Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 13:43

Sheran schreef:
pmarena schreef:
Dat met die kinderen snap ik wel dat die gevoelens er zijn, maar je kan natuurlijk moeilijk een werkgever of de samenleving laten betalen voor gewoon voor de grap op de bank gaan zitten, als er geen zorgtaak / eigen ziekte bij hoort.

Het is ook niet zo dat als "jij" op een hele nare manier van je paard pleurt en 6 weken niet kan werken door de schade, dat je collega's dan ook maar een keer lekker 6 weken vrij krijgen want je hebt zelf gekozen om op dat paard te gaan zitten en waarom jij wel thuis en zij niet :P

Aan de andere kant vind ik het raar dat kinderen zo gesponsord worden. Waarom niet gewoon iedereen een verlof voor iets wat hij/zij leuk vindt? De een vindt kinderen leuk, de ander een mooie reis. Ik vind dat iets anders dan ziekte. Ik vind de bewuste keuze voor kinderen ook iets anders dan van je paard vallen.

Iedereen heeft toch vakantiedagen?

Ik begrijp op zich wel het eigen keuze idee. Maar als kinderen hebben/krijgen/maken niet gestimuleerd wordt krijgen we wel hele scheve verhoudingen in de maatschappij. Kinderen worden dan de dupe.Of er komen minder kinderen en dat is op zich niet heel erg. Alleen als er ineens een stuk minder kinderen komen krijgen we een enorme vergrijzing wat ook veel problemen met zich mee zal brengen, aangezien al die AOW’s en zorgkosten dan echt niet meer op te brengen zijn, en dat wordt nu al steeds moeilijker.

beert

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 13:51

Er is een topic voor om te discussiëren over/tegen kinderen, moet dat hier? Ik word een beetje flauw van de anti-kinderlobby in dit topic.. om weer on topic te gaan ;-)

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 13:52

- ik vind dat heel veel mensen te zwaar wegen om op een paard te zitten

- fok met huisdieren waar een teveel aan is zou moeten verboden worden zoals katten en konijnen (volgens bokt zijn er niet zo veel asiel/zwerfhonden dus dat zou dan geen probleem zijn)

- ik vind dat het hele gevangenissysteem moet worden hervormd: niemand heeft iets aan een straf waarbij je x aantal jaar wordt opgesloten zonder begeleiding of herintegratie. Eigenlijk ben ik volledig tegen gevangenissen.

- ik ben pro EU

- ik vond de middelbare school veel te makkelijk (dat vonden mijn medeleerlingen niet :') )

- ik ben een linkse rat en heb niets met heel dat nationalistisch gedoe (dit is momenteel in België heel onpopulair :+ )

- dieren eten is moord

- mensen zouden een verplichte cursus/examen moeten volgen voor ze mogen stemmen zodat men voldoende geïnformeerd is

- geloof heeft niets in de politiek te zoeken

- ik ben tegen het hoofddoekenverbod

- ik ben niet tegen vluchtelingen

- ik heb medelijden met mensen die geen boeken lezen

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 13:52

Haha, zie, een echte unpopular opinion.

Ik denk dat mensen ook zonder extra sponsoring nog steeds wel 'genoeg' kinderen nemen. Uiteraard krijgen we vergrijzing, maar als je de bevolking wil laten krimpen/niet wil laten groeien ontkom je daar helaas niet aan.

Iedereen heeft vakantiedagen idd, maar ze vragen nu ook niet of je vakantiedagen wil opnemen voor je zwangerschap. Of of docenten even in de zomer zwanger willen zijn. Je krijgt een behoorlijk verlof en dat vind ik gewoon scheef.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 13:59

Neverland schreef:
pmarena schreef:
Dat met die kinderen snap ik wel dat die gevoelens er zijn, maar je kan natuurlijk moeilijk een werkgever of de samenleving laten betalen voor gewoon voor de grap op de bank gaan zitten, als er geen zorgtaak / eigen ziekte bij hoort.

Het is ook niet zo dat als "jij" op een hele nare manier van je paard pleurt en 6 weken niet kan werken door de schade, dat je collega's dan ook maar een keer lekker 6 weken vrij krijgen want je hebt zelf gekozen om op dat paard te gaan zitten en waarom jij wel thuis en zij niet :P

Een ongeluk kan overal gebeuren. Je kan ook van de trap afvallen. Daar kies je niet voor. Voor kinderen wel (mag ik dan toch hopen). Dus ik vind het een rare vergelijking.

Je kiest er wel zelf voor om een hoog-risico-sport te beoefenen. Als je voor kinderen gaat kies je er ook niet voor dat je allerlei complicaties krijgt of dat die kinderen bij sommige mensen constant ziek zijn en je daarom steeds af moet bellen op je werk :)

En voor de mensen die er over vallen dat moeders 4 maanden vrij krijgen, wat stellen die voor als oplossing dan? Je kan niet iedereen 4 maanden vrij geven op kosten van de samenleving. Dus om het recht te trekken dan maar een weekje vrij vanaf het tijdstip van de bevalling ofzo? Lijkt me ook niet heel praktisch :)

Ik snap wel dat het heel oneerlijk voelt, al helemaal als je een collega hebt die maar blijft jongen en elk anderhalf jaar 4 maanden thuis zit + ziek / zwak / misselijk dan nog waarvoor ze thuis moet blijven, en wellicht ook nog een dag of wat minder werken :=

Maar daar kies je als maatschappij voor, dat er nu eenmaal voor kinderen gezorgd moet worden èn dat moeders ook willen / moeten werken.

