No-Buy-January

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DoretteK

Re: No-Buy-January

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 22:25

Bij 'mijn' AH hebben ze alleen een bak met alles 35% korting. Maar ben wel eens in een ander dorp 's avonds geweest en daar idd wel zo'n dynamische prijskaartjes met in de avond 70%. Dus niet overal helaas!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 22:25

_San87_ schreef:
Heeft de AH 70% korting stickers? Die heb ik nog nooir gezien :oo

Yes! De korting staat niet op de sticker zelf, maar op het prijsbordje. Zeker in het versschap, aan het eind van de dag, kom je mooie koopjes tegen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 22:27

DoretteK schreef:
Bij 'mijn' AH hebben ze alleen een bak met alles 35% korting. Maar ben wel eens in een ander dorp 's avonds geweest en daar idd wel zo'n dynamische prijskaartjes met in de avond 70%. Dus niet overal helaas!

Ah kak, ja hier zie ik dat dus nooit idd.

8nnemiek schreef:
_San87_ schreef:
Heeft de AH 70% korting stickers? Die heb ik nog nooir gezien :oo

Yes! De korting staat niet op de sticker zelf, maar op het prijsbordje. Zeker in het versschap, aan het eind van de dag, kom je mooie koopjes tegen.

Kan dan wel eens checken, thanks.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 23:12

Tip daarvoor, gebruik de zelfscan functie van de ah app, kun je gelijk checken of de korting er ook af gaat. En uiteraard ook even de bon checken. Gaat lang niet altijd goed namelijk.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 23:28

Ik ben nog steeds bezig met de vriezer en voorraadkast leegeten.
Zit toch veel meer in dan ik had verwacht.
Heb ook nog zoveel op de plank liggen, dat daar diverse verjaardagskadootjes van gemaakt kunnen worden. Ik bewaar ook de gratis samples van oa de drogist. Die ik daar dan ook in verwerk.
Voor een kind haak ik er eventueel iets bij, wat als boekenlegger gebruikt kan worden, wat me regelmatig wordt gevraagd te maken.
Einde van de maand wel een week naar zuid Frankrijk toe.
Ik hoop dat ik daar niet allerlei leuke dingen ga tegenkomen.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 07:06

Hier ook dynamische kortingskaarten bij de AH, maar ik doe vaak in de ochtend boodschappen.

Goed bezig Ikkeniet! Ga je een budget bedenken voor Frankrijk?

Hier tot op heden nog geen frisdrank gekocht. Wel nu door alle frisdrank heen waar we niet echt fan van zijn en die over datum zou zijn voor het volgende feestje.
De bak met koeken wordt ook steeds leger. Alles wat steeds bleef liggen wordt steeds minder.
Maar er ligt nog zat. Ik zag ook nog 2 pure chocolade letters en een zak pepernoten van sinterklaas liggen die we op Sinterklaas avond kregen. :o
Het voelt wel prettig dat er niet zoveel meer overblijft wat ongebruikt blijft.
Voor de kids koop ik wel nog steeds hún standaard favoriete koekjes.

Snoepgoed neemt ook netjes af door kinderen die komen spelen. :+
Dat wordt geregeld aangevuld met wat de meiden op school krijgen als er iemand jarig is of uit goodiebags van verjaardagen bezoeken. Daar ook niets nieuws in hele lange tijd voor hoeven kopen.
Mijn meiden zijn geen echte snoepliefhebbers.

Verkoop op vinted gaat ook lekker. Ik baalde wel dat een pakje van 40 euro weer retour kwam wegens niet ophalen. Maar 1 van de twee artikelen uit dat pakje is alweer verkocht.
In 1 maand tijd dat ik weer aan het verkopen ben voor 200 euro verkocht. Dat geeft wel moed om door te gaan met steeds nieuwe dingen online te zetten. Ook zet ik soms spullen op de gratis weggeef pagina op facebook. Dit jaar ook al 1 ritje naar de kringloop al gedaan.
En ben helaas nog lang niet klaar om het "overschot " het huis uit te werken. :o
Met zieken in huis had het uitzoeken even stilgelegen.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 08:19

Lekker bezig cobiie :)

Ik heb juist op Vinted geld uitgeven aan broeken voor mijn man, hij vind 1 soort broek heel fijn en die zijn erg prijzig. Hij heeft ook een afwijkende maat. Ik was heel verrast dat ik er toevallig 2 in zijn maat vond, totaal iets van 65€ voor 2 broeken, die normaal 150-200€ per stuk zijn. Eentje zelfs nog met het kaartje eraan! Samen met de opheffing uitverkoop waar hij laatst met 80% korting 4 broeken had kan hij mooi weer minimaal een jaar vooruit.

We zijn afgelopen weekend nog naar Frankrijk geweest, veel eten meegenomen, dat scheelde veel. Wel overnachting kosten, maar het wasv het zeer waarschijnlijk wel waard qua contacten en hopelijk een koopovereenkomst voor een ruïne :P

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 16:10

Prairy wat leuk, weet je al wat meer over de ruïne?

Hier heb ik de staatsloten en postcodeloterij loten beide teruggebracht naar 1 lot.
Misschien dat ik het in de komende dagen helemaal opzeg, maar dit scheelt al maandelijks in de portemonnee.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 16:49

Ja dat gaat de no buy challenge wel teniet doen, we hebben vandaag de koopovereenkomst getekend *\o/*

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 17:07

Super Prairy! Ik zou het zeker niet zien als teniet doen. Bedenk je maar eens wat je allemaal gekocht zou hebben bovenop het huis als je er niet aan mee had gedaan ;)

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 17:09

Nou ben ik wel heel nieuwsgierig naar wat je precies gekocht hebt...
Proficiat!
Laatst bijgewerkt door Binck8 op 12-02-25 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 17:11

Gaaf prairy!

