Corona en vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:35

lizy29 schreef:
MoniqueT schreef:
Ik ben al lang blij als we deze zomer weer gewoon op straat mogen lopen, plantjes voor de tuin kunnen halen en met zijn tweeën in de auto mogen zitten :D

Misschien haal ik zelfs het zwembad wat we voor de kleinkinderen hebben staan, dan een keer tevoorschijn voor in de tuin. Ga ik zelf maar poedelen.

Klinkt als een goed plan.

Ik blaas gewoon voor mezelf het flamingobadje op. Hebben de meiden lekker pech :Y)

Ik ben alleen altijd bang dat ik met mijn oude, stijve botten niet meer op kan staan uit dat badje, is zo´n ding met zo´n opblaasrand, geen houvast :-)

lizy29

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:38

Gewoon rand leeg laten lopen dan kan je over de grond er uit kruipen :)*

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:39

Ik kan ook niet vroeg of laat gaan zwemmen. Het moet immers ook gewoon leuk zijn, en dus gezellig.
De 1.5m vind ik een enorm probleem en gaat niet werken.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:48

germie schreef:
Ik kan ook niet vroeg of laat gaan zwemmen. Het moet immers ook gewoon leuk zijn, en dus gezellig.

Je zult wel moeten, mensen hebben recht op die 1.5 meter afstand..
Met jouw instelling maak je anderen bewust ziek

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:53

germie schreef:

Maar gezellig....? Trainde je altijd met vrienden?

Dan kan ik het wel snappen. Maar alsnog zou je met één vriend tegelijk kunnen gaan trainen.

Ik had in juni een verenigings weekend staan. Met een stuk of 20 man naar de Belgische Ardennen om te klimmen. Afgelast...... vrienden die ik voor het laatst heb gezien begin september. Erg zuur ja.

We zouden met één andere vriend en mn ouders nog een weekend naar de Belgische Ardennen gaan, afgelast. Vriend valt trouwens ook in een enorme risico categorie wat betreft corona. Dus die zien we waarschijnlijk de rest van het jaar niet meer. In ieder geval niet zolang ik mezelf niet zo heel strikt aan de corona regels houdt, want ik wil hem absoluut niet aansteken.

Ik baal ook als een stekker en ben 2 weken geleden best boos geworden omdat mijn ouders het niet aandurfden om met zn 3en te gaan wandelen. Dus op zaterdag met mam gewandeld en op zondag met pap. Totaal niet gezellig.

Dus ben ik vorige week gaan zoeken. Google Maps en kijken waar het wel eens erg rustig zou kunnen zijn.

Plekje gevonden en afgelopen paaszondag met zn 3en daar gewandeld.

Oplossing gevonden!

Jij kan vast ook wel een oplossing vinden Germie, om toch nog een beetje iets leuks te kunnen gaan doen.

Zoals ik al voorstelde, ga een duik maken in de Oosterschelde of de Westerschelde.... met bijvoorbeeld 3 andere vrienden erbij. Maak je 2 groepjes van 2. Samen maar toch appart.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:59

Zeeland betekent voor mij moeten overnachten. Dat gaat dus niet.
En ja, ik spreek nu ook wel eens af in 2 groepjes van 2. Maar het is niet zoals het hoort te zijn.
Als het straks echt mooi weer is, dan is het bij plassen al 's morgens vroeg druk hoor. Dat is zelfs normaal al zo. En als al die mensen die normaal op vakantie zouden hier nog wat willen ontspannen, dan zit je hutjemutje op elkaar. Maar hee, dan gaan ze natuurlijk weer kinderachtig ook dit beetje ontspanning gewoon afsluiten.

Ik hoop toch echt zo dat we snel weer een beetje kunnen ontspannen.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 13:02

Kinderachtig?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 13:05

germie schreef:
Zeeland betekent voor mij moeten overnachten. Dat gaat dus niet.
En ja, ik spreek nu ook wel eens af in 2 groepjes van 2. Maar het is niet zoals het hoort te zijn.
Als het straks echt mooi weer is, dan is het bij plassen al 's morgens vroeg druk hoor. Dat is zelfs normaal al zo. En als al die mensen die normaal op vakantie zouden hier nog wat willen ontspannen, dan zit je hutjemutje op elkaar. Maar hee, dan gaan ze natuurlijk weer kinderachtig ook dit beetje ontspanning gewoon afsluiten.

Ok. Wist niet dat je zo ver in oost/noord Nederland woont.

Dan is Zeeland voorlopig even geen optie.

Maar misschien zodra er weer overnacht mag worden, een keer een hotelletje boeken? Heb je toch wat om te doen.

Klopt, waarschijnlijk gaan ze alle recreatieplassen afsluiten zodra het daar maar ook iets druk wordt -O- -:(-

Maar tegen die tijd is misschien het zwembad weer open?

Het is gewoon zwaar poedersuiker!

