Kleine geheimpjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 18:55

Haha volgens mij is het al eens eerder in dit topic gezegd. Je bent zeker niet de enige!

Depende als het toch zo simpel was als het klonk :')

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 19:04

Het kost wel veel moeite om een vriendschap op te bouwen hoor.. Dat komt zeker niet 1-2-3. En er zitten in onze groep ook meiden die totaal niet makkelijk zijn in vrienden maken, en ik snap al helemaal dat iemand zich opgedrongen voelt wanneer ze ''erbij" proberen te horen. Maar vaak ervaren ze het van de andere kant niet zo hoor! Ik ben ook een beetje de gangmaker die met alle ideeen komt om uit te gaan of andere dingen te doen, als ik dat niet deed was het ook minder hoor.. Een vriendengroep is niet rozengeur en maneschijn! Maar jullie lijken me wel leuke meiden en ik denk dat het ook goed komt. Zie je? Er word zelfs al aangeboden samen wat te drinken :)!

Er zijn eenmaal mensen die niet veel uit zichzelf zeggen kwa dingen afspreken maar dat loopt wel los openduur, en in de periode dat t 'doorloopt' moet je juist doorzetten.

Cursus vrienden maken nodig :')? Nee was een grapje!

Ik zie trouwens ook dat je werkt, geen leuke collega's ofzo?

Selina

Re: Kleine geheimpjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 19:14

Vriendschap maken is niet zo moeilijk, wel eentje onderhouden :D

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 19:21

Selina schreef:
Vriendschap maken is niet zo moeilijk, wel eentje onderhouden :D

Dat ligt eraan. De een sluit vriendschappen alsof hij ze in de supermarkt koopt en heeft moeite om die uit te diepen. De ander maakt één vriend in de vijf jaar maar houdt die moeiteloos vast. Ik neig naar die laatste categorie: ik houd makkelijker vriendschappen aan dan dat ik ze sluit.

De praktijk heeft trouwens ook uitgewezen dat ik vriendschappen jarenlang kan laten versloffen en ze dan toch weer nieuw leven in kan blazen. (Probeer dat maar eens met een liefdesrelatie!) Een aanrader is het niet natuurlijk!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 19:22

Vrienden maken is ook best lastig anders, onderhouden is ook niet makkelijk.
Ik heb best wat "goede kennissen" , mensen die ik regelmatig tegenkom op mijn studie of bijvoorbeeld bij de paarden en daar mee praat, maar eigenlijk geen een waarmee ik gewoon regelmatig met een kop thee op de bank zit of samen eet, of over persoonlijke dingen praat, en dat voelt best eenzaam.
Ik weet gewoon niet hoe ik de stap moet zetten van kennis naar vriend, en heb vaak ook het idee dat mensen daar ook helemaal niet op zitten te wachten. Vriendschappen die ik wel nog heb verwaarloos ik te veel, heb het vaak te druk met studie, paard en werk. Maar dat laatste wil ik de komende tijd echt wat aan gaan doen.

Ik begrijp dus de mensen hier wel, en vind een aantal mensen die wel een rijk sociaal leven hebben best kort door de bocht :o .

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 19:27

Haha sureido :')

Helaas kom ik wel van de ervaring dat ik me dan opdring volgens de groep, dus geen grote en vooral geen bestaande groepen meer voor mij. Was dan een groep van zoveel waar ik "ineens" bij kwam en dan deden ze wel dingen met elkaar en soms wel en soms niet met mij erbij. Al weet ik ook dat het misschien deels ook aan mij kan hebben gelegen.
Ja leuke collega's zat, maar ik werk niet zo veel dus het zijn precies wat het zijn; collega's. Huisgenoten heb ik ook maar klik ik niet lekker mee.

Het is trouwens ook niet zo dat ik ontevreden ben over dit alles hoor, ik ben gewoon een beetje een alleen persoon en dat heb ik al lang geaccepteerd (met als gevolg dat ik dus ook niet echt een reden heb om moeite te doen). Ja ik vind het jammer dat ik de vriendinnen die ik heb zo weinig zie en spreek, maar als er iets is kan ik altijd bij ze terecht en zo niet heb ik een geweldige familie waarin iedereen voor elkaar klaar staat.

