Sheran schreef:pmarena schreef:Dat met die kinderen snap ik wel dat die gevoelens er zijn, maar je kan natuurlijk moeilijk een werkgever of de samenleving laten betalen voor gewoon voor de grap op de bank gaan zitten, als er geen zorgtaak / eigen ziekte bij hoort.
Het is ook niet zo dat als "jij" op een hele nare manier van je paard pleurt en 6 weken niet kan werken door de schade, dat je collega's dan ook maar een keer lekker 6 weken vrij krijgen want je hebt zelf gekozen om op dat paard te gaan zitten en waarom jij wel thuis en zij niet
Aan de andere kant vind ik het raar dat kinderen zo gesponsord worden. Waarom niet gewoon iedereen een verlof voor iets wat hij/zij leuk vindt? De een vindt kinderen leuk, de ander een mooie reis. Ik vind dat iets anders dan ziekte. Ik vind de bewuste keuze voor kinderen ook iets anders dan van je paard vallen.
Iedereen heeft toch vakantiedagen?
Ik begrijp op zich wel het eigen keuze idee. Maar als kinderen hebben/krijgen/maken niet gestimuleerd wordt krijgen we wel hele scheve verhoudingen in de maatschappij. Kinderen worden dan de dupe.Of er komen minder kinderen en dat is op zich niet heel erg. Alleen als er ineens een stuk minder kinderen komen krijgen we een enorme vergrijzing wat ook veel problemen met zich mee zal brengen, aangezien al die AOW’s en zorgkosten dan echt niet meer op te brengen zijn, en dat wordt nu al steeds moeilijker.