Nagini schreef:Maar hoe bewust is die keuze echt?
Dit topic is op 14 september geopend.
Nog minder dan 2 weken geleden.
Toen zat ze nog kneedeep in de islam, was ze bereid met hem te trouwen.
Toen kreeg ze tegen gas van bokt wst haar tegengas tegen hem deed doen.
Toen verdween ze en was ze opeens zwanger... en krijgt ze steun van huisarts en ouders (die echter helemaal kapot gek op hem waren).
Imo betuigd dit vooral van dat TS erg beinvloedbaar is.
Tuurlijk het is haar buik haar beslissing.
Maar we zijn bij wijze van spreke nog geen 2 weken verder dan het begin dus om nu als meerderheid te jubelen dat ze zo sterk is.. nah.
Laat eerst eens zien dat je het zelf kunt.
En tja als je falikant tegen abortus bent dan is dat natuurlijk zo.
Maar ik vind ook niet dat er zo gemakkelijk gezegd mort worden dat "niets een droomstart garandeerd/twee ouders wil ook niets zeggen".
Ik denk dat een stabiel koppel (dus niet ts en haar (ex)vriend) na lang overwegen met enige financiele ruimte besluit aan kinderen te beginnen een betere kans op succes is dan iemand die zelf aangeeft emotioneel/mentaal onstabiel te zijn, met geen substantiele eigen financien (want de familie is niet jezelf), die afgekeurd is en niet kan werken (hoe moet dit dan als je uiteindelijk zelfstandig gaat?) En okk nog een mogelijke moeilijke ex heeft vrij pittig is hoor.
Ik bedoel, er is weinig aan te veranderen en het is TS haar keus, en ik denk dat mijn mening wat verschilt van de meeste hier..
Maar het relativeren van "zomaar even kindjes krijgen" vind ik een beetje apart.
Nee hoor, jouw mening wordt waarschijnlijk door meerderen gedeeld. In ieder geval door mij. Jij hebt het lef om het hier neer te zetten en zo wat tegengas te geven. Ik vind dat je het nog heel erg netjes en tactvol hebt neergeschreven. Mijn bewoordingen zouden heel anders geweest zijn en zou me waarschijnlijk een waarschuwing van een mod opgeleverd hebben.
Mijn gevoel over deze plotselinge omslag van ts is niet positief. Vraag me af of alles waar is. Mocht dat zo zijn, dan adviseer ik ts om dringend hulp te zoeken (en niet alleen bij haar ouders en huisarts), want ze slaat elk moment als een blad aan de boom om. Haar eigen mening is ver te zoeken. Haar zelfbeeld moet nodig opgekrikt worden, anders gaat het straks goed fout.