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 17:57

Gaaf Prairy, gefeliciteerd! Wanneer krijgen jullie de sleutel?
Ik neem aan dat je de komende tijd juist secuur moet zijn waar je je geld aan uit gaat geven, hopelijk kunnen wij je hier blijven helpen daarmee.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 21:01

cobiie schreef:
Gaaf Prairy, gefeliciteerd! Wanneer krijgen jullie de sleutel?
Ik neem aan dat je de komende tijd juist secuur moet zijn waar je je geld aan uit gaat geven, hopelijk kunnen wij je hier blijven helpen daarmee.

Nou, niet _O- _O- Voor een sleutel heb je meestal een deur nodig :+
Afbeelding

Maar inderdaad, nu hebben we gewoon evt een goed doel om geld voor te besparen.

De eerste grote uitgave behalve dan de aankoop hebben we al besloten.

Een houten huisje van Max 20m2 (vergunningsvrij) met een etage, zodat we daar gewoon comfortabel kunnen verblijven als we daar zijn.

Dan heeft een groot houten huis bouwen ook minder haast, kun je beter zoeken en vergelijken en ook, sparen want de noodzaak om gelijk te bouwen is minder. Het gebouw van de foto is een oude molen, die komt nog pas daarna.

Kleine houten huisje deels inrichten met marktplaats spullen, want daar dingen vinden is een sport die ik zeer goed beheers :D

Ons doel is om het zonder hypotheek op te knappen/te bouwen daar. Er komt ook een grote kas en voedselbos weer om zoveel mogelijk zelfvoorzienend te worden.

Dus hulp is inderdaad zeer welkom! Ik blijf ook lekker in het topic Mee lezen en reageren :)

Mijn win vandaag: zonder spullen de AH weer uitlopen omdat ik nog fruit van/op mijn werk had liggen, ipv krentenbollen of nog erger, pakken koek kopen. *\o/*

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 21:54

Oh wat gaaf, Prairy! Gefeliciteerd!

Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 21:56

Gefeliciteerd Prairy! Klinkt als een hele gave onderneming!

Ik had een goede actie vandaag, vind ik zelf haha. Ik was bij de Xenos, voor een klein bedankje voor mijn zoontje die afscheid neemt ergens. Ik kwam een fotolijstje tegen, waarvan ik eerder had gedacht dat dat wel leuk was voor in huis. Ach dacht ik, ik neem er 2 mee, ze staan dan leuk samen.
Eenmaal bijna bij de kassa bedacht ik me, en realiseerde me dat ik beter een goed plan kan maken wat ik waar wil neerzetten en dus beter niet nu halsoverkop spontaan 2 lijstjes á €9,99 per stuk wil kopen.
Dus ik heb ze teruggelegd! Yes! Heerlijk gevoel.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 23:20

Nou, mijn no buy februari is compleet mislukt. Maar ik kon het helaas ook niet voorkomen.

Ik weet dat ik altijd de verzekeringen moet betalen, dus de rekening van 1600 euro ligt hier nog.

Maar ik kwam net thuis van sporten, raar geluid bij de wasmachine. 1 waterballet, wasmachine stuk :( Dus op een paar tientjes na 1000 euro armer. Maar hier kan ik natuurlijk ook niets aan doen. Het is helaas een uitgave die echt niet kan wachten.

Verder wacht ik nog op een bestelde deur, dat is ook nog 200 euro. Die zou eind januari al geleverd worden.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 23:46

Dat is balen!

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 07:02

Dat is oprecht een ruïne Prairy, super dat jullie dat avontuur aangaan.

Vetra, goed gedaan!

Germue, wat balen. Was reparatie geen optie?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 09:28

cobiie schreef:
Dat is oprecht een ruïne Prairy, super dat jullie dat avontuur aangaan.

Vetra, goed gedaan!

Germue, wat balen. Was reparatie geen optie?

Niet naar geinformeerd. De trommel lijkt afgebroken, ligt voor mijn gevoel los in de machine. Maakte de laatste weken al meer geluid met centrifugeren. Maar ding heeft de leeftijd dat men toch niet meer repareert, 13 jaar. Eigenlijk is dat te snel, want ik draai 1 keer per week de was. Dus als een gezin deze machine gebruikt had met 220 wasbeurten gemiddeld per jaar was het een slechte machine geweest.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 13:06

Oei dat is inderdaad wel een flinke schade.

Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 17:49

Echt vervelend zo'n grote kostenpost Germie. Hopelijk kan je een goed alternatief vinden.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 16:49

Ik ging zojuist even naar de kringloop. Heb ontdekt dat ik daar heel prima gewoon een rondje kan lopen, wat dingen kan bekijken en dan zonder iets naar huis kan gaan. Dus dat deed ik nu ook. Bij het vertrekken dacht ik 'nu door naar de supermarkt', tot ik me 3 seconden later realiseerde dat ik óók niets nodig heb van de supermarkt. En nu voel ik me soort van verloren :')

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 16:52

Ga dan een Excel maken van alles dat je vandaag níet gekocht hebt en dus bespaard hebt :P

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 17:10

Haha ja daar heb ik ook al eens over gedacht. Om lijstjes bij te houden van wat ik niet uitgeef :P