Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiki1976

Berichten: 16946
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 23:49

fjordjes schreef:
Ik krijg ineens geen meldingen van marktplaats terwijl dat wel aan staat. Meer last van?

En ik ben denk ik ongeduldig, iemand had gereageerd met een bod, ik half uurtje later gereageerd met akkoord en vervolgens zie je dat het is gelezen maar geen reactie terug.

Ja hier ook, van de week zat er een vertraging tussen van 12 uur of zo voordat ik via de mail een berichtje kreeg van een bod. Gelukkig had ik het al gezien.

Dat niet reageren daarna, pfff hou op.

xPareltje

Berichten: 943
Geregistreerd: 14-02-18

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 23:56

Hier ook weer een mooie. Ik heb een aantal spulletjes online gezet en iemand wou het overnemen, nou prima dacht ik en ze vroeg naar mijn prijzen. Uiteindelijk wou ze de spulletjes overnemen maar ze wou wel €15 minder betalen omdat ze een halfuur heen en een halfuur terug moest rijden ervoor.. 8)7 Ik heb nog een tegenbod gedaan maar ze bleef voet bij stuk houden bij haar bod omdat ze er dus een ritje voor moest maken. Ik vind het best brutaal of ligt dat een mij?

pillow
Berichten: 7876
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 00:22

Dat is haar probleem en hoef jij niet te ,"betalen". Inderdaad brutaal.

Daantjuh88

Berichten: 1737
Geregistreerd: 13-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 09:06

Suzanne F. schreef:
Hoe schrijf je een auto over tegenwoordig? Hoe krijg je een vrijwaring als je particulier verkoopt?


Idd online via rdw kan het. Maar dit was een handelaar, dus die regelen dat zelf. Via de mail hebben wij de vrijwaring gekregen.

Utixo

Berichten: 6635
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 09:11

Meldingen en berichten doen het hier ook rot. Soms moet ik echt mijn berichten openen en komt dan pas de reactie door.

Marcella

Berichten: 37020
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 09:51

Vraag mij af waarom mensen wat te koop zetten op marktplaats en dan niet reageren (gaat om een bedrijf ook nog).

Utixo

Berichten: 6635
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 11:42

Is het wel gelezen? Bij mij werkte de berichtenbox dus ook niet goed, waardoor ik er pas na een paar dagen achter kwam dat ik berichten had.

Marcella

Berichten: 37020
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 11:55

Ja groene vinkje.

Marcella

Berichten: 37020
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 21:32

Heb nu bezoek adres gevonden van de winkel dus ga morgen wel even langs.

bridgetF
Berichten: 2178
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 10:01

Ik heb ook weer iets, ik had een koper voor een artikel van bijna honderd euro.
Per abuis heeft de kopers garantie aangestaan.
Het pakket is maandag opgehaald, maar persoon reageert voor de rest niet om aan te geven dat alles in orde is.
Op zich krijg ik dan wel (als het goed is) mijn geld, maar snap niet waarom de persoon niet even reageert en aanvinkt dat het in orde is, dan krijg ik tenminste mijn geld.
Ik heb er wel van geleerd, voor mij als verkoper geen kopers garantie meer!

En dan ook nog eens een verkoper, waar ik interesse op zijn artikel toonde. Had persoon het al verkocht en vergeten de advertentie te verwijderen.
Persoon bood me iets vergelijkbaars aan, maar daar had ik geen interesse in. Vervolgens reageerde hij/zij nogal kortaf en heeft mij nu ook beoordeeld, terwijl ik niks bij hem/haar heb gekocht. Ben benieuwd...ik verwacht niet zoveel sterren.

Syberdepiep

Berichten: 1611
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 11:19

Ben op het moment veel aan het opruimen, minimaliseren van alle overtollige spullen, ook hele bubs op marktplaats gezet waar nog interesse voor is. Vind die kopers garantie maar mooi tricky verwerkt als je een advertentie aanmaakt, moet je heel goed opletten dat je het vinkje uitzet want dat staat standaard aan. En als je de advertentie eenmaal gemaakt heb krijg je het met geen mogelijkheid meer uitgeschakeld. Kon weer mooi aantal advertenties opnieuw maken waar het mis was gegaan, want je kan dan geen betaalverzoek meer zonder kopers garantie aanmaken. En zoals hier boven gezegd is dat een hoop gedoe als de koper het niet bevestigd.

Gelukkig aantal spullen al snel kwijt voor een redelijk bedrag, maar een hoop onzin biedingen gehad. Soms toch maar akkoord mee gegaan omdat ik het kwijt wil en geld goed kan gebruiken.

