Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 20:22

echt dom dit. Waarom staat daar geen kruis.
Maar goed, ik denk dat je het zelf ook niet ok zou vinden als jouw oprit door anderen geblokkeerd zou worden.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-20 20:28

Als ik bewoner daar was geweest had ik dit wel gemeld bij de gemeente. Als dat niet werkt om er een kruis te krijgen, had ik zelf witte buiten verf gekocht en was zelf aan de slag gegaan O:)

Maar een grote ergernis van mij is dan ook het blokkeren van anderen op een parkeerplaats.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 20:34

Ik heb dus ook een oprit. Naast die oprit zijn 2 parkeerplaatsen, maar er zijn zat mensen die hem voor de oprit zetten of zo strak ernaast dat ik er niet uit kan draaien(op een plek wat dus geen parkeerplaats is)... Gemeente doet er niks aan. Buren waar ik de oprit mee deel zetten tegenwoordig hun 2e auto maar naast de oprit, zodat we niet klem komen te staan. Ik heb 's zomers wel eens een auto weggeduwd := Eerst een tijdje staan wachten en toeteren, maar er kwam niemand. Raampje stond open, dus in zijn vrij gezet en weggeduwd.

Maar in dit geval wel vreemde opzet, oprit niet blokkeren maar als er parkeerplaatsen doorlopen is een kruis toch het slimste???

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 20:39

Gisteren een vrouw met haar linkerhand aan het stuur met peuk... in haar rechterhand haar telefoon die ze aan haar linkeroor hield. En dan een doodlopend straatje indraaien naast de school om haar kind(eren) op te halen.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:15

Daarom de twijfel , ja het is een oprit maar verder niks aangegeven dat je er niet staan mag. Behoorlijk dubbel :\ , eind vorig jaar is alles nieuw bestraat maar toch geen kruis of iets geplaatst.

Bloemetje tsja |o

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:17

Rebecca schreef:
Daarom de twijfel , ja het is een oprit maar verder niks aangegeven dat je er niet staan mag. Behoorlijk dubbel : , eind vorig jaar is alles nieuw bestraat maar toch geen kruis of iets geplaatst.

Bloemetje tsja |o

Maar je kunt toch ook zelf wel een klein beetje na gaan dat je gewoon niet voor een oprit gaat parkeren? Dat dat heel vervelend kan zijn voor de bewoners? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:27

SindyKaya schreef:
[naam] schreef:
Daarom de twijfel , ja het is een oprit maar verder niks aangegeven dat je er niet staan mag. Behoorlijk dubbel : , eind vorig jaar is alles nieuw bestraat maar toch geen kruis of iets geplaatst.

Bloemetje tsja |o

Maar je kunt toch ook zelf wel een klein beetje na gaan dat je gewoon niet voor een oprit gaat parkeren? Dat dat heel vervelend kan zijn voor de bewoners? :o

Er kan geen auto op de oprit, die staan bij het bedrijf stukje naar links . Er staan altijd auto's , woon hier al bijna 5 jaar en het is altijd zo geweest.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 09:38

Ik vroeg mij af of er op meerdere plekken de 100km regel is ingegaan?
Hier in de regio Twente is die vanmorgen al ingegaan.
Is heel raar de snelweg oprijden in een keer :Y)

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 10:07

AmyJamess schreef:
Ik vroeg mij af of er op meerdere plekken de 100km regel is ingegaan?
Hier in de regio Twente is die vanmorgen al ingegaan.
Is heel raar de snelweg oprijden in een keer :Y)

Hier in Zuid-Limburg ook -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:16

Ik kon nog 120 op de A27 utrecht - hilversum .. die zal maandag wel omgaan :j

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:42

A15 is al 100 helaas, vind het nu al niks. Bleef gelijk iemand half naast mij hangen omdat hij wilde inhalen, maar eigenlijk niet harder wilde :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 17:01

Wat onwijs traag dit. :') Maar erg consequent zijn ze ook niet. A6 is een deel wel afgehaald, andere deel weer niet. Behoorlijk verwarrend zo.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 18:27

