Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:52

Ik vind het verschil tussen merken ook wel sterk hoor! Als ik op bezoek ben ga ik daar echt niets van zeggen, (dan neem ik hooguit de tweede ronde iets anders) maar sommige zijn echt niet lekker.
(1 keer ben ik op een verjaardag uit pure wanhoop maar port gaan drinken ipv cola _O- )

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:54

Ik heb er wel eens per ongeluk uit geflapt 'getver is dit light?' :o Vind ik zo vies

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 12:17

Nou de cola van de Aldi haal ik er écht wel uit, die vind ik niet te doen.. Maar andere B-merken zijn heel prima te drinken :j

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 12:19

De cola van de aldi en de lidl is gewoon water met een kleurtje, die is zo vies. Doe mij dan ook maar water...

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 12:25

Mijn man proeft het direct of het Coca-Cola is of een ander merk.
En ook bij Coca-Cola proeft hij of het de normale of een light/zero variant is (ik heb hem een keer getest)

Ik drink het liefste water.
Qua koffie ben ik dan wel weer kieskeurig, ik drink alleen de Senseo cappuccino. Maar bij andere zeg ik altijd standaard nee bedankt op de vraag of ik koffie wil.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 12:26

Vjestagirl schreef:
De cola van de aldi en de lidl is gewoon water met een kleurtje, die is zo vies. Doe mij dan ook maar water...

En toch werd die beter verkocht dan de cola va Coca cola bij onze Aldi :') .
Ik vind m ook niet lekker, cola van de Aldi, maar ik drink sowieso bijna geen frisdrank

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 12:29

Zullen we weer on topic?

Ik lees alles mee en verbaas me echt over sommige verhalen, zelf dacht ik niks te weten maar nu ik die lees van de business class schiet me er toch een te binnen;

Wat dacht je van ouders in de business class en de (jonge) kinderen apart in de economy 8)7
Wat zeg je dan eigenlijk tegen je kinderen, jullie zijn minder waard we stellen ons eigen comfort boven die van jullie? echt ik kan geen respect opbrengen voor die mensen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 12:33

Zijn er mensen die dat doen? :wow:

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 12:40

Ik vlieg wel eens Business, maar als ik met kinderen of andere zou reizen zou ik dat best raar vinden om dan de andere persoon wel 'lekker in economy' in te checken :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 12:42

Al helemaal met kinderen en vliegen zou ik ze liever gewoon bij me hebben. Maar dat snap ik nog beter dan alleen jijzelf in business en je vrouw in economy als ik heel eerlijk ben.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 12:42

xPabloBokt schreef:
Mavelle schreef:

Maar.. 1 rookworst met zn vieren is toch niet zo gek?

Je haalt de woorden uit m'n mond :+ dit dacht ik ook al. Mijn vriend en ik eten rustig een hele rookworst met z'n tweetjes..

Als broodbeleg? Ik doe er altijd wel een paar dagen mee. Dus blijkbaar ben ik echt gierig :D
Het gaat natuurlijk niet om die ene rookworst, maar altijd als hij het weekend hier geweest is, grijp ik mis.
Heel handig als de kinderen maandag naar school moeten en moeten overblijven, en ik heb geen beleg meer ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 12:43

Magrathea schreef:

Gordon Ramsey doet dat. Die zegt dat hij hard gewerkt heeft en het daarom verdient heeft om business class te vliegen, maar dat als zijn kinderen dat ook willen, ze er zelf voor moeten werken. Die is ook niet van plan om zijn kinderen zijn geld na te laten.

https://www.telegraph.co.uk/men/fatherh ... dren-will/

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 12:45

Ik heb laatst het omgekeerde meegemaakt. Moeder en kind zaten business, en papa economie omdat business vol was kennelijk. Meisje vond het geweldig, en de stewardessen ook trouwens, die vonden het heerlijk dat kind extra aandacht te geven - en je krijgt al zoveel aandacht als je business vliegt.
(Ik vloog die keer bij hoge uitzondering ook een keer business omdat het een roteind vliegen was)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 12:45

Vjestagirl schreef:
Magrathea schreef:

Gordon Ramsey doet dat. Die zegt dat hij hard gewerkt heeft en het daarom verdient heeft om business class te vliegen, maar dat als zijn kinderen dat ook willen, ze er zelf voor moeten werken. Die is ook niet van plan om zijn kinderen zijn geld na te laten.

Ik vind dat niet per se gierig maar eerder een manier van opvoeden die je smaak is of niet. Ik kan me ergens wel voorstellen dat je je geld liever achterlaat aan een goed doel en je kinderen misschien een spaarrekening geeft met wat geld erop en ze verder zelf ook hard laat werken.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 12:46

Ik zou geloof ik altijd heel stellig beweren dat ze het niet krijgen, en in mn testament het toch aan ze nalaten.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 12:47

TinkerTreas schreef:
xPabloBokt schreef:

Je haalt de woorden uit m'n mond :+ dit dacht ik ook al. Mijn vriend en ik eten rustig een hele rookworst met z'n tweetjes..

