Hoe streng zijn jullie met corona

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 14:27

Loretta schreef:
verootjoo schreef:
Helaas zijn alleen veel schappen leeg door ‘vooruitplannen’ van anderen :Y)

Maar idd plannen. Ik ben eigenlijk ook niet meer in een winkel geweest sinds de afgekondigde maatregelen.

Ik had het al gedaan voordat de eerste hamsters er waren. Dit kon je gewoon zien aankomen.

Ik ook. :o We hebben toen ook gelijk een hele grote vriezer besteld (nu was die andere ook wel kapot).
Ruim voordat de maatregelen aangekondigd werden hebben wij al wat extra's gekocht, ook omdat we dit al een beetje aan zagen komen.
Na de maatregelen ook niet meer in winkels geweest, enkele boodschappen laten bezorgen zoals brood, fruit en groenten voornamelijk.
Geen wc-papier. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 14:38

;( Nou ik ben genoodzaakt mijn moeder van 81 te verkassen van haar huis naar mijn huis.
Ze woont een dikke twee uur rijden van mij vandaan en ze kan niet meer in haar levensonderhoud voorzien.
Zelf kan ze geen boodschappen doen, geen mensen in de buurt en online bestellen kan pas de tiende april bezorgd worden.
Gelukkig ben ik al 2 weken in quarantaine en mijn moeder ook, maar joh, ik baal er wel van dat je ook voor de oudjes op afstand niets meer kunt betekenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 14:49

Mindim schreef:
;( Nou ik ben genoodzaakt mijn moeder van 81 te verkassen van haar huis naar mijn huis.
Ze woont een dikke twee uur rijden van mij vandaan en ze kan niet meer in haar levensonderhoud voorzien.
Zelf kan ze geen boodschappen doen, geen mensen in de buurt en online bestellen kan pas de tiende april bezorgd worden.
Gelukkig ben ik al 2 weken in quarantaine en mijn moeder ook, maar joh, ik baal er wel van dat je ook voor de oudjes op afstand niets meer kunt betekenen.

Wat naar, Mindim.
Kun je niet op zo'n soort site hulp vinden bij je moeder in de buurt voor de boodschappen?
https://www.coronahelpers.nl/
Er zijn wel veel van dit soort initiatieven dacht ik nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 14:58

Marie_Anne schreef:
Mindim schreef:

Wat naar, Mindim.
Kun je niet op zo'n soort site hulp vinden bij je moeder in de buurt voor de boodschappen?

Daar heb ik het ook met haar over gehad, maar ze durft haar pinpas niet aan een vreemde mee te geven, ze is ook niet meer helemaal 100% helder altijd.
We hebben alles afgewogen nu en ik kan het met mijn boodschappen en haar er bij het nog prima een week of 2 uitzitten.
Maar ik vraag me wel af of de supermarkten nog verder gaan opschalen met de bezorgcapaciteit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 15:12

Mindim schreef:
Marie_Anne schreef:

Wat naar, Mindim.

Daar heb ik het ook met haar over gehad, maar ze durft haar pinpas niet aan een vreemde mee te geven, ze is ook niet meer helemaal 100% helder altijd.
We hebben alles afgewogen nu en ik kan het met mijn boodschappen en haar er bij het nog prima een week of 2 uitzitten.
Maar ik vraag me wel af of de supermarkten nog verder gaan opschalen met de bezorgcapaciteit.

Kan zij (of jij voor haar) misschien met een tikkie betalen? Pinpas meegeven aan een vreemde moet ze ook zeker niet doen.
Lastig zeg, als iemand dan zo ver weg woont.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 15:40

Popstra schreef:
Feit is wel er nu goede maatregelen in winkels is genomen als zijnde dat de karretjes steeds ontsmet worden, je afstand houd e.d en of je dan even naar de Welkoop moet ( waar hier een beveiliger staat de boel te regelen en te ontsmetten voor je binnen gaat) om kippenvoer of weet ik wat te halen of naar de supermarkt voor je hoognodige boodschappen maakt dan toch ook niet uit!?

Omdat het alsnog een risico blijft. Ik sta met plezier in de supermarkt maar als mensen vervolgens denken dat een uitje naar de supermarkt of andere winkel of bij ouders geen risico inhoudt wordt het wel vermoeiend.

