Voor het eerst op jezelf wonen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fireheart

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 10:27

Twee katten op 52m2 kan prima vind ik, neem er dan wel meteen twee waarvan bekend is dat ze elkaar al leuk vinden :j

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 11:00

Blacky94
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 12:35

Marcella schreef:

Wat een schatjes!

Bij mijn ouders gingen ze altijd voor de deur staan als ze naar binnen/buiten wilden. Zeker toen ze jonger waren zijn die wel eens hele dagen van huis geweest. Sta je s ochtends of s avonds niet voor de deur? Dan blijf je de rest van de tijd maar buiten tot er iemand thuis komt/wakker is.
Toen ze ouder werden waren ze sws al meer binnen en waren ze vaak ook minder ver weg. Dus stonden ze zelf al niet voor de deur, dan kwamen ze vaak wel aangerend als we ze riepen voor we gingen slapen.
Bij de kater moeten we straks even kijken hoe we dat gaan doen. Mocht ie überhaupt begrijpen hoe hij de gallerij af/op komt.
Laatst bijgewerkt door Blacky94 op 11-01-20 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 12:40

Mijn kat mag in de zomer op het balkon als hij niet te hard zeurt (hij miauwt heel hard en heeft er een handje van om dat ook midden in de nacht op het balkon te gaan doen). Ik vind het wel eens lastig, zou er graag een maatje voor hem bij nemen maar aan de andere kant is het een ongelofelijke dramakont en zie ik het ook wel voor me dat hij erg jaloers wordt als ik er een andere kat bij neem.

Marcella
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 13:48

Ik word standaard 08.00/08.30 uur gewekt met piepalarm dat de jongste naar buiten wil (vogels kijken). Heeft wel al snel geleerd dat vroeger geen nut heeft aangezien baas gewoon omdraait en verder slaapt. :')

Emmaa_ volg je gevoel sommige katten hebben geen behoefte aan een maatje.

In het begin bewust 1 genomen, maar merkt toch dat ze wat miste en toen gevoel gevolg. Okay soms kunnen we de jongste wel eens achter het behang plakken (hebben we niet), maar dat is dan ook wel wederzijds. :') Ze kunnen ook geweldig lief zijn met elkaar.

Gaat de deurbel of de telefoon dat zitten ze beide in sneltreinvaart achter de bank. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 20:28

Nou m'n laatste maaltijd thuis gehad. Zometeen m'n laatste spullen pakken en wat boodschappen doen. Dan naar m'n huisje voor de eerste avond/nacht.. <<)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 20:29

Spannend! Veel plezier alvast en geniet van de rust :D

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 20:41

Heel veel plezier Amoor :D

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 21:19

Woow geniet ervan! Zal best gek zijn :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 23:40

Het voelt echt zo gek allemaal.. Alsof ik aan het logeren ben of op vakantie ben.

Alles is anders, voor het eerst gedouchd in m'n huisje.. In m'n ouderlijke huis hebben we een best grote badkamer, zelfs met wasmachine erin. De mijne is de helft kleiner. Dus met uitkleden voel je de spetter al..dat was weer z'n 'oja dit is anders momentje.' en daarna na 't douchen de vraag of ik de douch moet droog maken. Deden wij thuis nooit.. En hoe ik dat het beste kan doen met de vieze was.. Etc.. M'n wc rol was op en toen dacht ik gelijk 'komt later wel..' maar dan doet niemand het als ik hem niet vervang want er is niemand... :+

Bij elk geluidje sta ik stok stijf stil.. Het is hier wel gehorige dan in m'n ouderlijke huis. Boven buren hebben een hond die al de hele avond jankt.. :n

Morgen voor 't eerst boodschappen doen. *\o/*

Nu slapen, voel mij hier wel fijn op de een of andere manier.. :)

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 23:44

Ohhh ik kan me zo goed voorstellen dat het raar is.
Alleen al bij het idee dat ik over een maand misschien wel in mijn eigen huisje slaap, niet te bevatten.

Ik hoop dat je een lekkere nachtrust hebt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 23:46

Ik hoop echt dat 't mee valt met de geluiden.. Maar ben er bang voor.. We gaan het zien. :D

Marcella
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 00:30

Wen je snel genoeg aan. :j

Overdag bijna vol continu honden aan het blaffen. := Maar is hier echt een honden flat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 09:16

Dat lijkt mij echt niet fijn.. :( Maar zal idd wennen zijn.

Heel licht geslapen en vaak wakker. M'n gordijnen zijn er nog niet. 2e kerstdag besteld en duurt ca 5 weken. Daarom maar m'n oude gordijnen mee genomen. Maar die zijn te klein voor m'n raam, dus komt veel licht naar binnen.

In de komende dagen het huis maar meer persoonlijken.

Volgens mij hoor ik de verwarming ook steeds ruisen..heel gek.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 09:17

Bij de verwarming zou je even kunnen kijken of die ontlucht moet worden. Kan een hoop schelen! Google helpt je wel

Marcella
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 09:24

Mijn piep alarm ging dus stipt om 08.00 uur en had nog geprobeerd afspraak te maken om uit te slapen. :')

O terwijl ik tik wordt het ineens stil in mijn arm. Helaas slaapte toch niet de kleine.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 10:22

Het is volgens mij het ventilatie systeem wat z'n lawaai maakt. Even melding van maken.. }>

Marcella
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 11:50

O dat is hier nu ook met een flink harde zuidwester wind. Jongste die anders nu heel graag buiten zit wil nu gewoon niet naar buiten wegens wind vol op het balkon.

Roosters zitten dicht, maar voel ook echt kou bij het raam vandaan komen door de wind die erop staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 12:11

Hoe doen jullie dat met de was? Ik heb nu een rek in de slaapkamer staan met net gewassen was. Heb wel een berginkje waar de wasmachine staat, maar dat is niet groot genoeg voor een wasrek.

Ik heb geen warm water, monteur gebeld en water druk is te laag. Komt er straks aan, terwijl ik boodschappen wou doen omdat ik straks eters krijg....

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 12:15

Ik heb geluk met een grote en hoge berging, dus daar kan ik een lijntje ophangen en een wasrek kwijt :j

Vervelend dat je nu geen warm water hebt :(:) maar wel fijn dat de monteur zo snel kan komen

SharonIndezz
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 12:20

Ik moet helaas mijn was ook ophangen in kn slaapkamer, wel kan ik na gebruik het rek inklappen en op Mn kledingkast leggen. Dus hij staat er puur en alleen als ik de was moet drogen
⚠️ SharonIndezz kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 12:23

Ik hoop dat hij snel komt.. Ineens doet 't warme water het weer.. Heel gek.. Toen de wasmachine aanstond deed 't warme water het niet. Wasmachine klaar en weer warm water. Nu de wasmachine weer aangezet om te testen.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 12:31

Heb je geen extra slaapkamer waar je het droog rek kwijt kunt? Dat zou mijn optie zijn denk ik, dan staat het ook uit het zicht en heb je er verder geen last van.

Balen van het warme water, je eerste dag verloopt nog niet geheel vlekkeloos dus :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 12:32

Mijn droogrek staat nu nog in mijn tweede slaapkamer, als daar op een gegeven moment een huisgenoot in moet (wil niet |( ) komt hij in mijn slaapkamer te staan. Ik heb 'gelukkig' een wasdroger dus alles at niet super delicaat is gaat hier gewoon de droger in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 12:46

Nee ik heb maar 1 slaapkamer helaas.

Warm water doet 't nu gewoon. Maar laat monteur wel komen voor de zekerheid denk ik..