Niet monogame relaties op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 15:39

Huertecilla schreef:
Ha Fleur!

HIer alles <3

In mijn meeeeeeeeeeerjarige ervaring is niet sexclusief mono of poli stabieler dus meer 'vaste' partner dan sexclussief monogaam.

Ik nu alweer bijna 18 jaar vast met ene lief en 3 met andere lief terwijl ik een maand terug een ooglidcorrectie cadeau heb gekregen van een los lief die cosmetisch chirurge is.

In mijn leven ervaar ik nu alweer zo'n 40 jaar dat liefde niet eindig is als je het de vrijheid geeft. De beperkingen zijn slechts perceptie door culturele programmering. Het is een keuze waarbij eerlijkheid en openheid alles makkelijker maken.

Mag ik een flauwe mop maken Huertecilla? Ik zou me niet graag laten opereren door een ex van me,vanwege dat die misschien nog wraakgevoelens zou hebben.......

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 16:14

anjali schreef:
Mag ik een flauwe mop maken Huertecilla? Ik zou me niet graag laten opereren door een ex van me,vanwege dat die misschien nog wraakgevoelens zou hebben.......

Kijk en ík vond dat juist helemaal +:)+ omdat ik erop kon vertrouwen dat ze supermegaéxtra goed voor me zou zorgen.

fleurtjeuh

Re: Niet monogame relaties op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-18 16:20

Het ligt er natuurlijk gewoon heel erg aan hoe je 'uit elkaar' bent gegaan

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 18:19

fleurtjeuh schreef:
Het ligt er natuurlijk gewoon heel erg aan hoe je 'uit elkaar' bent gegaan

en DAT ligt er heel erg aan hoe je IN de relatie met elkaar om gegaan bent.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 12:34

Even als perpectief; Maria neem élke ochtend contact met me op om te vragen hoe het gaat en met advies.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 15:39

Hc vind je het gek als ik dat van vrouwen nog knapper vindt, dan van een man? In mijn beleving hebben vrouwen daar meer moeite mee. Maar het zal ook vast aan jouw omgangs vormen met de vrouwen liggen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 16:09

superpony schreef:
Hc vind je het gek als ik dat van vrouwen nog knapper vindt, dan van een man?
In mijn beleving hebben vrouwen daar meer moeite mee.

Dat is een opmerking vanuit een ´geemancipeerd´ standpunt uit die hoek van onze westerse cultuur. Binnen die niche zal het correct zijn door de subjectieve waardes welke aan verhoudingen gehecht wordt.
Dat er vaar ik in militant feministische hoek hier ook. Dat is echter meer onevenwichtige manvijandigheid dan zelf lekker in het onafhankelijke vel zitten. Dus kiezen voor een politiek correct programma ipv eigen keuzes maken.

Ik ben het daar in een bredere context volstrekt mee oneens.

In een historisch, evolutionair perspectief is het zelfs eerder andersom.

Verder is het imo uitsluitend een kwestie van betrokken individuen, niet van subjectief!! gegeneraliseerde man of vrouw.

Citaat:
Maar het zal ook vast aan jouw omgangs vormen met de vrouwen liggen.

Zie daar het individuele.

Nogmaals; imo is het in een (duurzamer) relatie een kwestie van dat de betrokken individuen er elk meer baat bij ervaren te hebben dan ze erin stoppen.
Of die relatie nu sexclusief monogaam is of anders.

Ik ervaar dat hoe meer levenservaren, meer zelfstandig, meer onafhankelijk, zelfverzekerd en intelligent, hoe meer open voor een bredere eígen kijk op relaties en hoe meer er in niet sexclusief en/of poli ervaren wordt.

Oh, lees hier svp NIET de inverse in. Dat insinueer ik NIET :)*

Ik ga mijn reiszak pakken; op naar kustlief +:)+

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 22:02

Maar je leert uit eigen ervaring en omgeving. Ik vind vrouwen lastiger in de omgang en snel bitchie. Ik insinueer niet dat vrouwen minder sexueel zijn ingesteld, maar je hoort toch veel dat ze sex moeilijker kunnen loskoppelen van gevoelens. Als mannen dit wel kunnen, worden mannen daarop veroordeelt.

