Secret Santa: Boekeneditie

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xoranlover

Re: Secret Santa: Boekeneditie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 21:02

Ik moet mijn lijst nog even updaten en kijken hoe ik die online zet. Ik hou dus echt niet van fantasy. Ik heb het geprobeerd maar het is niks voor mij. Ik hou van Thrillers, Zweedse misdaad. Ik laat me graag verrassen met een nieuwe schrijver die ik niet ken. Geen Nicci French aub. Daar kom ik echt maar dan ook echt niet doorheen.

Wanneer moesten we versturen?

En bedrag was tussen 15 en 20 euro?
Ik vind boeken van een site als boekenkraam.nl helemaal prima.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 21:08

Doen we trouwens weer dat je een hint moet geven over jezelf? Zodat je lootje kan raden van wie het pakketje komt?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 21:12

Ohh ik heb een heel leuk lootje, zin in!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 21:25

LOOTJES! *\o/* *\o/* *\o/*

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 21:37

Ja! :D net mijn lootje getrokken :D

Ik zal straks of morgen mijn verlanglijstje en adres even invullen. Nog geen tijd voor gehad.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 21:39

Ik heb zojuist mijn verlanglijstje gemaakt en wat info over mijzelf ingevuld. Volgens mij ben ik geen moeilijk lootje, heb iets van 7 boeken die ik nog graag wil lezen :o
En anders best een brede boeken smaak!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 22:05

Nog even een tip, op Boekenkraam kan je goedkoop afgekeurde boeken bestellen die vaak haast zo goed als nieuw zijn. Bijvoorbeeld er is een foutje op de kaft of ergens in het boek en daardoor mogen ze het niet verkopen in de winkel. Ik heb er hele goede ervaringen mee! :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 22:07

Ohh goede tip! Ik zal morgen mijn lijstje even maken.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 22:14

Zertab schreef:
Nog even een tip, op Boekenkraam kan je goedkoop afgekeurde boeken bestellen die vaak haast zo goed als nieuw zijn. Bijvoorbeeld er is een foutje op de kaft of ergens in het boek en daardoor mogen ze het niet verkopen in de winkel. Ik heb er hele goede ervaringen mee! :)

Ja dankzij dit topic heb ik die site ook gevonden. En dat is echt levensgevaarlijk voor mijn bankrekening :') :')

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 22:15

xoranlover schreef:
Zertab schreef:

Ja dankzij dit topic heb ik die site ook gevonden. En dat is echt levensgevaarlijk voor mijn bankrekening :') :')

Ja ik ook :')

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 06:21

Goede tip maar erg gevaarlijk idd. :')

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 06:27

Ik kende de website niet, maar ik vind het heel gevaarlijk dat ik nu van zijn bestaan weet. :o Boeken afkomstig van die website zijn ook welkom. :j

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 06:55

Zo, eindelijk even de tijd om hier wat uitgebreider te reageren.

Leuk dat de lootjes verdeeld zijn *\o/*
Nu kan de zoektocht naar boeken beginnen. leuk leuk leuk!

Ik ben dus Fem, 36 jaar en eigenlijk lees ik altijd al heel graag.
Periodes dat ik veel zelfontwikkeling/zelfhulpboeken lees, echter merk ik dat ik daar momenteel niet zo heel erg goed doorheen kom, dus die liggen er wel nog een aantal te wachten op mij.

Daarnaast heb ik al vanaf jongs af aan een 'fascinatie' (en ja ik weet dat dit niet het juiste woord is voor dit onderwerp) voor de tweede wereldoorlog/jodenvervolging.
Door de jaren heen heb ik daar vele boeken over gelezen, in het begin voornamelijk biografieën/waargebeurd, literaire of historische romans.

Sowieso lees ik graag wat valt onder de categorie literatuur.
Ik heb wat minder met horror/thriller, al lees ik momenteel wat thrillers van Tess Gerritsen en dat vind ik dan weer wel lekker weglezen. Dus iets in die stijl is zeker wel welkom.
Ook heb ik wat minder met chicklit, al lees ik die af en toe ff luchtig tussen zware boeken door.
Qua fantasy heb ik wel wat dingen die ik door de jaren heen lekker weg gelezen heb (The hungergames, Harry Potter, Game of Thrones (waarvan ik tot nu toe alleen de eerste 3 boeken gelezen heb, dus vanaf Storm van zwaarden: bloed en goud, is nog welkom), Narnia, Noorderlicht trilogie, Het erfgoed (Christopher Paolini).
Dus iets in die stijl is zeker ook welkom.

Daarnaast ben ik graag bezig met (het verbeteren van) de moestuin, leuke boeken daarover zijn ook welkom.
Ook boeken over Macrame is tof.

