Asociale oudjes, spill

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 17:05

En ook daar zit een verschil in, mijn zoontje hielp mij, dat wil zeggen ik leg de boodschappen erop en hij pakt in die tussentijd 1 of 2 dingen die hij er ook op legt, waren nog 2 wachtende voor mij dus als ik alles in een rap tempo op de band had gelegd had diegene achter mij net zo lang moeten wachten aangezien ik nog niet eens aan de beurt was.

Zelf geen kinderen zeker?
Ik vind het juist belangrijk dat mijn kinderen meehelpen en juiste normen en waarden geef maar dat is een hele andere discussie en hoort niet in dit topic thuis.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 17:05

Ik snap dat probleem ook niet zo? Ik leg zelf altijd het meeste op de band en de kinderen helpen dan een beetje mee, maar het gaat echt niet langzamer omdat ze meehelpen hoor. Het maakt wel dat mijn kar helemaal vol is, maar die is net zo vol als ik ze thuis laat. Ze zullen toch moeten eten :+

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 17:06

Ach nee, joh. Als je te laat komt op een afspraak omdat een vierjarige voor jou in de rij de boodschappen op de band legt, dan ligt dat enkel en alleen aan jouw slechte time management. Niet aan de vierjarige, niet aan de moeder, niet aan God, enkel en alleen aan jezelf. Niet dat de man een afspraak had, als die wel nog gezellig een praatje kan slaan. En voorkruipen is gewoon onbeleefd.

Mensen moeten minder gehaast zijn en verdraagzamer worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 17:08

Gini schreef:
Ach nee, joh. Als je te laat komt op een afspraak omdat een vierjarige voor jou in de rij de boodschappen op de band legt, dan ligt dat enkel en alleen aan jouw slechte time management. Niet aan de vierjarige, niet aan de moeder, niet aan God, enkel en alleen aan jezelf. Niet dat de man een afspraak had, als die wel nog gezellig een praatje kan slaan. En voorkruipen is gewoon onbeleefd.

Mensen moeten minder gehaast zijn en verdraagzamer worden.

Inderdaad, dat dus +:)+

__Sannne

Re: Asociale oudjes, spill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 17:13

Voordringen vind ik ook asociaal. Mensen langer laten wachten omdat je telg zo nodig mee moet helpen ook.

Romy, als er toch al mensen voor je stonden en het qua wachttijd niet uit maakte heb ik verder niks gezegd, maar dat vertel je er nu ineens bij. ;) Je opmerking van "zeker zelf geen kinderen" zie ik niet als toevoeging aan dit verhaal.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 17:23

Wij hebben een supermarkt in het dorp, een kleintje. De hoofdingang ligt eigenlijk niet zo logisch, bij het grote parkeerterrein in een 'zijstraat'. In de dorpstraat is er ook een ingang, de kassa die daar staat is een servicepunt en een mandjeskasse. Daar kan je dus sigaretten halen, pakketjes brengen en halen en zulke dingen, maar ook meteen boodschappen afrekenen als het niet te veel is. Ze hebben sinds een paar jaar ook zelfscanners aan beide kanten staan bij de ingang. Ideaal, zo gaan de rijen een stuk sneller.

Helaas gebruikt bijna iedereen die kassa, omdat je dan weer in de dorpstraat naar buiten kan. Die ingang is vrij smal, vaak kan je er amper langs vanwege de ouderen die daar staan te praten of je staat serieus 20 minuten in de rij omdat iedereen een mandje met een enorme berg erop heeft en geen zelfscanner gebruikt. Het bejaardentehuis zit aan de kant van de hoofdingang, maar ze rekenen allemaal af bij het servicepunt waar ook geen ruimte is om spullen door te schuiven als de ene klaar is met afrekenen. Als ik haast heb ga ik dus naar de hoofdingang om af te rekenen als ik niet bij het servicepunt moet zijn, maar hoe vaak er ouderen niet ineens heel snel gaan lopen om voor mij in de rij te komen. Ik durf niet eens meer te vragen of ik voor mag (met mijn zelfscanner, dus alles al ingepakt haha) omdat je niet wilt weten voor wat ik uitgemaakt ben. Of als ik eens iemand niet voor wil laten die daarvoor uitgebreid voor de ingang stond te kletsen waardoor ik mezelf er al langs moest proppen, maar ineens haast heeft en eist dat ze voorgelaten wordt. Of gaan zuchten als ik een pakketje wil verzenden of ophalen en het wat langer duurt. :') Daar is die kassa voor... _O-

