Stel je vragen over het OV!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 22:52

maaike5581 schreef:
Het is bizar en ongelooflijk dat dit is gebeurt.
Hoe de cabine eruit zag, koude rillingen over mijn hele lichaam.
In en in triest en even een traan gelaten.

Welke cabine.....die is er gewoon niet meer :\ ;(

sureido

Re: Stel je vragen over het OV!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 22:58

Heel veel sterkte.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 23:03

Gloa schreef:
maaike5581 schreef:
Het is bizar en ongelooflijk dat dit is gebeurt.
Hoe de cabine eruit zag, koude rillingen over mijn hele lichaam.
In en in triest en even een traan gelaten.

Welke cabine.....die is er gewoon niet meer : ;(

Dat is een feit ja.
Achterwand zit gewoon in de reizigersruimte geduwd.
Hij had geen schijn van kans..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 23:09

Ik hoop dat er ook hele goede opvang komt voor alle direct betrokken collega's. Van de HC tot bijsturing, treindienstleider, wachtdienst en v&s die de evacuatie verzorgen. Dit hakt er flink in.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 00:45

Dit is gewoon echt een nachtmerrie voor iedereen bij het spoor |( . Maar vooral voor de nabestaanden die hem gewoon weer thuis hadden verwacht Y;(

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 02:03

Sterkte voor alle betrokkenen

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-20 04:08

Wat vreselijk...... Heel veel sterkte voor betrokkenen, nabestaanden en collega's......

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 10:34

Sterkte voor alle betrokkenen! Wat een vreselijk ongeval....

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 11:28

Echt een vreselijk en bizar ongeluk :n Heel veel sterkte voor alle betrokkenen en nabestaanden. En ook voor jullie, Vjestagirl en Gloa en de andere treinmedewerkers in dit topic. Wat een schok zal dat voor jullie geweest zijn om te horen te krijgen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 11:56

Heel veel sterkte voor iedereen :(:).

Mocht iemand behoefte hebben om zijn/haar hart te luchten, PB-box staat open.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 13:21

Hier ook een NS'er.

Ik was aan het werk en hoe meer er duidelijk werd, hoe naarder ik me voelde. Ben uiteindelijk toch even naar m'n eigen meester gegaan om het even een beetje van me af te praten en hij waardeerde dat gelukkig ook.

We zeggen altijd de familie spoor, maar zo voelt het ook echt. Bah.. ;(

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 13:58

Ik ben HC, manlief is MCN en afgelopen week hetzelfde ritje gereden in hetzelfde type trein die daar vast rijd.

Elkaar even extra geknuffeld en stil staan dat dit helaas een realiteit is geworden.

Je praat er thuis wel eens over, wat als, wat doe je op het moment dat je zoiets op het spoor ziet?

Noodremming en wegwezen?
Lukt dat überhaupt wel met de kracht die vrij komt bij een noodremming? een keuze die je moet maken maar wat niet altijd meer kan..

En ik hoop echt dat dit mat echt goed onderzocht gaat worden.
Want ondanks dat dit met volle snelheid is gebeurd en op een volle vracht is geknald zou je als machinist veilig moeten zijn... Gewond, ja logisch, maar het leven laten..

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 12:36

Nu heb ik toch een vraag aan conducteurs in dit topic. Mijn man moest gister voor zijn werk met de trein. Hij werkt bij ProRail en er was iets met werkzaamheden waar hij heen moest. Geen rijbewijs of auto, vandaar de trein. Hij mag 1e klas reizen en zat in een sprinter. Deze sprinter had alleen helemaal vooraan en helemaal achteraan een 1e klascoupe.

Mijn man koos om helemaal achteraan te zitten omdat het daar meestal rustiger is. Werd hij geweigerd door de conducteur want alleen conducteurs mochten in deze coupe zitten?? Terwijl er een apart hokje voor de conducteur aanwezig was in de trein. Conducteur hoefde dus niet perse in die coupe te zitten als hij alleen wilde zijn. Nu moest mijn man door de hele trein lopen voor hij bij de juiste coupe kwam. Dat vond hij niet zo,n veilig idee, zeker niet omdat er mensen waren die niet snapten dat ze niet meer aan het gangpad mogen zitten.

