Shadow0 schreef:Totdat iemand dus op de deur gaat slaan.
Zelfs dan betwijfel ik nog of het wel illegaal is? Aangezien de politie al tig keren is geweest en er dus niks aan doet.. Dus schijnbaar maken ze daar niet zoveel problemen om dan, helaas.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Shiloh schreef:c_alsemgeest schreef:Huisvredebreuk ed kan... maar heb je weinig aan want dat wordt een lang proces voordat je resultaat hebt.
(Preventie) GGZ heb je in deze gevallen meer aan dan de justitiële kant als je snel resultaat wil
Dat begrijp ik... maar ik bedoelde vooral te zeggen. Wat hij doet is wél strafbaar. En met het bewijs dat toch nog toe verzameld is, zou toch op zijn mínst een contact verbod te regelen moeten zijn? En als hij die schendt, dan kom je ergens.
GGZ en zo, allemaal top. Maar dan. Dat wordt hij gedwongen opgenomen of zo. Dan ben je je huis nog niet kwijt? Een week later staat hij weer buiten... Verklaar mij gek, en ik heb geen ervaring met dit soort dingen hoor, maar ik heb bijzonder weinig vertrouwen in de psychologische zorg wat betreft effectiviteit.
Gemeente wellicht dan weer wel mischien.
Ik bedoel meer, blijven zeggen dat het niet strafbaar is, kom je ook nergens. Want dat is het wel.
purny schreef:Op de deur slaan is nog steeds openbare ruimte. Met 1 voet binnen niet meer
Shiloh schreef:purny schreef:Op de deur slaan is nog steeds openbare ruimte. Met 1 voet binnen niet meer
Ja, dat geloof ik dus niet zo, zeker niet in combinatie met punt 3... bedreigingen en intimidaties. Ja, het is openbare ruimte (dat is trouwens ook niet helemaal waar, het is eerder besloten dan openbaar), maar recht op jou deurmat? bonkend en kruisend tegen jou deur? ... Ik kan me echt niet voorstellen dat dat lokaalvredebreuk dan niet telt. Uberhaubt stampij maken op de besloten ruimte van het portiek is dat in feite al. Of hij daar nu ook woont of niet.
Het is meer dat tegen de tijd dat de politie komt, dat hij weer weg is. Maar ik geloof gewoon niet dat als iemand dat herhaaldelijk blijft doen, en er zijn tig bewijzen, dat dat dan niet hard te maken is, puur op basis van de herhaling.
M_i_R schreef:Kaus: wat ontzettend vervelend. In dit geval gaat de politie echter op de plek van het OM zitten. Het is niet haar taak om te beoordelen of er wel of niet voldoende bewijs is voor één of meer strafbare feiten , dat bepaalt het OM. De politie is verplicht je aangifte op te nemen en een aangifte voor stalking cq bedreiging lijkt me hier helemaal niet gek. Zoals al eerder aangegeven in dit topic kunnen de grenzen voor bedreiging door de ogen van een leek soms wat vreemd liggen maar er zijn ook genoeg uitspraken waarin voor een dergelijke 'vage' uitlating dat iemand 'wat aangedaan werd' wel een veroordeling volgde, feiten en omstandigheden van het geval spelen altijd een rol, maar nogmaals: het is niet aan de politie om de haalbaarheid van je 'zaak' te beoordelen. Zij hebben daarin maar één taak: het opnemen van die aangifte (art. 163 strafvordering, meer specifiek lid 6). succes!
HelmerG schreef:schijnbaar niet nee, anders was ze met de politie toch wel al verder gekomen ondertussen.. en ze zijn heel erg pietje precies met de regels, dus ik denk inderdaad dat tenzij de buurman echt een voet over de drempel zet, je niet veel kunt met het feit dat ie op die deur staat te bonken.
Shiloh schreef:Ja of het zijn gewoon luie agenten die niet dat extra beetje harder willen lopen. Agenten zijn ook maar mensen met een baan. Alsof die niet de kantjes eraf kunnen lopen.
Ik vind dat dus gewoon idioot. Ook wat Huerta verteld, geen proces verbaal willen opmaken.
Ik zou dan dus per direct een klacht over die agenten indienen. Zoals M_i_R ook zegt.
Maar goed, daarom vraag ik me dus af of TS inmiddels contact heeft gehad met een juridisch loket?
HelmerG schreef:en dat zullen niet elke keer dezelfde agenten zijn geweest.
Shiloh schreef:HelmerG schreef:en dat zullen niet elke keer dezelfde agenten zijn geweest.
Misschien is dat juist ook wel het probleem. Als je steeds dezelfde hebt, krijg je ook het idee dat iemand een beetje gevoel krijgt voor de situatie. Terwijl als je hetzelfde verhaal moet ophangen aan agent nr zoveel....
De wetten zijn niet krom. De wetten zijn heel duidelijk. Wat hij doet mag niet. Het is niet aan de agent om te bepalen of vervolgen zin heeft. Dat doet het OM.
HelmerG schreef:met het aantal verschillende agenten wat al aan de deur is geweest, lijkt het me heel sterk dat elk van hun de kantjes eraf gelopen heeft.
HelmerG schreef:Ik denk dat we gewoon de agenten even achterwege moeten laten en met ts moeten meedenken voor andere opties, want de politie doet gewoon niks omdat ze gewoon niks kunnen/mogen doen tenzij er idd sprake is van daadwerkelijk fysiek geweld, huis binnen treden etc. Zo is de wet, lekker krom ja,