Happy Postcrossing!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siers83

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 19:22

Ik verstuur nu ook weinig, weinig zin. Komt ook door het weer denk ik. Als het regent ga je toch binnen iets doen en ga je weer meer schrijven

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 01:17

Hier ligt het ook even stil wat betreft versturen en binnenkrijgen, had mijn profiel tijdens het weekje weg ook op inactive gezet.

Binnenkort maar even weer wat adressen opvragen, ik heb nog een stel postzegels liggen :j

Verder ook binnenkort nog een paar dingetjes halen voor de Adventkalender, probeer hier en daar te snuffelen, ook postcards van mijn vakantieadres meegenomen bijvoorbeeld voor mijn lootje en daar mijn openstaande verstuurd (Stukken goedkoper in Duitsland trouwens, €0.95 :o en ze zijn netjes aangekomen)

Hier mensen bekend met handletteren/kalligrafie? Ik wil dat binnenkort eens gaan bekijken of ik dat leuk vind, denk het namelijk wel.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 10:27

Ik vind het heel mooi maar ik kan het absoluut niet. :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-24 11:00

Voor handletteren/Kaligrafie vind je tegenwoordig hele fijne oefen boeken e.d. ook. Ik vind het prachtig om te zien altijd. Ik ‘knoei' al jaren met handletteren, maar bij mij gaat het op en af met hoe leuk het uitziet haha. Maar vind het wel een leuke bezigheid!

Siers83 // Ja, de periode/het weer zal idd qua motivatie nu ook niet perse mee helpen. Al zou ik wel idd kaartjes van de vakantie kunnen uitsturen enz, dat is wel leuk.

Cheytjuh // Duitsland is idd een stuk fijner qua post he. Ik twijfel er ook vaker over om via DL te verzenden - ik ben er zeer regelmatig om te wandelen of boodschappen te doen namelijk - maar vind het dan wel jammer om dat structureel te doen (buiten een vakantie om) omdat je toch NL bent en in NL woont dus dan krijgen ze ook geen NL zegels en post verwerking op de kaart. Vanaf vakantie uitsturen is echt heel leuk! Had ik ook willen doen, maar komt er telkens niet van. Misschien dat ik dat volgend jaar ook eens ga doen- vanuit Mallorca.

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 23:43

Ik heb van vriendlief de cursus Kalligrafie gekregen voor mijn verjaardag afgelopen week, van de NHA, dan had ik wat te doen in de nachtdiensten :o

Zie nu net dat ik nog 6 adressen heb open staan, oeps :o Dat wordt morgen in de nachtdienst schrijven :j

Zal het topic van de Secret Santa ergens weer opzoeken, daar moet ik ook nodig weer mee bezig qua pakket verder samenstellen :j

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 06:51

Wat leuk Cheytjuh! Lukt het een beetje of ben je nog niet begonnen?

Ik moet postzegels kopen, kan er 7 versturen maar heb niks meer. Verder vind ik Rusland momenteel stom. Heb 5 verlopen naar Rusland (allemaal 250+ dagen) en mijn enige die nog onderweg zijn zijn ook naar Rusland. :+

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-24 09:33

Wat ontzettend leuk dat je die cursus hebt gekregen van je vriend Cheytjuh. Keep us updated on it. Ik ben erg benieuwd hoe je die gaat vinden.

Ik heb idd ook nog adressen open staan maar niet meer geschreven, oeps. Is er niet meer van gekomen door vanalles de laatste maanden. Heb wel de postzegels al liggen enz, mja.

nevica
Wat zonde dat er idd zoveel naar Rusland toe verlopen zijn zeg :( Het is ook nog een land wat je toch wel structureel idd krijgt qua adressen, ugh.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 20:38

Ja dat haalt voor mij wel een beetje de lol er af zo. Ze deden er altijd wel lang over maar nu lijkt niks meer aan te komen. Ook zonde van sommige kaarten. :+

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 00:22

@Nevica : Ik moet nog 2 nachtdiensten en dan ben ik een weekje vrij. Dan wil ik er eens even voor gaan zitten :j Heb het een beetje doorgelezen en het lijkt me nu al superleuk :j

Rusland heb ik inderdaad hetzelfde probleem mee, ik heb eraan zitten denken om er wel melding van te maken, want van mijn expired zijn het bijna ook allemaal Rusland kaarten en heb er nu weer 2 op mijn lijstje staan om ernaartoe te versturen. Een beetje jammer van de kaarten en de zegels eerlijk gezegd, dan maak ik liever iemand blij die wel actief is en registreert.

@Cursebreaker : Ja echt supergaaf. Ik zal hier en daar wel wat proberen te posten hier :j

Volgende week weer even scharrelen bij de kringlopen in de buurt naar mooie postcards. Hoop dat er nu mooiere collecties zijn, het valt hier echt tegen in de buurt wat betreft leuke oude kaarten. Ik ben wel lid van de postcrossing FB, daar wordt ook met regelmaat leuk spul aangeboden.

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 14:30

Zo, weer 4 kaartjes geschreven en op de post gedaan *\o/* Nu wel de zegels op, moet weer nieuwe bestellen maar even kijken of dat deze maand uitkomt qua financiën :roll:
Afbeelding

3 van de kaartjes die op weg zijn naar hun nieuwe thuis. Wel weer China en Rusland ertussen, fingers crossed dat ze overkomen.

Er is wel een kaart nu in Rusland geregistreerd na 136!! :oo dagen sodeknetters :+

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 20:08

Leuk Cheytjuh! Ik volg diezelfde cursus ook :j. Vind het heel fijn opgesteld en ook de theorie erg interessant! Ben benieuwd wat je er van vind.

