Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 20:46

heidy_wilco schreef:
Ojee, ik ga me nu weer onderdompelen in de wereld van marktplaats, ik hoop wat te kunnen kopen. Heel lang er niets mee gedaan. Ben benieuwd!

Gelukkig hier een hele goede ervaring. Vrijdag wat gezien, ik kreeg binnen een kwartier reactie, alles was binnen 5 minuten klaar. Ze meld keurig dat ze het pakketje al aanmeld, maar het maandag pas kan opsturen. Geen probleem! Vandaag heb ik het pakketjes inderdaad ontvangen en het was een feest om uit te pakken. Ze heeft van mij ook de volle 5 sterren gekregen. Fijn wanneer het zo kan.

shilady

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 01:34

Vandaag een abba cd via marktplaats gekocht en gelijk betaald met betaalverzoek.
Ben benieuwd!

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 07:31

Als ik iemand blokkeer op marktplaats via ons gesprek. En ik verander mijn naam daarna. Kunnen ze dan via ons oude gesprek nog op mijn profiel kijken en zien dat ik van naam ben gewisseld? Of kunnen ze mij dan alleen in ons bestaande gesprek geen berichten meer sturen?

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 08:44

Anouk_H schreef:
Als ik iemand blokkeer op marktplaats via ons gesprek. En ik verander mijn naam daarna. Kunnen ze dan via ons oude gesprek nog op mijn profiel kijken en zien dat ik van naam ben gewisseld? Of kunnen ze mij dan alleen in ons bestaande gesprek geen berichten meer sturen?

Volgens mij kun je de hele gebruiker blokkeren toch?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 09:00

Ir1ne schreef:
Anouk_H schreef:

Nee enkel het huidige gesprek

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 09:20

Ir1ne schreef:
Anouk_H schreef:

Nee enkel het huidige gesprek[/quote]
volgens mij blokkeer je alles dan.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 09:22

Anouk_H schreef:

Volgens mij zou je dan echt een heel nieuw account aan moeten maken. Alleen je naam veranderen werkt denk ik niet.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 09:46

Dankjulliewel

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 11:49

Nee, je kunt alleen een gesprek blokkeren en diegene kan dan alsnog bij je profiel kijken.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 11:15

Ik zag net wel iets 'grappigs'. Iemand die zijn Nintendo 3DS verkoopt voor 80 euro. Online zijn ze nieuw (!) voor 73 euro te vinden. :')

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 13:40

DezeNaam schreef:
Ik zag net wel iets 'grappigs'. Iemand die zijn Nintendo 3DS verkoopt voor 80 euro. Online zijn ze nieuw (!) voor 73 euro te vinden. :')

Die van 73 euro is volgens mij wel een tweedehands als ik het zo gauw op die website zie ;)

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 15:29

DezeNaam schreef:

Vanuit 'mijn tijd' wel te begrijpen: toen ik hem kocht was hij 160,-, dus niet vreemd dat hij er nu nog 80 voor wil

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 15:37

nessinator schreef:
DezeNaam schreef:

Vanuit 'mijn tijd' wel te begrijpen: toen ik hem kocht was hij 160,-, dus niet vreemd dat hij er nu nog 80 voor wil

Ik heb 6 jaar(!) geleden een 2ehands 3ds gekocht voor 70 euro, inclusief spelletjes.
inmiddels is de ds serie uitgebreid met de 3ds xl, de 2ds, de 2ds xl en de new 3ds, dus ja, ik vind 80 euro voor een tweedehands 3ds lachwekkend duur, of er moeten wel heel waardevolle spelletjes bijzitten (zelda, mario, pokemon, dat soort spul)

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 22:04

Ik heb er weer een hoor.

Ik zocht een videorecorder maar die dingen zijn nog best duur (zo'n 30euro). Maar ik vond er een op marktplaats voor 5euro. Ik vroeg of deze getest kon worden op de tv, dit was geen probleem.
Zoals altijd kijk ik ook even tussen de andere advertenties, en zag dat diegene ook een luchtbed verkocht. Ik vroeg wat ze daarvoor wilde: 15euro.
Dus ik zei dat ik ze graag alle 2 wilde hebben.

De vrouw gaf aan dat we bij haar broer moesten zijn. Allemaal prima, is zelfs nog dichterbij mijn huis!

Alleen kreeg ik opeens een berichtje dat broer toch 25euro voor het bed wilde. Ik gaf toen aan dat ik dan toch even verder wilde kijken. Even later kreeg ik een bericht dat ik het beide dan toch mocht hebben voor 20euro.