Ik zou het liefst zien dat die kassa alleen nog maar voor mensen met een scanner is of hooguit 10 producten zoals bij de supermarkt in een dorp verder.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 17:25

__Sannne schreef:
Voordringen vind ik ook asociaal. Mensen langer laten wachten omdat je telg zo nodig mee moet helpen ook.

Als twee mensen boodschappen op de band tillen, gaat het toch sneller. :D
Altijd dat gehaast in supermarkten, ik word er niet goed van. Sta je je spullen terug in de kar te laden, moet je nog betalen, klantenkaart geven, nadenken of je stickers/zegels/weetikveelwat wilt, en voordat je het weet is de kassierster al bezig met de volgende klant en kijkt die in paniek naar je omdat je nog niet klaar bent en hij ook al wil beginnen met het inladen van zijn boodschappen en jij staat nog in de weg.
En ik heb dan nog geen kind bij. Een moeder zou zich bijna moeten schamen dat ze zo een last mee naar de supermarkt durft te nemen. Andere mensen, heel belangrijke mensen, zo laten wachten omdat kindlief mee wilt helpen met boodschappen doen. Foei, stoute mama! Wat je beter kan doen is je kind op de kop geven, zeggen dat die stil moet blijven zitten en dat mama het allemaal wel zal doen, want er staat een heel belangrijke persoon achter ons die geen minuut langer kan wachten.

Echt waar, 1 woord: onthaasten! :')

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 17:26

Boodschappen doen an sich is al een hel vind ik. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 17:27

__Sannne schreef:

Romy, als er toch al mensen voor je stonden en het qua wachttijd niet uit maakte heb ik verder niks gezegd, maar dat vertel je er nu ineens bij. ;) Je opmerking van "zeker zelf geen kinderen" zie ik niet als toevoeging aan dit verhaal.

Dus ik moet een eeuwiglang verhaal met alle specifieke details hier gaan neerzetten zodat ik het er later niet ‘in eens’ bij hoef te zetten?

Ik vind opmerkingen plaatsen over dat ik blijkbaar asociaal ben doordat ik mijn kind laat helpen terwijl niemand er langer door hoeft te wachten ook geen toevoeging.
Ik pas mij altijd aan aan de situatie, en als ik nog aan het uitpakken ben terwijl ik de eerstvolgende ben laat ik gerust mensen voor, wees maar niet bang.
Maar ik vind dit redelijk off topic, dit gaat niet over asociale moeders of kinderen maar over oudjes.
Maar wees voora vrij daar een topic over te openen :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 17:28

Shaggy09 schreef:
Boodschappen doen an sich is al een hel vind ik. :')

Ja _O- Daarom wil ik alleen nog maar zelf scannen, dan hoef ik niet te stressen met inpakken terwijl de ander of nog niet klaar is of ook al wil gaan inpakken.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 17:29

Het grappige is dat het de klanten zelf zijn die er een hel van maken. Iedereen is altijd zo gehaast en ja, dan wordt het minste een frustratie.
Vaak genoeg meegemaakt dat mensen zelfs klagen tegen de supermarktmedewerkers of ze echt nu op dit moment dat rek moesten bijvullen (want opstopping in dat gangpad enzo). Euh, excuseer, die medewerker zorgt er wel voor dat je jouw boodschappen zomaar uit het rek kunt pakken.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 17:29

Wij bestellen altijd online bij AH pickup point. Ze zetten het zelf bij je in de auto je hoeft alleen even af te rekenen. Ideaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 17:35

Gini schreef:
Het grappige is dat het de klanten zelf zijn die er een hel van maken. Iedereen is altijd zo gehaast en ja, dan wordt het minste een frustratie.
Vaak genoeg meegemaakt dat mensen zelfs klagen tegen de supermarktmedewerkers of ze echt nu op dit moment dat rek moesten bijvullen (want opstopping in dat gangpad enzo). Euh, excuseer, die medewerker zorgt er wel voor dat je jouw boodschappen zomaar uit het rek kunt pakken.

