Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Swanzie

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 08:49

Ik begreep dat je tot max 12 weken tussen de eerste en tweede inenting in kunt laten zitten bij pfizer... dus dat geeft mij nog wat bedenktijd en mijn lichaam de tijd om wat verder op te knappen

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 08:50

Zeker. Ik ben ook weken niet lekker geweest van de eerste. Donderdag de tweede gehad en nergens last van.

Voor mij wegen de voordelen 100x zwaarder dan wat weken niet fit. Nu heb je er 1 die onvoldoende beschermd en daarnaast moet je dan nog steeds overal voor testen. Nee keuze was hier snel gemaakt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 08:52

Maar hoe weet jij, en de anderen die je gesproken hebt, dan dat het wel aan de vaccinatie ligt? Als jouw arts zegt van niet? Is dat onderzocht of zeggen mensen dat zelf? Dat vind ik het moeilijke, als er geen arts is die het bevestigt of onderzoekt, hoe weet je dan dat het klopt en geen verhalen zijn.
Ik heb keurig uitgelegd gekregen wat de mogelijke bijwerkingen waren, wanneer ik contact op moest nemen met arts en noem maar op. Ook dat ik heftiger zou kunnen reageren, niet op de vaccinatie maar wel op de bijwerkingen om het maar zo te zeggen. Mijn lijf reageert heel heftig als het harder moet werken, dus bij koorts, stijfheid en noem maar op. Dan kan ik zeggen dat ik erg last van de vaccinatie heb gehad, maar diezelfde reactie krijg ik ook van een verkoudheid, ongeluk en noem maar op.

Wat wel vaker voorkomt is dat mensen wat oppikken na vaccinatie, een ander virus oid en het lijf daar erger op reageert.

Uk heb dus wel last gehad na de vaccinatie en ga zonder twijfel voor de 2e. Zelfs als het 6 weken was geweest.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 24-07-21 08:53, in het totaal 1 keer bewerkt

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 08:53

Geen idee voor wat betreft die mensen. Ik denk wel dat het er heel weinig zijn, die zo extreem veel last hebben. Speculatie hoor, maar zouden die misschien ook long covid hebben ontwikkeld, als ze besmet zouden zijn geweest?
Denk ook dat er wel tussen zitten die toch gewoon iets anders hebben, maar nu logischerwijs denken dat het aan de vaccinatie ligt.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 08:53

Swanzie schreef:
Ik denk dat we er niet onderuit komen om je aan maatregelen te blijven houden, zo lang er nog vliegtuigen naar gebieden gaan waar mensen minder gevaccineerd zijn. De afrikaanse en zuid amerikaanse landen hebben, door het westen, weinig kunnen inkopen.
Ik vraag me af wanneer men zich realiseert dat dit een mondiaal probleem is, wat ook op zo’n manier aangepakt moet worden.... nu heeft het westen zo snel mogelijk alles opgekocht waardoor de armere landen het nakijken hebben....en het virus dus kan bkijven muteren en zich verspreiden

Precies dit!!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 08:58

mysa schreef:
Geen idee voor wat betreft die mensen. Ik denk wel dat het er heel weinig zijn, die zo extreem veel last hebben. Speculatie hoor, maar zouden die misschien ook long covid hebben ontwikkeld, als ze besmet zouden zijn geweest?
Denk ook dat er wel tussen zitten die toch gewoon iets anders hebben, maar nu logischerwijs denken dat het aan de vaccinatie ligt.

Dat is ook mijn twijfel, dat laatste. Ik heb me ook langer niet helemaal goed gevoeld, niet helemaal eerlijk te beoordelen door medicatie die ik gebruik, maar dat heb ik ook bij andere dingen zelfs bij heel simpel te veel doen.

Mijn schoonzus pikte na vaccinatie een buikgriep op. Die is weken beroerd geweest, maar dat was niet door vaccinatie. Zou je wel kunnen denken.