Oh en de vriendinnen die ik nu heb ga ik echt wel voor zorgen dat ik ze ook hou, die komen nooit meer van me af ~~}> al zien we elkaar maar eens in het half jaar

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 20:43

Ik ben ook een "alleen persoon", ben in mijn eentje heel comfortabel. Maar toch is het soms ook leeg. Heb het er vaak met mijn vriend over gehad. Die woont al zijn hele leven op dezelfde plek. Logisch dus dat hij nog veel mensen van vroeger om zich heen heeft. Ik ben gigantisch vaak verhuisd, dus elke keer weer een hele nieuwe plek, nieuwe school en nieuwe mensen. Niet dat ik daar ooit moeite mee heb gehad, maar door te verhuizen verlies je toch snel mensen uit het oog. Ook ben ik uit veel vriendschappen gegroeid. Soms heb je vriendschappen enkel en alleen omdat je elkaar wel aardig vindt en praktisch naast elkaar woont. Zodra je dan verhuist werken dat soort vriendschappen niet meer. Of je groeit uit elkaar. Vriendinnen groepjes heb ik wel gehad vroeger, maar ik ben er altijd in teleurgesteld. Of er was getut met wie wat met wie deed en wie er wel en niet meegingen, of er werd geroddeld waar je bij stond. Als je dat geen probleem vindt kun je daar prima een soort vriendschap hebben, alleen nadat een van de meiden letterlijk was weggepest was ik er helemaal klaar mee. Dat is misschien ook wel een beetje mijn probleem. Ik ben eigenlijk altijd overal heel eerlijk en duidelijk over. Als ik ergens geen zin in heb of ik vind iets niet kunnen, dan geef ik dat aan. Er zijn toch best veel mensen waar je dan mee botst.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 21:35

Maanlicht schreef:
Mijn geheim is dat ik me eigenlijk vrijwel altijd heel eenzaam voel en heel graag een beste vriendin wil maar die niet kan vinden.. :(

Precies hetzelfde.
De mensen op stal waar mijn verzorgpaard staat die spreek ik alleen op stal.
Mensen waarmee ik op de manege mee om ga is ook alleen op de manege.

Heb nu wel met 2 collega's goed contact, ook buiten het werk.

Ik 'had' altijd een beste vriendin die ik ken van vakantie (2013), ik sprak haar elke dag en zij heeft nu een vriend die in Italië woont en sindsdien (september 2016) heb ik haar nog maar 1 via de app gesproken terwijl we elkaar bijna elke dag spraken. Valt me ook op dat ze bijna nooit mijn snapchats meer opend dus denk dat die vriendschap over is helaas.

Ik voel me dus ook vaak eenzaam en dat is soms best k*'t.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 21:53

Haha, Maanlicht, ik ben ook iemand met een heel sterke mening en die uit ik ook zeker, en dat was in het begin vaak ruzie met de groep vooral met de mensen die er laat bij zijn gekomen maar ze weten nu hoe ik ben en negeren het gewoon als ik weer eens een reactie geef die ik niet zo bedoel maar wel zo overkomt :')

Dat had ik ook met m'n eerste reactie hier, maar ik bedoel het natuurlijk helemaal niet naar!

Je moet het ook niet forceren, want dan krijg je nooit hetgeen wat je zoekt.. Ik ben vroeger gepest geweest, toen ontmoette ik iemand op de manege en daarmee was ik beste vriendinnetjes geworden, en toen kwam ik op de middelbare, kwam er iemand bij het groepje, toen gingen we met koninginnedag kwamen we 2 andere tegen in de bus, super gezellige dag gehad, hup hun ook erbij, en toen kende iemand weer drie andere en toen werd de groep compleet, het ging eigenlijk altijd zo dat we het zo gezellig vonden met uitgaan dat we gewoon op de avond zelf al voor de week erop vroegen... En zeker met die groepsapps heb je zo makkelijk contact! Ik heb eigenlijk altijd twee groepen gehad en die zijn nu een geworden, en nee niet iedereen kan met elkaar en ik spreek eigenlijk 2 van de 15 elke dag apart, en de rest zie ik in het weekend wel. Spreek ik ook veel maar dan wel via een groepsapp. Of dan iedereen m'n beste vriendin is, nee zeker niet die heb ik 3, degene die er het langst bij zijn..

En toch wanneer iedereen iets te doen heeft kan ik me ook eenzaam voelen hoor, het lijkt me ook echt niet fijn om dat altijd te hebben. -O- Ik wil wel wat met jullie doen! Maar ik woon onder Ehv tegen België aan :')

Misschien kun je wanneer je een kennis hebt die je wel vaker wilt zien, het eens over een film in de bios hebben, misschien zeggen ze dan wel: oh die wil ik ook nog zien, en dan kan je subtiel zeggen: Misschien kunnen we samen. En wanneer je daar geweest bent kun je misschien wel beginnen over een film die allang bestaat, en dan zegt ze misschien wel dat die haar ook leuk lijkt, en dan zeg je gewoon: ik heb netflix we kunnen hem bij mij thuis wel eens kijken, et voila! :') Begin er dan na twee dagen op app over en misschien word het wel wat!