Enneh....eigenlijk is het toch gewoon heel eerlijk...? Zelf kan je er ook gebruik van maken, maar dan moet je er wel die zwangerschap + bevalling + de zorg de rest van het leven op je willen nemen. Be my guest :D

PowerPoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 14:04

Honden/katten/konijnen die niet gecastreerd/gesteriliseerd zijn moeten een hoge belasting per maand betalen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 14:05

- ik vind sigarettenrook lekker ruiken, sta graag bij rokers te snuffelen ( rook zelf trouwens sinds eind januari niet meer)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 14:06

Mars schreef:
- ik vind sigarettenrook lekker ruiken, sta graag bij rokers te snuffelen ( rook zelf trouwens sinds eind januari niet meer)

Sluit ik mij bij aan, #al3jaargestopt

Overigens imo geen unpopular opinion, Ken er namelijk heel veel die dit ook hebben haha.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 14:14

pmarena schreef:
Je kiest er wel zelf voor om een hoog-risico-sport te beoefenen. Als je voor kinderen gaat kies je er ook niet voor dat je allerlei complicaties krijgt of dat die kinderen bij sommige mensen constant ziek zijn en je daarom steeds af moet bellen op je werk :)

En voor de mensen die er over vallen dat moeders 4 maanden vrij krijgen, wat stellen die voor als oplossing dan? Je kan niet iedereen 4 maanden vrij geven op kosten van de samenleving. Dus om het recht te trekken dan maar een weekje vrij vanaf het tijdstip van de bevalling ofzo? Lijkt me ook niet heel praktisch :)

Ik snap wel dat het heel oneerlijk voelt, al helemaal als je een collega hebt die maar blijft jongen en elk anderhalf jaar 4 maanden thuis zit + ziek / zwak / misselijk dan nog waarvoor ze thuis moet blijven, en wellicht ook nog een dag of wat minder werken :=

Maar daar kies je als maatschappij voor, dat er nu eenmaal voor kinderen gezorgd moet worden èn dat moeders ook willen / moeten werken.

Enneh....eigenlijk is het toch gewoon heel eerlijk...? Zelf kan je er ook gebruik van maken, maar dan moet je er wel die zwangerschap + bevalling + de zorg de rest van het leven op je willen nemen. Be my guest :D

Hierin ben ik het dus niet met je eens. Er zijn enkele aannames waar ik niet achter sta. Ik ben het er bv niet mee eens dat de maatschappij voor kinderen moet zorgen. En daar komt ook uit voort dat ik het helemaal niet gek vind als iedereen 4 maanden vrij krijgt. Dat is best te doen, kijk ook maar eens naar de hoeveelheid werkloosheid. Besteed je het aan kinderen dan is het prima, besteed je het aan iets anders dan is het ook goed.

Het kan ook heel vervelend zijn voor vrouwen die geen kinderen kunnen krijgen. En kinderen zijn, iig altijd in mijn omgeving, een bewuste keuze. Als je geen zin hebt in een kind, dan neem je er geen. Dus een kind is jouw lolletje waaraan je 4 maanden besteedt, voor een ander is dat iets anders.

Je kunt natuurlijk altijd een regeling treffen voor een tweede/derde kind, maar dat mag wat mij betreft net zo moeilijk zijn als 4 maanden vrij vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 14:23

Sheran schreef:

Ik denk dat mensen ook zonder extra sponsoring nog steeds wel 'genoeg' kinderen nemen. Uiteraard krijgen we vergrijzing, maar als je de bevolking wil laten krimpen/niet wil laten groeien ontkom je daar helaas niet aan.

Iedereen heeft vakantiedagen idd, maar ze vragen nu ook niet of je vakantiedagen wil opnemen voor je zwangerschap. Of of docenten even in de zomer zwanger willen zijn. Je krijgt een behoorlijk verlof en dat vind ik gewoon scheef.

Als je de bevolking wil laten krimpen moet je beginnen in derdewereldlanden waar geen anticonceptie is, en gezinnen gerust 9 kinderen krijgen. Niet in Nederland.

Nu weer ontopic. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 14:23

PowerOfZoef schreef:
Honden/katten/konijnen die niet gecastreerd/gesteriliseerd zijn moeten een hoge belasting per maand betalen.

De honden en katten zelf? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 14:24

Edit: reactie op zwangerschapsverlof en vrij voor kinderen nemen:

Je snapt hopelijk dat een gezond, opgevoed en opgeleid kind straks 50 jaar gaat werken en belasting betalen. Het is dus een investering omdat een kind anders mogelijk werkloos, altijd ziek of in de bak zal zitten (kostenpost).