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 13:07

Ik heb van Corendon bericht gehad over mijn vakantie in juni. Deze zou ik eigenlijk volgende week moeten betalen, maar dit is verschoven naar 3 weken van tevoren, omdat Corendon nog niet weet of de vakantie doorgaat. Uiterlijk 30 april maakt ze een beslissing.

Ik vind de service van Corendon echt top. Kunnen andere reisbureaus echt wel wat van leren. TUI die klanten wel de hele reissom laat betalen bijvoorbeeld. Corendon denkt wat dat betreft veel meer mee. Heel blij dat ik daar heb geboekt.

Ik ga er niet van uit dat de vakantie doorgaat, dus ik ga proberen het door te schuiven naar eind september. Dan ik kan me vooralsnog daar op verheugen en zie ik het dan wel weer als het niet doorgaat. :')

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 13:10

Netjes van Corendon!

Als recreatieplassen dicht gaan, dan gaan zwembaden vast niet open. Ik hou t maar op Tuinesie voorlopig.

Las net op rtv drenthe dat de maatregelen in t noorden wellicht eerder versoepeld worden. Ik ben benieuwd.

Germie, bij Meppel zit ook een meertje waar geregeld gedoken wordt, dat geen optie? (Blijdestein / Engelgaarde)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 13:14

Ik heb geen ervaring met Corendon, wel goede ervaring met Tui. Dat je alles moet betalen, tja, als je daarna maar een voucher krijgt of geld terug. 30 april al een beslissing voor juni is wel vroeg. Je bent in ieder geval je geld niet kwijt.

en ja, dat meertje bij Meppel is waar ik nu wel kom. Dat is het dichtsbijzijnde, nog altijd 90km. Dus daarom rij ik die tank diesel elke week leeg. Gelukkig heb ik standaard een vergunning om daar te mogen duiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 13:17

NatasjavE schreef:
elnienjo schreef:

Ik heb een bad waar ik in kan zwemmen (4.57 rond en 1.07 hoog), dus gewoon geschikt voor een volwassene.

Ja die heb ik ook.

Ik vind de zwemmogelijkheden beperkt moet ik zeggen. :+ :D

Maar een prima ding om de hele hete dagen door te komen.

Dat lijkt me niet echt lekker baantjes trekken nee :')
Maar wel fijn met heet weer inderdaad. Past niet op mijn balkon helaas.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 13:18

germie schreef:
Ik heb geen ervaring met Corendon, wel goede ervaring met Tui. Dat je alles moet betalen, tja, als je daarna maar een voucher krijgt of geld terug. 30 april al een beslissing voor juni is wel vroeg. Je bent in ieder geval je geld niet kwijt.

en ja, dat meertje bij Meppel is waar ik nu wel kom. Dat is het dichtsbijzijnde, nog altijd 90km. Dus daarom rij ik die tank diesel elke week leeg. Gelukkig heb ik standaard een vergunning om daar te mogen duiken.

Is het Gasselterveld geen optie? Heb je wel toestemming voor nodig...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 13:19

Winged schreef:
germie schreef:

Is het Gasselterveld geen optie? Heb je wel toestemming voor nodig...

Kom ik in de winter wel, heeft nu helaas geen zicht. De toestemming heb ik inderdaad gewoon. Maar ook dat is nog steeds 50 km rijden. Er zit meer leven in andere plassen en beter zicht.
En is ook nog steeds geen vakantie natuurlijk. Helaas.
En zeker met dit zonnetje buiten is de zin om weg te gaan alleen maar groter. Hebben jullie daar geen last van dan?
Laatst bijgewerkt door germie op 16-04-20 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 13:20

germie schreef:
Kom ik in de winter wel, heeft nu helaas geen zicht. De toestemming heb ik inderdaad gewoon. Maar ook dat is nog steeds 50 km rijden. Er zit meer leven in andere plassen en beter zicht.

Ah oke, ik was er eergister om een rondje te hollen en het zag er mooi blauw uit. Zodoende :)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 13:21

germie schreef:

90km is best ver weg ja. Gelukkig is de diesel prijs ook erg laag, dat scheelt.

Ik pak nu ook veel meer de auto. Van huis uit gaan wandelen is niet meer te doen, te veel mensen en dat is niet oké icm mijn hond.

Nu dus vaker naar Tholen om daar rustig te kunnen wandelen.

En ik tankte altijd in België, onder de €1 voor één litertje benzine daar. Hier €1,46 voor één litertje. Da's best zuur!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 13:22

Winged schreef:
germie schreef:

Ah oke, ik was er eergister om een rondje te hollen en het zag er mooi blauw uit. Zodoende :)

klopt. Is heel mooi blauw water, zit geen vis in nog. Ik weet ook niet of dat gaat lukken of dat de ph niet goed is. Het is verder een plas die slecht is voor je materiaal, dat zand is zo fijn, ik heb al eens een dieptesensor er door kapot gehad. Gelukkig met azijn en ultrasoon is dat minikorreltje weer losgekomen en werkte het weer, anders was er 850 euro naar z'n grootje.