Ik ben 40+ en ken mn man bijna 25jr. Ik zelf ben echt monogaam en heb ook geen behoefte aan contact met anderen.
Juist omdat mensen vaak zeggen dat 100% monogaam niet bestaat reageerde ik in dit topic.

Op zich ben ik zelfverzekerd, zelfstandig, redelijk ontwikkelt etc. Maar ik hou gewoon echt niet zo erg van mensen en sociale contacten. Voel me niet snel aangetrokken tot mensen en kan me gewoon niet voorstellen dat ik me prettig zou voelen bij het gedoe van sex met nog iemand anders en al helemaal geen vrouw.
Dat is ook zoiets wat mensen roepen, als ik zeg 0% bi te zijn. Dat kan volgens velen niet.....

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 07:35

superpony schreef:
Op zich ben ik zelfverzekerd, zelfstandig, redelijk ontwikkelt etc. Maar ik hou gewoon echt niet zo erg van mensen en sociale contacten. Voel me niet snel aangetrokken tot mensen en kan me gewoon niet voorstellen dat ik me prettig zou voelen bij het gedoe van sex met nog iemand anders en al helemaal geen vrouw.
Dat is ook zoiets wat mensen roepen, als ik zeg 0% bi te zijn. Dat kan volgens velen niet.....

Precies! Dit heb ik ook. Ik kan mij er niets bij voorstellen iets met meerdere partners te hebben. Sterker nog, het lijkt me echt verschrikkelijk. Ook wat jij zegt over dat volgens sommige mensen niemand 100% hetero is. Ik vind dat echt een bijzondere uitspraak want hoe kun je dat voor een ander bepalen? Dat je zelf voor beide geslachten gevoelens kunt hebben is prima maar er zijn echt mensen die dat niet hebben en dat is ook prima. Ik weet echt zeker dat ik echt heel erg hetero ben. :D

Wel vind ik dat je hierover moet kunnen praten binnen een relatie en wanneer je beide, of één van beide, andere behoeftes heeft dat bespreekbaar gemaakt moet kunnen worden. En dat is denk ik nogal een dingetje.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 08:05

Maar dat laatste wat je zegt Jildau is voor mij juist een teken van een goede relatie. Je moet erover kunnen praten. En dan hoeft er niks te veranderen, maar een gesprek erover moet mogelijk zijn. En dat is vaak al niet het geval in een relatie.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 09:18

superpony schreef:
Ik vind vrouwen lastiger in de omgang en snel bitchie. Ik insinueer niet dat vrouwen minder sexueel zijn ingesteld, maar je hoort toch veel dat ze sex moeilijker kunnen loskoppelen van gevoelens. Als mannen dit wel kunnen, worden mannen daarop veroordeelt.

..en ik schrijf dat dit een typisch doorgeslagen ´geëmancipeerde´subcultuur is. En geen prettige.

Gisterenavond geheel onbewust een chiringuito in NL eigendom binnengelopen met berglief. In 18 jaar niet zoveel heel gewone over het paard getilde ´omdat ze het waard zijn´ takkenwijven bij elkaar gezien. Zie boven.

Uiteraard wel een lekker plekje in de ondergaande zon uitgezocht en heerlijk gelachen met stijvol sexy natuurlijk blond, spaans lief. Wat is dat toch een verwennerij als je lief haar best doet om leuk te zijn zoals jij dat leuk vindt alleen maar omdat zij het fijn vindt dat jij dat leuk vindt.
Overigens ik had ook speciaal voor haar een bepaald overhemd uitgekozen en zelfs gestréken :wow:

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 09:22

Ik lees steeds mee maar oef hc zelf strijken is toch geen pluim in de billen waard :') maar voor mij niet meer dan normaal dat zelf te doen als man toch _O- . Maar ach ja moeite doen beetje is wel lief ja. :+ tot op zekere hoogte en mits vrijwillig.

Maar nu ik toch reageer ik sluit me helemaal bij superpony aan. Ik lees hier maar kan me totaal in verplaatsen in meer mensen tegelijk of naast elkaar te moeten plezieren. :n en ondanks mijn mannelijke uiterlijk en interesses en door heel veel mensen als lesbisch gezien te worden tot aan versierpogingen aan toe, ben ik toch echt 100 % hetero. :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 11:17

karuna schreef:
Ik lees steeds mee maar oef hc zelf strijken is toch geen pluim in de billen waard :') maar voor mij niet meer dan normaal dat zelf te doen als man toch _O- .

