Als dromen uitkomen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wortel115

Berichten: 2155
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-20 23:26

Dank jullie! Ik vind hem ook erg schattig. Er is nog een andere onderweg uit Nederland. Hier vooral lakens en ik ben daar niet zo goed in. Dus overtrekken bij bol gekocht en zuslief stuurt ze door.
En inderdaad Kitty test alles uit. Vond haar ook al in de autostoel waar gelukkig nog plastic omheen zit.

Even heel trots ook Liselotte had gisteren (zaterdag) haar vierde maandelijkse les. Het gaar zo goed dat ze volgende keer galop willen oefenen.
https://m.youtube.com/watch?v=405E4soS6hk

ievie

Berichten: 2262
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 23:30

Wat stoer dat ze met Liselotte galop willen gaan oefenen. Heeft ze dat al eens gedaan?

Wel gezellig zo’n kat in huis. Hebben jullie verder nog huisdieren?

wortel115

Berichten: 2155
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-20 00:27

Nee Liselotte heeft nog geen galop gedaan maar ze doen het samen erg goed dat instructeur denkt dat we het volgende maand kunnen proberen. Ook best handig voor ponyclub camp in Juli. Waar ze 3 dagen lang veel mag rijden en ik niet zo gemakkelijk mee kan rennen met de baby.

Je we hebben behalve de paarden nog meer huisdieren. Kitty dan die volgens Liselotte eigenlijk Little Black Kitten heef, Lilo de mini pinscher die we mee hebben genomen uit Nederland. Lilo woont ook binnen. Dan Poespoes de jager die veel buiten is maar ook graag binnen komt slapen. Als laatste Bo een jonge rottweiler als waakhond. Ze is eigenlijk super lief en vriendelijk. Ze leeft veel buiten maar komt binnen als het heel heet is of stormt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kally
Berichten: 5268
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 10:52

Wat een leuke dierenbende...je waakhond heeft wel een hele lieve uitstraling....

Mer1980

Berichten: 19022
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 17:13

Ahhhh leuke beestenboel zo <3 leuke foto update en top van Liselotte dat de galop erop gaat komen :D

wortel115

Berichten: 2155
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-20 02:59

Kally Bo is inderdaad heel lief. Maar blaft als er een vreemde auto komt dus dat is eigenlijk voldoende.

Dank je Mer. Ik kan niet zonder dieren. Het zou onpraktisch zijn om er meer te hebben maar ik vind het erg gezellig als je thuis bent en de dieren lopen er ook rond en komen eens voor een aai of knuffel.

Riley heeft van de week zn eerste bad gehad. Dat vond ie eigenlijk best fijn. Helaas had hij een minder goede reden om afgespoeld te worden. Hij stond namelijk in de wei met een dik been. En hoewel hij erg vooruit gaat met een hoop dingen zijn benen blijven lastig. Sommige dagen mag ik ze borstelen en zelfs voor hoeven optillen maar andere dagen kan ik er niet aankomen. Zo ook nu. Er zitten een paar kleine wondjes of er meer is kan ik helaas niet zien of goed onderzoeken. Dus 10 minuten gekoeld met koud water en daarna klei erop. Dat vond hij niks en de klei zit overal maar het is beter als helemaal niks doen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En vandaag lekker een verse nieuwe hooi baal. Dan moet je ook direct doen alsof je omkomt van de honger terwijl de oude nog niet eens helemaal op was.

Mer1980

Berichten: 19022
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 17:34

Oh dat is inderdaad niet fijn als je er niet aan mag komen, maar beter iets dan niets inderdaad, ze zien er wel goed uit Riley is wel opgeknapt :D

wortel115

Berichten: 2155
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-20 08:04

Ik haal hem van facebook af want het is blijkbaar niet toegestaan om dot te doen. Maar dit kwam vandaag onze tuin in. Lijkt toch zeker 1.50 meter lang.
Afbeelding

kally
Berichten: 5268
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 13:17

Ieuww.....leuke verrassing, maar aan de andere kant je kunt moeilijk een
bordje neerzetten..blijf uit m’n tuin :+

Barramundi

Berichten: 1868
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 13:27


wortel115

Berichten: 2155
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-20 23:10

Kally nee bordjes zullen ze niet naar kijken.

