Als je vriend vreemd gaat..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 13:24

Little_Gift schreef:
Keuze 3: Je gaat naar Melbourn voor jezelf, niet voor een ev. herkansing op je relatie. Je hebt enkele maanden géén contact meer met Matt (waar hij terwijl hard aan zichzelf werkt) maar wél met je ouders. Je brengt je ouders ook het verhaal Melbourne voor je eigen ontwikkeling, niet voor een eventuele kans achter de hand op/met Matt. Gevolg: na die maanden Melbourne kijk je hoe Matt ervoor staat qua traject en evolutie in zijn herstel en of jij überhaupt nog behoefte aan hem hebt en of je Australië nog wil of net terug naar NL wil... zo volg je niemands ultimatum maar vindt je uit wat JIJ wil.

Als - tot nu toe - stille meelezer zie ik dit ook als 'beste' optie (wat natuurlijk altijd relatief is, ik ben maar een simpele buitenstaander ;) ). Uit al je berichten lees ik hoe graag je in Australie wil blijven, dat je er zo voor geknokt hebt ed. Daarnaast denk ik dat je Nederland al snel weer wilt 'ontvluchten', je bent immers niet voor niets naar het buitenland gegaan.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 13:25

__Sannne schreef:
En als je haar berichten goed gelezen had, gáát het ook om haar en háár geluk. Maar deze jongen is wel al een hele lange tijd háár geluk geweest. Ik snap heel goed dat je dat niet zomaar weg gooid. Heeft niks met het nodig hebben van een man te maken.

Ik snap heel goed dat het moeilijk is om de relatie zomaar weg te gooien. Maar hij heeft haar drie keer bedrogen. En de tijd tussen 2 en 3 was wel heel kort. En wie weet wat er nog meer gebeurt is, waar ts nog geen weet van heeft..

Ik zie haar niet gelukkig worden met deze man en snap de reactie en frustratie van Captain wel. Maar ik snap de TS ook heel goed. Zij word nu in een situatie gedwongen die ze niet wil, nooit heeft willen hebben en waar ze ook nooit voor had gekozen. En nu is het aan haar om daar een weg in te vinden.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 13:25

Palmera schreef:
Captain schreef:
Je was zo sterk in de eerste paar posts, ik dacht: hehe, eindelijk een verstandige vrouw die niet in leugens en gezeur trapt en voor haar eigen geluk kiest maar helaas.. Ik bedoel dit ook naar alle vrouwen: wanneer halen we onze kop eens uit het zand en gaan we voor ons EIGEN geluk?! You are a strong woman, you don't need a man!!

Los van het feit dat ik je hele post misselijkmakend vind:
En wie ben jij dan wel niet om te vertellen waar, met wie en hoe TS haar eigen geluk moet vinden?

Eh. Iedereen zegt dat hier in zijn/haar post min of meer :'). Soms wat netter gezegd dan dat van mij. Nogmaals, ik bedoelde het niet aanvallend staat ook in mijn post.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-17 13:26

Saintelette schreef:
Little_Gift schreef:
Keuze 3: Je gaat naar Melbourn voor jezelf, niet voor een ev. herkansing op je relatie. Je hebt enkele maanden géén contact meer met Matt (waar hij terwijl hard aan zichzelf werkt) maar wél met je ouders. Je brengt je ouders ook het verhaal Melbourne voor je eigen ontwikkeling, niet voor een eventuele kans achter de hand op/met Matt. Gevolg: na die maanden Melbourne kijk je hoe Matt ervoor staat qua traject en evolutie in zijn herstel en of jij überhaupt nog behoefte aan hem hebt en of je Australië nog wil of net terug naar NL wil... zo volg je niemands ultimatum maar vindt je uit wat JIJ wil.

Als - tot nu toe - stille meelezer zie ik dit ook als 'beste' optie (wat natuurlijk altijd relatief is, ik ben maar een simpele buitenstaander ;) ). Uit al je berichten lees ik hoe graag je in Australie wil blijven, dat je er zo voor geknokt hebt ed. Daarnaast denk ik dat je Nederland al snel weer wilt 'ontvluchten', je bent immers niet voor niets naar het buitenland gegaan.