Ook in de winkels, logistiek en productie vallen veel mensen om juist door heel dit gedoe. Als productie mocht stilvallen zijn we echt ver van huis.
Je tuin kan verdorie toch wel een tijdje verwilderen.

Voer voor dieren halen mag uiteraard gewoon nog.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 17:50

Sheran schreef:
Ik doe dus serieus al 2,5 week met 1 rol wc-papier omdat het echt op is. En niks te krijgen in de winkel :')

Waar woon je? Anders rijd je hier langs, ik heb nog 2,5 pak staan. In de aanbieding2 pakken meegenomen, maar vergeyen dat ik het die maand daarvoor ook al meegenomen had in de aanbieding haha. Allemaal voor corona trouwens dus geen bewuste hamsteraar

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 18:11

Loretta schreef:
verootjoo schreef:
Helaas zijn alleen veel schappen leeg door ‘vooruitplannen’ van anderen :Y)

Maar idd plannen. Ik ben eigenlijk ook niet meer in een winkel geweest sinds de afgekondigde maatregelen.

Ik had het al gedaan voordat de eerste hamsters er waren. Dit kon je gewoon zien aankomen.

jij was dus de 1e hamster :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 21:20

Is het bij jullie in de winkels zo erg?

Ik heb gisteren in de avond voor de hele week boodschappen gedaan, natuurlijk zijn er wel lege schappen bijvoorbeeld bij de eigen merk pasta maar dan ligt er van een ander merk nog wel een alternatief voor weinig meer.

Wc papier, kipfilet, gehakt enz wat twee weken terug bijna niet te krijgen was in de avond, allemaal voldoende aanwezig.

Woon in een betrekkelijk klein dorp, zal zeker schelen. Maar hebben maar 1 supermarkt en dat gaat gelukkig prima.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 23:52

Hier bij de Jumbo mag je op je beurt naar binnen maar bij de AH stonden ze om 8 uur vanmorgen, manlief ging even iets halen, met zijn veertigen te wachten en willen met zijn veertigen tegelijk naar binnen.
Niemand aan de deur of wat dan ook.

regtur

Re: Hoe streng zijn jullie met corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 00:28

Mijn man heeft 3 weken geleden opnieuw longontsteking gekregen. Hij was bijkans panisch om met het coronavirus besmet te worden. Begrijpelijk, want zijn benauwdheid was zo al niet om aan te zien. Hij eiste min of meer een totale isolatie. Ook van mij. Eerst vond ik dat wat overdreven, dat was nog in de "goed handenwas-periode". Maar nu ben ik daar wel blij om. Behalve dat ik de kleinkinderen niet meer zie, vind ik het prima te doen. Ik heb werk zat op het land, met de ponies en zie daar geen mens. Vandaag is onze oudste dochter jarig. Die heb ik dus niet gezien. Boodschappen haal ik altijd al zo weinig mogelijk en dan wel een grote hoeveelheid. Ik heb schoonmaakdoekjes voorin de auto, voor als ik moet pinnen, bij het tanken en gewoon om tussendoor de handen een keer schoon te vegen. Oudste broer van mijn man heeft het opgelopen in een verzorgingstehuis waar hij al 2 weken niemand op bezoek mocht hebben... bij de buren zit de man in quarantaine met verdachte verschijnselen, vrouw gaat lekker met haar kindjes wandelen. Een vrouw, 2 straten verderop heeft gisteren haar moeder naar het ziekenhuis gebracht, positief getest, maar gaat nog domweg een stukje lopen met een vriendin. Kinderen spelen met elkaar, komen thuis, zitten aan elkaar. Ik zie grote verschillen. Mensen die er serieus mee omgaan, mensen die overal lak aan hebben. Als iedere besmette persoon een groene neus zou krijgen, was het niet zo moeilijk. Nu moet je maar hopen dat een virusverspreider jou niet tegenkomt.

SoofO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 02:55

zonnebloem18 schreef:
Ik vraag me trouwens wel af hoe mensen die online bestellen dat doen. De eerste mogelijkheid hier in de buurt is pas over 2 weken. Buiten het feit dat ik geen idee heb wat ik tegen die tijd nodig heb, heb ik dan ook nog 2 weken te overbruggen.