Bedankt voor het voorbeeld; mijn perspectief belichtend.
Jij víndt dat normaal doch die opvatting is wereldwijd toch echt een culturele niche.
Dat jij dit als normaal zijnde niet waardeert zal geen man motiveren dus :evaw: en voor jou 10 anderen (niet NL wellicht) die dat wel waarderen *\%/* en verder net zoveel (of meer) te bieden hebben. Dat laatste; te bíeden hebben lijken ´geëmancipeerde´vrouwen in hun ´omdat ze het waard zijn´ te vergeten.

Citaat:
Maar ach ja moeite doen beetje is wel lief ja. :+ tot op zekere hoogte en mits vrijwillig.

Mijn hemel. Waarom tot op zekere hoogte? Voor wie zou je dán moeite doen??!!
Enne, die laatste opmerking is volstrekt 8)7 want als het niet vrijwillig is, is het per definitie niet líef dûh.

Wat betreft poli is het wederom een cultureel bepaald vooroordeel. Idem bi of ni.
En ja, imro, zijn vrijwel (let op; dat geeft ruimte voor ni) alle vrouwen minimaal bi-nieuwsgierig.

Overigens een beetje := dat op een onderwerp over wel poli het niet poli weer verkondigd moet worden. Dames; dat ís de default al. Die opvattingen/belevingen hoeven jullie niet meer uit te leggen. Jullie mogen ervan uitgaan dat een poli daar ook mee begonnen is :)*

Ik vermaak me alweer vier decennia kostelijk met het meer mensen tegelijk of naast elkaar mógen :)* :)* plezieren. Let wel mógen, niet moeten noch niet mogen; dat is nu net de crux :j

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 11:41

Ik oordeel niet over andere landen, maar in Nederland is het vaak bij dingen; dat ''hoort'' niet....Ik zeg altijd; mn oren horen.

Er zijn gewoon nog veel vooroordelen over mannen en vrouwen. De taboe over sex helpt denk ik daar niet bij om er veranderingen in te brengen.

Ik hou zoals gezegd gewoon ook niet zo erg van mensen, dus ben vast het verkeerde voorbeeld. Wie weet, zou ik open staan voor andere mannen en evt vrouwen ( dus bi gevoelgens ) als dat anders was, maar in dit leven niet.

Ondanks dat ik wel van mn eigen man hou en onze sex goed is, doen andere mensen me gewoon niks op dat gebied. Ik word niet warm van een mooie man of vrouw. Er gebeurt gewoon niks.

Wat het overigens niet makkelijk maakt. Ik kon vroeger echt vriendschap gevoelens hebben voor een jongen, maar dat is vrijwel altijd misgelopen, omdat mensen flirten en liefkozen door elkaar halen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:09

Hc wat een felheid. :(:) Zoals je kan lezen lief gebaar om te doen maar geen reden om pluim in achterwerk te steken. Omdat het voor mij geen reden is om helemaal *\%/* te worden van iets wat een manheel goed zou moeten kunnen doen, namelijk strijken. Hetzelfde als ik een grote camper in mijn uppie achteruit inparkeer op blokken. Daarvoor wil ik ook geen oohh wat knap van je horen. Omdat het nergens op slaat. Ja ik ben vrouw maar dan kan ik nog wel inparkeren. Zelfde ja je bent man maar een keer iets strijken of wc schoonmaken zou toch normaal moeten zijn :j

En voor elkaar doen tot op zekere hoogte bedoel ik. Voor een ander aanpassen ok maar niet ten koste van je eigen identiteit omdat een ander dat zo graag van je verwacht. Ik neem mezelf als voorbeeld. Rokjes jurkjes hoge hakken en make up. Idem lang haar al zou iemand dat heel graag zien, het staat zo ver van me af dat ik er niet aan ga beginnen. Los van het feit dat het erg op de lachspieren werkt :+ omdat het me domweg ook niet staat. Heb het wel geprobeert hoor, redelijk recent nog met als gevolg een hilarische verkleedpartij waar we tot de conclusie zijn gekomen dat de man die mee was het allemaal beter stond dan mijzelf. Ik verander in een heel slechte imitatie van een travestiet. _O-