Dan nu mijn vraag: geldt dit nu in alle treinen, dat 1 coupe alleen voor conducteurs is, ookal staat dat nergens aangegeven? Of verzon deze conducteur zijn eigen regels? Dat laatste vermoed ik, maar ben toch benieuwd of meer conducteurs hiervan gehoord hebben.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 14:20

Ik vind dit ook we erg bijzonder. Zal vast eerder corona angst zijn dan een werkelijke regel. En als het wel een echte regel is, dan is het echt absurd.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 14:44

Ik heb van meerdere Hc collega's gehoord dat ze dit doen, zeker als ze passagierend zijn (dus iemand anders is verantwoordelijk voor de trein en zij gaan alleen mee omdat ze ergens anders nodig zijn). Of het regel is of niet weet ik niet.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 14:51

Dan zou ik dus gewoon gaan zitten. Wat voor recht denken ze te hebben om een coupé toe te eigenen? Belachelijk.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 14:56

friendly schreef:
Dan zou ik dus gewoon gaan zitten. Wat voor recht denken ze te hebben om een coupé toe te eigenen? Belachelijk.

Heel makkelijk. Je hebt de aanwijzingen van een conducteur op te volgen of je kunt wachten op het dichtstbijzijnde perron.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 15:00

Ik vind dat dus raar. Dat je conducteur bent betekent niet dat je alles zo maar mag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 15:18

Sprinters hebben geen ruimte voor de hc. De hc mag gebruik maken van de onbediende cabine. Maar om van daaruit de deuren te kunnen sluiten moeten ze wel door de 1ste klas heen lopen.

Ik hoor meerdere geluiden van collega's die dan maar de 1ste klas opeisen of zelfs ook het aangrenzende balkon afsluiten. Persoonlijk vind ik dit ronduit onbeschoft 8)7 (er is namelijk een veilig alternatief voorgeschreven met de naam 'buitenom sleutelen'). Voor zover ik weet wordt dit tot nu toe getolereerd door de baas maar ik verwacht dat daar snel verandering in komt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 15:44

Ik weet idd ook dat het getolereerd wordt. Tenminste; ik heb niet gehoord dat ze er problemen mee kregen. Ik ben het met Gloa eens dat het weleens snel kan veranderen nu ze allemaal gelaatsschermen en gezichtsmaskers hebben gekregen

Moet er wel bij zeggen dat ik het wel snap. Hc collega die ik gesproken heb is misschien 1.50 lang. Buitenom sleutelen is voor haar niet te doen, daar is ze simpelweg te klein voor. Ze voelt zich niet veilig als ze steeds langs reizigers moet lopen om te kunnen sleutelen, dus zij sluit ook een eerste klas coupè af voor zichzelf...
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 01-06-20 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 15:49

Gloa schreef:
Sprinters hebben geen ruimte voor de hc. De hc mag gebruik maken van de onbediende cabine. Maar om van daaruit de deuren te kunnen sluiten moeten ze wel door de 1ste klas heen lopen.

Ik hoor meerdere geluiden van collega's die dan maar de 1ste klas opeisen of zelfs ook het aangrenzende balkon afsluiten. Persoonlijk vind ik dit ronduit onbeschoft 8)7 (er is namelijk een veilig alternatief voorgeschreven met de naam 'buitenom sleutelen'). Voor zover ik weet wordt dit tot nu toe getolereerd door de baas maar ik verwacht dat daar snel verandering in komt.

Ik bedoelde idd de onbemande cabine met de ruimte voor de conducteur. En ja, dan moet er door de coupe heen gelopen worden als er niet buitenom gegaan wordt, maar dat moet toch ook als de kaartjes gecontroleerd worden? Of wordt er niet meer gecontroleerd? Geen idee hoor, ben al maanden niet met de trein geweest.

En idd er kon prima buitenom gesleuteld worden, is zelfs nog sneller dan door de coupe.
Laatst bijgewerkt door fohadie op 01-06-20 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 15:50

fohadie schreef:
Gloa schreef:

Ik bedoelde idd de onbemande cabine met de ruimte voor de conducteur. En ja, dan moet er door de coupe heen gelopen worden, maar dat moet toch ook als de kaartjes gecontroleerd worden? Of wordt er niet meer gecontroleerd? Geen idee hoor, ben al maanden niet met de trein geweest.

Er is de afgelopen maanden niet gecontroleerd. Geen servicerondes, geen controlerondes, alleen sluiten en vertrekken.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 15:52

Dus kan je gewoon zwart rijden want er wordt toch niet gecontroleerd...

Niet dat ik dat doe, heb nu even niets in de trein te zoeken.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 15:53

Het balkon was trouwens niet afgesloten, daar zaten gewoon mensen op stoelen zonder groene sticker volgens mijn man.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 15:54

Economisch belang is in de afgelopen tijd ondergeschikt gesteld aan de gezondheid van collega's :).

En op veel stations kom je er natuurlijk niet in/uit als je geen kaartje hebt, doordat er poortjes staan.
Maar ja, zwartrijden is wel simpeler geworden.