We krijgen heel veel sneeeeeeuw!!! En gladheid.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: We krijgen heel veel sneeeeeeuw!!! En gladheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 16:11

Afbeelding
Drama hier, niet glad in mijn wijk maak de sneeuw is poedersuiker

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 16:12

Afbeelding
Afbeelding
Hier ligt ook een goede laag! Lekker een beetje in de sneeuw gespeeld met de pony van een vriendin. :)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 16:17

Noord Drenthe sneeuw het nog flink! Ik hoop dat morgen de wegen weer een beetje goed zijn. Wil wel sneeuwfoto's maken van de paardjes.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 16:18

Jeika schreef:
[ [url=m/Ss4kOs.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/plsbji.png]Afbeelding[/url] ]
Hier ligt ook een goede laag! Lekker een beetje in de sneeuw gespeeld met de pony van een vriendin. :)

Dapper hoor!!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 16:19

ikke schreef:
Gypsy schreef:
Hier is het allemaal redelijk vlak opgevroren. In de berm overigens niet gereden, gewoon op de weg gedraafd. Moet wel zeggen dat die van mij wel goed weet wat ze doet.

Die van jou is niet helemaal representatief voor het NL-paardenbestand }>

Nee dat is waar, dat vergeet ik soms. :+

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 16:25

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 16:27

Het sneeuwt en stormt hier nog steeds, net even door het bos gewandeld, nu ja geploegd :')
De sneeuwduinen zijn inmiddels wel 50 cm hoog!

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 16:28

Sneeuwt hier ook nog rustig door, blijft wel een mooi plaatje zo.
Afbeelding

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 16:30

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 16:31

Vanmorgen naar mijn vriend gereden, hij zou eigenlijk moeten werken vanmiddag dus had ik gezegd hem wel weg te brengen anders moest hij met de fiets. de wegen waren echt drama.
normaal maar 5 minuutjes rijden naar mijn vriends huis maar nu deed ik er een kwartier over.
Kom ik daar, word hij gebeld dat hij door het slechte weer niet hoeft komen te werken |o
Fijn voor hem maar ik had dus voor niets door de sneeuw gereden :')

hoop dat het morgenochtend meevalt op de wegen, moet 24 km rijden om op werk te komen.
zie het eigenlijk niet zitten om zo'n stuk te moeten rijden met het slechte weer als vandaag.

Britta31
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 16:35

De vlokken worden groter :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 16:40

luxx schreef:
Marije_1997 schreef:
Ik ben benieuwd hoe het maandag op dinsdag op m'n route gaat (midden Drenthe stukje zuid Oost Friesland) zolang het blijft vriezen zal de sneeuw ook niet weg gaan natuurlijk. Ben benieuwd hoeveel nachtkasten ik niet openkrijg.

Wat zijn dat voor kasten? Hier, in de Haute Loire op bijna 1000 meter hoogte zijn we, en de postbodes, aan sneeuw en kou gewend, de postbode heeft een trucje voor de bevroren sloten van brievenbussen, even de sigaretten aansteker ertegenaan houden. Misschien ook iets voor jou? Hoewel ik niet weet of alle auto's tegenwoordig nog een aansteker hebben...

Van die kasten waar de nacht levering in geleverd moet worden. Deel met sleutel, waaronder een aantal bussen. Word leuk hahaha ik rook dus heb aanstekers bij me maar daar heb ik geen tijd voor. Want slot moet los, maar de deur ook open. En ik rijd met een sprinter van +/- 8 meter (nu maandag op dinsdag even een kleintje daarna wss m'n eigen weer)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 16:40

Zebrastreep schreef:
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/167305 ... e-slaapzak

Over extreem gesproken :') Vooral die mannen met hun open tent en ook nog de grootste lol. Ik moet er niet aan denken hoor

Er zijn ook mensen die boeken een dure reis naar Lapland om in de kou te slapen :D

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 16:43

san4nie schreef:
Jeika schreef:
[ [url=m/Ss4kOs.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/plsbji.png]Afbeelding[/url] ]

Dapper hoor!!