En nee ik weet van mezelf ben op geen enkele manier nieuwsgierig in welke vorm van vrouwelijke aandacht ook. :n ben geen vrouwen mens en zal dat nooit worden ook ga ik van uit. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:26

Ik zal volgende keer ook gaan applaudisseren als mijn vriend zijn eigen kleren strijkt *\%/*

Ik kan gewoon niet strijken, dus ik doe het ook niet.

We zitten zelfs al te geinen, dat als wanneer wij samenwonen. Ik alles buitenhuis doe en hij de huishouding :')

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:26

karuna schreef:
Hc wat een felheid. :(:) Zoals je kan lezen lief gebaar om te doen maar geen reden om pluim in achterwerk te steken. Omdat het voor mij geen reden is om helemaal *\%/* te worden van iets wat een manheel goed zou moeten kunnen doen, namelijk strijken. Hetzelfde als ik een grote camper in mijn uppie achteruit inparkeer op blokken. Daarvoor wil ik ook geen oohh wat knap van je horen. Omdat het nergens op slaat. Ja ik ben vrouw maar dan kan ik nog wel inparkeren. Zelfde ja je bent man maar een keer iets strijken of wc schoonmaken zou toch normaal moeten zijn :j

Je mist de kern volledig.
Tant pis.

Je herhaalt verder dat je hier niets te zoeken hebt.
Fijn voor je maar waarom moet dat hier?
NOGmaals; je mag ervan uitgaan dat een poli daar ook mee begonnen en bekend is :j

Ik ga zo nog even lief, want het hoéft niet, kustlief naar het station brengen. Dat doe ik uitsluitend en alleen omdat ik van haar hou.

Dan naar berglief om haar auto klaar te maken voor de periodieke keuring morgen. Zou ze zelf ook best voor kunnen zorgen ja, maar ik doe dat graag voor haar, uitsluitend en alleen omdat ik van haar hou. Dat ís lief van mij.
Ze gaat wel zelf naar de keuring want een leuk uitziende vrouw krijgt toch nét een streepje voor. Nee, een zichzelf respecterende NL vrouw zou dat niet willen uiteraard O:) _O- _O-

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:34

love_western schreef:

Ik kon ook niet strijken, dus heb ik het geleerd.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:35

Ik lees mee omdat het onderwerp me boeit. Alleen je bewering dat iedere vrouw bi zou zijn klopt gewoon niet. :+ ik ga weer verder in meelees stand.

Wat betreft het huishouden mijn vader is 84 en altijd de beste geweest in strijken kleding verstellen en taarten bakken. Nu nog, van huis uit meegekregen ook zelfs nog, alle kinderen moesten alles kunnen. Meisjes de jongens taken en omgekeerd :j

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:49

Ik denk dat HC gewoon bedoeld dat het fijn is om dingen voor elkaar te doen. Het laten zien wat je voor de ander over hebt, hoe je hem/haar waardeert etc. Je kan een ander gewoon een fijn gevoel geven en dat is ook belangrijk. Ik kan heel veel zelf, maar mijn man doet best veel zgn ''mannendingen'' Ik ga echt niet ontkennen dat ik dat aantrekkelijk vind als een man mannelijke dingen doet. Heeeeel fout benoemd, maar mijn man is technisch en super handig, veel sterker dan ik etc. Al ben ik niet onhandig, ik kom gewoon te kort tegenover hem.
Daar tegenover vind hij het heerlijk als hij thuis komt en ik iets lekkers te eten aan het maken ben of een nieuw kratje bier heb meegenomen. Elkaar verwennen met datgene waar je zelf goed in bent en waarvan je weet dat je de ander een plezier doet of helpt.

Overigens; als mijn man iets wil strijken voor een feestje, vraagt hij altijd of hij nog iets voor mij moet strijken. Ben ik aan het strijken, strijk ik. Is om het even.