Heb onlangs nog een kaart uit Rusland ontvangen :))

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 08:11

Vandaag zo'n domper.. hartstikke leuke kaart naar Australië gestuurd, krijg ik een berichtje met echt alleen: thanks

Afbeelding

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 10:46

Happy World Postcard Day *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 02:52

@Judithm : nou dat is ook lekker dan -O-

Nog leuke dingen verstuurd Marjo ?

Hier nog niet echt een het Kalligraferen toegekomen weer in deze reeks nachtdiensten, er heerst Noro op het werk dus het is alleen maar poep scheppen en braaksel opruimen :r

Mag 3 kaartjes schrijven, daar ga ik volgende week even lekker voor zitten. Heb er 7 nog onderweg, gaan er weer wat expiren naar Japan en Rusland , daar baal ik stiekem wel van maarja niks aan te doen

De rest ook nog actief aan het postcrossen ? Het is hier wat stilletjes

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 06:46

Ik had even geen motivatie meer. Heb nog steeds 6 expired naar Rusland, is niet leuk meer zo. Wel vorig weekend 6 nieuwe geschreven en mag er nu weer 6. Misschien vanavond even doen. Maar naar Rusland stuur ik niks moois meer, sorry not sorry. :o

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 07:38

Het word nu minder weer dus ik ga weer Postcrossen. Heb er wel 5 geschreven op Postcrossingday, gisteren pas gepost. Verder gebeurd er dus weinig momenteel. Had ook niks meer onderweg nadat de laatste, die al expired was, ook aangekomen was

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-24 09:15

Ik ben de laatste maanden behoorlijk ziek geweest, dus heb überhaupt niks kunnen doen echt, zelfs schrijven aan een tafel ging niet. Ondertussen weer dingen aan’t oppakken maar zit momenteel weer heel erg in de boeken ter ontspanning dus veel aan’t lezen. Hoop wel het postcrossen weer snel op te pakken, zeker richting de feestdagen vind ik dat wel leuk ook. Dit jaar ook niks verstuurd op Postcrossing day, dat is ook wel jammer want mis het ergens wel echt om zowel te schrijven alsook kaartjes te ontvangen en je weet niet wat je krijgt, toch heel leuk altijd. :j

Ben wel nog heel enthousiast met de Adventskalender bezig, daar kijk ik wel echt naar uit weer haha. Nu weer opgepakt met de kalender afmaken/inpakken zodat ik lekker op tijd klaar ben en dan alleen nog maar hoef te kijken wanneer ik het verzenden inplan.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 09:16

Ik moet ze nog afmaken, maar dat wil ik tijdens de dienst vandaag doen als die dat toelaat. Ik heb er alleen niet veel washi/ stickers bij want ben veel te druk eigenlijk deze week

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 18:35

@Nevica : Dat snap ik wel, dat je dan geen motivatie meer hebt. Heb er zelf ook best de pee in wanneer ze continu expiren naar die landen, dan besteed ik de kaarten en de zegels liever anders zegmaar.

@cursebreaker : Ai beterschap...Dat klinkt heftig, dikke knuffel van hier. Rustig aan doen met de dingen oppakken, lezen is ook prettig, daar gun ik mezelf geen tijd voor op het moment maar mis het stiekem wel even lekker wegdromen met een goed boek.

@Marjo : Ach een keer wat minder stickers en washi is toch ook goed :j

Hier mag ik er weer 6 schrijven, krijg ook echt wel hele leuke kaartjes binnen. Moet ze binnenkort echt eens mooi weg gaan plakken in een album :j

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 12:50

Ik schrijf nu ook weer elk weekend. *\o/*

Hoe erg ik ook zeur over Rusland, ik krijg ze zelf wel binnen vanuit daar. Gisteren echt een hele leuke van blue cats met sneeuw en een auto. <3

Overigens duurde deze ook 77 dagen dus van daar naar hier gaat ook niet heel snel. Mijn expired naar Rusland zijn al 300+ dagen onderweg. :+

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 12:25

Weer een geweldige kaart uit Rusland;
Afbeelding

Dit is wel mijn meest favoriete die ik heb ontvangen tot nu toe denk ik. Golden en winter en het is ook soort van geverfd ofzo? Prachtig. <3

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 14:28

Die is mooi ja!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 15:36

Oeh die is wel heel leuk ja!

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 00:25

Vandaag wel een WTF momentje toen er een ansichtkaart in de bus lag. Overduidelijk een postcrossing kaart ook al zat de postnl sticker precies over het ID.
Maar.. ik sta al weer een maand of 4 op inactief omdat ik steeds alleen maar mocht sturen maar steeds maar niets ontving.

Goed ik ging proberen de kaart te registreren dus sticker eraf en hum poststempel van augustus. En toen kreeg ik de melding dat registreren niet meer kon omdat het ID al een jaar verlopen was... Huh? Dus nog eens kijken, blijkt de kaart een stempel te hebben van augustus 23.
Hij is na het stempelen in Finland gewoon meer dan een jaar kwijt geweest. De kaart ziet er verder uit alsof hij gisteren op de post gedaan is. Blijkbaar op een goed verstopt plekje gelegen...

Afbeelding

Afbeelding

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 00:42

Oh wauw, wat bijzonder en wat goed dat hij toch alsnog is bezorgd!! Sta je wel raar te kijken ja, langste reis ever :=

Ik heb ooit - volgens mij nu ook jaar terug- een kaart uit Rusland in m'n postnl app gezien. Daardoor kon ik m uiteindelijk wel registeren, maar de kaart is zelf fysiek nooit meer aangekomen helaas. Ben nu benieuwd of die toch nog eens langs gaat komen net als die van jou :))