Wat is het eng stil buiten door de avondklok

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 22:41

Lees nu op de NOS:
''D66 wil nieuw adviesorgaan naast OMT
Regeringspartij D66 vindt dat het tijd is om een nieuw adviesorgaan op te richten: het Maatschappelijk en Economisch Team (MET). Deze adviesorganisatie moet naast het OMT opereren en kijken naar de economische en maatschappelijke effecten van de coronamaatregelen.

Tijdens de eerste coronagolf vroeg de ChristenUnie al om een Impact Management Team (IMT), maar dat is er nooit gekomen. Nu is het hard nodig, zegt D66-leider Sigrid Kaag. "Ons onderwijs, de psychische gesteldheid van jongeren en ouderen en de problemen van ondernemers verdienen meer perspectief naarmate de coronacrisis langer duurt", aldus Kaag.''

Hopen dat dat er komt

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 22:42

sureido schreef:
Nou ja... mijn haar is heel stijl van zichzelf. :+

Oh oke, ik dacht een style geknipt ofzo.
Nou ja, zou ook maar even wachten dan, Stijl haar knipt lastig :+

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 22:45

Shaggy09 schreef:
Lees nu op de NOS:
Regeringspartij D66 vindt dat het tijd is om een nieuw adviesorgaan op te richten: het Maatschappelijk en Economisch Team (MET). Deze adviesorganisatie moet naast het OMT opereren en kijken naar de economische en maatschappelijke effecten van de coronamaatregelen.

Tijdens de eerste coronagolf vroeg de ChristenUnie al om een Impact Management Team (IMT), maar dat is er nooit gekomen. Nu is het hard nodig, zegt D66-leider Sigrid Kaag. "Ons onderwijs, de psychische gesteldheid van jongeren en ouderen en de problemen van ondernemers verdienen meer perspectief naarmate de coronacrisis langer duurt", aldus Kaag.''

Hopen dat dat er komt

Ik vind het zonde van het geld. We weten zo al wel dat het niet goed is voor de jongeren, ouderen enzo. Het is ook meer dat partijen dan met cijfers kunnen strooien.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 22:49

Shaggy09 schreef:
Lees nu op de NOS:

Hopen dat dat er komt

Ja, ik ook.
Hopelijk geen stunt voor de verkiezingen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 22:55

sureido schreef:
Hoor net wel op de radio dat ze per 2 maart gaan kijken of de kapper open kan en middelbare scholen.

Ik word wild bij het woord kapper.

Ik wil zó graag. Zou dan echt al zoveel gelukkiger zijn :')

Gaan ze dat precies op 2 maart evalueren of een paar dagen ervoor? O:) Wij hebben afspraken bij de kapper op 2 maart :7 :')

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 22:58

verootjoo schreef:
sureido schreef:
Hoor net wel op de radio dat ze per 2 maart gaan kijken of de kapper open kan en middelbare scholen.

Ik word wild bij het woord kapper.

Ik wil zó graag. Zou dan echt al zoveel gelukkiger zijn :')

Gaan ze dat precies op 2 maart evalueren of een paar dagen ervoor? O:) Wij hebben afspraken bij de kapper op 2 maart :7 :')

Ik denk volgende week, dan gingen ze toch alles bekijken?

Dus als de besmettingen nu even stabiel blijven of lager gaan. :')

Maar, denk dat het verteld wordt tijdens de persconferentie op 2 maart, dus ik weet niet of je afspraak na 19.00 is? *D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 23:02

Eind februari zouden ze het bekend maken indien mogelijk werd destijds gezegd. En anders lekt het toch ruim van tevoren uit :+

Dat MET team, ik weet het niet. Ik denk dat afweging goed is, maar anderzijds zijn er m.i. Weinig economische gevolgen die opwegen tegen een forse code zwart waarop de zorg crasht. Het niet laten crashen van de zorg lijkt me nog steeds het absoluut allerhoogste doel, ten kostte van vrjwel alles. Tenzij alle ondernemere bij bosjes dood neer zouden vallen door zelfmoord. Ik denk dat er weinig psychisch leed door economische gevolgen is dat opweegt tegen het psychisch leed dat ontstaat als de gezondheidszorg in elkaar klapt.
Wel zou het goed zijn als er onderzoek komt wat er wellicht mogelijk is zonder extra besmettingen op te leveren, of nauwelijks. Als het MET team daar voor kan zorgen, dan graag.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 23:04

imaudy schreef:
Shaggy09 schreef:
Lees nu op de NOS:

Hopen dat dat er komt

Ik vind het zonde van het geld. We weten zo al wel dat het niet goed is voor de jongeren, ouderen enzo. Het is ook meer dat partijen dan met cijfers kunnen strooien.

Nou zonde van het geld is het zeker niet als ze daadwerkelijk er werk van gaan maken.
Maar het zal zeker ook te maken hebben met de verkiezingen. Geen twijfel.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 23:05

secricible schreef:
Eind februari zouden ze het bekend maken indien mogelijk werd destijds gezegd. En anders lekt het toch ruim van tevoren uit :+

Dat MET team, ik weet het niet. Ik denk dat afweging goed is, maar anderzijds zijn er m.i. Weinig economische gevolgen die opwegen tegen een forse code zwart waarop de zorg crasht. Het niet laten crashen van de zorg lijkt me nog steeds het absoluut allerhoogste doel, ten kostte van vrjwel alles. Tenzij alle ondernemere bij bosjes dood neer zouden vallen door zelfmoord. Ik denk dat er weinig psychisch leed door economische gevolgen is dat opweegt tegen het psychisch leed dat ontstaat als de gezondheidszorg in elkaar klapt.
Wel zou het goed zijn als er onderzoek komt wat er wellicht mogelijk is zonder extra besmettingen op te leveren, of nauwelijks. Als het MET team daar voor kan zorgen, dan graag.

