Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bellatrix schreef:Welk huisje is het? Kan je iets meer vertellen?
Bellatrix schreef:Je moet dus nog gaan kijken? Of heb je het wel al gezien? Maar klinkt goed zo te horen.
juval schreef:dat is wel jammer. Ik neem aan dat je ook niet in staat bent hem uit te kopen of een verkapte afbetalingsregeling/huur te bedenken? ik zou hierover wel advies inwinnen als ik jullie was.
Alja schreef:Ik vind er ook wel wat van om je broer te vragen afstand van het erfdeel te doen zodat jij er kunt wonen.
Dus hij moet zichzelf weg cijferen omdat zijn zus niet de financiële middelen heeft om hem uit te kopen?
juval schreef:maar als je de flat erft zul je alsnog wel erfbelasting moeten betalen vrees ik.
Marcella schreef:Alja schreef:Ik vind er ook wel wat van om je broer te vragen afstand van het erfdeel te doen zodat jij er kunt wonen.
Dus hij moet zichzelf weg cijferen omdat zijn zus niet de financiële middelen heeft om hem uit te kopen?
Ik vraag niks wat hij doet is zijn beslissing. Hij loop nu ook iedere keer te zeuren dat het financieel onvoordelig is voor hem.
Heb alleen aangegeven dat het erven van geld meer financiële consequenties heeft dan erven woning. Met dat hij zelf ook aangegeven heeft dat hij financieel erg onvoordelig vind.juval schreef:maar als je de flat erft zul je alsnog wel erfbelasting moeten betalen vrees ik.
Klopt, maar zou kunnen kijken of ik daarvoor hypotheek kan nemen.