Ja dit is wat mijn ouders in feite ook zeggen.

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 13:26

Nagini schreef:
@thenexttry dat is precies hoe ik me voel.

Bel voor die baan in Melbourne en ga je daar laten zien.
Wat in je andere topics heb gezien is dat jij houdt van avontuur.

Het is een leuke goed betaalde baan en Matt is er ook nog wel dan als je wilt.

Je Kan geen slechte keuze maken. NL loopt niet weg en je ouders ook echt niet.

Je moet niets opgeven waar je nog niet klaar voor bent

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 13:29

Thenexttry schreef:
Nagini schreef:
@thenexttry dat is precies hoe ik me voel.

Bel voor die baan in Melbourne en ga je daar laten zien.
Wat in je andere topics heb gezien is dat jij houdt van avontuur.

Het is een leuke goed betaalde baan en Matt is er ook nog wel dan als je wilt.

Je Kan geen slechte keuze maken. NL loopt niet weg en je ouders ook echt niet.

Je moet niets opgeven waar je nog niet klaar voor bent

Hier ga ik helemaal in mee :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 13:32

Even een reactie van iemand in een zware depressie mbt de relatie. De relatie is voor mijn vriend met vlagen al zwaar. Omdat ik soms zo knetterdepressief ben. Hij kan niks voor me oplossen, hij kan er alleen maar zijn. En dan ben ik nog iemand die snel hulp en geborgenheid zoekt. Dus daardoor is het goed vol te houden, aldus mijn vriend.
Maar, als bij deze relatie ook nog sexting zou komen kijken, dan zou mijn vriend dat echt niet aankunnen. Terwijl hij de meest sterke persoon in mijn omgeving is.
Wat ik wil zeggen is, een relatie met iemand die depressief is, is al heel erg zwaar. Als daar ook nog het wantrouwen bijkomt dat hij evt sexting kan gaan doen, hoe kom jij dan uit deze relatie? Want geven en nemen is niet altijd in balans met een partner die depressief is, dus hoeveel moet je gaan geven? Zoveel dat je jezelf verliest? Dat jij jezelf kwijtraakt?

wortel115
Blogger

Re: Als je vriend vreemd gaat..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 13:37

Jeetje Sanne het word je echt moeilijk gemaakt van 2 kanten zo. Ik kan geen keuzes maken voor je en er worden hier al meer dan genoed meningen en ideeen uitgewisseld. Dus gewoon nog een dikke knuffel voor jou. Als je mijn hulp kan gebruiken met wat dan ook ik ben maar 5 uur rijden bij je vandaan.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 13:38

Joolien schreef:
Even een reactie van iemand in een zware depressie mbt de relatie. De relatie is voor mijn vriend met vlagen al zwaar. Omdat ik soms zo knetterdepressief ben. Hij kan niks voor me oplossen, hij kan er alleen maar zijn. En dan ben ik nog iemand die snel hulp en geborgenheid zoekt. Dus daardoor is het goed vol te houden, aldus mijn vriend.
Maar, als bij deze relatie ook nog sexting zou komen kijken, dan zou mijn vriend dat echt niet aankunnen. Terwijl hij de meest sterke persoon in mijn omgeving is.
Wat ik wil zeggen is, een relatie met iemand die depressief is, is al heel erg zwaar. Als daar ook nog het wantrouwen bijkomt dat hij evt sexting kan gaan doen, hoe kom jij dan uit deze relatie? Want geven en nemen is niet altijd in balans met een partner die depressief is, dus hoeveel moet je gaan geven? Zoveel dat je jezelf verliest? Dat jij jezelf kwijtraakt?

