Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 13:34

Amyd schreef:
Waarom gebruiken ze vaak Friese paarden in films? Ook al kwamen ze in die tijd in dat land niet eens voor of bestonden ze nog niet eens.

Het ziet er spectaculair uit :+

bruintje123

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 13:39

Zijn het in films wel friezen?
Ik denk eerder andalusiers of rassen die in Amerika voorkomen die daar op lijken

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 13:43

BarryPlopper schreef:
Die rood/zwarte draad gaat waarschijnlijk naar je cv ketel, die zal ook aangesloten zijn op dat grijze blokje wat je recht boven zit op de foto.

Als je nieuwe thermostaat een 230V aansluiting nodig heeft zal je er hoogst waarschijnlijk een kabel naar toe moeten maken

De nieuwe thermostaat heeft geen 230V nodig, wordt hetzelfde aangesloten zoals deze (dit is alleen het kastje dat draadloos communiceert met de thermostaat). Alleen weten we dus niet welke draad wat is. Zo zit hij op de cv aangesloten:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 14:15

Ik vraag mij trouwens ook weleens af waarom toeristen massaal naar mijn dorp komen :=

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 14:18

Omdat ze de afslag naar Lemmer hebben gemist en daarom bij jou terecht komen :P

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 14:23

xSCWx schreef:
Hahaha, het is het kastje van de thermostaat. Dus zit vast aan de CV. We hebben een nieuwe learning thermostaat maar proberen dus uit te vinden welk draadje wat is :+

Edit: zoals ik uit het kleurenschema begrijp klopt er dus niks van de draden :') (is 3 jaar oud).

Voor zover ik weet zijn er heel weinig thermostaten met een 230V aansluiting.

Zijn dat de enige twee draden die eruit komen?
(doe eens een foto van de andere kant, dus de "kant die je normaal ziet, als 'ie gewoon op z'n plek zit)

Meestal werkt het zo dat als je de zwarte en rode draad tegen elkaar houdt (dus "kortsluiten" }> ) dan dan de CV ketel aan springt. (draadjes doorverbonden = ketel aan; draadjes los = ketel uit)

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 14:30

xSCWx schreef:
BarryPlopper schreef:
Die rood/zwarte draad gaat waarschijnlijk naar je cv ketel, die zal ook aangesloten zijn op dat grijze blokje wat je recht boven zit op de foto.

Als je nieuwe thermostaat een 230V aansluiting nodig heeft zal je er hoogst waarschijnlijk een kabel naar toe moeten maken

De nieuwe thermostaat heeft geen 230V nodig, wordt hetzelfde aangesloten zoals deze (dit is alleen het kastje dat draadloos communiceert met de thermostaat). Alleen weten we dus niet welke draad wat is. Zo zit hij op de cv aangesloten:
[ [url=m/OwGngo.jpg]Afbeelding[/url] ]

dus eigenlijk wil weten hoe hij aangesloten moet worden op de nieuwe thermostaat? Als het goed is heb je er wel een boekje/papiertje bij gekregen met een schema? En als je geluk hebt is het gewoon aansluiten en dan werkt het

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 14:31

Hoe kun je een jongen duidelijk maken dat je geen zin hebt in een relatie, in afspreken etc.

Oud klasgenootje van mij en heb laatst voor zijn ouders gewerkt en misschien binnenkort weer dus ik wil niet al te lelijk doen.

Heb al gezegd dat ik vrijgezellenleven prima vind, het te druk heb enzo maar hij blijft doordrammen. Blokkeren is geen optie dus vanwege het werk wat misschien weer komt.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 14:33

amoj schreef:
Hoe kun je een jongen duidelijk maken dat je geen zin hebt in een relatie, in afspreken etc.

Door precies dat te zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 14:42

geerte schreef:
Omdat ze de afslag naar Lemmer hebben gemist en daarom bij jou terecht komen :P

Met opzet gemist := , wie wil nou naar Lemmer toe

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 15:29

BarryPlopper schreef:
dus eigenlijk wil weten hoe hij aangesloten moet worden op de nieuwe thermostaat? Als het goed is heb je er wel een boekje/papiertje bij gekregen met een schema? En als je geluk hebt is het gewoon aansluiten en dan werkt het

We begrijpen wel hoe we het moeten aansluiten. Maar we moeten dus weten welke draad de L(fase) en welke de Nul draad is. Als je ze verkeerd om doet dan heb je grote kans dat je je kastje opblaast en daar was het net ff te duur voor :')
@APCIII ik wil best een foto van de andere kant maken maar dat heeft een witte voorkant. Dit is het kastje dat draadloos met de thermostaat communiceert (hangt naast de cv). En de thermostaat komt dus in de woonkamer, dat is draadje erin en klaar.
Als we weten welke draad de L(fase) en welke de Nul is kunnen we hem aansluiten, maar we komen er dus niet uit welke kleur welke draad heeft.