Nee, gewoon lekker doen waar je je goed bij voelt, en jezelf blijven. Wanneer je niet jezelf blijft lukt het nooit. :D

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 22:11

Oké.... een geheimpje. Ik vind dit weer verchrikkelijk, maar ik krijg er ook energie van, zodra ik me maar eenmaal naar buiten gesleept heb.

Net terug van stal, nu maar naar buiten om een rondje te joggen. Ik vind t verschrikkelijk en lekker tegelijk

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 22:55

ik vind het juist heerlijk om (een paar) avonden in de week gewoon in huis te zitten en nergens heen te gaan. vroeger ging ik elke avond nog wel weg van bios na stal tot na vrienden toe. nu ik de dertig gepasserd ben vink het heerlijk na zessen gewoon in huis dingen te oen.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 23:02

Christiene schreef:
ik vind het juist heerlijk om (een paar) avonden in de week gewoon in huis te zitten en nergens heen te gaan. vroeger ging ik elke avond nog wel weg van bios na stal tot na vrienden toe. nu ik de dertig gepasserd ben vink het heerlijk na zessen gewoon in huis dingen te oen.

Ik ben de dertig gepasseerd en kom zelden meer buiten 's avonds. Ik wil het wel maar zie er ook tegenop. Zo werkt Asperger, zo ging het ook vóór mijn dertigste.

Ik moet mezelf altijd dwingen om iets te doen waarvan ik weet dat ik het leuk ga vinden. Zo heb ik al heel wat mooie concerten gemist...

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 23:04

Ah dat is zuur musiqolog.. Als je er dan een maal bent, gaat het dan wel weer?

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 23:17

sureido schreef:

Zeker! Mensen denken vaak dat ik geen mensenmassa's trek, maar eenmaal ter plaatse vind ik het altijd wel leuk. Dat is ook de reden dat ik mezelf af en toe dwing om uit te gaan...

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 23:26

musiqolog schreef:
sureido schreef:

Zeker! Mensen denken vaak dat ik geen mensenmassa's trek, maar eenmaal ter plaatse vind ik het altijd wel leuk. Dat is ook de reden dat ik mezelf af en toe dwing om uit te gaan...

gelukkig dat je het ter plaatse dan wel leuk vind.

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 00:04

Geweldig dit!

1. Ik ben extreem lui.. mn werk is 2 minuten lopen en ik pak altijd de auto.
2. In de winter slaap ik nog steeds in mijn roze schaapjes pyjama.
3. Ik vind het leuk om met regenachtig weer door plassen te rijden zodat andere mensen helemaal nat worden
4. Ik kan ook niet goed tegen alcohol.. of alles is lie en geef ik een kus aan de beste vriend van mijn vriend waar hij bij staat, of maak ik ruzie
5. Ik kan er van genieten om me te mengen tijdens ruzies of meningsverschillen op WhatsApp of andere online dingen.
6. Ik speel het spelletje my horse op de telefoon en ben in leven 56.
7. Ik jat s ochtends voor mn broertje wakker is altijd 2 sigaretten van hem zodat het mij 2 scheelt.
8. Als ik moe ben ga ik scheel kijken.
9. Ik ben een emotioneel wrak. Als ik iets verkeerd heb gedaan of iemand spreekt mij aan op dingen wat anders kan oid. Kan ik wel janken.
10. Ik heb hele gesprekken met mijn kat.
11. Ik wacht altijd met de vaatwasser of andere dingetjes totdat iemand anders het doet.

En er zijn vast nog wel wat dingen waar ik nu even niet op kom

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 00:10

lovemario schreef:
Geweldig dit!

1. Ik ben extreem lui.. mn werk is 2 minuten lopen en ik pak altijd de auto.
2. In de winter slaap ik nog steeds in mijn roze schaapjes pyjama.
3. Ik vind het leuk om met regenachtig weer door plassen te rijden zodat andere mensen helemaal nat worden
4. Ik kan ook niet goed tegen alcohol.. of alles is lie en geef ik een kus aan de beste vriend van mijn vriend waar hij bij staat, of maak ik ruzie
5. Ik kan er van genieten om me te mengen tijdens ruzies of meningsverschillen op WhatsApp of andere online dingen.
6. Ik speel het spelletje my horse op de telefoon en ben in leven 56.
7. Ik jat s ochtends voor mn broertje wakker is altijd 2 sigaretten van hem zodat het mij 2 scheelt.
8. Als ik moe ben ga ik scheel kijken.
9. Ik ben een emotioneel wrak. Als ik iets verkeerd heb gedaan of iemand spreekt mij aan op dingen wat anders kan oid. Kan ik wel janken.
10. Ik heb hele gesprekken met mijn kat.
11. Ik wacht altijd met de vaatwasser of andere dingetjes totdat iemand anders het doet.

