Het Grote Kleding Koopjes Topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Paardenfann4

Re: Het Grote Kleding Koopjes Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:32

Oh oke, bedankt!

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:49

Inmiddels het alternatieve Homer punt gebeld en m'n pakket zit in de vracht om inderdaad naar het juiste Homer punt verstuurd te worden.
Ze ging nog kijken of het pakket dan eerst weer via het depot naar het juiste Homer punt zou komen of rechtstreeks.

Het ene pakket dat kwijt is geraakt daar heb ik mij suf om gemaild naar Homer en naar Vinted. En toen Vinted contact ging opnemen met de verkoopster bleek de verkoopster met vakantie en is het pakket aan haar uitbetaald.
Verloren geld.

Het tweede pakket ging via Mondial en verdween toen het retour ging omdat het afhaalpunt gesloten bleek en het pakket op het depot bleef. Daar zitten ze nog achteraan.
Ik heb er een hard hoofd in dat ik mijn geld terug krijg.

Dus wacht nog even af.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 18:41

Gek, hier verliep alles super vlot en ook van die maten heb ik geen last. Jasje van goosecraft overgenomen in maat M, en die is eigenlijk te ruim.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 20:28

Mo_86 schreef:
Paardenfann4 schreef:
Ik zie erg leuke kleding van Fransen, maar komen die maten wel overeen met de Nederlandse maten?

Niet helemaal. Een Franse maat 38 komt overeen met een Nederlandse maat 36, om een voorbeeld te geven. Dus bij Franse kleding moet je er een maat aftrekken om te weten welke Nederlandse maat het is. Schoenmaten zijn wel gelijk.

waar haal je dat?

wij wonen op de franse grens, gaan zowel winkelen in belgie als frankrijk en de maten zijn gewoon krak hetzelfde.

is gewoon ook merk-gebonden,net als hier.

normaal heb ik een maat 40, maar momenteel draag ik gewoon een broek uit een franse winkel die maat 38 is en me prima past.

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:27

Dan zal het wellicht per merk nog verschillen. Ik koop regelmatig iets uit Frankrijk via Vinted en heb tot nu toe telkens naar een grotere maat moeten kijken (terwijl ik ben afgevallen, dus daar ligt het niet aan). Het label van Esprit bijvoorbeeld geeft een Franse maat 42 aan en Duits/Nederlandse maat 40.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 23:45

Seventje schreef:
Het ene pakket dat kwijt is geraakt daar heb ik mij suf om gemaild naar Homer en naar Vinted. En toen Vinted contact ging opnemen met de verkoopster bleek de verkoopster met vakantie en is het pakket aan haar uitbetaald.
Verloren geld.

Maar jij hebt het toch niet ontvangen? En geschil geopend? Hoe kan ze dan uitbetaald zijn? Lekker dan, gewoon lege doos posten en jezelf 4 weken vakantie geven en ondertussen: katsjing.

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:16

Het is zelfs nog een gekker verhaal. Dit desbetreffende pakketje via Homer bleef liggen op het punt waar de verkoopster het gebracht heeft. Nadat ik na een week nog geen update zag ben ik Homer gaan mailen hoe het zat.
Er werd mij verteld dat Homer een milieuvriendelijke bezorging is en ze het pakket bij een zo vol mogelijke lading de volgende keer mee zouden sturen. De dinsdag of donderdag daarop. Pakket was getraceerd dus moest goed komen.
Dinsdag geen update en donderdag nog niets.
Ik weer gemaild. Vinted en Homer wezen inmiddels naar elkaar.
Nu moest ik tot 1 september wachten als er dan nog geen update zou zijn nogmaals mailen.
Je raad het al, geen update. Weee gemaild.

Paar dagen later het pakket zou afgeleverd zijn.

Niet bij het Homer punt waar die naar toe moest. Maar waar dan wel? Weer aangegeven, ik heb een probleem er is geen pakket!
Ze zouden het onderzoek starten en ik moest na vragen hoe het pakket er uit zou zien.
Verkoopster inmiddels niet meer bereikbaar. Staat op is met vakantie.
Bij m'n bestellingen staat.
Deze transactie is voltooid.

Nooit mijn pakket of geld terug ontvangen.

