Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Esplendido schreef:Vroeger stierven de vrouwen tijdens zulke problematische bevallingen. Die cijfers waren echt schrikbarend hoog. Bevallen is altijd een risicovolle onderneming geweest en dat is het in veel landen nog.
Kaka schreef:Dat grote hoofd van ons en het feit dat we rechtop lopen maakt helaas dat de bevalling bij mensen regelmatig moeizaam verloopt. Dat noem ik een ontwerpfout.
pmarena schreef:Mwoah, je hoort toch ook wel heel erg vaak dat de bevalling niet goed op gang komt en daar heeft het hoofd van de baby nog niet zoveel mee te maken volgens mij
Sizzle schreef:Klopt Sizzle. De eerste zou ik waarschijnlijk al niet overleefd hebben.Vroeger ging het kind gewoon dood als het niet ideaal ging.
Kaka schreef:Dit vind ik zo erg dat je dat hebt mee moeten maken. Al die pijn en dan nog een spoedkeizersnede. Ik merk dat dit verhaal me echt raakt.@ Britt: ik heb mijn bevalling echt in een roes beleefd, alleen de laatste uren voordat de beslissing tot een spoedkeizersnede genomen werd, heb ik bewust meegemaakt. Maar vriendje heeft er 2 dagen naast gezeten en gezien dat ik nergens op reageerde, mijn hartslag tussen de weeën in kelderde, emmers onder me gehouden tijdens het overgeven. Ik heb de pijn gevoeld, maar hij de emotie.