Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
MarlindeRooz schreef:Panda’s krijgen in het wild vaak een tweeling en vaak stoot de moeder dan direct het zwakste jong af.
Kookaburra schreef:Over afleiding gesproken... Ik liet eens een groepje eenden schrikken (en mijzelf daardoor ook). Het waren vooral jonge eenden die nog niet konden vliegen. Alle eenden zwommen één kant op, met uitzondering van een volwassen eend. Die ging half flapperend met de vleugels door het water. Alsof hij gewond en zwak was... Perfecte afleidingsmanouvre voor als ik een roofdier was geweest. "Kom achter mij aan. Ik ben gewond en zwak." Reuze-interessant dat eenden op die manier hun kroost beschermen!
Morrie schreef:Spelen dat ze dood zijn, doen geiten als ze schrikken of bedreigd worden. Ze laten zich gewoon vallen met de pootjes omhoog, heel bizar
poes schreef:Cheetahs Dan weer nauwer aan honden dan katten dacht ik.
En alle cheetahs zijn herleidbaar tot een zeer beperkte genenpool. Hierdoor zijn ze extreem vatbaar voor ziektes.
poes schreef:MarlindeRooz schreef:Panda’s krijgen in het wild vaak een tweeling en vaak stoot de moeder dan direct het zwakste jong af.
Panda’s eten enkel bamboe. Een zeer gekke dwaling van de natuur: doordat ze dit eigenlijk niet goed verteren verkeren ze voortdurend in een energietekort. Hierdoor zijn panda’s zo tam en is hun paardrang ook simpelweg te klein voor de huidige leefgebieden die ze nog hebben.
Panda’s zijn dus zonder onze hulp (na vernietiging van hun habitat) ten dode opgeschreven.
Net zoals onze huidige bananen ook blijkbaar. Dat zou door een virus komen.
Valerie93 schreef:Ik kwam net deze tegen:
Vrouwelijke pinguïns doen aan prostitutie;
Ja echt, die schattige waggelende diertjes. Onderzoekers observeerden hoe ze seks hadden met mannelijke pinguïns (die niet hun partner waren) in ruil voor steentjes die ze gebruikten om een nestje te bouwen.
oomens schreef:Valerie93 schreef:Ik kwam net deze tegen:
Vrouwelijke pinguïns doen aan prostitutie;
Ja echt, die schattige waggelende diertjes. Onderzoekers observeerden hoe ze seks hadden met mannelijke pinguïns (die niet hun partner waren) in ruil voor steentjes die ze gebruikten om een nestje te bouwen.
Je bedoelt dat die mannelijke pinguïns steentjes gaven aan de moeder van hun jong zodat dat een beetje in een fatsoenlijk nest zou opgroeien?
Is dat prostitutie of gewoon zorgen voor je nageslacht?