GamblersCup
Berichten: 13431
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 14:22

xPareltje schreef:
Hier ook weer een mooie. Ik heb een aantal spulletjes online gezet en iemand wou het overnemen, nou prima dacht ik en ze vroeg naar mijn prijzen. Uiteindelijk wou ze de spulletjes overnemen maar ze wou wel €15 minder betalen omdat ze een halfuur heen en een halfuur terug moest rijden ervoor.. 8)7 Ik heb nog een tegenbod gedaan maar ze bleef voet bij stuk houden bij haar bod omdat ze er dus een ritje voor moest maken. Ik vind het best brutaal of ligt dat een mij?

Brutalen hebben de halve wereld. En zo gaat het toch, is toch heel normaal? Iemand heeft een bedrag in het hoofd, wil gewoon niet die €15 euro betalen omdat dat waarschijnlijk in de tank gaat, dus probeert het. Jij hoeft het niet aan haar te verkopen. Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo brutaal. Het is marktplaats, geen winkel waar alles vaste prijzen heeft.

DubbelFun

Berichten: 89002
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 15:03

Proberen kun je het natuurlijk altijd, maar als dingen gewoon netjes geprijsd zijn zou ik het niet doen. Op MP lijkt het haast een sport om altijd veel te laag te bieden en verkopers lijken daar ook de vraagprijs op aan te passen. En dan zit je dus in een rare spiraal.

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 15:05

GamblersCup schreef:
xPareltje schreef:
Hier ook weer een mooie. Ik heb een aantal spulletjes online gezet en iemand wou het overnemen, nou prima dacht ik en ze vroeg naar mijn prijzen. Uiteindelijk wou ze de spulletjes overnemen maar ze wou wel €15 minder betalen omdat ze een halfuur heen en een halfuur terug moest rijden ervoor.. 8)7 Ik heb nog een tegenbod gedaan maar ze bleef voet bij stuk houden bij haar bod omdat ze er dus een ritje voor moest maken. Ik vind het best brutaal of ligt dat een mij?

Brutalen hebben de halve wereld. En zo gaat het toch, is toch heel normaal? Iemand heeft een bedrag in het hoofd, wil gewoon niet die €15 euro betalen omdat dat waarschijnlijk in de tank gaat, dus probeert het. Jij hoeft het niet aan haar te verkopen. Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo brutaal. Het is marktplaats, geen winkel waar alles vaste prijzen heeft.


Maar eerlijk.. dan doe je toch gewoon een bod van 15 euro minder? Dat hele verhaal van rijden is niet echt relevant voor de verkoper.

DuoPenotti

Berichten: 30600
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 15:08

Nee maar dat soort smoesjes worden sowieso veel gebruikt
Arme student, heb een uitkering, heb geen auto kun je brengen, ja dus ook het is verweg.
Er zijn blijkbaar mensen gevoelig voor dat soort smoesjes.
Ik niet.
Ik zou dan zeggen dan zet jeje zoek gebied maar kleiner....

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 16:04

DuoPenotti schreef:
Nee maar dat soort smoesjes worden sowieso veel gebruikt
Arme student, heb een uitkering, heb geen auto kun je brengen, ja dus ook het is verweg.
Er zijn blijkbaar mensen gevoelig voor dat soort smoesjes.
Ik niet.
Ik zou dan zeggen dan zet jeje zoek gebied maar kleiner....


Zeker waar. Ik vraag mij ook af of mensen daarmee scoren :')

GamblersCup
Berichten: 13431
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 16:29

Mensen die van hun spullen af willen wel, zou ik me zo voor kunnen stellen.
Ik bied ook vaak lager dan de prijs in de advertentie hoor, ik hang er alleen geen banketstaaf aan :')

DuoPenotti

Berichten: 30600
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 16:36

precies, lager bieden oke. Heb ik geen moeite mee.
Maar die zielige verhalen heb ik een aversie tegen.
Ben denk ik een bitch }>

detos240
Berichten: 444
Geregistreerd: 21-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 16:39

Hier nog gisteren. Aan het onderhandelen voor 2 mooie ooilammetjes.
Tijdens het heen en weer berichten ineens van zijn kant: het hoeft niet meer heb ze net verkocht.......
Maar goed dat we in ieder geval dit wel kregen want we moesten er 2 uur voor in de auto......