Qua de staat van een boek, ben ik totaal niet kieskeurig. Zolang ik het nog vast kan houden en het niet volledig uit elkaar valt, is het voor mij prima. Dus tweedehands, of zesendertigstehands, maakt voor mij allemaal niets uit.
Ik vind nieuw vaak zo zonde, omdat je het na 1x lezen toch vaak weer doorgeeft/weggeeft/etc.
Bij onze bibliotheek hebben ze regelmatig dat je voor heel weinig geld afgeschreven boeken kan overnemen, dat doe ik dan ook regelmatig. Dus ook dat is geen probleem. Evenals boeken uit een deelkastje (die van ons zet er een stempel in, zelf heb ik daar persoonlijk dus ook geen probleem mee).

Ik hoop overigens geen lastig lootje te zijn, dus ik wil mijn Secret Summer Santa graag meegeven dat het altijd goed is en dat ik het ook leuk vindt als je er bijvoorbeeld een boek in stopt waar jij helemaal fan van was, ook als het helemaal niet past in mijn genre voorkeur. Misschien verrast het mij wel enorm.

Echt een lijst maken van alle boeken die ik gelezen heb, is best wel onbegonnen werk.
Het zou handig zijn als ik al die boeken nog in mijn bezit had, dan kon ik er een foto van maken :') . Maar dat is helaas niet zo.

Wat is dan handig?

P.s. het verlanglijstje is vooral meer een indicatie van wat ik leuk vindt, zeker geen harde eis :knuffel:
P.s.2 Ik lees in het Nederlands

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 07:20

Hoi Santa,

zoals beloofd vul ik hier nog een beetje verder aan.
Ik zei het al eerder: kon ik maar gewoon zeggen "doe maar wat", maar het risico dat ik dan een boek ontvang dat ik al heb, is best groot, gezien de omvang van mijn privé-bibliotheek.

Ik lees vooral boeken over WOII, alles, met een speciale "passie" voor de Holocaust - maar daar heb ik er al zo veel van, dat het onbegonnen werk is om daar een lijstje van te maken :') Ik heb onlangs een heel goed boek over dat onderwerp geleend bij de bib, dat boek heb ik op mijn verlanglijstje gezet omdat ik het ook wel in bezit wil haha.

Verder zie je ook een paar boeken over de Noorse mythologie op mijn lijstje staan - ik zit duidelijk volop in Vikings op Netflix :') Ik heb nog niets in mijn kast staan in dit genre - behalve dan De lessen van Loki - Joanne Harris. De boeken die ik op het lijstje heb opgegeven zien er leuk uit, maar het mogen er ook andere zijn hoor! Van "Chronicle books" heb ik "Ghostly tales" in mijn kast staan, erg mooi boek is dat!

Verder lees ik ook graag horror - maar enkel paranormale horror :') Vandaar de Amityville's op mijn lijstje. Ik heb een aantal King's en andere in mijn kast staan - ik ben fan, maar de moeilijkheid is dan het paranormale genre haha, zodra het richting "menselijk kwaad" gaat, knap ik af :') Ik heb bijvoorbeeld ook een deel van de Ed & Lorraine collectie, Thomas Olde Heuvelt, Herbert James, James Patterson, .. maar ook een aantal "losse" boeken. Dus opnieuw - het wordt moeilijk hier een lijstje van te maken :') Van Alma Katsu heb ik enkel The hunger en The deep - mocht je daarvan nog iets leuks vinden: ik ben fan! Van Darcy Coates heb ik er ook al een aantal staan.

Verder lees ik ook graag historische romans - maar opnieuw: de lijst is lang haha.
Ik heb ook héél veel fantasy staan, idem waargebeurd.
En ik heb ook een leuke collectie "jeugdboeken" staan - Kippenvel, De griezelbus, Roald Dahl, Romana & Ragebol, and so on :)

Mocht je collecties verder willen aanvullen is dat ook altijd fijn.
- After: ik heb boek 1 en 2 staan
- Het weesmeisje (Anne Jacobs): ik heb boek 1 - 2 - 3 staan
- Bridgerton: ik heb boek 1 en 2 staan
- Ik ben ook nog op zoek naar Het huis aan de herengracht (Jessie Burton)
- Van Game of Thrones heb ik: 1 - 2 - 3 - 4 - Ridden van de 7 koninkrijken - Fire & Blood - The rise of the dragons
- Oh, en ik zoek ook nog steeds deel 2 van "Het eiland - Spinalonga". Deel 2 lijkt alleen in het Engels nog verkrijgbaar (One august night), maar daar kan ik zeker mee leven :)

Thrillers zijn niets voor mij, sorry.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is. Ik wilde echt dat ik "doe maar & have fun" kon zeggen, maar echt - ik heb al zo ontzettend veel boeken dat dat nog wel eens moeilijk zou kunnen worden..
Als je graag foto's van mijn planken wilt, van een bepaald genre, deel ik die graag :j

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-23 11:35

Leuk leuk! Ik ga gelijk aan de slag :D heb al wat goede ideetjes..