Als broodbeleg? Ik doe er altijd wel een paar dagen mee. Dus blijkbaar ben ik echt gierig :D
Het gaat natuurlijk niet om die ene rookworst, maar altijd als hij het weekend hier geweest is, grijp ik mis.
Heel handig als de kinderen maandag naar school moeten en moeten overblijven, en ik heb geen beleg meer ;)

Nee, wij eten het eigenlijk alleen bij de stamp-/hutspot (als we het al erbij eten). Als broodbeleg snap ik wel dat een hele rookworst heel veel is ja. Dat doe ik ook niet.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 12:50

Vjestagirl schreef:
Magrathea schreef:

Het artikel is wat genuanceerder, ik vind het opsich geen slechte visie. Als de kinderen dan maar stil zijn is het ook niet zo erg toch?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 13:00

Ik vind het nogal wreed klinken. "I turn left with Tana and they turn right and I say to the chief stewardess, ‘Make sure those little f------ don’t come anywhere near us, I want to sleep on this plane’."
(Dat ook nog. Dat je de verantwoordelijkheid in handen legt van de stewardessen ipv die zelf te dragen als ouder.)

Je krijgt er vast goed presterende kinderen van... maar liefde kan ik er niet in ontdekken.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 13:01

Shadow0 schreef:
Ik vind het nogal wreed klinken. "I turn left with Tana and they turn right and I say to the chief stewardess, ‘Make sure those little f------ don’t come anywhere near us, I want to sleep on this plane’."
(Dat ook nog. Dat je de verantwoordelijkheid in handen legt van de stewardessen ipv die zelf te dragen als ouder.)

Je krijgt er vast goed presterende kinderen van... maar liefde kan ik er niet in ontdekken.

Ja als ik het hele artikel zo lees, zit het met liefde wel goed :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 13:02

Light vond ik ook altijd ronduit smerig, tegenwoordig áls ik cola drink is get light/zero/Max...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 13:06

Marjoow, het is wat off-topic, maar ik lees in dat hele artikel eigenlijk niets waaruit liefde voor zijn kinderen blijkt?

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 13:11

Hilli schreef:
Exen (het is je freakin' ex!!) die nog in huis komen, ik zou er niet aan moeten denken maar de factor kinderen compenseert waarschijnlijk een hoop principes.

Dit is inderdaad alleen zodat de kinderen hun vader regelmatig kunnen zien. Maar ik ben niet van plan om hier eindeloos mee door te gaan, want mn eigen huis wordt nooit echt mijn eigen huis op deze manier.

En ik heb hem er al heel vaak op aangesproken, maar dat helpt allemaal niets. Hij doet het trouwens bij iedereen hoor, bij zijn moeder en broer rookt hij alle sigaretten en shag op.
Hij presteert het zelfs om extra geld aan mij te vragen als hij weet dat de kinderbijslag is gestort.
Maar aan de andere kant is hij heel vrijgevig en absoluut niet gierig, maar hij heeft dus ook nooit een cent te makken ;)

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 13:14

Duhelo schreef:
Maar waarom moet TT eten en douche voorzien voor haar ex?
Normaal gaan de kinderen naar hun vader en moet hij voorzien in de behoeftes die dag. Hier gaat vader nr het huis ivm plaatsgebrek, maar wil toch niet zeggen dat hij daar in de kasten moet zitten en alles opvreten, zonder zelf iets mee te brengen?
Zou anders zijn als hij iedere keer een tas boodschappen meeheeft oid.

Dat is iets heel anders. En wat er over afgesproken is geen idee en dat maakt me ook niet uit. Ze heeft het erover dat ze vind dat het niet normaal is dat er binnen een dag een hele rookworst door gaat. Nou dat vind ik dus wel.

Tea tree ik vind je niet per se gierig hoor. En ik vind het eigenlijk wel te prijzen dat je je ex nog in je huis laat. Is voor je kinderen heel fijn denk ik! Maar als je van dit soort dingen niet vrolijk word zou ik wel betere afspraken maken.

Edit: raar gequote
Laatst bijgewerkt door Mavelle op 10-05-18 13:27, in het totaal 2 keer bewerkt

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 13:16

Shadow0 schreef:
Marjoow, het is wat off-topic, maar ik lees in dat hele artikel eigenlijk niets waaruit liefde voor zijn kinderen blijkt?

Sarcasme druipt er vanaf bij Marjoow

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 13:18

quera schreef:
Shadow0 schreef:

Sarcasme druipt er vanaf bij Marjoow

Eigenlijk niet :') Maar misschien dat ik het gewoon heel anders interpreteer.
Zeker het stukje waarbij ze hun 5e kind verloren hebben, staat dat ze als gezien veel dichter bij elkaar zijn gekomen.

Hij wilt gewoon dat zijn kinderen het uit zichzelf redden, zonder (financiele) hulp. Ik vind dat niet per definitie een slecht iets :P

Maar we gaan een beetje ver offtopic :)