Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 20:46

Weet niet of het een wassen neus is, veel mensen staan gelukkig nog steeds achter de maatregelen maar mochten we weer in eentoestand komen zoals een paar maanden geleden dan mag de regering van mij de noodtoestand uitroepen. Ik heb er echt de balen van dat doordat mensen, jong en oud, zich nergens meer aan houden wij nog langer thuis moeten blijven.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 20:53

Wat pas echt stuitend is, off topic overigens,

dat de Nederlandse reddingsbrigade geen mensen het water uit mag sturenof mag bekeuren als er een rode vlag gehesen moet worden.
Ze mogen alleen maar adviseren en hun eigen leven samen met die van de knrm bemanning wagen om mensen uit het water te vissen.

Om topic:
Ik zal vandaag wel geen uitslag meer horen.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 21:07

Uitslag heeft bij mij 3 dagen geduurd donderdag getest zondag middag uitslag. Dus duurt we even ga daar maar vanuit, dan kan het altijd mee vallen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 21:38

Gisteren en vandaag gezwommen in het zwembad. Ondanks dat er maar beperkte kaartjes worden "verkocht" is het er gewoon stampes druk. Corona bestaat daar gewoon niet. Ja er is één richting verkeer, maar afstand houden word echt 0 gedaan.

Ik ben maar gestopt me er druk om te maken en geniet gewoon van het zwemmen ff.

Nog een paar daagjes en dan moet ik weer op huis aan, naast Bergen op Zoom, zal wel gaan zien hoe het er thuis aan toe gaat.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 21:40

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 22:04

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 22:14

Tja, iets met geld regeert in de sport.
Ze zijn als de dood dat competitie toch weer stil gelegd gaat worden.
Of team uit de competitie gehaald wordt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 22:41

Wij hadden ook zo‘n voetbal geval waarbij het andere land eigenlijk op de oranje lijst staat maar omdat voetballers gemonitored worden hoefden ze niet in quarantaine... en jawel..bingo er was er toch 1 besmet 8)7

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 08:44

Trouwens hoe zouden jullie het doen zit namelijk met de kippen op de moestuin en de moestuin moet met deze warmte gesproeid worden. Voor de kippen heb ik niemand anders om te doen voeren/water en als het zou kunnen schoonhouden. Sproeien zou ik nog kunnen vragen, maar iedereen heeft het druk met zijn eigen tuin.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 08:45

Kun je geen sproeier op tijdklok installeren zodat ie 's nachts 'n paar uurtjes sproeit?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 08:46

Marcella schreef:
Trouwens hoe zouden jullie het doen zit namelijk met de kippen op de moestuin en de moestuin moet met deze warmte gesproeid worden. Voor de kippen heb ik niemand anders om te doen voeren/water en als het zou kunnen schoonhouden. Sproeien zou ik nog kunnen vragen, maar iedereen heeft het druk met zijn eigen tuin.

Kippen voeren en water geven is toch niet zoveel werk? Sproeien vind ik meer werk. Ik zou gewoon vragen of iemand dat voor je wil doen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 09:16

Tijdklok gaat niet geen stroom en er wordt gepompt met benzine waterpomp. Kippen doen is niet veel werk, maar voor iemand anders lastig aangezien ren 1 meter hoog is (water) en nachthok 80 cm (voer). Voor mij met mijn 1.55 een makkie.

Mocht ik trouwens echt ziek worden dan gaan ze 1 voor 1 de vriezer in tot het er maar 3 zijn.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 09:20

Marcella schreef:
Tijdklok gaat niet geen stroom en er wordt gepompt met benzine waterpomp. Kippen doen is niet veel werk, maar voor iemand anders lastig aangezien ren 1 meter hoog is (water) en nachthok 80 cm (voer). Voor mij met mijn 1.55 een makkie.

Mocht ik trouwens echt ziek worden dan gaan ze 1 voor 1 de vriezer in tot het er maar 3 zijn.

En gewoon voer strooien als nood? En eventueel in de ren?