Barra hij is inderdaad dood. En het is niet dat we alle slangen die we zien dood maken maar hij was in de tuin waar ook beide honden en poes waren dan zal ik die toch eerst beschermen. Ik dacht dat het een brown snake was heb nog nooit van king brown gehoord. Zitten die ook in Vic?
En dank je voor de link.

Barramundi

Berichten: 1868
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 23:30

Daarom zei ik al dat ik er alle begrip voor heb. Ik zou hem ook echt niet daar willen hebben, zeker als je huisdieren en kinderen daar komen. :n
Hier alleen de python die bij de buren woont waar we rekening mee moeten houden, maar die zijn zo schuw dat we hem eigenlijk nooit zien.

Ik heb het opgezocht aangezien ik het zelf eigenlijk ook niet wist, maar de King Brown komt helemaal niet in VIC voor :')
Dus het zal dan een eastern brown snake zijn ofzo denk ik (ik ben geen slangen expert ofzo).

Gelukkig was hij opgeruimd voor hij iemand pijn gedaan heeft!

wortel115

Berichten: 2155
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-20 12:59

Nee voelt niet prettig met Liselotte en de dieren daar. Al heeft Poespoes wel eens baby slangen opgegeten.

Is de python van de buren of hangt hij daar gewoon rond? Komt hij niet aan je eenden kuikens?

Ik denk inderdaad eastern brown snake. Deze komt hier het meest voor. Er zijn tiger snakes maar die heb ik nog niet gezien.

Barramundi

Berichten: 1868
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 13:22

Dappere Poespoes!!

Python leeft in/onder het dak van onze buren, is gewoon een wilde, geen huisdier ofzo. Hij komt niet naar binnen, maar de buurvrouw ziet hem geregeld langs het keukenraam glijden. Omdat hij tot nu toe braaf buiten gebleven is, mag hij blijven. Pythons zijn verder niet giftig en hij zit niemand in de weg.

Nou ja, de eenden kuikens is wel een dingetje. Ik moet er dus voor zorgen dat de verblijven snake-proof zijn allemaal. Tot nu toe nog geen kuikens verloren aan slangen (afkloppen).

wortel115

Berichten: 2155
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-20 14:47

Poespoes is helaas iets te dapper. Ik ben bang dat ze een keer zelf het slachtoffer word. We hebben haar als kitten gevonden. Moeder was een feral en aangereden door een auto. Poes is heel lief en komt graag knuffelen maar is helaas niet binnen te houden zoals Kitty (Kitty speelt wel in de tuin) het jagen zit er in en soms is ze een week weg.

Ik zou het toch een beetje spannend vinden als die hier in het dak zou leven maar inderdaad als ie niemand in de weg zit. Gelukkig zijn de kuikens veilig.

wortel115

Berichten: 2155
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-20 07:45

Het is even een weekje stil geweest. Alles goed al word mijn zwangerschap langzaam aan wat zwaarder wat natuurlijk prima is in het laatste trimester.

Vandaag hadden we de hele dag regen wat een goed begin is van de herfst is. Hier gelukkig geen overstromingen en hoewel het gras in de tuin blij is gaat er in de wei niks groeien. Maar het is prima het stof is weg en de planten kunnen groeien. Paarden zijn nu modder varkens die heerlijk in het natte zand gerold hebben. Australie is het land van over rugging zoals het hier heet. Maar de mijne zijn nog naakt en blijven dat nog even. Straks in de winter krijgen ze snachts een deken en eventueel op heel koude dagen ook overdag. Merries zijn in de zomer wat aangekomen dus een beetje afvallen in de winter is prima. Riley zal bekijken zijn als hij gaat afvallen kunnen we hem altijd nog fulltime een deken geven.

Ik weet niet hoe het in Nederland gaat maar hier zijn de mensen helemaal gek geworden. Mensen zijn aan het hamsteren op toilet papier. En ik snap er echt niks van alsof je nu ineens 12 rollen per dag nodig hebt.