Met het andere pakket gaat het in feite bijna net zo. Alleen is deze via Mondial.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:33

Maar als jij niets gekregen hebt, blijven mailen naar vinted, dan zou je je geld terug moeten krijgen toch?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 13:24

Idd. Als jij duidelijk aangeeft dat je probleem niet is opgelost, mag vinted niet betalen. Wat zegt Vinted?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 10:02

Vinted gaat United Wardrobe overnemen!

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 16:55

Flying_Angel schreef:
Vinted gaat United Wardrobe overnemen!

Ooooh ik ben heel benieuwd hoe dat in zijn werk gaat!

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:26

Vinted nu 1 euro verzenden via Homerr!

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 18:23

Eerste bestelling alweer geplaatst door de lage verzend kosten van Homer!

Let er wel op, als je je account overzet van UW naar Vinted kan je geen dingen meer kopen op UW. Althans dat lukt mij niet meer na overzetten van m'n account.

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 19:05

Ik moet eerlijk zeggen dat ik UW wel overzichtelijker en fijner zoeken vond :o

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 20:05

Maar de prijzen voor items op UW zijn over het algemeen in mijn ogen wel een stuk hoger

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 20:14

Elitedeux schreef:
Maar de prijzen voor items op UW zijn over het algemeen in mijn ogen wel een stuk hoger

Klopt, heb ook het idee dat daar meer merkkleding verkocht word? Misschien omdat ik het daar ook makkelijker kan vinden.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 20:23

Mensen zetten hun prijzen ook hoger omdat UW een percentage opvangt. Ik hoop dat dat niet overgenomen wordt voor vinted. :’)

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 23:34

Frankrijk gaat weer een lockdown in. 3x raden wie net een bootlading kleding uit Frankrijk heeft besteld in de afgelopen 3 dagen :')

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 23:53

Tytonidae schreef:
Frankrijk gaat weer een lockdown in. 3x raden wie net een bootlading kleding uit Frankrijk heeft besteld in de afgelopen 3 dagen :')

Steekt ook de hand op.

D’r is al een pakketje retour afzender gegaan. Geen idee of het er iets mee te maken heeft maar toch vreemd. Na contact met Vinted wel m’n geld terug gekregen.

Hoop dat alles dat al verzonden is gaat aankomen... Nieuwe bestellingen plaats ik maar even niet, wil het de Fransen niet aandoen ook dat ze net voor alles dichtgaat nog een pakket moeten versturen.

De vorige keer was het ook dichtgezet door Vinted, ik verwacht dat dat nu ook weer gaat gebeuren.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 14:22

Weet iemand hier of je bij Vinted ook kan instellen dat je alleen in Nl (ver)koopt? Ik was pas begonnen op UW en dat vind ik dus een hele fijne app (pas een hele fijne aankoop gedaan, dus was enthousiast) dus baal een beetje dat het nu Vinted geworden is, zeker met de slechte reviews die ik lees...

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 15:22

WowAmigo schreef:
Weet iemand hier of je bij Vinted ook kan instellen dat je alleen in Nl (ver)koopt? Ik was pas begonnen op UW en dat vind ik dus een hele fijne app (pas een hele fijne aankoop gedaan, dus was enthousiast) dus baal een beetje dat het nu Vinted geworden is, zeker met de slechte reviews die ik lees...

Nee, dan kan helaas niet volgens mij. Toen ik vorig jaar begon ook eens hier gevraagd, toen kon het nog niet. Waarom wil je alleen NL als ik vragen mag?

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:28

Je merkt echt 0,0 dat je een pakketje naar Frankrijk moet versturen. Enige is dat je niet met Homer verstuurt en dus een labeltje moet printen, maar denk dat iedereen dat wel kan. De app kan het vertalen van de chat zelf nog voor je doen.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:20

Idd, het maakt niets van verschil uit of je verstuurt naar binnen of buitenland

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 15:42

Giolli schreef:
WowAmigo schreef:

Nee, dan kan helaas niet volgens mij. Toen ik vorig jaar begon ook eens hier gevraagd, toen kon het nog niet. Waarom wil je alleen NL als ik vragen mag?

Nou ja, is ook wat gevoelsmatig denk ik en ik lees in de reviews dat er toch wel veel wordt opgelicht?
Maar misschien toch maar eens proberen dan...