Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 09:40

Marigold schreef:
Dochter (bijna 22) die haar plek in (verlengde) jeugdzorg heeft laten knallen door domweg nergens aan mee te werken, er dus uit moest, beweerde dat ze een baantje had gepakt in het buitenland, daar met een vriendin en natuurlijk zoals altijd weer op mijn kosten, heen is en op door werkgever vooruitbetaald vliegticket. Afgelopen donderdag vertrokken. En nu al ruzie met die vriendin en ipv zich nu te melden voor de eerste werkdag willen ze teruggaan naar NL. Waar zij geen adres meer (uitgeschreven en alles) heeft dus drie x raden ze zit straks weer bij mij en dan zijn we weer helemaal terug bij af.

For the record, ze scheld me uit
Spoiler:
niet een beetje maar tyfush*er en dergelijke ik had maar abortus moeten plegen, dat zij bestaat is mijn schuld en ze blowt alle geld op. Ze heeft inmiddels pittige diagnoses waar ik niet tegen opgewassen ben. ik trek het echt niet ben er al flink onderdoor gegaan en ik ‘verdien’ dat ook niet
en maakt een takkezooi van haar kamer en haar leven. Jeugdzorgwerkers konden haar ook niet aan, dat wil wel wat zeggen denk ik. Ik heb haar hele kamer kunnen leegtrekken daar, de vloer bijna niet meer te zien van de vuilnis. En dat gewoon midden in een beschermde woonvorm. Echt hoe dan.
En ik wou haar sowieso hoe dan ook niet meer terug hebben in huis.
Waar o waar is de ouderbescherming.
Oja die bestaat niet. |( |( |(

Ik snap dat het iets heel lastigs kan zijn want het is en blijft je kind, maar die laat je dan toch niet meer binnen? Ze is volwassen...

prompter

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 10:00

Inderdaad, hoe moeilijk ook Marigold, kies voor jezelf en hou je deur dicht! Zolang jij de situatie nog telkens 'redt' zal ze zelf haar leven niet op de rit gaan krijgen, jij bent er toch als achtervang. Maar hier ga jij aan onderdoor, laat dat alsjeblieft niet gebeuren, hoe moeilijk ook!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 10:00

Onze ‘vaste’ bakker is vandaag dicht en dit is de croissant die de vervangende bakker had -O- :')

Afbeelding

Pittig Marigold, maar ik sluit me wel aan bij de rest. Sterkte!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 10:01

Heb je er een loep bij gevraagd Berdien :j ?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 10:04

Jeetje marigold wat een heftige situatie! Wat slecht eigenlijk dat de hulpverlening je zo laat zitten met deze situatie. Maar ook lastig voor je dochter dat ze zo moeilijk gedrag heeft wat zelfs door hulpverlening niet te sturen is. Is begeleid wonen geen optie ? Of is ze nog te bekwaam genoeg om zelf de keuze te mogen maken?

--

Straks voor een vergadering van 1 uur naar mijn werk. En dat op mijn vrije dag :+

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 10:07

prompter schreef:

Nee wel een knijper zodat hij niet van m’n bord afwaait :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 10:10

Haha Berdien, eigenlijk ziet er dat best grappig uit :D

Marigold....
Begrijpt jou dochter dat haar eigen acties haar in deze situatie laat belanden?
En is er op haar in te praten dat ze wel daar gewoon gaat werken?

En eigenlijk begrijp ik niet zo goed dat haar plekje n de beschermde woonvorm per direct is opgeheven, ik bedoel de kans dat ze niet kan aarden elders is toch best groot. Niet alleen voor haar maar voor iedereen die zoiets gaat ondernemen.
En daar bedoel ik dus mee dat ik dat van jeugdzorg vreemd vind. Die moeten dat toch kunnen voorzien?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 10:16

Berdien schreef:
prompter schreef:

Nee wel een knijper zodat hij niet van m’n bord afwaait :D

:')

Marigold wat heftig en verdrietig, en wat ontzettend zonde dat ze zichzelf zo tegenwerkt.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 10:45

Aan de kat van de buurvrouw. Mijne is helemaal in de ban van haar, roept haar en wilt daarna graag spelen. Dat gaat soms goed, soms niet goed. het is een rare verstandhouding. Maar het ding is echt pittig en niet leuk. Komt binnen ondanks mijn grote NEE en als ik haar uit huis wil bonjouren is dat met gevaar voro eigen leven want ze gromt, blaast en valt zo aan als ik haar naar de deur wijs. Dus dat moet met een bezem, wordt ze nog meer pissed, valt ze die van mij weer aan... Rotkat.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 10:49

Heb je een plantenspuit?

