Er is nu een periode overheen gegaan en grote kans(ondanks dat ik van nature nooit slecht over mensen denk) dat zoonlief nu het geld op heeft en druk op ma uit gaat oefenen. Klagen dat het niet goed gaat, geen geld heeft en nergens naar toe kan, dan moet hij maar met mamsie mee naar haar vriend. Niet het probleem van TS , is al zonde dat het haar probleem is geweest. Ts, je komt er nu goed weg, hebt weer de beschikking over je geld en leven, o ja en Netflix, vergeet dat niet. Houden zo.
NoGo
Geplaatst: 05-04-17 17:47
Wat gaan er een hoop mensen van het slechtste van ex-schoonmoeder uit... Ts heeft bij haar ingewoond hoe de band precies met ex-schoonmoeder is, kan ik niet uit de ts haar posts halen. Maar wel dat ze ook relatieproblemen besprak met haar. Vanuit daar kan ik begrijpen dat schoonmoeder denkt iets fout te hebben gedaan. Ts bespreekt wel problemen maar niet haar definitieve keuze en plotselingen vertrek. (Ik zou mij dus afvragen wat ik fout heb gedaan dat ts dit niet met mij had durven bespreken als schoonmoeder zijnde). En het feit dat ex-schoonmoeder aangeeft met ts en eventueel haar moeder te willen praten geeft in mijn ogen alleen maar aan dat schoonmoeder zich bewust is van ts haar kwetsbaarheid.
Maargoed ts afgezien van bovenstaande... Jij weet als enigste daadwerkelijk hoe je ex-schoonmoeder in elkaar zit en kan dus als enigste beoordelen of je al dan niet direct met haar in gesprek gaat (of op een andere manier wel/niet contact wil). Als je je op dit moment te kwetsbaar voelt of het idee hebt dat je ex-schoonmoeder alleen maar dingen wil goedpraten of je wil ompraten terug te komen zou ik het niet doen. Maar was je band goed, voel je je er wel goed bij dan zou het zomaar een stukje afsluiting voor jezelf kunnen zijn. Uiteindelijk ben jij de enigste die de 'juiste' keuze kan maken. Maar doe alleen dat wat voor jou goedvoelt en laat je daarbij aub niet ompraten!
Indien mij als schoonmoeder zoiets zou overkomen en wetende van de grote tekortkomingen van eigen kind dan had ik de ex partner gemaild dat ik de keuze volledig begrijp en hem/haar veel geluk in de toekomst gewenst. En dat hij/zij altijd welkom zou zijn voor een bakje koffie. En wel direct en niet na vijf dagen. Ik vind dit echt iets van partners onderling en zou al helemaal de ex partner niet om een gesprek vragen en zeker niet met ook nog de moeder erbij, kom nou. Ik geloof echt dat deze schoonmoeder haar eigen plannen in duigen ziet vallen doordat ts zoonlief niet meer opvangt en zoonlief kan het niet betalen, hij heeft de laatste twee jaar al van het geld van ts geleefd en doet geen donder. En zijn moeder heeft dat heel goed door maar heeft ook nooit ingegrepen en nu moet ts komen praten??? Echt, is haar probleem en niet die van ts.
Over het algemeen gaat het hier redelijk. Ik mis mijn ex absoluut niet! Ik heb vorige week een mailtje gestuurd naar mijn ex-schoonmoeder, dat het absoluut niet aan haar lag, dat het zoals ze al wist niet goed ging tussen mij en haar zoon en dat ik daarom weg ben gegaan. Heb haar wel even bedankt voor alle zorgen. Ze heeft alleen geen reactie terug gestuurd.
Volgende week heb ik een sollicitatiegesprek bij een andere supermarkt. Hier zou ik waarschijnlijk tussen de 32 en de 40 uur pw kunnen gaan werken als ik aangenomen word.
Verder is het per dag verschillend hoe ik me voel. Het ene moment voel ik me wel oké, en het andere moment voel ik me weer erg eenzaam. Hoop dat dat snel eens voorbij gaat..
Goed gedaan TS. Het zal ongetwijfeld best nog even pittig blijven maar het feit dat je hem niet mist versterkt hopelijk je gevoel dat je de juiste keuze gemaakt hebt. Typisch dat zijn ma niet reageert maar het klinkt als een heel goede mail.
Keep it up!
GamblersCup
Geplaatst: 19-04-17 19:23
Je gaat goed TS! Ook hier kom je weer doorheen, bijvoorbeeld als je je vriendenkring weer langzaam uitbreidt. Nieuwe baan zou heel gaaf zijn, meer uren en weer nieuwe mensen om te leren kennen! En wat fijn dat je je ex niet mist... dat zegt toch wel heel wat. Ik vind je dapper, sterk en super gaan!
Ooh.. dat je je vriend niet mist bevestigd hopelijk dat je de juiste keuze hebt gemaakt.
En het eenzame tsja, dat heeft tijd nodig. En probeer inderdaad je vriendenkring uit te breiden.
Tot slot wil ik je nog meegeven dat men zegt 'je moet eerst van jezelf houden'. Maar dat is wel zo. Zodra je weer helemaal lekker in je vel zit kom je vast en zeker een goed iemand tegen.
Ik vond het zelf heel fijn tegen wat vrijgezelle oude kennissen aan te lopen met wie ik destijds weer lekker ging stappen en borrelen etc. Was hartstikke gezellig!
Ik hoop dat je de baan krijgt!
senna21
Geplaatst: 19-04-17 19:36
Goed gedaan TS. Misschien voelt het nog niet zo, maar je hebt voor je eigen toekomst gekozen. Natuurlijk moet je wennen aan de nieuwe situatie.Je had een andere droom.(maar die kwam helaas niet uit) Zijn er vriendinnen waar je mee kunt afspreken? Of heb je een sport oid? Succes met de sollicitatie.
Wauw TS, wat ontzettend fijn te lezen dat je blij bent met je keuze! Ik kan me inderdaad voorstellen dat het soms wel eenzaam voelt. Je moet je draai natuurlijk ook helemaal opnieuw vinden. Ik duim voor je dat je aangenomen wordt! Hopelijk met leuke nieuwe collega's om mee op te trekken! Het is je zo gegund!!!
Dat je hem niet mist zegt eigenlijk al genoeg. Hopelijk wordt die andere baan iets. En zo niet, rustig doorgaan en verder sparen en aan je eigen toekomst werken!
Het kan nu echt nog de verkeerde beslissing lijken, maar je komt hier zoveel beter uit! Je verdient iemand die jou respecteert. Het duurt even, maar alles komt goed!
Wauw, een reactie van mijn ex-schoonmoeder.. Of ik nog even €600 kan overmaken omdat ze nu een deel van mijn ex zijn rekeningen moet betalen omdat hij niet veel verdiend. "Zie het als tegemoetkoming voor het 8 maanden hier wonen."