Dus mijn vriend en ik rijden naar de man. Komen we daaraan vraag ik of we de recorder mogen testen. Dat kon niet want hij had geen tv daarvoor. :?
Hij kon hem wel even in het stopcontact steken zodat we konden zien dat hij het wel deed. Dus de recorder staat aan. Blijkt er nog een video in te zitten. We hebben op elke knopje gedrukt maar de video kwam er niet uit. De man zei dat we het dan thuis maar open moesten schroeven. Dus ik keek mijn vriend al aan van: nou dan doen we het maar niet. Dus ik zei al tegen de man: 'sorry, maar dat risico durven we dan niet aan en kopen we alleen het luchtbed'. De man: 'ja maar wat is nou 5euro?'
Dus ik: 'ja niet veel, maar dan koop ik er liever een waarvan ik weet dat hij het doet'

Dus ik geef de man 15 euro voor het bed. 'eh nee, ik wil 20 voor het bed. Kostte mij 99euro, ik wil eigenlijk zelfs liever 25.'
Ik: 'eh uw zus had iets anders afgesproken'

Maar de man bleef bij zijn standpunt dus we zijn met lege handen naar huis gegaan.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 01:17

Logisch hoor dat zou ik ook doen.

Bij mij is dus weer eens iemand niet gekomen op de afspraak. Echt moe word ik er van. Zo moeilijk is het toch niet om te laten weten dat je er ( blijkbaar) toch vanaf ziet.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 14:09

Goed dat je eieren voor je geld hebt gekozen dalena!
En dan had je gezien was het opblaasbed ook nog lek :')

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 09:35

Ik was dan ook met lege handen naar huis gegaan :')

Ik heb nu iemand die letterlijk mijn titel en advertentie tekst heeft overgenomen.
Ze heeft alleen haar prijzen aangepast :+

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 11:09

Gisteren goede ervaring !
Bucas deken binnen 10 minuten verkocht echt top

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 11:10

Netjes!

Ik heb er nu een die al drie dagen zegt dat ze savonds zal betalen.
Mooi niet dus.
En volgens mij veranderen vanaf woensdag de tarieven om te verzenden?

Denk dat ik dat vanavond maar gewoon stuur en dat er anders extra kosten bij komen.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 13:09

Ik heb ook weer wat erop gezet, babyspullen zoals een draagdoek en flessenwarmer. Laatste is meteen verkocht en betaald, op de vrijwel ongebruikte draagdoek krijg ik een bod van 10 euro. Zo erg ligt ie ook weer niet in de weg, denk ik dan :-).

Ik moet nog even uitzoeken wat een reëele prijs is, maar dit voelt nog niet gelijk lekker om te accepteren.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 13:40

Had een betaal verzoek ontvangen van 12,80
De verkoper zou 8,90 ontvangen..
Alleen hij was akkoord gegaan met 5 euro voor de cd en dan is incl verzending geen 12,80 :')
Dus dat heb ik laten gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 13:44

beert schreef:
Ik heb ook weer wat erop gezet, babyspullen zoals een draagdoek en flessenwarmer. Laatste is meteen verkocht en betaald, op de vrijwel ongebruikte draagdoek krijg ik een bod van 10 euro. Zo erg ligt ie ook weer niet in de weg, denk ik dan :-).

Ik moet nog even uitzoeken wat een reëele prijs is, maar dit voelt nog niet gelijk lekker om te accepteren.

Een flexibele draagdoek?

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 09:06

Nou mevrouw heeft na 4x zeggen dat ze overgemaakt heeft eindelijk over gemaakt.

Alleen 50 cent te weinig.
Wat doen jullie daar mee?
Ik wil niet moeilijk doen om 50 cent maar is wel lekker makkelijk zo.

Contact liep ook al super stroef en haar beoordelingen zijn niet geweldig..

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 09:27

Mijn tolerantie grens is wat laag met dit soort dingen. Ik stort het gewoon terug met de mededeling dat de koop niet doorgaat vanwege niet voldoende betaling.

Ben daar altijd snel klaar mee.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 11:11

Saul schreef:
Nou mevrouw heeft na 4x zeggen dat ze overgemaakt heeft eindelijk over gemaakt.

Alleen 50 cent te weinig.
Wat doen jullie daar mee?
Ik wil niet moeilijk doen om 50 cent maar is wel lekker makkelijk zo.

Contact liep ook al super stroef en haar beoordelingen zijn niet geweldig..

Pfff, typisch van die trucjes. Ze moet het afgesproken bedrag overmaken, daar zou ik ook best halsstarrig in durven zijn.