Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 21:25

Nee Relaxed..
Logische maatregelen, dat zou ik begrijpen… maar dit? Hoe gaat dit werken dan?

Het is al vaak aangeven.. meer mensen bij elkaar in een winkel of sportschool of andere ruimte… klinkt heel handig inderdaad :roll:
En de hoge besmettingen onder kinderen? Gewoon weinig tot niks mee doen, super logisch inderdaad

Gooi dan gewoon alles weer dicht voor 2 weken, dat zet misschien zoden aan de dijk

“Weer”? Zo vaak klaag ik niet, maar het is goed om te lezen dat voor een aantal mensen dit wel heel duidelijke en logische regels zijn … :')
Laatst bijgewerkt door Cer op 26-11-21 21:26, in het totaal 2 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 30105
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 21:25

Relaxed schreef:
Ik vind deze maatregelen veelste soft, gaat nergens over en niet logisch.. Maar toch wordt er door een aantal op persoonlijke titel weer geklaagd over iets waar diegene last van heeft en waarom juist die maatregel niet terecht is. Zo komen we er nooit he.. Wel maatregelen willen, maar geen maatregelen die jou zelf raken :')

Dat klopt dus niet wat je zegt.
Van mij mag vandaag alles dicht. Ja ook buiten de hondenschool.
Maar ook de grenzen dicht. Vliegtuigen aan de grond. Scholen dicht. Alles dicht.
Niet overdag open zodat mijn vriend in de avond buiten zijn hobby niet mag doen.
Dat is een regel die niets nada noppes nut heeft.
Heeft niet te maken met wat persoonlijk treft maar met onzin.
Pak aan waar het zit. En doe dat goed.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37356
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 21:27

Wat ze willen proberen is het contact tussen mensen verminderen. Mensen minder laten verplaatsen, dat bereik je onder andere door dingen na het werk onmogelijk te maken om daarna nog mensen te ontmoeten op vaste afspraak. Zoals sporten, bioscoop enz. Dat bereik je hier wel mee. Geen uitzonderingen maar gewoon alles niet toegestaan binnen of buiten.

verootjoo
Berichten: 35671
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 21:27

Cer schreef:
Relaxed schreef:

Bizar he.. Steeds weer, er moeten maatregelen komen en vervolgens klagen diezelfde mensen over wat ze niet meer mogen. Wonderlijk :n

Waar doelen jullie precies op eigenlijk?

Maatregelen prima, maar wel logische ..
Ik las wat Rutte zei over de besmettingen aantallen van kinderen.. en wat doen ze, voor werkende mensen bijv sporten weer stoppen.. ik persoonlijk werk best hard om mn bmi controleerbaar te houden (iets ook met hoog bmi en het virus.. om maar iets te noemen) dit helpt dan niet echt (buiten dat het abonnement een vermogen kost maar dat is eigen keus)

Het oplossen van overgewicht kan niet snel, lees ik hier steeds maar dit helpt dus ook niet. Ja, mensen die buiten sporten of die niet sporten, die hebben er idd geen last van nee, dat snap ik ook wel ..


Kinderen leggen geen druk op de zorg, dat is toch echt de groep volwassenen vanaf een jaar of 50.
Daar is een hele simpele oplossing voor die sommige mensen niet willen. Waarom zouden we aan de ene kant de kinderen thuis zetten terwijl aan de kant van het probleem de bescherming nog niet op orde is.
Dat zou ik meer oneerlijk vinden.

DuoPenotti

Berichten: 30105
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 21:29

Spreken ze af op een klein honden uitlaat veld mag het wel.
Gaan ze meer lessen op zaterdag geven mag het wel.
Dus nee heeft geen nut.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 21:30

idinn schreef:
Maar vinden jullie dit dan maatregelen die overkomen alsof ze het probleem gaan oplossen? Je propt meer mensen op een korter tijdvak in horeca, winkels en sportaccomodaties.

