BaileyMix schreef:Haha ja, dat soort gezinnen met dito honden heb je inderdaad in overvloed. Niks mis met Labradors, Goldens en Doodles. Fantastisch leuke honden. Maar ze komen helaas vaak in handen van mensen die het vooral voor het plaatje leuk vinden, en niet écht een hond willen.
Over dat conditionering dat sommige mensen al niet kunnen behappen, dat is inderdaad lastig voor te stellenIk schreef hier een aantal pagina's terug (geloof ik) over mijn moeder die sinds kort een vierdehands 'probleemgedrag'-Teckeltje heeft, was een drama. Flinke familieruzie over geweest
Maar goed, ik ben met het hondje aan de slag gegaan en hij kan het écht wel, ik ben er inmiddels van overtuigd dat het de best luisterende teckel van Nederland is, haha. Maar om iets uit te leggen aan mijn moeder... Het lukt gewoon niet, krijg het er niet in. Ze onthoudt gewoon niet wat ze moet doen, begrijpt de timing niet of de timing lukt gewoon niet, ze ziet bepaald gedrag niet, begrijpt niet wat ze bij welk gedrag moet doen, geeft direct op als het niet precies lukt... Afijn, ik ben er natuurlijk ook niet voor opgeleid om dat aan mensen te leren, maar pfoeh
Dit is dan misschien dat 'paardengevoel' dat je ook voor andere dieren moet hebben dat dan mist.
Ja precies dit

Dat WO-opgeleide mensen 20 lessen nodig hebben om dit soort dingen te snappen is voor mij echt nog steeds abakedabra en breinvernietigend

Wel fijn dat de tekkel (en je familie