4 maanden netflix kijken gaat de maatschappij niet veel opleveren op de verkoop van een sterkere bril na.

Maar dit is geen discussie topic, dus misschien nu klaar?

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 14:27

Eerst je mening geven en daarna de discussie willen sluiten... :+ Ga er dan gewoon niet meer op in.

Ik vond het wel interessant maar snap dat het niet relevant is.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 14:52

MaritB schreef:
Mars schreef:

Sluit ik mij bij aan, #al3jaargestopt

Overigens imo geen unpopular opinion, Ken er namelijk heel veel die dit ook hebben haha.

Imo wel, ik ken niemand die dit heeft. Krijg juist altijd de reactie 'AaH BaHh RoKeRs SttIInkEenN!'

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 14:55

enzino schreef:
Edit: reactie op zwangerschapsverlof en vrij voor kinderen nemen:

Je snapt hopelijk dat een gezond, opgevoed en opgeleid kind straks 50 jaar gaat werken en belasting betalen. Het is dus een investering omdat een kind anders mogelijk werkloos, altijd ziek of in de bak zal zitten (kostenpost).

4 maanden netflix kijken gaat de maatschappij niet veel opleveren op de verkoop van een sterkere bril na.

Maar dit is geen discussie topic, dus misschien nu klaar?

Goed, ik stop hem hier, maar vind het wel een interessante discussie die ik best verder uit wil werken. De meningen over wat goed is voor de maatschappij lopen nogal uiteen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 14:59

Resistance schreef:
Als je de bevolking wil laten krimpen moet je beginnen in derdewereldlanden waar geen anticonceptie is, en gezinnen gerust 9 kinderen krijgen. Niet in Nederland.

Kom op zo dag morgen even hier in het dorp wandelen en ga kinderen tellen :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 15:09

LadyMadonna schreef:
Resistance schreef:

Kom op zo dag morgen even hier in het dorp wandelen en ga kinderen tellen :')

Je snapt hopelijk wel wat Resistance bedoelde.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 15:25

Sheran schreef:
pmarena schreef:

Hierin ben ik het dus niet met je eens. Er zijn enkele aannames waar ik niet achter sta. Ik ben het er bv niet mee eens dat de maatschappij voor kinderen moet zorgen.
Als we als maatschappij niet voor kinderen zorgen, geldt dat dan ook voor ouderen? En willen we ook niet voor zwakkeren / zieken zorgen? Maar alleen voor de mensen die kunnen werken, iedereen zijn eigen broek ophouden? :)

Citaat:
En daar komt ook uit voort dat ik het helemaal niet gek vind als iedereen 4 maanden vrij krijgt. Dat is best te doen, kijk ook maar eens naar de hoeveelheid werkloosheid. Besteed je het aan kinderen dan is het prima, besteed je het aan iets anders dan is het ook goed.
Het zou super mooi als je het zo in zou kunnen richten, samen met een basisloon ofzo, maar op dit moment niet realistisch want waar komt dat geld vandaan om zowel jou 4 maanden van "salaris" te voorzien als die werkloze die dan jouw baan overneemt voor die 4 maanden? (en die in veel beroepen ook ingewerkt moet worden)

Citaat:
Je kunt natuurlijk altijd een regeling treffen voor een tweede/derde kind, maar dat mag wat mij betreft net zo moeilijk zijn als 4 maanden vrij vragen.
Op zich vind ik dat wel een goede, in de categorie de wereldbevolking moet kleiner worden. Alleen hoe je dat inricht...dat zal niet meevallen ethisch gezien en ook niet qua vergrijzing :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 15:40

PowerOfZoef schreef:

Hier ben ik wel heel benieuwd naar? Bedoel je dan ook eigenaren die hun verantwoording nemen en hun hond nooit een 'oeps'-nestje laten krijgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 15:40

Resistance schreef:
Sheran schreef:

In Nederland is er weinig kindersterfte, en worden mensen ouder. In delen van afrika heb je gemiddeld 7 kinderen per vrouw. (2018). Maar hier heb je meer kindersterfte en ligt de gemiddelde leeftijd van volwassenen ook lager.

Edit: videootje!
https://youtu.be/FACK2knC08E

Mijn unpopulair mening: 'men moet niet steeds naar derde wereld landen kijken.'

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 15:45

Wat is er precies onpopulair aan?

ninaphilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 16:06

Ik vind dat je je paard best een klap mag geven als die zich misdraagt

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 16:09

Ik vind dat er meer begrip/aandacht/acceptatie voor pedofilie/pedofielen/pedoseksualiteit/pedoseksuelen moet komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 16:11

MarcoBorsato schreef:
Wat is er precies onpopulair aan?

Hoeveel mensen wel niet iets zeggen in de trant: 'kijk hoe goed we het hebben!', 'in Afrika zouden ze blij zijn met die maaltijd', 'Overbevolking moet je oplossen in de derde wereld landen' etc.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 16:11

ninaphilo schreef:
Ik vind dat je je paard best een klap mag geven als die zich misdraagt

Denk dat er meerdere hier mee eens zijn dan oneens.