Wij hebben jaren kippen gehad maar bijv. In de vakantie periode strooide iemand gewoon s ochtends of overdag in de ren door het gaas heen. Kippen vind ik in dat opzicht makkelijke dieren.
Nu was schoonhouden nooit zo’n ramp want de ren was enorm dat zou bij jou op de tuin waarschijnlijk anders zijn. (10 meter bij 5 meter gok ik)
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 11-08-20 09:23, in het totaal 1 keer bewerkt

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 09:23

Marcella schreef:

Dus je maakt ze liever dood dan dat je iemand voor ze laat zorgen?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 09:24

tokedri schreef:
Marcella schreef:

Volgens mij vindt ze dat ze er wat veel heeft :) niet direct oordelen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 09:43

tokedri schreef:
Marcella schreef:

En dan nog.. nou en? Het zijn haar kippen..als het lastig wordt om ervoor te zorgen is doodmaken toch ook optie.. scharrel ten top denk :j Dat gestress over 'doodmaken'..

Citaat:
dat de Nederlandse reddingsbrigade geen mensen het water uit mag sturenof mag bekeuren als er een rode vlag gehesen moet worden. Ze mogen alleen maar adviseren en hun eigen leven samen met die van de knrm bemanning wagen om mensen uit het water te vissen

Ook offtopic: vanochtend iemand van Reddingsbrigade Scheveningen op de radio.. Dat ze, wanneer ze bij rode vlaggen, vragen of mensen niet zo ver de zee in willen (of gewoon eruit moeten) gewoon een grote bek krijgen... Ik zou dan denken 'ga jij maar zwemmen, maar ik kom je niet halen ook... '.. Echt, die man was echt zo gefrustreerd... die waagt dan zn leven voor die bijdehandten.. :n

Overgens, gisteren was ik voor het eerst sinds lange tijd in de Appie.. en ik was verbaast van het niet-afstand-houden.. Normaal ga ik naar de Jumbo (die zit ertegenover, zelfde dorp dus) en daar doet men het nog wel.... echt zo apart... ?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 09:44

Tja aan de andere kant niet voor niks dubbeldoel kippen ook. Maar als het niet hoeft dan hoeft er voorlopig niks de vriezer in.

Kippen zijn hier niet alleen eieren, maar ook voor het scharrelvlees.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 09:45

In een verpleegtehuis is een mevrouw overleden die maanden geleden Corona had, nu weer en nu is het fout afgelopen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 09:46

Marcella schreef:
Tja aan de andere kant niet voor niks dubbeldoel kippen ook. Maar als het niet hoeft dan hoeft er voorlopig niks de vriezer in.

Kippen zijn hier niet alleen eieren, maar ook voor het scharrelvlees.

Maar laten slachten is ook lastig als je thuis moet blijven toch? Dat bedoelde ik eerder. Mij lijkt laten voeren makkelijker :+

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 09:47

Sizzle schreef:
Wij hadden ook zo‘n voetbal geval waarbij het andere land eigenlijk op de oranje lijst staat maar omdat voetballers gemonitored worden hoefden ze niet in quarantaine... en jawel..bingo er was er toch 1 besmet 8)7

Er is toch ook een vliegtuig uit Colombia gekomen met allemaal (top) sporters aan boord :P
Die hoefden volgens mij ook geen quarantaine omdat ze dubbel check getest worden.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 09:49

Pandora2 schreef:
Sizzle schreef:

Er is toch ook een vliegtuig uit Colombia gekomen met allemaal (top) sporters aan boord :P
Die hoefden volgens mij ook geen quarantaine omdat ze dubbel check getest worden.

Zo hadden een top basketballer uit Zwitserland die hier komt spelen, ook besmet. :+

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 09:51

Hier in Belgie zijn trouwens best wat positieve gevallen ook binnen de nationale voetbalcompetitie.
Het is op sommige dagen echt de één na de andere naam die bekend gemaakt wordt :+

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 09:53

Ik dacht dat voetballers (sporters) in een soort bubble trainen (dus niet in een plastic bal :+ maar in een besloten groepje), dus dat ze dan een soort van 'met zn allen' in quarantaine zitten...

En was die besmetting dan gecontstateerd voordat hij 'vrij' rond mocht lopen of tijdens.. ? Want ik begrijp dat hij dan wel mocht minglen met mensen buiten zn sport?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 09:56

Hier voor hij was gaan trainen. Hij werd getest omdat hij uit het buitenland kwam.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 10:05

Hm, dan snap ik de berichtjes gewoon niet zo goed :)

De MMA sport gaat ook gewoon door, mensen worden constant getest en als er iemand positief blijkt mogen ze niet meer meedoen... als ze dat zo close monitoren, waarom zou je het dan niet toestaan? (die gasten worden soms 2x per dag, en sowieso meerdere dagen, getest) Hoe dat bij voetbal gaat weet ik niet hoor..