Ik ben echt voor maatregelen, maar deze snap ik gewoon niet meer. De ellende ligt oa blijkbaar deels bij het onderwijs. Maar daar komen we niet aan. Horeca dat doen we dicht, al lijkt daar het probleem niet te liggen. Kinderen wil je niet weer thuis hebben wegens achterstanden. Snap ik. Alleen nu heb je klas A op school en klas B thuis door corona besmettingen. Nog meer ongelijkheid en onzekerheid. Als ouder is dat toch ook geen doen? Afwachten elke dag of je kinderen naar school kunnen of niet. Dat lijkt mij iig lastig regelen met je werk itt een duidelijke: ze hebben vanaf nu door alle ellende vast verlengd vakantie.

Ik zie nu dus dit al gebeuren:
1. Diners omboeken naar lunch.
2. Avond sporten verschuiven naar de ochtend (dat moment dat het normaal voor ouderen lekker rustig is).
3. Alle avonden niks te doen: gezellig afspreken met vrienden. En gezien het weer binnen, dicht op elkaar, zonder raam open.

Dat werkt toch helemaal niet? -O-


Nee, ik geloof hier inderdaad ook niet in. Ik heb 2 kinderen en het geeft mij idd meer rust om ze gewoon een paar weken thuis te hebben, dan steeds weer een snottebel of één hoestje of een besmetting in de klas ... steeds weer die stress en onduidelijkheid. Dan maar gewoon thuis en dan durf ik het ook aan om mijn ouders op te laten passen.

Ik baal van de achterstanden die mijn kinderen hebben opgelopen, maar dan doen ze in het ergste geval maar een keer een jaar over. Belangrijker vind ik dat ze lekker in hun vel zitten en ontspanning hebben. En dit is bij veel sport en dat wordt ze afgenomen. Ik had liever gehad dat ze de scholen tijdelijk zouden sluiten en sporten mogelijk bleef. Dan liever geen wedstrijden ivm wisseling teams, maar gewoon lekker trainen met je eigen clubje. En dit laatste is het kromme. Wedstrijden met andere teams zijn vaak zaterdag- en zondagochtend en kan dus doorgang vinden, terwijl trainingen vaak in de avond zijn maar wel met de vaste trainer en vast groepje.

Ik denk dat ze met scholen dicht de grootste klap hadden kunnen uitdelen qua terugdringen van corona. Helemaal als ze heel veel vaart gaan maken met boosteren. En gewoon keihard die 2G erin of nog liever vaccinatieplicht. Ik denk dat je met deze 3 dingen het meeste zou bereiken.

En sporten is voor zoveel mensen zo belangrijk. Ik zie zoveel voorbeelden hier voorbij komen (paardrijden, puppycursus enz.) die allemaal zeer veilig uitgevoerd kunnen worden. Goed voor lichaam en geest. Maar nee, verplicht thuis en idd wat jij al zegt ... dan maar uit verveling bij elkaar op de koffie. Gezellig warm binnen. Wat slaan ze de plank mis!

bigone schreef:
De helft op verpleegafdeling is niet gevaccineerd en 70 % op de ic niet.


Dank je. Jeetje gewoon 50/50 op de verpleegafdeling, terwijl de groep gevaccineerd en niet gevaccineerd verre van 50/50 is. Dus de kans dat je als niet gevaccineerde op de verpleegafdeling komt te liggen is gewoon heel veel groter.

En tja de IC ... dat zegt genoeg lijkt me 70% niet gevaccineerd.

Ik ben echt heel erg boos, gefrustreerd en verdrietig. Ik probeer mijn best te doen. Ik ga me aan alle verplichte maatregelen houden. Ik ben boos dat er gewezen wordt naar kinderen. En ja zij zijn nu de groep waarbinnen de meeste besmettingen zitten. Maar veel kunnen vanwege leeftijd niet kiezen voor vaccinatie, terwijl mijn jongste zo angstig is dat ze het liefst nu een vaccinatie zou willen halen. Maar als je naar de ziekenhuiscijfers kijkt, dan maakt dit het echt duidelijk waar het probleem echt ligt ... de groep niet gevaccineerden die in het ziekenhuis belandt.

