Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
snuffie123 schreef:Dan is het inderdaad allebei het probleem van degene die last heeft van de geur, maar dat lijkt me niet echt relevant voor dit topic. Denk ook dat weinig mensen daarover van mening verschillen.
JunkDeLuxe schreef:Mijn moeder haar buren hebben sinds een tijdje een hond, en laten dat beest in de tuin poepen. Ze scheppen het op, en smijten het dan achteraan in de tuin. De geur is niet te harden, om van de vliegen nog maar te zwijgen.
Mams is daar een tijdje geleden gaan bellen, en nu ruimen ze het gewoon op. Mams heeft zelf trouwens ook 2 honden, en ruimt ook altijd alles meteen netjes op als die in de tuin poepen.
Maar da's iets anders dan sigaretten.
Ik moet eerlijk zijn, als mijn buren zouden komen bellen omdat zij last hebben van mijn sigaretten.. Nah sorry, wat wil je dan dat ik doe? Dat ik telkens maar een eindje ga lopen om een sigaret op te steken? Gaat dus echt niet gebeuren... Ik wil best een citronella-kaars aansteken, maar... verder kan ik niet echt iets bedenken. Toch niet iets wat ik zou doen.
Weet je wat het is, als roker mag je steeds minder en minder. Ik ga enkel in de zomer nog uit eten/wat drinken, want dan kan ik op het terras zitten. Een verwarmd terras vind ik ook nog wel oké als het kouder is, maar als ik buiten in de kou moet gaan staan, eet ik wel gewoon thuis. En als ik binnenkort in de dierentuin niet meer mag roken, hoeft dat voor mij ook niet meer.
We zijn jarenlang doodgeslagen met reclame om te roken. Nu zijn we verslaafd, en kost het ons ondertussen stukken meer dan toen. En dan zou ik mij nog in bochten moeten wringen, omdat een ander zich daar aan stoort? In de winter smijten ze ons buiten, en in de zomer krijg je weer een hoop gezeik omdat je in "hun" lucht rookt, op het terras. Ja hallo...
Kijk, ik snap best dat de geur voor een niet-roker niet aangenaam is. Ik heb ex-collega's gehad die echt uren in de wind naar de rook stonken, dat vond ik ook niet aangenaam, en daar probeer ik zelf dus ook echt op te letten. Maar bij mij thuis, rook ik waar en zoveel ik maar wil. En ik zou het echt jammer vinden voor niet-rokende buren, moesten zij daar geurhinder van ondervinden, maar, ik ga daarom niet stoppen met roken, of enkel nog onder de dampkap, of een eindje gaan wandelen o.i.d.
Denk niet dat hier heel veel aan te doen valt, zelfs al zouden ze het willen...
gohya schreef:sneeuwpop maar ze heeft wél gelijk w.b.t. dat rokers steeds minder mogen.
gohya schreef:sneeuwpop maar ze heeft wél gelijk w.b.t. dat rokers steeds minder mogen.
chanel1985 schreef:Maar als rokers dan roken op een plaats dat het wel mag, legaal is bv op een buitenterras krijgen ze ook bakken kritiek?
Terwijl ze op dat moment niets verkeerd doen?