Precies dit... TS je hebt veel gegeven en dat zal zo blijven voorlopig als hij echt depressief is. Kan en wil je dat aan? Je moet jezelf echt niet kwijt raken, deels doe je dat al door te wonen in een land die toch niet helemaal je plek blijkt te zijn en dan dit nog...

Joolien geweldig voor jou dat jij iemand zoals je vriend hebt gevonden en knap dat je er zo open over bent. Sterkte met je depressie :)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 13:44

Nagini schreef:
Keuze: ik blijf 6 maanden. Zie hoe het gaat. In Melbourne.

Gevolg: mn ouders zijn her er niet mee eens, geven aan geen contact te willen met Matt meer en dat ze ook niet dooe het process willen van zn depressie. Dus support krijg ik niet.

Keuze: ik ga.

Gevolg: Matt wilt geen enkel contact meer als ik vertrek.

Dat is niet echt een vrije keus; dat is een dilemma tussen twee ultimatums.
Wat wil je zélf?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 13:46

Ik ben het eens met thenexttry. Sanne, aangezien beide kanten aan jou trekken, ga voor je eigen geluk.

Ik denk ook dat je vriend het uit zelfbescherming zegt. En je ouders omdat ze je zo'n gevoel nogmaals willen sparen.

Nu we weten wat "men" om je heen wil, kun je kijken wat je zelf wilt en volgens mij weet je al heel goed wat je wil.

Joolien, ik snap jouw bericht, had jouw visie in dit topic al gemist.

Laten we eerlijk zijn, sexting Is gemiddeld genomen geen algemeen geaccepteerd iets. Soms moet je verder kijken dan algemeen geaccepteerd. Wellicht kan TS wel leven met sexting bij stress. De een pakt een peuk. De ander gaat hardlopen. Of neemt een stuk chocolade. STEL dat ts het wel kan handelen, wie zijn wij om daar een oordeel over te geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 13:47

Wat naar dat je zowel door hem als je ouders voor het blok gezet wordt. Ze zouden jou en jouw behoeften centraal moeten stellen en nou doen ze dit. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 13:51

Rocamor schreef:
Ik ben het eens met thenexttry. Sanne, aangezien beide kanten aan jou trekken, ga voor je eigen geluk.

Ik denk ook dat je vriend het uit zelfbescherming zegt. En je ouders omdat ze je zo'n gevoel nogmaals willen sparen.

Nu we weten wat "men" om je heen wil, kun je kijken wat je zelf wilt en volgens mij weet je al heel goed wat je wil.

Joolien, ik snap jouw bericht, had jouw visie in dit topic al gemist.

Laten we eerlijk zijn, sexting Is gemiddeld genomen geen algemeen geaccepteerd iets. Soms moet je verder kijken dan algemeen geaccepteerd. Wellicht kan TS wel leven met sexting bij stress. De een pakt een peuk. De ander gaat hardlopen. Of neemt een stuk chocolade. STEL dat ts het wel kan handelen, wie zijn wij om daar een oordeel over te geven.

Ik vind sexting toch wat anders dan hardlopen of een stuk chocolade, omdat je om die twee laatste niet zo snel gaat liegen ;) En ook al accepteert ts het van haar vriend, hoe gezond is dat dan voor ts? Moet je willen leven met het feit dat jouw vriend regelmatig over stevige seks praat met anderen? En niet met jou?

Wanneer je de keuze maakt om met een partner door te gaan die flink depressief is, moeten de randvoorwaarden in een relatie goed zijn. En dat is imo vertrouwen, respect en onvoorwaardelijkheid.
Das mijn mening iig :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 14:04

Maar heeft Matt dat echt zo gezegd, dat hij geen contact meer wil als jij naar NL gaat?
Of is dat wat jij denkt?

Ik neem aan dat je ouders het ook wel kunnen begrijpen als jij vertelt dat het niet goed voor je is om op deze manier uit Australië "weg te vluchten" en je het best kan verkopen aan ze dat je die baan aangeboden hebt gekregen, daar nu voor wil gaan om even rust in je hoofd te krijgen en wat afstand te scheppen om alles voor JOU op een rijtje te krijgen zonder dat deze situatie, Matt of zij aan je trekken.

