Budget challenge!! Wie doet er mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 17:18

Met The Next Level doe ik wel mee, dat is voor mij een stuk meer haalbaar dan deze challenge. Vind het een mooie middenmoot, omdat het me dan kan laten zien hoeveel geld ik aan onzinnige (hoewel, kaarsen, nagellak, make-up, ditjes en datjes zijn nóóit onzinnig :P ) dingen uitgeef normaal gesproken. Vrees dat ik best wel ga schrikken hoeveel ik over ga houden _O-.

Ik heb overigens voor deze challenge al opgegeven, het gaat me nooit lukken om me er nog fijn bij te voelen, dus ik blijf gewoon lekker gewoon boodschappen doen op de -voor mij- normale manier. Heb gewoon écht geen zin om krantjes uit te moeten spitten, om vtv te bedenken wat ik de hele week ga eten en om lekkere dingen te laten liggen omdat iets anders goedkoper kan.

Maar blijf absoluut wel meelezen, want zie af en toe wel echt hele handige dingen voorbij komen!
Ik heb nu bijv. een aantal vriezerbakjes erbij gekocht en als ik heb gekookt en denk dat ik dat in kan vriezen (ben er voorzichtig mee, geef het liever aan de konijnen dan dat ik het verlept aantref de volgende keer dat ik het wil eten), gaat het nu ook de vriezer in voor de week erna. Of wanneer ik er zin in heb dan :). Voorheen ging het sowieso naar de konijnen of prullenbak.

Nel: Weet niet tot hoelaat je werkt, maar als ik tot 6 zit, eet ik meestal tussen 4 en half 5 nog even iets kleins. Of een enkele boterham met beleg, of een yoghurt-kaakje-ding zeg maar, of ik haal uit de loods ff een appel of paprika. Stuk minder honger als je 1,5u later de deur uitloopt om boodschappen te doen!

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 17:19

Dat dacht ik ook steffiiy maar als ik bij alles wat ik pak ga kijken of het goedkoper kan of een goedkoper alternatief dan bedenk ik me meteen heb ik dit echt nodig?
Dan helpt al heel veel

MarlindeRooz

SteffiiY schreef:
Ik vind het gewoon erg lastig waar ik moet beginnen met vooral goedkoper boodschappen krijgen.
Wij halen eigenlijk altijd al het hoognodige en daarnaast wat lekkers(zakje chips, fles cola etc).

Aanbiedingen bekijken, water en ranja ipv fris/sap, boodschappen doen bij de lidl/aldi. En kijken wat waar het goedkoopste is en het daar halen. :j

chamion
Huisheks

Ik heb vandaag voor 30 euro boodschappen gedaan bij de Boni en de Aldi. Klinkt veel, maar is voor de komende 2 weken. En dan echt niet alleen super goedkope dingen. Maar de boni had bijvoorbeeld mijn lieveling vis in de aanbieding. Normaal 2,95 voor 2 filet. Nu 1+1 gratis. Ook hadden ze 8 paprika's voor 2,29 liggen. Tegen 1,29 voor 3 is dat een heel stuk goedkoper. Oke, ze zien er misschien niet zo mooi uit (de rede van de goedkope prijs) maar ze gaan hard hier bij mij. Elke dag gaat er wel 1tje op.
Ook 3 pakken gemengd gehakt a 300 gr per stuk meegenomen. Waren 1 euro per pak. Kan ik ook weer even op vooruit. Maar de vangst van de dag? Pakken drinken normaal 1,75 nu 0,50 cent. Gingen morgen uit de schappen en de fabrikant wilde ze niet terug nemen omdat ze al uit de dozen waren gehaald. Dus mochten ze die extreem goedkoop verkopen. Dit terwijl de houdbaarheidsdatum nog een goede 3 maanden weg is. Gelijk 10 pakken ingeladen hjahahahah :D

Aldi moest van wat fruit af, lees ik zag in diverse netten wat bedorven fruit zitten, manager aangesproken met de vraag of ik het meekreeg met 75% korting. Dat mocht! Dus nu 2 netten mandarijnen, een zak bananen en een zak pers sinaasappelen. Ook waren een paar vaste producten in prijs verlaagd. Oa varkensfilets. Maar 0.85 cent per 100 gr. Altijd fijn. Minder fijn dat er altijd mensen moeten lopen te zeiken tijdens het boodschappen doen (niet letterlijk :+ :Y) ) zou niet snel genoeg gaan, er stonden producten over de datum in de winkel enz. enz. enz. Joh het is de Aldi, gewoon ogen open voordat je het in je karretje doet.