Kinderen worden er nu op aangekeken terwijl een groep volwassenen weigert te vaccineren en vervolgens in het ziekenhuis terecht komt. Ik vind dat extreem egoïstisch als je nu kijkt naar de gevolgen in het ziekenhuis. Het is toch om te huilen dat belangrijke operaties uitgesteld worden, chemotherapie (je zou toch gek worden als jouw levensreddende behandeling ´even´ on hold gezet wordt! |( ) en waarschijnlijk lopen een hoop mensen een belangrijke diagnose en behandeling mis.

Is een kleine groep mensen verplicht vaccineren dan echt zo veel erger dan het risico dat de gehele bevolking nu loopt!!!?? En het is niet eens een risico, maar het gebeurt dus al. Hoe kun je nu iemand verplicht 2 prikken laten halen erger vinden dan mensen afbellen voor hun belangrijke operatie, behandeling, chemo e.d. waardoor de kans vergroot dat zij hierdoor ernstige schade oplopen of zelfs (eerder) komen te overlijden???

Ik vind het in dit stadium zo egoïstisch als je je nu nog steeds niet laat vaccineren, maar wel medische zorg wilt als je ernstig ziek wordt door corona.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 26-11-21 21:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 21:31

Dan moet je de groep aanpakken die voor de druk op de zorg zorgt, als je t zo stelt …
Welke groep werd net genoemd ookalweer ?

Zebrastreep

Berichten: 9843
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 21:31

Testen voor scholen kunnen inderdaad gratis besteld worden. Ik ben voor mijn werk per week 2 testen nodig , en moest dit de eerste keer ook zelf betalen. Ik verdien ook heel weinig , dus het is een beetje puzzelen maar goed nu krijg ik ze toch waarschijnlijk vergoed.

En anders als je een student kent , die hebben vaak behoorlijk wat zelftesten gekregen van school. Ik krijg van twee studenten ook een hele stapel voor mijn werk. Alleen denk ik dat ze ze nu weer zelf moeten gebruiken.

Maar ze waren de laatste keer lastig te vinden volgens mijn moeder. Maar ik ben nog steeds een voorstander van stuur elke gezin een doos op met bijvoorbeeld 100 zelftesten dus vanuit de overheid zeg maar. Dan is het eerlijk verdeeld en hoeven mensen ook niet elke keer 2,89 neer te leggen voor een test.


karuna schreef:
Wat ze willen proberen is het contact tussen mensen verminderen. Mensen minder laten verplaatsen, dat bereik je onder andere door dingen na het werk onmogelijk te maken om daarna nog mensen te ontmoeten op vaste afspraak. Zoals sporten, bioscoop enz. Dat bereik je hier wel mee. Geen uitzonderingen maar gewoon alles niet toegestaan binnen of buiten.


Maar daar zijn mensen zelf bij vindt ik. Mensen klagen nu dat er teveel mensen bij elkaar zijn , maar je kan er ook voor kiezen het niet op te zoeken. Ik mijd drukke plekken en feestjes ook , spreek voornamelijk één op één af en dan relatief gezien nog vrij weinig en vaak met dezelfde personen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 21:32

Cer schreef:
Nee Relaxed..
Logische maatregelen, dat zou ik begrijpen… maar dit? Hoe gaat dit werken dan?

Het is al vaak aangeven.. meer mensen bij elkaar in een winkel of sportschool of andere ruimte… klinkt heel handig inderdaad :roll:
En de hoge besmettingen onder kinderen? Gewoon weinig tot niks mee doen, super logisch inderdaad

Gooi dan gewoon alles weer dicht voor 2 weken, dat zet misschien zoden aan de dijk

“Weer”? Zo vaak klaag ik niet, maar het is goed om te lezen dat voor een aantal mensen dit wel heel duidelijke en logische regels zijn … :')


Ik zeg letterlijk: "Ik vind deze maatregelen veelste soft, gaat nergens over en niet logisch"

Ff goed lezen graag voor je iets roept..