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 10:56

Marigold :(:)
Maar zo een zou ik ook mooi niet meer in huis nemen. En toch ook zeker geen geld geven. Die moeten een keer heel erg hard op hun plaat gaan. Jeugdzorg heb ik niet hoog staan, dus het verrast me helaas niet dat ze uit een woonzorg is gegooid. Maar dat maakt het niet veel lastiger voor jou natuurlijk.

Ik heb migraine, maar vertik het naar huis te gaan. Ii werk morgen wel vanuit huis. Ellende. Ik had geen paracetamol bij dus ik was te laat met innemen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 10:58

friendly schreef:
MyWishMax schreef:
Precies dat dus! Het luistert idd nauw bij mij, maar je hebt ook gewoon voorkeuren qua lengte, gewicht en alles. :+ Ik had ze beide al jaren en nu ineens vlak achter elkaar beide weg. Hoewel ik degene waar er een ander voor terug gezet is geen idee van heb hoelang dat al zo is, want die had ik een tijd niet gebruikt. Maar de ander die echt weg is is pas een paar dagen

Kan je kast niet op slot dan?

Dat zit hij altijd als ik er niet ben. Maar als ik op stal ben is die van slot, wel met de deur dicht. Ik ga niet 100 keer slot open en dicht doen, ben gewend dat je hem gewoon open kan laten als je er zelf bent. Ik doe dan wel de deur dicht als ik er even iets uit nodig heb.

En dan alsnog horen mensen geen spullen eruit te pakken.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 10:58

Marigold jeetje heftig zeg! Sterkte.

--
Mijn man heeft de mannengriep dat zegt genoeg denk ik.. _-:(

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 10:59

Marigold schreef:
Dochter (bijna 22) die haar plek in (verlengde) jeugdzorg heeft laten knallen door domweg nergens aan mee te werken, er dus uit moest, beweerde dat ze een baantje had gepakt in het buitenland, daar met een vriendin en natuurlijk zoals altijd weer op mijn kosten, heen is en op door werkgever vooruitbetaald vliegticket. Afgelopen donderdag vertrokken. En nu al ruzie met die vriendin en ipv zich nu te melden voor de eerste werkdag willen ze teruggaan naar NL. Waar zij geen adres meer (uitgeschreven en alles) heeft dus drie x raden ze zit straks weer bij mij en dan zijn we weer helemaal terug bij af.

Spoiler:
niet een beetje maar tyfush*er en dergelijke ik had maar abortus moeten plegen, dat zij bestaat is mijn schuld en ze blowt alle geld op. Ze heeft inmiddels pittige diagnoses waar ik niet tegen opgewassen ben. ik trek het echt niet ben er al flink onderdoor gegaan en ik ‘verdien’ dat ook niet
en maakt een takkezooi van haar kamer en haar leven. Jeugdzorgwerkers konden haar ook niet aan, dat wil wel wat zeggen denk ik. Ik heb haar hele kamer kunnen leegtrekken daar, de vloer bijna niet meer te zien van de vuilnis. En dat gewoon midden in een beschermde woonvorm. Echt hoe dan.

Jeetje wat heftig, veel sterkte voor jou zeg. :(:) weet niet wat re zeggen verder...

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 11:10

Bedankt voor de reacties. Ik zal sterk moeten zijn.

Ze is uit beschermd wonen gezet door wangedrag.
We staan er dus weer alleen voor. Of zij staat er alleen voor. Het is maar net hoe je het bekijkt.
Ze dacht ipv te snappen dat ze zichzelf dakloos heeft gemaakt, dat ze in het buitenland wel de knop om kon zetten om te werken en is dus op de dag dat ze eruit is gezet, vertrokken naar Schiphol.
Ja hoe verzin je het, afscheidsfeestje en alles, geld meegekregen en alles, mooi praten en heel mn familie, en de jeugdzorg mensen trapten erin.
Maar na een paar dagen wennen en 1 introductie dag geven ze het al weer op. Die vriendin woonde nog thuis dus kan gewoon terug.
Mijn dochter staat op straat met niks.
Ik snap ook niet zo goed dat jeugdzorg eraan meewerkte haar uit te schrijven bij de gemeente terwijl ze eindelijk een uitkering had.
Ze hebben bleek uit navraag ook niet doorgehad hoe zwaar ze financieel op mij leunde al die tijd. Ik weet niet hoor maar ik had wel wat meer doortastendheid verwacht van jeugdzorg, na eerst ook erg lang op een wachtlijst te hebben gestaan. Heb gewoon even totaal geen gevoel van controle, eerder het gevoel dat er maar met mij omgesold wordt.