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 11:55

Wat doen jullie me aan? Boekenkraam. Ik zit echt op m'n vingers. Zie zoveel leuke dingen _O- oliebol. Afblijven :')

Zit nu ook alvast iets te bedenken qua hints die ik in het pakket ga doen. Maar ik ben daar niet zo goed in. Wordt nog een uitdaging.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 13:30

Ik ga niet kijken…….ik ga niet kijken……te laat……..

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 14:09

Cynn schreef:
Zit nu ook alvast iets te bedenken qua hints die ik in het pakket ga doen. Maar ik ben daar niet zo goed in. Wordt nog een uitdaging.

Zelfde hier! Dat vond ik de vorige editie ook lastig, vooral omdat je elkaar niet echt kent. Maar er valt wel heel veel te verzinnen. Gewoon even de tijd voor nemen.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 17:54

Ik heb een vraag van mijn secret summer santa gekregen, ik antwoord hier even, want dat kan niet op lootjestrekken zelf of ik moet mijn verlanglijstje aanpassen, maar dat is onhandig.

“Hoi Suliko! Het is maar goed dat ik op tijd ging kijken voor een goed boek voor jou want ik moet heel erg uit mijn comfortzone! Super leuk! Vraagje. Wat vind jij van de serie Stranger Things?”"

Allereerst, oh nee! Ik dacht nog wel dat ik een makkelijk lootje was, omdat ik op zich best divers lees, maar me blijkbaar toch vergist. :') Wel fijn om te lezen dat je het leuk vindt, hopelijk blijft dat zo haha!

Oeh, wat ik van Stranger Things vind. Ik heb de serie nog nooit gekeken. :o Dus dat wordt lastig antwoord geven. Ik denk dat ik het oprecht wel een vermakelijke serie zou vinden, omdat het (schijnbaar) goed in elkaar zou zitten. Ik kan er niet goed tegen als personages heel erg puberaal zijn, ik denk dat dat me ervan weerhouden heeft de serie te kijken (al kijk ik sowieso niet zoveel series, moet ik er wel bij zeggen). Zo vond ik bijvoorbeeld het concept van the 100 wel tof, maar irriteerde ik me enorm aan de domme en naieve personages en ben ik best snel afgehaakt, maar ik denk dat Stranger Things wel echt een betere verhaallijn en character building heeft. The OA vond ik dan weer heel erg tof! Als je het hebt over een serie met spanning en science-fiction elementen.
Ik hoop dat dit iets van een antwoord is? Anders zie ik de volgende vraag wel weer verschijnen!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 11:41

Ik heb wat titels op mijn verlanglijstje gezet, ik houd erg van bovennatuurlijke horror, met geesten en poltergeists, geen vampieren of zombies ofzo.

En als je wat meer vrije keuze wil: https://www.goodreads.com/shelf/show/80s-horror

Love you all!

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 16:36

Gaan jullie ook al helemaal los met speuren en snuffelen naar leuke boeken? := Het duurt nog even met versturen maar ik heb er al helemaal zin in en al heel druk mee _O-

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-23 16:37

Ik heb trouwens even gemist wat de deadline is voor het verzenden :') Was die al gedeeld? :)

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 17:00

ynskek schreef:
We hebben vanmorgen overlegd met z'n vieren en zijn op het volgende uitgekomen...

Aanmelden

Aanmelden kan door voor 1 mei een pb te sturen met je e-mail adres aan Ynskek.

Lootjes trekken

Wordt gedaan via lootjestrekken.nl op 1 mei in de avond.

Pakketjes verzenden

Verzenden van de pakjes tussen 19 juni en 2 juli. Zo kan iedereen mooi de zomer in met het pakket van zijn/haar Secret Summer Santa.

Vragen?

Heb je vragen of zijn we volgens jou iets vergeten? Laat het ons dan weten.

Marjo verzenden tussen 19 juni en 2 juli :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 17:05

Cynn schreef:
Gaan jullie ook al helemaal los met speuren en snuffelen naar leuke boeken? := Het duurt nog even met versturen maar ik heb er al helemaal zin in en al heel druk mee _O-

Eerlijk gezegd ben ik er nog niet mee bezig. Eerst even mijn examen zaterdag halen |(

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-23 17:07

ynskek schreef:
ynskek schreef:
We hebben vanmorgen overlegd met z'n vieren en zijn op het volgende uitgekomen...

Aanmelden

Aanmelden kan door voor 1 mei een pb te sturen met je e-mail adres aan Ynskek.

Lootjes trekken

Wordt gedaan via lootjestrekken.nl op 1 mei in de avond.

Pakketjes verzenden

Verzenden van de pakjes tussen 19 juni en 2 juli. Zo kan iedereen mooi de zomer in met het pakket van zijn/haar Secret Summer Santa.

Vragen?

Heb je vragen of zijn we volgens jou iets vergeten? Laat het ons dan weten.

Marjo verzenden tussen 19 juni en 2 juli :)

Thanks!