En blijkbaar voel je je aangesproken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 21:33

DuoPenotti schreef:
Relaxed schreef:
Ik vind deze maatregelen veelste soft, gaat nergens over en niet logisch.. Maar toch wordt er door een aantal op persoonlijke titel weer geklaagd over iets waar diegene last van heeft en waarom juist die maatregel niet terecht is. Zo komen we er nooit he.. Wel maatregelen willen, maar geen maatregelen die jou zelf raken :')

Dat klopt dus niet wat je zegt.
Van mij mag vandaag alles dicht. Ja ook buiten de hondenschool.
Maar ook de grenzen dicht. Vliegtuigen aan de grond. Scholen dicht. Alles dicht.
Niet overdag open zodat mijn vriend in de avond buiten zijn hobby niet mag doen.
Dat is een regel die niets nada noppes nut heeft.
Heeft niet te maken met wat persoonlijk treft maar met onzin.
Pak aan waar het zit. En doe dat goed.



Ja! Dat zeg ik toch?

DuoPenotti

Berichten: 30105
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 21:34

Relaxed
Nee want ik mopper dan op persoonlijke titel zeggen ze/jij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 21:34

DuoPenotti schreef:
Relaxed
Nee want ik mopper dan op persoonlijke titel zeggen ze/jij


Ja dat gebeurt toch ook? Al zeker een paar pagina's lang..

DuoPenotti

Berichten: 30105
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 21:35

Relaxed schreef:
DuoPenotti schreef:
Relaxed
Nee want ik mopper dan op persoonlijke titel zeggen ze/jij


Ja dat gebeurt toch ook? Al zeker een paar pagina's lang..

En dan kom ik weer bij mijn antwoord wat jij quote :+

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 21:36

Relaxed schreef:
[

Ik zeg letterlijk: "Ik vind deze maatregelen veelste soft, gaat nergens over en niet logisch"

Ff goed lezen graag voor je iets roept..

En blijkbaar voel je je aangesproken?

Ik klaag op persoonlijke titel dus je spreekt me aan. Die mensen sprak je toch aan met je bericht of las ik verkeerd ?

En je zegt dat die mensen wel maatregelen willen behalve als t ze persoonlijk raakt. Dus ik zeg dat ik maatregelen die me persoonlijk raken óók prima vind áls ze logisch zouden zijn. Dát is wat er staat. Lees zelf ook goed anders ;)

Lindor92
Berichten: 7007
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 21:36

CupCakes_ schreef:
Eerlijk? Van mij hadden ze een strengere lockdown mogen doen. Dit is het net niet. De besmettinggshaarden op scholen gaan gewoon door ondanks de mondkapjes.

Ik werk/loop stage op de covid verpleegafdeling, en de druk die daar blijft oplopen is heftig. Door deze druk worden er ook meer fouten gemaakt. Sommige leerlingen zijn nu al uitgevallen en gestopt met de opleiding vanwege deze druk.

Dus. Ik denk dat deze maatregelen weinig effect gaan hebben. Op naar code zwart :Y)

Mee eens. De scholen hadden dicht gemoeten. Dat ene uurtje van de winkels doet niks. En in de horeca vinden weinig besmettingen plaats.

Met kerst en oud en nieuw zitten we denk ik met een harde lockdown.
Laatst bijgewerkt door Lindor92 op 26-11-21 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 30105
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 21:37

Precies dat Cer.
Maar wel nuttige. Dit schiet niet op.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 21:38

Maar goed t is wat t is, dus we houden ons eraan… zo is t dan ook weer ..