Ik heb voor een maand vlees in de diepvries, genoeg rijst, pasta etc.. Heb een wekelijkse groente en fruit box besteld die vanaf donderdag komt. Dus heb dan eigenlijk alleen kleine dingen die ik soms nodig heb. Hier in Duitsland heb ik een online supermarkt gevonden die gewoon nog snel kan leveren. En in NL zou ik het inderdaad anders bij een pick up point ophalen, snel winkel in en uit. Zolang de grens nog open is, kan ik nog naar de plus toe om dat te doen. Ik zit ook in een risicogroep, dus ik ga de deur eigenlijk alleen nog uit om met de honden te wandelen. :+

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 08:12

Sophie mag ik vragen waar jij die fruitbox besteld hebt?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 08:31

Ik heb geen diepvries en een kleine koelkast. Daar valt dus geen voorraad in te houden, een week lukt zelfs niet. Dus niet iedereen kan een voorraad thuis opslaan.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 09:06

chanicha schreef:
Hier bij de Jumbo mag je op je beurt naar binnen maar bij de AH stonden ze om 8 uur vanmorgen, manlief ging even iets halen, met zijn veertigen te wachten en willen met zijn veertigen tegelijk naar binnen.
Niemand aan de deur of wat dan ook.

Wij waren gister bij 2 AH's in ede en schrokken van het gebrek aan maatregelen en aan hoe mensen er zelf ook schijt aan hebben.
Dat doet de plus hier in het dorp toch heel anders en netjes, zeker bij de ingang. In de winkel zelf is het wel uitkijken voor droeftoeters die dan hun karretje neerzetten en verder lopen :+

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 09:11

Ik ga nu bewust naar een andere AH dan waar ik normaal zou gaan. Eentje waar ze netjes alle karretjes ontsmetten en uitdelen.

Ik ben ook geschokt door het gebrek aan maatregelen in de diverse bouwmarkten. Ik zit midden in een verhuizing dus ontkom daar niet aan. Als het even zou kunnen bleef ik er weg, ik voel me er niet veilig.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 09:37

Boodschappen is echt niet fijn nee. Doe je zo je best en word allrmaal teniet gedaan met eem half uurtje supermarkt. Word er echt kriegel van. Ik probeer zo min mogelijk te gaan, en als ik dan toch moet omdat ik wat ben vergeten ofzo neem ik gelijk weer wat extra dagen eten mee dat ik niet voor niets naar binnen ga en dam weer wat extra dagen niet hoef...

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 10:03

rien10 schreef:
Mijn buurvrouw ligt op haar buik, onder narcose, aan de beademing.

BLIJF

THUIS

Wat erg, maar hopen dat het de goede kant op mag gaan. Mag ik vragen wat haar leeftijd is?

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 10:04

Hier dezelfde ervaring in de supermarkt. Karretjes werden wel schoongemaakt. Maar de 1,5 meter leek eerder uitzondering dan regel. Ook bij de viskraam voor de supermarkt stond men gewoon tegen elkaar aan ongeveer.. Ik probeer nu dus inderdaad ook zo min mogelijk naar de supermarkt te gaan, alleen als ik echt iets nodig heb.
Op straat merk ik dit trouwens ook. Dat men op het trottoir of op een smal pad gewoon met z'n tweeën naast elkaar blijven lopen terwijl ik als tegenligger er aan kom. Ik probeer zelf de 1,5 meter wel aan te houden alsnog, maar soms wordt dit wel erg lastig gemaakt.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 10:06

Tancreda4 schreef:
Boodschappen is echt niet fijn nee. Doe je zo je best en word allrmaal teniet gedaan met eem half uurtje supermarkt. Word er echt kriegel van. Ik probeer zo min mogelijk te gaan, en als ik dan toch moet omdat ik wat ben vergeten ofzo neem ik gelijk weer wat extra dagen eten mee dat ik niet voor niets naar binnen ga en dam weer wat extra dagen niet hoef...