Misschien ziet het liefje van HC niet eens dat hij een blouse gestreken heeft, maar ziet ze dat hij er leuk en verzorgd uit ziet.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:51

Ja daar kan ik het alleen maar mee eens zijn, kan in kleine dingen zitten. Zoals bv alvast suiker in de koffie doen en roeren. Of iemands favoriete drinken meenemen. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 13:15

Huertecilla schreef:
love_western schreef:

Ik kon ook niet strijken, dus heb ik het geleerd.

Sommige dingen vallen niet te leren. Ik heb weer andere dingen waar ik goed in ben.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 17:22

Ach, strijken is vast niet moeilijk toch? Al is het vast wel 25 jar geleden dat ik dat eens heb gedaan :) . Hoe kan het dat het nou opeens gaat om genderrollen? Dat doet toch helemaal niet terzake? Welke taken je doet, in welke cultuur dat wel of niet gebruikelijk is en of je iets liefs doet voor je liefste (lees meervoud) of hoe. Over iedereen die bi zou zijn: ik weet het naturlijk niet. Ik zou het vanuit biologisch standpunt kunnen verdedigen: eerst is er de seksuele opwinding, pas daarna wordt die gericht op een ander persoon van het zelfde of het andere geslacht. Zo leuk trouwens dat bij steeds meer dieren wordt "ontdekt" (zij leefden er natuurlijk al naar) dat ze ook homoseksuele relaties kennen!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 19:31

josien_m_ schreef:
Ach, strijken is vast niet moeilijk toch? Al is het vast wel 25 jar geleden dat ik dat eens heb gedaan :) . Hoe kan het dat het nou opeens gaat om genderrollen? Dat doet toch helemaal niet terzake? Welke taken je doet, in welke cultuur dat wel of niet gebruikelijk is en of je iets liefs doet voor je liefste (lees meervoud) of hoe.

:)* het kan zoooo eenvoudig zijn zonder de ballast van ego en vermeend correcte rollen.

mbt sexuele rollen is het gewoon ook weer een oplichten van de taboe deksel dat er nu ineens van alles 'ontdekt' wordt in de natuur zoals soortoverschrijdende sex en brede wetenschappelijke acceptatie van vermenging van sapiens, neandertal, denisovan e.a.

Religieus en/of emancipatie geneuzel is als je dat niet kan relativeren een beperkende belasting.

Trouwens, nu we het over religie hebben: OLH heeft de vrouw niet voor niets een clitoris gegeven. Geniet ervan en niet met mate *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 00:23

Ik zag een docu waar een volk masturbeert waar iedereen bij is en ook sex openbaar werd gedaan. Daar kunnen we ons hier toch weinig bij voorstellen. Het is een taboe en dat is best kwalijk. Daarom las ik dit topic ook.

Geneuzel of niet, maar je hoort nu overal dat scholen kledingvoorschriften meegeven aan ouders, omdat meisjes niet te bloot naar school mogen komen. Dat geeft onrust bij de jongens, maar ook de mannelijke collega's. Dan gaat er imo echt iets flink mis.

Kinderen die niet uit kunnen komen voor hun sexualiteit. Mensen die vies gevonden worden als ze vaak sex willen hebben etc etc.

Juist door niet open te zijn en niet elkaar af te vallen of neer te halen, kan het gesprek op gang komen en meer normaal worden. Zeg nou zelf, hoeveel leden heeft bokt? En hoeveel mensen hebben hier nu gemeld dat ze een niet monogame relatie hebben? Of zouden willen hebben? Het zou toch mooi zijn als dat gewoon verteld kan worden en mensen niet oordelen?

Wij hadden een zaak in Amsterdam en had daar diverse kennissen en klanten met sexclubs, ramen etc. Het verschil tussen mannen en vrouwen is echt nog heel groot op dat gebied.
HBO en WO meiden die als gezelschapsdame werkten, maar geen hetero jongen te vinden die dat wilde doen.
In een gemiddelde sexclub kan een man uit meerdere vrouwen kiezen. Aan hetero jongens komen voor vrouwen is heel lastig.
De jongens die ik als klant had, werkten in gay clubs en deden alleen mannen.

Die verschillen kun je nog niet omheen, maar is wel wat zich nog steeds doorzet in opvoeding. Emancipatie is echt nog vrij beperkt.