Het was erg leuk! Hele brave pony ook hoor. We hebben zelfs nog even met ‘m gesleed :=

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 16:51

Nu het blijft sneeuwen en vriezen vraag ik me echt af hoe ik mijn auto van zijn plek ga krijgen morgen. Door de wind zijn de auto's een soort van omcirkelt.De treinen rijden vandaag ook al de hele dag niet. Het weerbericht voorspelt hier sneeuwval tot morgen avond...

Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 16:55

Oh heerlijk die sneeuwfoto's! Hier ligt een suf laagje van een paar centimeter en de wegen zijn nog sneeuwvrij ondanks dat er niet gestrooid is in onze straat..
Ik hoop eigenlijk nog op een sneeuwrit komende week!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 16:55

Denk toch uitgraven moonsparkle :brr:

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 16:57

Afbeelding

Jeeejj twee vlokken gevallen hierzo!

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 16:57

Wij zijn weer thuis en ik ben niet teleurgesteld <3

Afbeelding

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 16:58

moonsparkle schreef:
Nu het blijft sneeuwen en vriezen vraag ik me echt af hoe ik mijn auto van zijn plek ga krijgen morgen. Door de wind zijn de auto's een soort van omcirkelt.De treinen rijden vandaag ook al de hele dag niet. Het weerbericht voorspelt hier sneeuwval tot morgen avond...

[ [url=m/zcXkN4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zachtjes wiegen, dat werkt. Even naar voren, terug laten zakken. Weer naar voren, terug laten zakken. Steeds iets verder. Dan ineens, floep je over het (inmiddels platgereden) sneeuwduintje heen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 17:01

Thanks voor de tip, de straat is alleen ook nog niet plat gereden :') niemand gaat hier vandaag weg. De sneeuw schuiver is vanochtend geweest maar het sneeuwt zo door dat er niks meer van te zien is.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 17:05

Als dat morgen nog zo is, dat het dus allemaal redelijk verse, niet platgereden sneeuw is, dan heb je mazzel. In verse sneeuw glij je veel minder weg dan sneeuw die platgereden en weer opgevroren is. Dat wordt een ijsbaan. Langzaam wegrijden, als het niet lukt in de eerste versnelling (wielen gaan spinnen) rij dan weg in de 2e versnelling. In het algemeen met sneeuwrijden: heel ver van te voren anticiperen. Niet plots of heftig remmen maar gas los en laten uitrollen. Bochtenwerk alsof een oud omaatje bent; rustig rustig rustig. Neem ruim de tijd, heb geen haast, druk niet plots je gaspedaal of je rempedaal in. Komt goed!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 17:06

O brr kamperen in de sneeuw :brr: twee keer gedaan met scouting. Ik vind het geen aanrader veel te koud. Slaapzak zou tot -20 kunnen. Ik had het zelfs met een extra deken erbij ijs en ijskoud.

Wij zijn nog even het bos in geweest. Was heel rustig had ik niet verwacht. Ook maar een handjevol auto's op de parkeerplaats.

Afbeelding

Afbeelding

Zo mooi in het bos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 17:09

Prairy schreef:
Haha die skiër :D

Ik kon met mijn 4x4 prima over de landwegen, ik snap alleen niet dat mensen midden op straat blijven lopen als er ook gewoon een stoep is?

Omdat die stoep veelal niet geveegd is en niemand op zijn plat wil gaan.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 17:09

Bedankt rien. Ik voel me echt niet veilig in dit weer in de auto, maar ik heb geen keus. Even nog een van bovenaf, dan zie je ook wel echt dat er hier veel sneeuw ligt. Er zijn echt sneeuwduinen dus van de daken waait het wel af, maar ook delen met meer dan 60cm
Afbeelding