Je kunt daar ook mooi wandelen. En dat is open. Ook mtb-en als je dat leuk vind. Maar ja, dat zijn gewoon niet mijn dingen. Anderen zullen dat wel leuk vinden denk ik. Doe dus je ding met deze info, het is hier open gelukkig, dus je mag er gebruik van maken.
Laatst bijgewerkt door germie op 16-04-20 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 13:26

Ik blijf me toch steeds verbazen over sommigen in dit topic. Zo'n beperkte visie en weinig ruimte voor verandering; zo enorm vast in het eigen stramien. Echt, doe er wat aan. Vooral voor jezelf.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 13:30

mvdende schreef:
germie schreef:

Ik pak nu ook veel meer de auto. Van huis uit gaan wandelen is niet meer te doen, te veel mensen en dat is niet oké icm mijn hond.

En ik tankte altijd in België, onder de €1 voor één litertje benzine daar. Hier €1,46 voor één litertje. Da's best zuur!

Dat is wel een groot verschil zeg. En benzine is gewoon duur.

Maar is Tholen wel rustiger? Is je hond bang voor mensen?
Het is natuurlijk geen vakantie (daar ging het hier over natuurlijk primair), maar ontspanning?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 13:51

germie schreef:
Je kunt daar ook mooi wandelen. En dat is open. Ook mtb-en als je dat leuk vind. Maar ja, dat zijn gewoon niet mijn dingen. Anderen zullen dat wel leuk vinden denk ik. Doe dus je ding met deze info, het is hier open gelukkig, dus je mag er gebruik van maken.

Ik loop hard, dus ja, ik kom er wel aan mijn trekken daar ;) is ook naast de deur hier.

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 14:00

Ik werk in het toerisme, en ben zelf normaal gesproken minimaal 1x per maand in het buitenland voor mijzelf of voor werk. Ik kan mij niet herinneren wanneer ik voor het laatst zo lang achter elkaar thuis ben geweest := Mijn SAS en KLM apps zijn opeens leeg.

25% van mijn collega's zijn ontslagen, wij anderen zitten 50% thuis en de regering neemt een deel van onze loon over (1 van de Deense hulppakketten).
Ik heb familie in Nederland en Noorwegen, en het is een bijzonder vreemd gevoel dat ik daar niet heen kan/mag. Ik ben volledig geëmigreerd en woon al 14 jaar in het buitenland. In geval van nood zou ik natuurlijk best de grens over kunnen, maar even een paar dagen familiebezoek is nu natuurlijk niet de bedoeling en doe ik dus uiteraard ook niet.

Ik ben gewend aan een overvolle agenda en altijd druk. Dus in het begin wist ik niet wat ik met mijzelf aanmoest, vooral ook met het vooruitzicht dat als dit nog lang gaat duren, ik mijn baan ook kwijt raak.

Maar het bevalt eigenlijk prima :)) Ik heb mijn paard weer serieus opgepakt na haar dracht, ik woon aan het bos met een kwartiertje lopen naar het strand, en daar heb ik eerder nooit echt gebruikt van kunnen maken vanwege de volle agenda.
Nu ben ik hele dagen buiten, spreek met vrienden af in het bos (gepaste afstand), en avondritjes op het strand als de Corona wandelaars naar huis zijn.
Na 1.5 jaar eindelijk de laatste verhuisdozen uitgepakt, eindelijk tijd om boekjes te maken van mijn reizen van de afgelopen jaren, en tussendoor werk ik op een laag pitje door.

Maar toch hoop en denk ik dat het toerisme ook in 2020 weer op gang komt. De toeristische branche/sector is een van de grootste ter wereld. Er zullen veel restricties en maatregelen komen, en terecht, maar ik vermoed dat we toch in 2020 ook weer op pad kunnen. Zowel bedrijven als hele landen zijn zo afhankelijk van toerisme, dat ik mij niet voor kan stellen dat er in 2020 niet gereisd kan worden.

Maar dat is misschien wishful thinking.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 14:05

Ik duim met je mee Thokkadisje. Er zijn zelfs landen geheel afhankelijk van toerisme. Ook binnen europa, denk maar eens aan Malta.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 14:09

mvdende schreef:
germie schreef:

Volgens mij wil Zeeland liever geen toeristen nu. Daar valt Tholen ook onder.

In Zuid-Holland zijn de grote parkeerplaatsen van de stranden en binnenwateren afgesloten volgend een noodverordening.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 14:57

Hier is het inmiddels hoe ga ik nog op reis als ik mijn baan kwijt raak :(

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 15:25

Kan je niet alvast wat anders gaan doen, moonsparkle? Ik lees deze reacties al wat vaker maar kan je nu niet iets tijdelijke doen zodat je in ieder geval inkomen hebt?