Even tijd voor jezelf, om te reflecteren en de achterliggende periode positief af te sluiten voordat het volgende hoofdstuk in je leven begint.

En eventueel beloof je ze dat je met de kerst sowieso naar huis komt? :) (al dan niet tijdelijk)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 14:26

Wat bizar dat je ouders je zo voor het blok zetten. Horen zij je niet te steunen ongeacht de keuze die jij maakt? Je bent volwassen en in staat zelf keuzes te maken ongeacht of zij het ermee eens zijn.
Ik vind niet dat ouders daar inspraak op mogen hebben en al helemaal niet dat zij jou voor het blok mogen zetten.

Alleen al om die reden zou ik geloof ik in Australie blijven en mijn eigen plan trekken

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 14:39

Weet je wat het is met ouders? Die kijken toe hoe hun kind, klein of al wat groter, kapot gaat. Er wordt wel steun verwacht maar volgens enkelen zeker geen eigen mening. Maar hier geeft wel iedereen zijn eigen mening terwijl het in principe om een 'vreemde" gaat. Bijna alle ouders hebben het beste met hun kind voor en hebben daar heel veel voor over..... wee diegene die hun kind verdriet doet......

Prima idee om zelf verder te gaan met je leven en af te wachten hoe het verder gaat lopen. Dikke kans dat je ouders dat ook inzien en hun mening bijstellen, die reageren ook vanuit hun emotie.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 14:41

Dat je ouders je voor het blok zetten kan ik nog enigzins begrijpen. Je bent hun dochter en ze hebben al twee keer eerder meegekregen dat Matt zwaar de fout in ging. Toen ben je toch bij hen gebleven. Ik denk dat zij zich zorgen maken dat je nu weer niet voor jezelf kiest en dat ze je voor nog meer pijn en verdriet willen behoeden. Goed, het is niet fijn om dan op deze manier voor een blok gezet te worden, maar wel begrijpelijk.

Voor het gemanipuleer en sielugh-verhaaltje van Matt heb ik geen goede woorden over. Er zal best wel het een en ander scheef bij hem zitten waardoor hij nu in een depressie zit, maar dan ga je niet drie keer de fout in en zet je daarna ook nog eens je vriendin voor een ultimatum. Hallo, hij is niet het slachtoffer! Die rol past hem dan ook helemaal niet.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 14:42

Saintelette schreef:
Little_Gift schreef:

Niemand kan hier zeggen wat je moet doen, alleen adviseren vanuit wat we zelf zouden doen en daar moet je dan uit pikken wat jij fijn vind, wat jij het beste vind voor jezelf. Welke keuze dat dan ook is, ieder heeft die te respecteren.

Dus neem de meningen mee uit dit topic, maar ga niet tegen je eigen gevoel in.

Niet door bokkers, niet door ouders en zeker niet door Matt. Mijn eerste reactie op zijn ultimatum was 'stik er dan maar in klootzak' en als ik in die situatie had gezeten, had ik de neiging gehad het vliegtuig naar NL te pakken, want wat denkt hij wel niet. Ik vind zijn ultimatum heel manipulatief. Maar om daarom nou alsnog naar NL te gaan, om hem in zijn sop te laten gaar koken, dan zou het alsnog geen keuze zijn voor jezelf, maar 1 die door hem komt.

Ik denk dat je Matt en Australië even los van elkaar moet gaan zien en twee keuzes apart van elkaar moet nemen.

1. Naar Nederland of naar Melbourne (Matt staat daar los van)
2. Matt wel of niet een kans geven

Als je dan kiest voor NL, maar Matt wel een kans wil geven, maar hij wil dat niet, hoe rot ook, daar moet jij je keuze van NL of Melbourne niet door laten beïnvloeden. Hij zou die druk niet op je mogen uitoefenen. Dat doet hij helaas wel. Maar je moet niet voor hem in Australië blijven. En je moet niet naar NL gaan vanwege je ouders, die nu ook heel naar druk uitoefenen. Leg Matt en je ouders voor de keuze NL of Australië aan de kant en kies wat jij wilt. Snap je wat ik bedoel?