Wow. Heftige uitspraken....
Voor iemand zelfmoord pleegt gaat daar over het algemeen heel veel en lang psychisch leiden aan vooraf. Wanneer die zelfmoorden daadwerkelijk gepleegd gaan worden, ben je veel een veel te laat...

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 23:14

Het is niet acceptabel als de zorg het niet meer aankan en dus code zwart heerst, dan zijn we te laat.

Maar wanneer bedrijven/ondernemers en anderen mensen die het mentaal niet zien zitten bij bosjes neer gaan vallen, moet er pas gekeken worden daar naar? Dan zijn we ook te laat...

Rare gedachtegang :o

Er mag meer gekeken worden naar wat kan, naar mijn mening is dat testen en dan 48 u alles kunnen een heel strak plan. Voordeel ook dat je er dan veel uithaalt die geen symptomen hebben.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 23:20

Laat ik mezelf anders formuleren: ik denk dat een forse code zwart waarbij heel NL zijn leven niet meer zeker is omdat de kans bestaat dat jij of je familie geen zorg meer krijgt als je iets overkomt, zoveel meer psychisch leed oplevert dan dat economische situaties ooit kunnen doen.
Code zwart betekend dat als je een auto-ongeluk krijgt er geen zorg is. Als je je been breekt, je daar mee moet blijven lopen, als je moet bevallen en er gaat iets mis je sterft.

Ik denk persoonlijk dat het leed, fysiek en pychisch, dat dat oplevert niet te evenaren is met economische maatregelen. Dat is wat ik bedoel met “dat ondernemers neervallen met bosjes bij zelfmoord”.

sureido

Re: Wat is het eng stil buiten door de avondklok

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 23:24

Ik denk dat echt code zwart niet gaat gebeuren als ik eerlijk ben :o. Er kan altijd nog hulp gevraagd worden aan buurlanden zoals in Portugal is gebeurt.

We moeten voorkomen dat de ziekenhuizen overbelast raken, punt. Dat is erg belangrijk.

Maar we moeten ook zorgen dat er perspectief is en er meer weer richting normaal gegaan wordt. Anders wordt het draagvlak steeds minder en wordt het nog moeilijker allemaal..

Die 4000 besmettingen per dag komen ergens vandaan.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 23:26

Maar code zwart is toch helemaal niet aan de gang? Nog niet eens een beetje van wat ik lees en hoor over de ziekenhuisbezetting.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 23:30

Shaggy09 schreef:
Maar code zwart is toch helemaal niet aan de gang? Nog niet eens een beetje van wat ik lees en hoor over de ziekenhuisbezetting.

Nee, dat is ook niet aan de gang, maar daar zitten we wel zo als we de boel open gooien volgens de experts. Volgens de signalen gaan we nu langzaam richting de derde golf omdat de UK variant boven de 1 blijft en met exponentiele groei is het risico dat we in een oogwenk dan ook weer richting overvolle Ic’s gaan.

Vergis je niet, er is nog steeds fors zorg afgeschaald op dit moment, we kunnen nog steeds onze reguliere basiszorg niet volledig bieden door de ziekenhuisbezetting. Het is niet zo dat het “comfortabel druk” is in de ziekenhuizen, die zijn nog steeds gewoon flink belast.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 23:34

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 23:37

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 23:45

Anders gaat iedereen richting duitsland of belgie

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 23:47

Ik heb geen idee of Belgie qua besmettingen vergelijkbaar is met NL op dit moment? Duitsland lag de helft lager dacht ik, maar krijg ourworldindata niet geopend.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 23:53

Duitsland zat gisteren op 7,5k gevallen, België op 1,7k. Maar goed, Duitsland is een stuk groter dan Nederland natuurlijk. Nederland heeft gewoon het nadeel van een hoge bevolkingsdichtheid.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 23:56

ja, ik probeer idd per 100.000 inwoners te kijken, dat vergelijkt fijner :)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 23:56

Jester_ schreef:
Anders gaat iedereen richting duitsland of belgie

Maar hier om moeten ze wel een beetje volgen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 00:01

Ik wil ook weer naar de kapper. Je voelt je toch wel beter als je geknipt bent.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 00:06

Dat is vanaf het begin al toch? Dat gemiep van BE op NL en andersom als de 1 strenger is dan de ander? :D

Zie dat 7dgn gemiddelde van NL per 1 miljoen over de besmettingen in NL toch echt nog stuk hoger liggen dan in BE en DUI dus durf nog niet te hopen op die kappers. Denk dat ik toch die tondeuse moet gaan pakken -O-

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 00:08

secricible schreef:
ja, ik probeer idd per 100.000 inwoners te kijken, dat vergelijkt fijner :)

Dan heb je vandaag in Nederland 26,6, in België 14,8 en in Duitsland 9,0

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 00:09

Nou ja, ik woon echt 1 km van de grens dus als het me echt te ver gaat en te lang gaat duren ben ik toch zo om :o mijn kapper van ‘thuis’ is sowieso in België eigenlijk. Maar ik was van plan trouw te blijven hier in mijn studentenstad. Maar als het echt te lang gaat duren..

Tanken doe ik trouwens ook nog steeds in België, scheelt 50 cent de liter zo wat 8)7 dat is toch heel wat.