Nog even een foto die laat zien dat Riley nu echt tot rust komt. Sinds deze week zie ik hem iedere dag samen met de merries slapen.
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 19022
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 13:12

Wat een heerlijke foto zeg <3 inderdaad wat een rust <3 en ja ik snap dat het nu wel wat zwaarder wordt met de zwangerschap, lekker overal je tijd voor nemen :)

wortel115

Berichten: 2155
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-20 08:30

Ik neem zeker meer mijn tijd voor alles Mer!

Vandaag heerlijk zonnig herfst weer. Eerst te paarden gedaan en daarna naar de rivier gereden en lekker gezeten terwijl Lilo en Liselotte aan het spelen waren.

Liselotte had gisteren een Nikki die erg hard ging. Niet zo raar want ze had Nikki de hele week niet aan gekeken. We hebben haar toen even gelongeerd en ik heb Liselotte uitgelegd over een ophouding geven als Nikki versneld of een kleine volte maken. Vandaag waren ze aan de lange teugel aan het draven en Liselotte had 1 hand op dr heup. Dus ik denk dat het had gewerkt.

Jazz mocht even wat balkjes draven en kan ik morgen als Liselotte op school zit wat meer aan het werk zetten. Beide gaan namelijk naar ponyclub volgend weekend dus wel fijn als ze wat werk doen.

Riley was heel goed vandaag. Ik kon alle vier zijn voeten optillen en schoonmaken. Hij heeft daarvoor wel een paar wortels gekregen maar dat is prima nu. Hij blijft braaf staan en raakt niet meer in paniek. Hopelijk kan hij dan volgende keer ook door de smid gedaan worden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ievie

Berichten: 2262
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 08:59

Leuk om alle foto’s weer te zien!

emil01

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-05-09

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 22:27

Dat ziet er uit als heerlijk keuvelen en bezig zijn met de kinderen en de dieren!

wortel115

Berichten: 2155
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-20 01:43

We zijn ook gewoon heerlijk aan het genieten nu. De hele warme zomer dagen zijn voorbij dus het is heerlijk buiten. Zon en rond de 25 graden. Ik mis het rijden wel maar goed dat wist ik ook voor ik zwanger werd.

emil01

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-05-09

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 20:19

:= ja, zwanger en rijden lukte mij ook niet tegelijkertijd. Maar hopelijk daarna weer gauw in het zadel!

Mer1980

Berichten: 19022
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 11:42

Wauw wat een prachtige foto update <3 heerlijk genieten zo.

wortel115

Berichten: 2155
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-20 07:16

Emil nee inderdaad maar hopelijk snel weer als baby er is.

Mer genieten doen we.

Ik zal gelijk nog maar een foto update doen. Gisteren is Liselotte naar les geweest. Instructeur gelijk beugels een gaatje langer gemaakt. Dus Liselotte moest even wennen. Uiteindelijk niet gegaloppeerd. Nikki is al een tijd lang niet fatsoenlijk in de rijbaan gereden en ging ipv gelijk in galop eerst harder draven. Dat is natuurlijk niet makkelijk als je pony zo groot is. Ik ga dus aan de longe oefenen voor nu op het commando ‘canter’ en volgende keer gaat instructeur er even op.

Vandaag ponyclub. Gelukkig super mooi weer ba de wind van gisteren. Jazz mocht ook weer mee. Beide hebben zich super gedragen. En deden de spelletjes heel goed. Ok Jazz liep eerst weg bij de knal gele ring die met een zwaard opgepakt moest worden en Nikki liep er dapper heen tot Liselotte de ring had en zo hard met haar zwaard zwaaide dat die ring op Nikki dr hoofd viel. Gelukkig stapte ze alleen naar achter. Ik heb een paar video’s en zal later proberen die toe te voegen. Duurt altijd zolang op mijn telefoon en ik kan geen twee schermen tegelijk openen.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Edit het word wel heel erg een pony topic zo. Mochten jullie iets anders graag lezen hoor ik het graag.

ievie

Berichten: 2262
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 10:07

Wat een brave pony, dat ze zo goed reageerde op die ring!