Je posts komen wel op mij over dat er onbewust al 1 keuze is gemaakt. Namelijk dat je het wil proberen in Melbourne. Ondanks dat je ouders je willen opvangen en ook zeggen 'weg bij hem en terugkomen' heb ik het vermoeden dat dat idee om terug te gaan toch wat tegenstaat. Ook omdat je hard gewerkt hebt om te kunnen lesgeven in Australië.

Het is een prachtig mooi land en meer dan alleen Adelaide. In Melbourne zou misschien alles wel voor je kunnen klikken. Werkt het niet, je kan nog altijd terug naar NL. De keuze die je nu maakt hoeft niet de keuze voor altijd te zijn.

Wat mij sowieso het beste lijkt, is hoe dan ook (tijdelijk) afstand nemen van Matt en je eigen leven invullen. Je hebt tijd nodig, weg van hem, om alles op een rij te zetten en hij heeft tijd nodig om aan zichzelf te werken. Misschien dat er dan nog een toekomst voor jullie inzit. Misschien niet.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-17 14:42

Ik heb de knoop doorgehakt en een keuze gemaakt.

Melbourne.

Mn beste vriendin uit London woont daar (ook leerkracht) en ik ga een paar weken bij haar wonen totdat ik een baan heb en ik een woning kan vinden.
Over 3 weken ongeveer zal ze naar Adelaide vliegen met nog 1 van mn vriendinnen en rijden we met zn 3en naar Melbs.

Ik kan niet weg gaan zonder die kans aan mijzelf (en dus ook Matt te geven) en ik denl dat ik op deze manier ook mn ouders niet te kort doe.

Ik trek mn eigen plan. Maar geef Matt nog niet op.
Hij heeft gezegd me alle ruimte te geven die nodig is.

Dan heb ik.of 6 leuke maanden met vriendinnen of ik heb een kans op.meer.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 14:44

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 01-08-22 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 14:45

Soms denk je je soulmate gevonden te hebben maar is de relatie gewoon destructief, hoeveel je ook om elkaar geeft. En je opmerking : Hij geeft me de ruimte!!!! Dat soort opmerkingen ben ik redelijk allergisch voor geworden, hoezo moet hij jou de ruimte geven, hij kan niet anders. Je bent niet zijn bezit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 14:47

Ik denk ook dat je een goede keuze maakt. En een dappere zet ook met de toekomst :j

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 14:47

Dit lijkt mij ook de beste keuze voor jouw. Ik wil je heel veel sterkte wensen :(:) en veel succes. Je komt in al je posts over als een sterke en slimme meid. Je red je wel, wat de toekomst ook zal brengen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 14:48

Ik vind je sterk Nagini. Ik denk dat het een hele goede keuze is. Denk je dat je in Melbourne ook aan een baan als lerares kan komen? Dan is het natuurlijk helemaal mooi. Zelfs al blijkt het niet te werken en wil je terug terug richting Europa, dan kan dergelijke werkervaring natuurlijk nooit tegenstaan.

Ik hoop dat je ouders ook snel bijdraaien en een dergelijke keuze kunnen accepteren :) ...

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 14:55

Succes met je keuze.

Dat Matt heeft gezegd dat hij geen contact meer met je zou willen dat je teruggaat naar Nederland vind ik schandalig en dat zou voor mij een reden zijn om per direct de relatie te verbreken, hij probeert je daar gewoon te manipuleren.

Je ouders snap ik beter. Naar Melbourne gaan lijkt me een goed idee, maar ik hoop dat je echt de tijd neemt om alles zowel gevoelsmatig als rationeel op een rijtje te zetten voor jezelf voordat je ook maar overweegt om Matt weer een kans te geven.