Van mij mogen ze nog meer richting vaccinatie dwang gaan, maar dat mag je ook niet zeggen :+
Je zal potver op een transplantatie aan t wachten zijn..

djinnie

Berichten: 2796
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 21:40

En waarom zou je niet even mogen klagen? Ik baal er ook van dat de flyball niet door gaat, dat het kickboksen van mijn zoon niet door kan gaan en dat ik nu niet zo makkelijk naar de sportschool kan om mijn rug te trainen waar ik al een jaar mee loop te klooien. Ik baal ook van het testen van mijn kinderen. Waarom zou dat niet even genoemd mogen worden?

Dat zegt namelijk helemaal niets over mijn bereidheid om me aan de maatregelen te houden en mijn steentje bij te dragen.

#doeslief

DuoPenotti

Berichten: 30105
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 21:40

Cer
Van mij mag je dat zeggen hoor.
En transplantatie voor bewust niet gevaccineerd laten gaan.

Fitzroy

Berichten: 25170
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 21:42

Hoe dan ook, het is nooit goed. Nu zit iedereen al weer te zeuren dat ze na vijven niet hun hobby uit kunnen oefenen. Je kunt misschien ook zelf gaan wandelen/hardlopen whatever?
Het wordt tijd dat er eens in oplossingen gedacht wordt ipv in problemen.

Ik baal er ook van, maar het is even niet anders. *komt wel goed, schatje :knuffel: *

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78594
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 21:43

Vandaag ook nog zelftesten gekocht, netjes maar 2 gepakt maar toch spijt dat ik er niet meer gepakt heb. Deze worden maandag en dinsdag al gebruikt. :=

Hondencursus gaat hier wel zo veel mogelijk door, avondlessen worden naar overdag gezet. Er zijn mensen die dan werken, maar met thuiswerken is vaak iets te regelen of met 2 uurtjes vrij nemen, het is maar net hoe belangrijk je het vindt. Ik heb zelf ook maanden onder werktijd de hondencursus gedaan, er waren maar 2 groepen op vergevorderd nivo en anders ging het niet. Ook een gevolg van de Corona, er waren na maart 2020 teveel gestopt waardoor mijn eerdere lesblok opgeheven werd.
Het is ook maar net hoe je erin staat en hoeveel beren je in het bos wil zien.
Nee, het is niet altijd logisch maar het is niet te doen om voor alles specifiek de uitzonderingen te maken, dan zijn ze weken bezig en het wordt voor niemand duidelijk.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 21:44

Wel, blijkbaar mag dat van een aantal niet Djinnie..
het is alleen maar fijn als mensen er makkelijk instaan of iig niet hardop klagen, maar soms is dat inderdaad gewoon wat je doet.. zolang ik me aan de maatregelen hou en geen politie auto in de fik steek is dat niet zo heel erg denk ik

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78594
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 21:45

Ook geen scooters Cer of ramen ingooien. :))

Shadow0

Berichten: 43537
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 21:46

verootjoo schreef:
Kinderen leggen geen druk op de zorg, dat is toch echt de groep volwassenen vanaf een jaar of 50.

Kinderen leggen minder druk op de zorg, niet geen.
En die mensen van 50 enzo? Een deel daarvan zijn de ouders/verzorgers van de kinderen, en hun leerkrachten.

Je kunt niet doen alsof kinderen er geen deel van uitmaken. Ze zijn wel een deel.

Citaat:
Daar is een hele simpele oplossing voor die sommige mensen niet willen.


Er is geen simpele oplossing meer, ze zijn allemaal ingewikkeld. Maar het is ook niet meer een situatie waarbij je kunt beginnen met de minder ingrijpende dingen. Je hebt het nu ondertussen allemaal nodig.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 21:48

Neon; dat is best een banketstaaf opmerking “hoe belangrijk je het zelf vindt” .. :n
(Even 2 uurtjes vrij nemen ook echt :') )

En ja Fitzroy, “iedereen” mag gelukkig nog “zeuren”…. (Want wandelen vervangt een pittig pt fitness programma :n )

Als “we” voor anderen ook gewoon niet gaan bagatelliseren of bepalen wat wel/niet belangrijk is zou t ook al schelen .. #doeislief :j