Maar wat ik wel heel erg (*#&&$* vind is dat de laatste tijd op de flessen nog eens 0,25 cent bij komt bovenop de prijs. Dit is per 4 flessen alweer een euro bovenop je boodschappen. Bij een gemiddeld gezin kom je dan per week op zo'n 5 tot 10 euro extra boodschappengeld uit. Ja natuurlijk krijg je het terug als je de flessen inlevert, maar je moet het eerst maar even ophoesten. :x

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-17 17:22

Ja ik heb peren meegenomen vanochtend en eet altijd fruit rond half 4 maar mn peren zijn nog hard en dat vind ik echt niet lekker _O- :')

Maar komt goed, ik heb een lijstje!! Dat de hele week bedenken vind ik ook lastig hoor, maar ik kijk wel bewust of ik wat kan koken met aanbiedingen. Lukt tot nu toe wel goed eigenlijk :)
We zullen het zien zo. Nu scheelt het dat ik deze week niet zoveel hoef. Dus hoop eigenlijk max 20 uit tegeven straks bij de AH en dan hoef ik als het goed is geen boodschappen meer te doen. Heb nog heel veel beleg etc. Het scheelt denk ik sowieso al enorm dat ik geen frisdrank drink, enkel thee en water (of aanmaak) en heel af en toe frisdrank. Dat drukt al ontzettend op de kosten. Want af en toe een colatje meenemen is wel paar flessen per week...

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 17:27

chamion schreef:
Maar wat ik wel heel erg (*#&&$* vind is dat de laatste tijd op de flessen nog eens 0,25 cent bij komt bovenop de prijs. Dit is per 4 flessen alweer een euro bovenop je boodschappen. Bij een gemiddeld gezin kom je dan per week op zo'n 5 tot 10 euro extra boodschappengeld uit. Ja natuurlijk krijg je het terug als je de flessen inlevert, maar je moet het eerst maar even ophoesten. :x

20 tot 40 flessen frisdrank lijkt me beetje veel..
Maar met een kratje bier erbij zit je idd wel snel op 5 euro statiegeld.
Het beste is elke keer als je weer drinken wil halen de flessen van vorige keer meenemen, maar dit vergeet ik ook dikwijls... ugh

Jasmijn1989

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 17:53

Thnx voor alle inspiratie. Ik ben net weer alleen aan het wonen en het lukt me nu al 2 weken voor 30 euro per week! Ik ben trots!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 17:54

Pabie schreef:
chamion schreef:

20 tot 40 flessen frisdrank lijkt me beetje veel..
Maar met een kratje bier erbij zit je idd wel snel op 5 euro statiegeld.
Het beste is elke keer als je weer drinken wil halen de flessen van vorige keer meenemen, maar dit vergeet ik ook dikwijls... ugh

Hoezo "tegenwoordig"? Bij mijn weten is dit altijd al zo :o

Dat je het steeds vergeet heb ik ook, echter: als je het dan wel een keer onthoudt heb je ineens 20 euro statiegeld en betaal je maar 5 euro voor 3 dagen eten ofzo *\o/*

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 18:01

Ik ga zo weer boodschapjes doen voor de week dus ben benieuwd wat de schade wordt. Haal nu voor ma t/m vrijdag want zaterdag eet ik niet thuis en voor zondag verzin ik vaak wat op de dag zelf.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 18:23

Ik heb vandaag ook weer de helft van mijn weekboodschappen gedaan, en was 12,50 kwijt bij de jan linders. Goede acties daar, waaronder Unox soep (1+2 gratis, geen typfout :)) ) en heb wat kleine dingen meegenomen die op waren zoals de mihoen en chocopasta en de oploslimonade. Een dezer dagen nog wat groente en fruit bij de Lidl en dan blijf ik hopelijk weer netjes binnen de 25 euro voor ons tweeën.