Het zal vast kunnen bij een klein percentage, maar dat moet je met arts uitzoeken zodat het doorgegeven kan worden en overlegd kan worden over de 2e vaccinatie.

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 09:00

MyWishMax schreef:
Maar hoe weet jij, en de anderen die je gesproken hebt, dan dat het wel aan de vaccinatie ligt? Als jouw arts zegt van niet? Is dat onderzocht of zeggen mensen dat zelf? Dat vind ik het moeilijke, als er geen arts is die het bevestigt of onderzoekt, hoe weet je dan dat het klopt en geen verhalen zijn.
Ik heb keurig uitgelegd gekregen wat de mogelijke bijwerkingen waren, wanneer ik contact op moest nemen met arts en noem maar op. Ook dat ik heftiger zou kunnen reageren, niet op de vaccinatie maar wel op de bijwerkingen om het maar zo te zeggen. Mijn lijf reageert heel heftig als het harder moet werken, dus bij koorts, stijfheid en noem maar op. Dan kan ik zeggen dat ik erg last van de vaccinatie heb gehad, maar diezelfde reactie krijg ik ook van een verkoudheid, ongeluk en noem maar op.

Wat wel vaker voorkomt is dat mensen wat oppikken na vaccinatie, een ander virus oid en het lijf daar erger op reageert.

Uk heb dus wel last gehad na de vaccinatie en ga zonder twijfel voor de 2e. Zelfs als het 6 weken was geweest.

Ik vind het vervelend dat dit dan weer gelijk in twijfel wordt getrokken... dat is dus precies wat bij de huisarts gebeurde... ik heb daarna een aantal wetenschappelijke artikelen uitgeplozen, waarbij naar voren komt dat het idd tot 6 weken kan duren voordat je lichaam het vaccin heeft afgebroken.. waardoor je dus tot die tijd bijwerkingen kunt blijven houden...

Ik heb verder bloed laten afnemen om te kijken of iets anders aan de hand was en dit was niet het geval.. verder ben ik normaal gesproken eigenlijk nooit ziek...zelfs niet verkouden ofzo

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 09:02

mysa schreef:

En zo zijn er ook mensen die denken long-covid te hebben, terwijl ze in feite ook uitgeblust kunnen zijn na een jaar vol met maatregelen, onzekerheden en weinig oplaad mogelijkheid…

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 09:06

Op mijn stal zijn er ook 2 mensen die extreem veel last hebben van bijwerkingen van het vaccin...

Helaas is mijn ervaring nu dus dat men het dan ook niet weet....dat er wordt gezegd...dat kan niet...en dat je het dan verder daarmee moet doen, als er uit verder onderzoek niks afwijkends naar voren komt...
Dan vind ik het wel wat akelig worden..

Ik heb dit trouwens wel gemeld bij lareb

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 09:09

Maar jouw lever had toch al moeite met medicijnen afbreken? Of haal ik nu mensen door elkaar?

Sorry dat je het vervelend vindt, maar ik twijfel er inderdaad bij een hoop mensen aan. Vooral als er enorm geklaagd wordt, maar niet aangeklopt wordt bij een arts. Dat zie ik dan weer vaker voorbij komen en wordt het vooral als anti vaccinatie praatje gebruikt. Ik geloof echt dat bij een klein percentage er langer klachten blijven, maar bij een groter gedeelte dat er iets anders zorgt voor de klachten. Als bovenstaande vraag idd jouw verhaal is, dan geloof ik idd meteen dat jouw lichaam er meer en langer last van heeft. En dat is heel vervelend. Net als dat mijn lichaam apart reageert op dingen. Ik ben ook bijna nooit ziek, maar als ik het wel word is het meteen extreem heftige met een enorme nasleep. Jaren niks en dan maanden last van een griep of fikse verkoudheid.

Ik zou er alsnog voor kiezen om een 2e te halen persoonlijk, ook als ik zo lang last had. In jouw geval zou ik overleggen met een arts. Heb je niet nog een arts in het ziekenhuis? Want niet serieus genomen worden door huisarts is niet fijn.