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 15:36

Ja maar als er geen 230V op komt heb je niks te maken en een L/N draad, je thermostaat is gewoon een schakelaar(zoals APC al zei is het gewoon een schakelaar welke bij een bepaalde temperatuur aan/uit gaat)

Maak anders eens een foto van de nieuwe thermostaat

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 15:37

Hmm, dan weet ik 't ook niet, dat zul je echt in de documentatie/handleiding op moeten zoeken vrees ik.

Als je die groene stekker loshaalt van het voetje, staan er dan geen markeringen op de printplaat? (ik zie het stekkernummer (X?) 6 staan, dus mogelijk staat er meer info)

Doorgaans is het bij 230V niet schadelijk om fase en nul te verwisselen (wisselspanning, dus gen gevaar voor opgeblazen condensatoren) , maar je zult maar net dat ene kastje hebben wat er wel gevoelig voor is -O-

Edit, BarryPlopper, dit is blijkbaar dus de zender/ontvanger, en heeft schijnbbaar 230VAC voeding nodig.

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 15:40

Daarom was ik ook benieuwd naar een foto van het apparaat waar het om gaat :=

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 15:46

Ander idee:

xSCWx schreef:
[...]
Als we weten welke draad de L(fase) en welke de Nul is kunnen we hem aansluiten, maar we komen er dus niet uit welke kleur welke draad heeft.

Heb je een multimeter, en kun je er mee omgaan?

Als je het spanningsverschil meet tussen schroefje 3 en de aarde-draad (en ook 4 --> aarde) die daar ook ergens op de CV aangesloten moet zijn, dan weet je welke van de twee de fase is.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 17:13

Waarom is een perzik zo zacht en waarvoor dient dit?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 17:45

Vruchten als perzikken dienen in de natuur maar één doel, verspreiding van de zaden,de pit dus.
Daarvoor zijn ze attractief om gegeten te worden; zoet en zacht dus. Gewassen die de mens is gaan kweken zijn daar bovenop ook nog een keer veredeld, door selectief kweken nog groter en beter van smaak geworden (en in sommige gevallen, druiven, bananan etc zelfs zaad\pitloos).

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 18:04

Kuggur schreef:
Vruchten als perzikken dienen in de natuur maar één doel, verspreiding van de zaden,de pit dus.
Daarvoor zijn ze attractief om gegeten te worden; zoet en zacht dus. Gewassen die de mens is gaan kweken zijn daar bovenop ook nog een keer veredeld, door selectief kweken nog groter en beter van smaak geworden (en in sommige gevallen, druiven, bananan etc zelfs zaad\pitloos).

Thanks!

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 19:24

geerte schreef:
Omdat ze op die manier een plan aan het verzinnen zijn om de wereld te domineren

_O- _O-

NinaCharlie schreef:
Dat doen ze om zichzelf schoon te houden waardoor ze weer goed "op jacht" kunnen. Ziet er inderdaad uit alsof ze snode plannen smeden. :')

Echt? Thanks!

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 19:41

Waarom het de vv hier 2 straten veder een feestje heeft bar slechte muziek en cv muziek :')

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 19:51

Ashleytjuhh schreef:
Waarom het de vv hier 2 straten veder een feestje heeft bar slechte muziek en cv muziek :')

Het is altijd tijd voor een feestje, en cvmuziek is gewoon awesome :))

Past_Simple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 20:20

@Rebecca, niet voor de geweldige winkelstraat in ieder geval :P Ballonfeesten of D.E. koffie is mijn gokje :?

Waarom is paracetemol zo vies? :')

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 20:22

Het kan nog erger. Ik zit al 8 uur naar de hoempahoempa en omroep van amsterdam open air te luisteren en nog 3 uur te gaan. Morgen nog 11 uur. (nota bene 2 km afstand).

Snap niet dat dat soort evenementen niet allemaal 'silent' moeten zijn.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 21:10

Past_Simple schreef:
@Rebecca, niet voor de geweldige winkelstraat in ieder geval :P Ballonfeesten of D.E. koffie is mijn gokje :?

Zodat mensen/kinderen ze niet verwarren met een snoepje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 21:26

Tivoli schreef:
Past_Simple schreef:

Zodat mensen/kinderen ze niet verwarren met een snoepje?

Zoals bij Smarties Ibuprofen? :+