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 18:43

Ik vind het toch knap hoor hoe jullie het doen. Hier was de schade 130€ voor een hele week. Voor 2 personen. Wel wat duurdere producten meegenomen en aangezien ik een week niet kon koken omdat ik mee was op de vrachtwagen moest ik voor zowel vriendlief en voor mij al maaltijden uit de winkel meenemen. Voor 5 maaltijden geslaagd bij een groente winkel welke verse maaltijden verkoopt en voor mezelf de 1+1 gratis meegenomen van de albert Heijn stamppotten. Maar ik schrok echt van het bedrag!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 18:57

Magrathea schreef:
Dat je het steeds vergeet heb ik ook, echter: als je het dan wel een keer onthoudt heb je ineens 20 euro statiegeld en betaal je maar 5 euro voor 3 dagen eten ofzo *\o/*

Ik bewaar ze bewust, ik drink niet veel uit statiegeldflessen dus wat ik wel in huis haal bewaar ik tot ik een hele berg heb, dan lever ik ze eens in in een krappere week en scheelt het toch weer zo'n 3 tot 10 euro. *D

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 19:20

Lootje1991 schreef:
Ik vind het toch knap hoor hoe jullie het doen. Hier was de schade 130€ voor een hele week. Voor 2 personen. Wel wat duurdere producten meegenomen en aangezien ik een week niet kon koken omdat ik mee was op de vrachtwagen moest ik voor zowel vriendlief en voor mij al maaltijden uit de winkel meenemen. Voor 5 maaltijden geslaagd bij een groente winkel welke verse maaltijden verkoopt en voor mezelf de 1+1 gratis meegenomen van de albert Heijn stamppotten. Maar ik schrok echt van het bedrag!

Ik heb dit probleem ook, niet op de vrachtwagen, maar dat ik met paarden werk met tijden van half 1 tot sluit of vanaf 3 uur tot sluit. Dus ik moet eten op mijn werk. En ik heb geen zin in elke dag vetpot (en daarbij ik moet gewoon betalen ervoor) dus ik ging maaltijden meenemen. Maar dat doe ik niet meer, veel en veel te duur. Op dagen dat ik vrij ben kook ik grote porties en die vries ik dan vervolgens in per 1 persoonsporties. Dus ik heb macaroni/spaghetti saus, wrap saus, diverse stamppotten, gehaktballen enz. in de vriezer liggen. Alleen nog macaroni/spaghetti/rijst bij koken en klaar.

Soms koop ik een salade in aanbieding en dat vul ik zelf aan met tomaat en komkommer en nootjes en vruchtjes om wat vullend te krijgen. Deze nootjes en vruchtjes koop ik bij de Lidl, kleine 1 persoonszakje voor 85 cent. Ze hebben diverse soorten. Daarnaast heb ik altijd een zakje pinda's in huis omdat ik kook veel oosters en dat doen ze er veel bij.

Die maaltijden zijn echt niet goedkoop en gezond valt ook te betwijfelen. Maak je die maaltijden zelf weet je tenminste wat erin zit.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-17 19:23

Ik was 15,82 kwijt! :D kan ik als t goed is de hele week van eten dus mooi budget naar volgende week :)

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 19:45

chamion schreef:
Lootje1991 schreef:

Ik heb dit probleem ook, niet op de vrachtwagen, maar dat ik met paarden werk met tijden van half 1 tot sluit of vanaf 3 uur tot sluit. Dus ik moet eten op mijn werk. En ik heb geen zin in elke dag vetpot (en daarbij ik moet gewoon betalen ervoor) dus ik ging maaltijden meenemen. Maar dat doe ik niet meer, veel en veel te duur. Op dagen dat ik vrij ben kook ik grote porties en die vries ik dan vervolgens in per 1 persoonsporties. Dus ik heb macaroni/spaghetti saus, wrap saus, diverse stamppotten, gehaktballen enz. in de vriezer liggen. Alleen nog macaroni/spaghetti/rijst bij koken en klaar.

Soms koop ik een salade in aanbieding en dat vul ik zelf aan met tomaat en komkommer en nootjes en vruchtjes om wat vullend te krijgen. Deze nootjes en vruchtjes koop ik bij de Lidl, kleine 1 persoonszakje voor 85 cent. Ze hebben diverse soorten. Daarnaast heb ik altijd een zakje pinda's in huis omdat ik kook veel oosters en dat doen ze er veel bij.

Die maaltijden zijn echt niet goedkoop en gezond valt ook te betwijfelen. Maak je die maaltijden zelf weet je tenminste wat erin zit.