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 09:12

996981 schreef:
mysa schreef:

En zo zijn er ook mensen die denken long-covid te hebben, terwijl ze in feite ook uitgeblust kunnen zijn na een jaar vol met maatregelen, onzekerheden en weinig oplaad mogelijkheid…

Ik heb gelezen dat de kans op long covid ongeveer 1% is.... de kans dat je langdurige, blijvende bijwerkingen ontwikkelt op een vaccinatie omdat je immuunsysteem verkeerd reageert of er een onderliggend probleem met je immuunsysteem getriggerd wordt (wat voorheen latent aanwezig was) is heel erg klein, maar niet geheel uitgesloten... en kan dus ook gebeuren

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 09:14

Klopt mywish...ik ben dezelfde persoon...

En dank voor je aanvulling..dit leest veel prettiger :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 09:15

Hier behalve een beurse arm niks gemerkt van de eerste prik. Begin augustus moet ik voor de tweede.

Ik moet wel zeggen dat ik me voornamelijk heb laten vaccineren vanuit de gedachte dat ik dan niet meer besmet kon raken en ook geen anderen meer kon besmetten. Dus om anderen te beschermen. Nu blijkt dat dit dus niet het geval is heb ik dus wel dit gevoel: -O-
En vraag ik me af of ik hier wel goed aan gedaan heb eigenlijk. Maar ja, de eerste zit er al dus ik haal de tweede ook nog wel. Maar dit valt me wel tegen zeg maar.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 09:15

Swanzie schreef:
Op mijn stal zijn er ook 2 mensen die extreem veel last hebben van bijwerkingen van het vaccin...

Helaas is mijn ervaring nu dus dat men het dan ook niet weet....dat er wordt gezegd...dat kan niet...en dat je het dan verder daarmee moet doen, als er uit verder onderzoek niks afwijkends naar voren komt...
Dan vind ik het wel wat akelig worden..

Ik heb dit trouwens wel gemeld bij lareb

Eigenlijk heb je door je uitstekend werkende immuunsysteem al een klein stukje van de puzzel opgelost. Je bent nooit ziek, zelfs niet verkouden en nu komt er een vaccin binnen dus zal het immuunsysteem heel hard aan het werk gaan. Mijn zwager was een week echt doodziek van de eerste Pfizer en dan echt heel ziek. Normaal heeft hij echt nooit ergens last van. Tweede Pfizer heeft hij niets van gemerkt. Ik snap trouwens je aarzeling voor nm 2 heel goed, misschien met je huisarts overleggen om een antistoffen test te doen ?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 09:16

Swanzie schreef:
Klopt mywish...ik ben dezelfde persoon...

En dank voor je aanvulling..dit leest veel prettiger :)

Sorry, mijn 1e reactie was idd te kort door de bocht. :j

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 09:17

Ik geef mijn lijf nu sowieso meer tijd om even bij te komen van de eerste prik....

Ik heb helaas geen andere arts in een ziekenhuis omdat ik verder helemaal gezond ben....misschien lareb zelf eens bellen??

Ik zit dus vooral met bovenstaande afweging.....

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 09:21

Het leest nu een beetje alsof ik tegen vaccineren ben..dat is dus absoluut niet het geval

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 09:21

Ik denk absoluut dat het kán.

Ik denk niet dat het heel veel voorkomt, anders hadden we er inmiddels meer van gehoord.
Masr zeggen dat het niét kan zonder het verder uit te zoeken is eeen beetje gek.
En ja, toch een andere reden kan ik me ook voorstellen.

Maar ieder lijf is anders, en niet ieder lichaam reageert braaf volgens de standaarden...

(Zo word ik bijvoorbeeld heel druk van morfine, kan dan absoluut níét slapen. Vinden mensen héél gek.
Maar schijnt ook vaker voor te komen, maar 0,1% ofzo, maar t kán dus wel)

In jouw geval vraag ik me, net als mysa af of jij dan ook long covid ontwikkeld zou hebben.
Zullen we niet snel achter komen denk ik.