Vaak gaat dit om (is mij al vaker overkomen) dat je geld bied voor iets en de verkoper gaat akkoord dat ze dan ineens een beter bod krijgen en dat je dan weer afgewimpeld wordt.
Wij redeneren hier zo als je de prijs eenmaal met een persoon hebt afgesproken kun je het dan niet voor nog duurder aan een ander verkopen.

sasja0705
Berichten: 2097
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 16:48

DuoPenotti schreef:
Nee maar dat soort smoesjes worden sowieso veel gebruikt
Arme student, heb een uitkering, heb geen auto kun je brengen, ja dus ook het is verweg.
Er zijn blijkbaar mensen gevoelig voor dat soort smoesjes.
Ik niet.
Ik zou dan zeggen dan zet jeje zoek gebied maar kleiner....


Daarom kijk ik altijd naar de koper... meer als 1 keer meegemaakt dat de "arme student" die "arme stichting" zielig of zieke man/vrouw zelfs erg dure spullen te koop hadden... en uiteraard zijn ze altijd zielig of hebben niets te besteden als het producten zijn die men goed weer kan verkopen :+

Lisitano

Berichten: 4960
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 16:57

Ja. Ik had laatst onze kinderwagen (nieuw ruim €1500) voor €25 erop gezet. Vaste prijs en enkel voor degenen die krap zitten. Wij verhuizen en het is nogal groot dus ik wilde er vlot vanaf.
Kreeg ik een berichtje met een sneu verhaal. Toch even verder gekeken, had diegene dezelfde kinderwagen in een advertentie staan voor €750 en verkocht allerlei merkkleding. Toch even aangekaart dat ik daardoor wantrouwig was. Zou ze de opbrengst van doorverkoop aan een goed doel schenken.
“En jouw verhaal van net was dus verzonnen”?
Nooit meer reactie gehad :+

kaatje77

Berichten: 10447
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 17:11

Lisitano schreef:
Ja. Ik had laatst onze kinderwagen (nieuw ruim €1500) voor €25 erop gezet. Vaste prijs en enkel voor degenen die krap zitten. Wij verhuizen en het is nogal groot dus ik wilde er vlot vanaf.
Kreeg ik een berichtje met een sneu verhaal. Toch even verder gekeken, had diegene dezelfde kinderwagen in een advertentie staan voor €750 en verkocht allerlei merkkleding. Toch even aangekaart dat ik daardoor wantrouwig was. Zou ze de opbrengst van doorverkoop aan een goed doel schenken.
“En jouw verhaal van net was dus verzonnen”?
Nooit meer reactie gehad :+

Dit dus, daarom check ik tegenwoordig altijd de kopers om deze onzin uit te sluiten.
Wel geweldig wat je teruggestuurd hebt _O-

beestenfreak

Berichten: 1316
Geregistreerd: 17-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 20:41

Zou ik jullie mening mogen over een mp situatie die ik nog niet eerder heb meegemaakt? Ik heb iets verkocht wat ik heb opgestuurd. Contact verliep al heel traag, na betaling heb ik aangegeven het de volgende dag op de post te doen en dit heb ik ook gedaan. Een week later krijg ik bericht of hij al onderweg is. Na wat zoekwerk (ze heeft een ring deurbel) blijkt dat de bezorger langs is geweest toen ze niet thuis waren en jij is naar een pakketpunt gegaan. Omdat hij niet is opgehaald is hij nu weer onderweg naar mij. Fout van mij: ik was vergeten een foto te maken van de track & trace, ze had eerder een bericht gestuurd om hierom te vragen maar die kreeg ik vandaag pas binnen (de meldingen via mp werken niet goed). Wat vinden jullie redelijk voor de verzendkosten? De vorige keer waren deze grotendeels voor mij, ik zit er niet op te wachten om deze weer te betalen eigenlijk zeker omdat ik het artikel al voor veel minder heb weggedaan dan ik eigenlijk wilde...

annepaardoes

Berichten: 7176
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 20:51

Beestenfreak: tja lastig. Je hebt het opgestuurd en de ontvanger was niet thuis. Alleen de ontvanger heeft om de track&trace code gevraagd en die heb jij zelf te laat gegeven. Daar kan de ontvanger niets aan doen en wist dus ook niet dat de bezorger geweest was. Tja ik denk dat het gewoon een kostbare les is en dat je nog een keer de verzendkosten betaald.

bridgetF
Berichten: 2178
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 21:19

Maar aan de andere kant, de pakketbezorger heeft ook zijn taak verzuimd door aan te geven dat het pakketje opgehaald kon worden bij een afhaalpunt.
Als verkoper houd ik het zelf ook altijd in de gaten of het goed is aangekomen of dat mensen het wel ophalen.
Ik denk dat je in dit geval toch de kosten op je moet nemen en zelf actief mee kijkt of het aankomt of tijdig wordt opgehaald.