Ja klopt als ik zelf ochtenddienst heb dan kook ik voor 4x dan heb ik 2 of 3 porties voor in de vriezer en dar kunnen vriendlief en ik de week erna weer eten, maar nu was ik dus mee met hem op de vrachtwagen dus niet kunnen koken. Daarom ook "verse" maaltijden bij de groenteboer gehaald. Die maken ze daar zelf leek mij toch wat smaakvoller er beter dan die van de supermarkt.

Stomme gekke tijden ook die wij werken daardoor lijkt het gewoon niet goedkoop te kunnen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 19:59

Als je maar 40 euro hebt elke week waar je van moet leven.. Doe alles er van ..

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 20:57

Nu weet ik toevallig dat je spontaan hele week mee was. Maar als je dit vtv weet kun je er op anticiperen natuurlijk. Ik heb eigenlijk altijd wel een paar maaltijden in de vriezer.
gewoon altijd 1 pers extra koken van iets wat ingevroren kan worden

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 21:06

Ik heb zaterdag alleen wat vers fruit gekocht (appels en grapefruits) verder ga ik mijn vriezer leegeten, heb ik nog een pak melk en een halve kilo kwark. Ik gok dat ik zaterdag pas weer boodschappen hoef te doen :) dat is pas goedkoop :D

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 21:07

Donna89 schreef:
Nu weet ik toevallig dat je spontaan hele week mee was. Maar als je dit vtv weet kun je er op anticiperen natuurlijk. Ik heb eigenlijk altijd wel een paar maaltijden in de vriezer.
gewoon altijd 1 pers extra koken van iets wat ingevroren kan worden

Ja probeer ik ook wel hoor. Maar toch vind ik het echt heel moeilijk om echt butged te shoppen.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 21:15

€30,24 *\o/*

Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat we dit weekend al alles hadden gehaald voor ontbijt&lunch samen met de boodschappen voor ons bezoek.

Dit bedrag is voornamelijk groenten, rijst en dingen zoals kruiden. Ik verwacht dan ook nog ergens terug naar de winkel te moeten deze week.

Heb ook geen (fris)drank hoeven halen want dat hebben we allemaal over.

Een makkelijke week voor mij om mee te beginnen :)

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 21:40

Lekker bezig allemaal!

Hier ook even flink ingeslagen, de tartaartjes en de rundervinken waren bij de Ah in de aanbieding. Dus nu heb ik voor twee weken vlees gekocht. Totaal maar 7 euro kwijt :)
Verder nog een heel aantal andere goede aanbiedingen bij de Ah gekocht, zoals sultana (nu even duur als basic merk, dus dat is de moeite waard), snack a jacks, wortels, manderijnen en puntpaprikas.

Jackie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 23:12

Vandaag ook op boodschap geweest, heb o.a. een bak kant en klare lasagne en bami gekocht.
En uiteraard nog wat andere dingen maar was 20 euro kwijt, en bij de Action nog wat etenswaren gekocht en daarvoor was ik 7 euro kwijt. Dus met een gezin van 4 blijven we ook deze week nog onder de 30 euro!

Ik moet waarschijnlijk later deze week nog wel een keer weer naar de AH want was wat vergeten, maar we blijven als gezin wel onder de 50 euro per week!! Dat probeer ik ook zo te houden, want dan blijft er meer geld over voor andere dingen / sparen?!

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 01:28

Ik ga morgen weer voor de boodschappen. Mag van mezelf alleen naar de Lidl want heb nog voldoende in huis en niks nodig wat de AH in de bonus heeft. Verwacht dus ook weer uit te komen met €30, hopelijk zelfs wat minder. :)

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 08:58

Dit wordt een goede week! Mag ook wel, want vorige week ivm housewarming véél boodschappen gehaald. Heb nog groenten in de vriezer, verschillende pastasauzes en pasta's dus kan daar ruim van koken en weer invriezen. Nog stamppot in de vriezer.
Frisdrank koop ik al nooit voor mezelf, maar heb nu nog over dus dat hoeft voorlopig ook niet.
Voor ontbijt en lunch ook nog paar dagen in huis, dus verwacht pas einde van de week een paar boodschapjes te hoeven halen.

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 09:44

Oei echt lastiger dan ik dacht....vooral voor zo weinig boodschappen doen.
Vorige week ook nog niet gehaald, maar ik ga per maand kijken waar ik dan gemiddeld op uit kom.