Nou inderdaad. De grap is, als je zelf niet zo gehaast bent gaat het minstens zo snel, maar dan zonder frustratie :) Heb zelf jaren in een supermarkt geweest, soms triest en hilarisch tegelijk wat je meemaakt :')

Wat betreft het helpen, als je het samen doet met je kind snap ik het probleem niet. Maar doe het dan wel handig. Wij hadden op m'n werk altijd een vader die zijn kind ook liet helpen. Alleen dat kind mocht ook glazen potten en flessen op de band tillen, maar was niet groot/sterk genoeg. Wat ALTIJD eindigde met kapotte spullen :roll:

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 17:35

Gini schreef:
__Sannne schreef:

Als twee mensen boodschappen op de band tillen, gaat het toch sneller. :D
Altijd dat gehaast in supermarkten, ik word er niet goed van. Sta je je spullen terug in de kar te laden, moet je nog betalen, klantenkaart geven, nadenken of je stickers/zegels/weetikveelwat wilt, en voordat je het weet is de kassierster al bezig met de volgende klant en kijkt die in paniek naar je omdat je nog niet klaar bent en hij ook al wil beginnen met het inladen van zijn boodschappen en jij staat nog in de weg.
En ik heb dan nog geen kind bij. Een moeder zou zich bijna moeten schamen dat ze zo een last mee naar de supermarkt durft te nemen. Andere mensen, heel belangrijke mensen, zo laten wachten omdat kindlief mee wilt helpen met boodschappen doen. Foei, stoute mama! Wat je beter kan doen is je kind op de kop geven, zeggen dat die stil moet blijven zitten en dat mama het allemaal wel zal doen, want er staat een heel belangrijke persoon achter ons die geen minuut langer kan wachten.

Echt waar, 1 woord: onthaasten! :')

Je belicht het nu heel mooi van 1 kant: ongeduldige mensen. Gelukkig zijn er nog vele andere kanten, waaronder de kant van mensen zo min mogelijk tot last proberen te zijn in openbare ruimtes.

Als je even mijn hele post had gelezen, had je kunnen lezen dat zolang de wachttijd er voor de rest niet langer van wordt, ik het geen probleem vind dat koters hun moeders helpen.

Maar laten we inderdaad weer ontopic gaan naar asociale oudjes, voordat de hele mamamaffia hier straks getriggerd wordt.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 17:45

__Sannne schreef:
Asociaal van die man inderdaad, maar ouders die zo nodig hun kleine kinderen willen laten meehelpen met de boodschappen op de band leggen mogen van mij ook uit supermarkten verbannen worden.

Nou zeg... jij bleef als kind ook altijd thuis? Of was jouw moeder zo'n foute moeder die haar kinderen mee nam de winkel in?

De supermarkt is een openbare ruimte en in onze samenleving leven nu eenmaal kinderen. En die kinderen moeten ook leren hoe het werkt in de supermarkt. Simpel toch?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 17:50

__Sannne schreef:
Als je even mijn hele post had gelezen, had je kunnen lezen dat zolang de wachttijd er voor de rest niet langer van wordt, ik het geen probleem vind dat koters hun moeders helpen.

Zo genuanceerd klonk je eerste bericht nochtans niet. In dat bericht klonk het zo: "ouders die zo nodig hun kleine kinderen willen laten meehelpen met de boodschappen op de band leggen mogen van mij ook uit supermarkten verbannen worden"

Maar goed, ik ben blij dat je dat ondertussen wat genuanceerd hebt en ben het met je eens dat we dit gesprek niet hier moeten voeren. :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 17:51

als iedereen nou gewoon eens wat aardiger is voor elkaar? Wat maakt het uit of een kind ook spullen op de band legt als de cassiere nog met de voorgaande klant bezig is. En die meneer die bepaalt dat hij 'wel even voor mag' moet zich gewoon gedragen.
Ben blij dat ik de boodschappen in de dorps AH doe, waar men elkaar gewoon nog gedag zegt, de manager zeer regelmatig een praatje maakt met de klanten en de werknemer met Down door iedereen bij naam wordt genoemd en waar men hem z'n gang laat gaan met helpen inpakken (en nee, dat gaat niet zo snel als wanneer je het zelf doet :) )

