Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Gini schreef:Ach nee, joh. Als je te laat komt op een afspraak omdat een vierjarige voor jou in de rij de boodschappen op de band legt, dan ligt dat enkel en alleen aan jouw slechte time management. Niet aan de vierjarige, niet aan de moeder, niet aan God, enkel en alleen aan jezelf. Niet dat de man een afspraak had, als die wel nog gezellig een praatje kan slaan. En voorkruipen is gewoon onbeleefd.
Mensen moeten minder gehaast zijn en verdraagzamer worden.
Je opmerking van "zeker zelf geen kinderen" zie ik niet als toevoeging aan dit verhaal.
Daar is die kassa voor... 
__Sannne schreef:Voordringen vind ik ook asociaal. Mensen langer laten wachten omdat je telg zo nodig mee moet helpen ook.
__Sannne schreef:Voordringen vind ik ook asociaal. Mensen langer laten wachten omdat je telg zo nodig mee moet helpen ook.
Romy, als er toch al mensen voor je stonden en het qua wachttijd niet uit maakte heb ik verder niks gezegd, maar dat vertel je er nu ineens bij.Je opmerking van "zeker zelf geen kinderen" zie ik niet als toevoeging aan dit verhaal.
Gini schreef:Het grappige is dat het de klanten zelf zijn die er een hel van maken. Iedereen is altijd zo gehaast en ja, dan wordt het minste een frustratie.
Vaak genoeg meegemaakt dat mensen zelfs klagen tegen de supermarktmedewerkers of ze echt nu op dit moment dat rek moesten bijvullen (want opstopping in dat gangpad enzo). Euh, excuseer, die medewerker zorgt er wel voor dat je jouw boodschappen zomaar uit het rek kunt pakken.
Heb zelf jaren in een supermarkt geweest, soms triest en hilarisch tegelijk wat je meemaakt
Gini schreef:__Sannne schreef:Voordringen vind ik ook asociaal. Mensen langer laten wachten omdat je telg zo nodig mee moet helpen ook.
Als twee mensen boodschappen op de band tillen, gaat het toch sneller.![]()
Altijd dat gehaast in supermarkten, ik word er niet goed van. Sta je je spullen terug in de kar te laden, moet je nog betalen, klantenkaart geven, nadenken of je stickers/zegels/weetikveelwat wilt, en voordat je het weet is de kassierster al bezig met de volgende klant en kijkt die in paniek naar je omdat je nog niet klaar bent en hij ook al wil beginnen met het inladen van zijn boodschappen en jij staat nog in de weg.
En ik heb dan nog geen kind bij. Een moeder zou zich bijna moeten schamen dat ze zo een last mee naar de supermarkt durft te nemen. Andere mensen, heel belangrijke mensen, zo laten wachten omdat kindlief mee wilt helpen met boodschappen doen. Foei, stoute mama! Wat je beter kan doen is je kind op de kop geven, zeggen dat die stil moet blijven zitten en dat mama het allemaal wel zal doen, want er staat een heel belangrijke persoon achter ons die geen minuut langer kan wachten.
Echt waar, 1 woord: onthaasten!
__Sannne schreef:Asociaal van die man inderdaad, maar ouders die zo nodig hun kleine kinderen willen laten meehelpen met de boodschappen op de band leggen mogen van mij ook uit supermarkten verbannen worden.
__Sannne schreef:Als je even mijn hele post had gelezen, had je kunnen lezen dat zolang de wachttijd er voor de rest niet langer van wordt, ik het geen probleem vind dat koters hun moeders helpen.
)
Gini schreef:__Sannne schreef:Als je even mijn hele post had gelezen, had je kunnen lezen dat zolang de wachttijd er voor de rest niet langer van wordt, ik het geen probleem vind dat koters hun moeders helpen.
Zo genuanceerd klonk je eerste bericht nochtans niet. In dat bericht klonk het zo: "ouders die zo nodig hun kleine kinderen willen laten meehelpen met de boodschappen op de band leggen mogen van mij ook uit supermarkten verbannen worden"
Maar goed, ik ben blij dat je dat ondertussen wat genuanceerd hebt en ben het met je eens dat we dit gesprek niet hier moeten voeren.
__Sannne schreef:Gini schreef:Zo genuanceerd klonk je eerste bericht nochtans niet. In dat bericht klonk het zo: "ouders die zo nodig hun kleine kinderen willen laten meehelpen met de boodschappen op de band leggen mogen van mij ook uit supermarkten verbannen worden"
Maar goed, ik ben blij dat je dat ondertussen wat genuanceerd hebt en ben het met je eens dat we dit gesprek niet hier moeten voeren.
Opmerkingen met een korreltje zout nemen is niet aan iedereen besteedt.
Whale schreef:Daarom ben ik zo blij met die self-scan kassa's, kan je gewoon lekker rustig aan doen i.p.v. moeten haasten omdat iemand anders er staat en hoef je niet in de rij te staan