Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Swanzie schreef:Ik denk dat we er niet onderuit komen om je aan maatregelen te blijven houden, zo lang er nog vliegtuigen naar gebieden gaan waar mensen minder gevaccineerd zijn. De afrikaanse en zuid amerikaanse landen hebben, door het westen, weinig kunnen inkopen.
Ik vraag me af wanneer men zich realiseert dat dit een mondiaal probleem is, wat ook op zo’n manier aangepakt moet worden.... nu heeft het westen zo snel mogelijk alles opgekocht waardoor de armere landen het nakijken hebben....en het virus dus kan bkijven muteren en zich verspreiden
mysa schreef:Geen idee voor wat betreft die mensen. Ik denk wel dat het er heel weinig zijn, die zo extreem veel last hebben. Speculatie hoor, maar zouden die misschien ook long covid hebben ontwikkeld, als ze besmet zouden zijn geweest?
Denk ook dat er wel tussen zitten die toch gewoon iets anders hebben, maar nu logischerwijs denken dat het aan de vaccinatie ligt.
MyWishMax schreef:Maar hoe weet jij, en de anderen die je gesproken hebt, dan dat het wel aan de vaccinatie ligt? Als jouw arts zegt van niet? Is dat onderzocht of zeggen mensen dat zelf? Dat vind ik het moeilijke, als er geen arts is die het bevestigt of onderzoekt, hoe weet je dan dat het klopt en geen verhalen zijn.
Ik heb keurig uitgelegd gekregen wat de mogelijke bijwerkingen waren, wanneer ik contact op moest nemen met arts en noem maar op. Ook dat ik heftiger zou kunnen reageren, niet op de vaccinatie maar wel op de bijwerkingen om het maar zo te zeggen. Mijn lijf reageert heel heftig als het harder moet werken, dus bij koorts, stijfheid en noem maar op. Dan kan ik zeggen dat ik erg last van de vaccinatie heb gehad, maar diezelfde reactie krijg ik ook van een verkoudheid, ongeluk en noem maar op.
Wat wel vaker voorkomt is dat mensen wat oppikken na vaccinatie, een ander virus oid en het lijf daar erger op reageert.
Uk heb dus wel last gehad na de vaccinatie en ga zonder twijfel voor de 2e. Zelfs als het 6 weken was geweest.
mysa schreef:Geen idee voor wat betreft die mensen. Ik denk wel dat het er heel weinig zijn, die zo extreem veel last hebben. Speculatie hoor, maar zouden die misschien ook long covid hebben ontwikkeld, als ze besmet zouden zijn geweest?
Denk ook dat er wel tussen zitten die toch gewoon iets anders hebben, maar nu logischerwijs denken dat het aan de vaccinatie ligt.
996981 schreef:mysa schreef:Geen idee voor wat betreft die mensen. Ik denk wel dat het er heel weinig zijn, die zo extreem veel last hebben. Speculatie hoor, maar zouden die misschien ook long covid hebben ontwikkeld, als ze besmet zouden zijn geweest?
En zo zijn er ook mensen die denken long-covid te hebben, terwijl ze in feite ook uitgeblust kunnen zijn na een jaar vol met maatregelen, onzekerheden en weinig oplaad mogelijkheid…
Swanzie schreef:Op mijn stal zijn er ook 2 mensen die extreem veel last hebben van bijwerkingen van het vaccin...
Helaas is mijn ervaring nu dus dat men het dan ook niet weet....dat er wordt gezegd...dat kan niet...en dat je het dan verder daarmee moet doen, als er uit verder onderzoek niks afwijkends naar voren komt...
Dan vind ik het wel wat akelig worden..
Ik heb dit trouwens wel gemeld bij lareb
Femke_Tweety schreef:Ik denk absoluut dat het kán.
Ik denk niet dat het heel veel voorkomt, anders hadden we er inmiddels meer van gehoord.
Masr zeggen dat het niét kan zonder het verder uit te zoeken is eeen beetje gek.
En ja, toch een andere reden kan ik me ook voorstellen.
Maar ieder lijf is anders, en niet ieder lichaam reageert braaf volgens de standaarden...
(Zo word ik bijvoorbeeld heel druk van morfine, kan dan absoluut níét slapen. Vinden mensen héél gek.
Maar schijnt ook vaker voor te komen, maar 0,1% ofzo, maar t kán dus wel)
In jouw geval vraag ik me, net als mysa af of jij dan ook long covid ontwikkeld zou hebben.
Zullen we niet snel achter komen denk ik.
Wat betreft tweede enting, de twijfel vind ik logisch.
Zo van buitenaf bekeken zou ik hem toch halen denk ik, en wel hierom:
1De meeste mensen hebben óf bij de 1e óf bij de 2e stevige bijwerkingen, en bij de andere niet.
De kans is dus heel groot dat je de tweede nu vrij goed doorkomt.
2Als je zo heftig op de enting reageert, zou ik zelf écht niet willen weten hoe je dan op echte Covid19 reageert. Dat wil je dan 100% voorkomen...
3 Er is inmiddels een hele groep patiënten bekend die langdurige (long) covid hadden, en die bleven kwakkelen. Tótdat ze een vaccinatie kregen. Het is net alsof hun lijven op dát moment de boost kregen om het laatste restje echt op te ruimen.
Ik kán mij voorstellen dat dat in jouw geval vergelijkbaar kan verlopen...