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 17:57

Daarom ben ik zo blij met die self-scan kassa's, kan je gewoon lekker rustig aan doen i.p.v. moeten haasten omdat iemand anders er staat en hoef je niet in de rij te staan :Y)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 18:04

Gini schreef:
__Sannne schreef:

Zo genuanceerd klonk je eerste bericht nochtans niet. In dat bericht klonk het zo: "ouders die zo nodig hun kleine kinderen willen laten meehelpen met de boodschappen op de band leggen mogen van mij ook uit supermarkten verbannen worden"

Maar goed, ik ben blij dat je dat ondertussen wat genuanceerd hebt en ben het met je eens dat we dit gesprek niet hier moeten voeren. :)

Opmerkingen met een korreltje zout nemen is niet aan iedereen besteedt.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 18:06

Wist niet dat blue monday echt een ding was..

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 18:09

__Sannne schreef:
Gini schreef:

Opmerkingen met een korreltje zout nemen is niet aan iedereen besteedt.

:')
'Ik zeg wat ik wil, jij moet maar raden wat ik echt bedoel.' Oké top!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 18:09

Oké Gini.

Om het topic weer even op de juiste tour te krijgen:

Hier laatst een oud vrouwtje in de trein. Vroeg om hulp dus ik ga uiteraard even naar haar toe. Ze heeft me een kwartier lang bij dr gehouden met allemaal vragen over haar mail, telefoon, provider, en het overstappen met de trein. Toen ik haar met dr mail probleem niet kon helpen werd ze nog geïrriteerd ook en stelde dezelfde vraag gerust nog 5 keer. Uiteindelijk kunnen ontsnappen en een treinstel verder gaan zitten. We kwamen aan bij station Groningen Europapark en ipv even naar iemand toe te lopen begon mevrouw vanaf haar stoel naar een jongen verderop te roepen met de vraag of dit station Groningen was. Hij had blijkbaar niet direct door dat ze het tegen hem had dus ze begon nog harder te schreeuwen. Onder anderen de vraag "ben je doof ofzo?" kreeg hij naar z'n hoofd geslingerd. Bijzonder mens was dat.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 18:18

Whale schreef:
Daarom ben ik zo blij met die self-scan kassa's, kan je gewoon lekker rustig aan doen i.p.v. moeten haasten omdat iemand anders er staat en hoef je niet in de rij te staan :Y)

Bij mijn supermarkt dus wel... Ze hebben 1 officiele zelfscankassa, maar niet zoals bij de AH dat je alles zelf kan. Er moet dus al een medewerker zijn, wat 9 van de 10 keer niet zo is, omdat alle oudjes geen zelfscanner pakken en de andere kassa dus open is.

Toch moet ik dan wel lachen om het gezucht en gesteun van de oudjes bij de servicebalie. Staan er 10 mensen met overvolle mandjes, terwijl de normale kassa misschien 1 persoon heeft staan met een kar waar minder inzit als in de mandjes.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 18:40

Ik vind dat zelfscannen bij de AH echt een ellende. Moet je eerst je zware spullen uit je mandje halen, scannen en dan in je tas proppen, dan de volgende zoeken, scannen en in je tas proppen, enz, dan je pas zoeken en betalen, dan met je tas, je pas en je bon naar het poortje lopen en dan je pas en bon nog opruimen. Je komt echt handen te kort. Gelukkig kom ik niet vaak bij de AH, maar de laatste keer stond er enorme rij bij de enige kassa die nog open was.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 18:42

Eh, bij de AH heb je juist zo'n handscanner, waardoor je tijdens het winkelen al de boodschappen in kan pakken en dus niks uit mandje hoeft te halen? Daar heb ik het over bij een zelfscanner, niet dat je bij de kassa zelf kan scannen, dat kan ook, maar dat vind ik onhandig idd.