Heerlijk, net over de A28 100 rijden zonder ingehaald te worden door mensen die denken dat ze op het circuit rijden

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 19:39

Morrie schreef:
Heerlijk, net over de A28 100 rijden zonder ingehaald te worden door mensen die denken dat ze op het circuit rijden

Oh wij hadden al een middelvinger van een mevrouw gekregen die vond dat we te langzaam reden. :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-20 19:50

Haha dat vind ik dan weer lachwekkend :D

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:11

Hahaha ja kon er ook niet om huilen. Eerst lopen kleven en vervolgens een middelvinger krijgen. Vriend nog geprobeerd uit te leggen dat ze afstand moest houden. Helaas, mevrouw van in de 60 wist beter _O-

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:17

Morrie schreef:

Nou dat was bij mij wel anders :')
Had echt het idee dat ik de enige was die 100 reed.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:21

Lekker gevaarlijk nu bij Schiphol op de traject controle als je nu van de a4 af wil gaan na het wegrestaurant en niet tussen de vrachtwagens kan komen omdat je niet je vaart omhoog kan gooien. Pffff meerdere ongelukken bijna zien gebeuren.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:24

lifaya schreef:
Lekker gevaarlijk nu bij Schiphol op de traject controle als je nu van de a4 af wil gaan na het wegrestaurant en niet tussen de vrachtwagens kan komen omdat je niet je vaart omhoog kan gooien. Pffff meerdere ongelukken bijna zien gebeuren.

Je kan anders ook gewoon de hele trajectcontrole gewoon tussen de vrachtwagens zitten zodat je daar geen last van hebt :) of 95 rijden zodat je speling hebt om gas te geven als je eraf moet.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:46

Nou ik ga echt niet tussen vrachtwagens rijden hoor of ik moet zelf in een tientonner rijden :')
Weet nooit hoe snel ik daar weg moet zijn.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 19:04

Tussen 2 vrachtwagens in rijden geeft mij de kriebels... Als er iets mis gaat blijft er van mijn Fiatje 500 niet veel meer over vrees ik... Laat staan van mijzelf...

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 19:14

Tussen twee vrachtwagens doe ik ook nooit! Mijn moeder is zo een keer bijna geplet op een afrit toen een idioot nog ff over het verdrijvingsvlak de afslag wilde nemen. Vrachtwagen heeft hem aangetikt ondanks remmen voor zijn leven, mijn moeder stond met haar neus (Peugeot 307sw) onder de vrachtwagen. Op 1 cm achter haar een vrachtwagen en rechts naast haar een uitgeweken vrachtwagen. Ontzettend veel geluk gehad allemaal (niet eens schade), idioot die de afslag nog wilde nemen is over de kop door de vangrails gevlogen.

Nee dan maar even gas geven en er tussenuit :n Tenzij de afstand tussen de twee vrachtwagens dusdanig groot is dat het met hard remmen nog goed gaat.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 20:06

Ik vind het prima om achter een vrachtwagen te rijden en als er dan nog een achter mij zit, ook best. Maar dan wel met ruim voldoende afstand.

Sowieso is afstand houden kennelijk heel lastig voor velen.

Ik rijd netjes 100 op de rechterbaan, wordt echt tot 4 keer aan toe ingehaald waarbij ze hem zo voor mijn neus terug naar rechts gooien dat ik gas los moet laten of zelfs moet gaan remmen.

Rijd dan aub even iets langer door, zodat ik niet vervolgens 90 moet gaan rijden om de afstand tussen jou en mij weer voldoende te krijgen.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 22:23

Tussen vrachtwagens gaan rijden vind ik echt niet slim :n Als je altijd de foto's ziet van dit soort ongelukken... Met een auto zit je veel lager waardoor je onder de vrachtwagen schiet. Ik heb wel eens een verhaal gehoord van iemand die moest schouwen en waarbij de personen gewoon onthoofd waren.

Ik probeer altijd zo snel mogelijk weg te zijn.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 03:10

Ik ga niet tussen vrachtwagens rijden, ben niet levensmoe. Ben ook niet de enige die daar vanaf moet. Voorheen ging die afrit prima met 130 maar deze 100 is killing op traject.