Wat betreft tweede enting, de twijfel vind ik logisch.
Zo van buitenaf bekeken zou ik hem toch halen denk ik, en wel hierom:
1De meeste mensen hebben óf bij de 1e óf bij de 2e stevige bijwerkingen, en bij de andere niet.
De kans is dus heel groot dat je de tweede nu vrij goed doorkomt.
2Als je zo heftig op de enting reageert, zou ik zelf écht niet willen weten hoe je dan op echte Covid19 reageert. Dat wil je dan 100% voorkomen...
3 Er is inmiddels een hele groep patiënten bekend die langdurige (long) covid hadden, en die bleven kwakkelen. Tótdat ze een vaccinatie kregen. Het is net alsof hun lijven op dát moment de boost kregen om het laatste restje echt op te ruimen.
Ik kán mij voorstellen dat dat in jouw geval vergelijkbaar kan verlopen...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 09:24

Ik snap jouw twijfel ook echt :j Jammer dat je geen arts in het ziekenhuis hebt. Heeft jouw huisarts geen collega op andere dagen bijvoorbeeld? Of is het maar 1 huisarts op de praktijk?

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 09:27

Nee, is een praktijk met meerdere huisartsen...misschien dat eens overwegen idd

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 09:32

Femke_Tweety schreef:
Ik denk absoluut dat het kán.

Ik denk niet dat het heel veel voorkomt, anders hadden we er inmiddels meer van gehoord.
Masr zeggen dat het niét kan zonder het verder uit te zoeken is eeen beetje gek.
En ja, toch een andere reden kan ik me ook voorstellen.

Maar ieder lijf is anders, en niet ieder lichaam reageert braaf volgens de standaarden...

(Zo word ik bijvoorbeeld heel druk van morfine, kan dan absoluut níét slapen. Vinden mensen héél gek.
Maar schijnt ook vaker voor te komen, maar 0,1% ofzo, maar t kán dus wel)

In jouw geval vraag ik me, net als mysa af of jij dan ook long covid ontwikkeld zou hebben.
Zullen we niet snel achter komen denk ik.

Wat betreft tweede enting, de twijfel vind ik logisch.
Zo van buitenaf bekeken zou ik hem toch halen denk ik, en wel hierom:
1De meeste mensen hebben óf bij de 1e óf bij de 2e stevige bijwerkingen, en bij de andere niet.
De kans is dus heel groot dat je de tweede nu vrij goed doorkomt.
2Als je zo heftig op de enting reageert, zou ik zelf écht niet willen weten hoe je dan op echte Covid19 reageert. Dat wil je dan 100% voorkomen...
3 Er is inmiddels een hele groep patiënten bekend die langdurige (long) covid hadden, en die bleven kwakkelen. Tótdat ze een vaccinatie kregen. Het is net alsof hun lijven op dát moment de boost kregen om het laatste restje echt op te ruimen.
Ik kán mij voorstellen dat dat in jouw geval vergelijkbaar kan verlopen...

Long covid is idd iets waar ik ook weer erg bang voor ben....

Ik dacht eerst ook dat je bij maar 1 van de twee heftig zou reageren...maar bij 1 persoon op mijn pensionstalling is dat dus niet het geval...eerste last van.. tweede nog veel erger...brrrrr

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 09:36

Ik gister tweede gehad. Eerste al amper last. Nu zelfs gewoon niets.
Ieder mens is verschillend en we weten het van te voren gewoon niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 09:44

Ik heb van beide echt 0 last gehad op het voelen van de prikplek na..

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 09:48

De opa van een vriendin, volledig gevaccineerd al lang, is gisteren overleden aan Corona en ook in het ziekenhuis beland. :(

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 09:50

Relaxed schreef:
Ik heb van beide echt 0 last gehad op het voelen van de prikplek na..

Ik ben jaloers.... :( (maar gun het je van harte)