Want waarom zou een moeder wel aankunnen wat professionals niet aankunnen? Raar toch. Dat de weg in zorgland ineens zo dood kan lopen.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 11:32

Marigold schreef:

Spoiler:

:knuffel:

Goh klinkt als het broertje van mijn vriend.
Hij is ook uit begeleid wonen gezet omdat die geen hulp accepteerde. De hele familie is er klaar mee, behalve zijn moeder die doet er alles aan om de band met hem en de rest van de familie okee te houden. En hij woont inmiddels bij zijn vriendin en familie in huis.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 11:45

Britta31 schreef:
Heb je een plantenspuit?

Nee. Wel een supersoaker :')

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 12:01

Tancreda4 schreef:
Britta31 schreef:
Heb je een plantenspuit?

Nee. Wel een supersoaker :')

Helpt ook :j

Marigold schreef:

We staan er dus weer alleen voor. Of zij staat er alleen voor. Het is maar net hoe je het bekijkt.
Ze dacht ipv te snappen dat ze zichzelf dakloos heeft gemaakt, dat ze in het buitenland wel de knop om kon zetten om te werken en is dus op de dag dat ze eruit is gezet, vertrokken naar Schiphol.
Ja hoe verzin je het, afscheidsfeestje en alles, geld meegekregen en alles, mooi praten en heel mn familie, en de jeugdzorg mensen trapten erin.
Maar na een paar dagen wennen en 1 introductie dag geven ze het al weer op. Die vriendin woonde nog thuis dus kan gewoon terug.
Ik snap ook niet zo goed dat jeugdzorg eraan meewerkte haar uit te schrijven bij de gemeente terwijl ze eindelijk een uitkering had.
Ze hebben bleek uit navraag ook niet doorgehad hoe zwaar ze financieel op mij leunde al die tijd. Ik weet niet hoor maar ik had wel wat meer doortastendheid verwacht van jeugdzorg, na eerst ook erg lang op een wachtlijst te hebben gestaan. Heb gewoon even totaal geen gevoel van controle, eerder het gevoel dat er maar met mij omgesold wordt.

Want waarom zou een moeder wel aankunnen wat professionals niet aankunnen? Raar toch. Dat de weg in zorgland ineens zo dood kan lopen.

Wat een ellende zeg, maar ik sluit mij aan bij de rest, ik snap dat het moeilijk is, maar je kan hier niet mee door blijven gaan!

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 12:05

Weer eens DPD die niet aanbelt en vervolgens aangeeft dat je niet thuis bent :')

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 12:12

Snoraly schreef:
Weer eens DPD die niet aanbelt en vervolgens aangeeft dat je niet thuis bent :')

Ik doe standaard neerzettoestemming, dan hoef ik tenminste niet nog is ergens heen om het op te halen :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 12:19

Ik durf dat echt, hier gooien ze het alsnog voor de deur dan en als het dan weg of beschadigd is ben je de sjaak met neerzettoestemming.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 12:24

Wat een heftig verhaal, Marigold! :(:)

Ik erger me aan de robotstofzuiger die ik de opdracht gegeven had te dweilen. Hij deed het maar niet. Bij nadere inspectie bleek de dweil nog te drogen te hangen en had m'n vriend die niet teruggeplaatst. :+ dan kun je lang wachten he..

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 12:38

Lekker doosje aardbeien gekocht... Zijn ze bevroren -O-

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 12:51

Dan worden ze toch snot als ze ontdooid zijn?

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 13:35

Marigold schreef:

Wat ik vooral in jouw berichten lees is dat jij je dochter in staat stelt om dit gedrag te vertonen. Geld meegegeven zodat ze naar buitenland kon (terwijl je wss al van tevoren een idee had of dit avontuur wat zou worden?), dochter kan een feestje geven (vast niet door eigen geld, neem ik aan), verder is ze maandelijks van jou financieel afhankelijk, voelt niet de noodzaak om te gaan werken (want ruzie vriendin en voelt zich niet zo fijn en moeders betaald toch wel), verwacht wss om terug te komen bij jou. Jij bent haar vangnet. Soms is houden van ook loslaten en zelf op haar bek laten gaan ondanks dat ze wss heel hard zal gaan. Kost deze situatie je niet bijna je leven zo? Je geluk, je motivatie, je sanity?