En er zijn vast nog wel wat dingen waar ik nu even niet op kom

Nou ik hoop dat ik jou nooit tegen kom... als zoiets mij overkomt zit ik de hele dag in de vrieskou met natte kleren op mijn werk. Ik snap echt niet waarom dat grappig zou zijn... :n

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 00:17

Ik zou het zelf ook niet leuk vinden, geef ik eerlijk toe. Vind het vooral leuk bij mensen die ik niet mag. Tja ieder zijn ding

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 00:50

Ja, dat vond die trut ook leuk toen ik vanmiddag met mijn kinderen naar huis liep.. Keihard door een plas en echt insturen ook, want er was genoeg ruimte om er omheen te gaan. 6 kinderen zeiknat (de jongste zat onder een regenhoes in de wagen dus die was gelukkig droog) en een paniekaanval van 1 van de kinderen omdat hij doodsbang is voor water. Joh, wat leuk!

Antics

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 01:42

Ik heb ook nog een geheimpje. Ik zou heel graag echte vriendinnen willen, maar ben soms een beetje bang voor het contact met meisjes vanwege geroddel en het idee dat ik veroordeeld wordt. Ik heb bijna alleen maar jongens als vrienden en daar voel ik me veel meer geaccepteerd. Komt ook wel door gekwetst te zijn in eerdere vriendschappen. Niet alle meisjes zijn zo, absoluut niet. Maar ik merk wel dat ik me in het eerste contact toch vaak 'veiliger' voel bij jongens.

En het vervelende is dat ik het eigenlijk wel heel erg mis om ook gewoon eens meidendingen te kunnen doen. Hoe erg ik het meestal ook ontken heb ik daar stiekem toch wel behoefte aan. Gewoon van die simpele dingen als helemaal hyper kunnen kletsen over iets of stiekem hele cheezy films kijken en het nog leuk vinden ook. Nu hoor ik vooral heel veel over gamen en dat is toch wat minder m'n ding. Het lijkt me zo heerlijk om gewoon helemaal los te kunnen gaan met m'n paardenverhalen naar mensen die daar geïnteresseerd in zijn.

En wat betreft dat laatste zit ik hier wel goed! :j

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 01:53

lovemario schreef:
Geweldig dit!

haha yes *\o/* ik ben niet de enige die zo banketstaaf is :')

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 01:58

Ik heb heel erg veel snoep in mijn nachtkastje verstopt waar ik soms zelfs midden in de nacht van eet, vooral chocolade... mijn vriend zou het vreselijk vinden als hij het wist, ik weet niet wat ik ga doen wanneer we gaan samenwonen :')

En zo drink ik ook thee in bed voor het slapengaan waardoor ik hier een verzameling tassen heb staan die ik pas naar beneden haal als er daar een dreigend tekort is.

Dat is de eerste die ik kan bedenken, maar ik heb genoeg kronkels hoor.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 07:36

-Ik vind het een heerlijk gevoel als mijn facebook status veel likes krijgt (bij mij is dat boven de 15 likes) daar onder heb ik vaak de neiging om die status weer te verwijderen :')
-Hetzelfde heb ik met topics op Bokt het geeft een goed gevoel als ik veel reacties krijg op een topic en soms gooi ik heb express omhoog door midden op de dag pas te reageren op een reactie in de hoop dat meer mensen mijn topic zien
-Ik drink graag uit een pak (ijsthee <3 )
-Ik heb een hekel aan mn stiefmoeder (maar of dat echt nog een geheim is?..)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 08:47

musiqolog schreef:
Ik ben de dertig gepasseerd en kom zelden meer buiten 's avonds. Ik wil het wel maar zie er ook tegenop. Zo werkt Asperger, zo ging het ook vóór mijn dertigste.

Ik moet mezelf altijd dwingen om iets te doen waarvan ik weet dat ik het leuk ga vinden. Zo heb ik al heel wat mooie concerten gemist...

Ik heb dan wel geen Asperger, maar wel een angststoornis, dus dit is voor mij helaas ook het geval.. Echt een vervelend gevoel.

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 08:53

_Nadia_ schreef:
Ja, dat vond die trut ook leuk toen ik vanmiddag met mijn kinderen naar huis liep.. Keihard door een plas en echt insturen ook, want er was genoeg ruimte om er omheen te gaan. 6 kinderen zeiknat (de jongste zat onder een regenhoes in de wagen dus die was gelukkig droog) en een paniekaanval van 1 van de kinderen omdat hij doodsbang is voor water. Joh, wat leuk!

Kijk dat zou ik dan niet doen. Ik weet wel echt waar de grenzen zijn.

Dat ik het leuk vind om te doen betekend niet dat ik het daadwerkelijk elke keer doe