, dan dat iedereen nu aan het werk moet en kan.
superpony schreef:DP, ik heb het geprobeerd uit te leggen. Er zit verschil in mensen, situaties en reacties.
Wat ik zeg, denken heel veel mensen. Geloof me. Ik schrijf het nu een keer en kan de reactie daarop ook hebben.
Maar dan reageer ik hier wel niet meer, want meningen verschillen toch. Het gaat toch niet opgelost worden op Bokt.
superpony schreef:DP, ik heb het geprobeerd uit te leggen. Er zit verschil in mensen, situaties en reacties.
Wat ik zeg, denken heel veel mensen. Geloof me. Ik schrijf het nu een keer en kan de reactie daarop ook hebben.
Maar dan reageer ik hier wel niet meer, want meningen verschillen toch. Het gaat toch niet opgelost worden op Bokt.
Polar schreef:Eens, ik snap dat de reactie voor o.a DuoPenotti, Karuna, etc. vervelend over kan komen, maar ik snap ook dat het een tegenreactie is op...
Wat DuoPenotti in haar één na laatste alinea schrijft, is iets dat ik zelf ook altijd probeer te doen en ik denk dat het erg belangrijk is om dat toe te passen.
En het geldt voor heel veel zaken: uitkeringen, asielzoekers, toeslagen, etc.
Het is heel makkelijk om mensen die beide 'slachtoffer' zijn, tegen elkaar uit te spelen, in plaats van te kijken naar de bron.
En inderdaad wat Veronica2 schrijft, het meeste is van horen zeggen.
Zelfs als je het van iemand persoonlijk hoort/ziet/leest, kan het nog enorm overdreven zijn.