Ga 1x per week en als ik wat ben vergeten dan hebben we pech gehad. Ga echt niet vaker of het zou voor medicijnen moeten zijn.Gisteren voor het eerst dat vrijwel iedereen zijn best deed om afstand te houden en dat het stukken minder druk was in de winkel omdat iedereen alleen was , maar 1 vader met een kind. Je krijgt dan toch het idee dat het kwartje gaat vallen. Ga echt niet voor kramen staan of afhaaleten halen of wat dan ook. 1x per week wat nodig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 17:00

Marie_Anne schreef:
Kan zij (of jij voor haar) misschien met een tikkie betalen? Pinpas meegeven aan een vreemde moet ze ook zeker niet doen.
Lastig zeg, als iemand dan zo ver weg woont.

Jihaaaa, ik heb een winkel gevonden die kan bezorgen!!! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 17:03

Een vraag voor hier, stel je hebt keelpijn, dan zou je dus twee weken in quarantaine moeten. Maar hoe doe je dat als je honden hebt. Ik zelf woon aan het bos, stel dat ik in quarantaine moet, zou ik dan om half 7 in de ochtend de honden in het bos kunnen uitlaten? Dan is daar helemaal niemand. En hoe zouden jullie dat aanpakken.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 17:30

Mindim schreef:
Een vraag voor hier, stel je hebt keelpijn, dan zou je dus twee weken in quarantaine moeten. Maar hoe doe je dat als je honden hebt. Ik zelf woon aan het bos, stel dat ik in quarantaine moet, zou ik dan om half 7 in de ochtend de honden in het bos kunnen uitlaten? Dan is daar helemaal niemand. En hoe zouden jullie dat aanpakken.

Met "alleen" keelpijn zou ik gewoon mijn normale rondje lopen van 1 uurtje. Dat zou ik gewoon overdag doen, want heel vroeg of heel laat is het donker en dan kan mijn hond niet los. Wel zou ik extra goed opletten bij niemand in de buurt te komen.

Mocht ik echt ziek ziek worden van corona, dan zou ik iets van 3x per dag een rondje door het parkje voor de deur maken, echt alleen voor een poep en plas.

Ik kan mijn hond niet zomaar aan iemand meegegeven want zelfs een rondje van 5 minuten wordt dan een werelddrama. Mijn ouders wonen 100km verderop dus die komen niet ff 3x per dag hierheen om de hond uit te laten dus dat zal ik toch zelf moeten doen.

Mocht ik in het ziekenhuis belanden, dan gaat Skip waarschijnlijk naar mijn ouders, of mijn ouders halen hem op om hem ergens in pension te brengen. Maar mijn ouders kennende, mag hij wel bij hun logeren.

Maar zolang ik nog 3x per dag 10 minuten Skip een plas en poep kan laten doen, blijft hij gewoon bij mij.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 18:38

Mijn vriend moet gewoon werken als hij keelpijn heeft of hoest. Alleen als hij koorts krijgt moet hij thuis blijven. Hij zit in een vitaal proces, niet een zorg beroep. We hebben vanochtend nog mail gekregen van de directeur, die heeft dat van het rivm (zegt ie). Ook als er iemand van ons koorts krijgt en hij zelf niet, moet hij naar het werk.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 18:46

wemkelover schreef:
Mijn vriend moet gewoon werken als hij keelpijn heeft of hoest. Alleen als hij koorts krijgt moet hij thuis blijven. Hij zit in een vitaal proces, niet een zorg beroep. We hebben vanochtend nog mail gekregen van de directeur, die heeft dat van het rivm (zegt ie). Ook als er iemand van ons koorts krijgt en hij zelf niet, moet hij naar het werk.

Citaat:
Luchtwegklachten zoals verkoudheid, niezen en hoesten kunnen passen bij een besmetting met het nieuwe coronavirus. U hoeft niet getest te worden en u kunt in principe thuis uitzieken.

Wordt u zieker of heeft u medische hulp nodig? Bel dan de huisarts. Ga niet naar de huisarts of het ziekenhuis toe.

U moet thuis blijven zolang u deze klachten heeft. U kunt pas weer naar buiten wanneer u 24 uur geen klachten meer hebt. Dat betekent: geen koorts, geen neusverkoudheid en niet hoesten. Uw gezinsleden hoeven niet thuis te blijven als zij geen klachten hebben. Als u of een van uw gezinsleden ook koorts krijgt, dan moet iedereen thuisblijven.

https://lci.rivm.nl/verkouden