Leven tussen twee werelden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 12:18

Petpa schreef:
@Danzzz

Het gaat niet om het een-oudergezin.

In dit geval is moeder afhankelijk van hulp.

Vader is afkomstig uit een andere cultuur. In die cultuur zal men niet blij zijn met de geboorte van dit kind. Indien deze kwestie escaleert wordt het kindje geboren in een blijf van mijn lijf huis. In mijn optiek is dat geen droomstart voor een kind!

Want jij kent die jongen? Hij zwijgt haar constant dood bij zijn familie en nu zal hij ze ineens vertellen dat er een kind van hem rondloopt :?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 12:19

Ik ben ook afhankelijk van hulp :) ik ben aardig invalide nog. Zonder mijn ouders en schoonouders zou ik het niet redden. En weet je? Mijn kind heeft geluk, heeft zoveel meer liefde erbij en hij ontwikkelt zich goed als een geweldig tevreden mannetje.

Wanneer je niet om hulp roept en het wel hard nodig hebt, dan moet je je zorgen maken. Maar als iemand nu al op tijd om hulp vraagt, hulp wordt geboden dan is dat juist een goed teken

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 12:20

Een kind kan beter opgroeien met 1 ouder dan met 2 ouders die niet gelukkig met elkaar zijn of steeds ruzie's hebben.
Ik ben in de 2de situatie op gegroeid en ik was alles behalve gelukkig.

Wat ts ook kiest ik geloof dat dit kind wel een stabiele toekomst tegemoet gaat.
Ntuurlijk denk ik dat ts haar kind beter af zou zijn zonder de vader.
En ja een kind kan ook gelukkig zijn met maar 1 ouder.
Sinds mijn "moeder" uit mijn leven is ben ik veel gelukkiger geworden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 12:22

Petpa schreef:
Envoler schreef:
Tuurlijk zijn er een hoop emoties en twijfels/vragen 'waar doe ik goed aan?'

Maar buiten het feit dat ik tegen abortus ben krijg ik nu van alle instanties en mijn familie hulp.

Ik heb geen zin om mijn keuze verder te verdedigen, mijn buik, mijn kind en ik wil ook dat mijn kind een goed leven krijgt

Dat goede leven moet je een kind wel kunnen geven!

Al voor de geboorte van dit kind is de situatie niet stabiel. Er is sprake van een vader die het kind niet wil.

Moeder is afhankelijk van hulp van o.a. de huisarts en familie.

Hoe reëel is de kans dat dit kind een goed leven krijgt in de zin van een onbezorgde toekomst?

"onbezorgde toekomst" is sowieso een illusie. Wat dit kind heeft is een moeder en familie die voor 200% voor hem/haar willen gaan, willen beschermen en willen opvangen.
Dát heeft een kind nodig.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 12:24

Petpa schreef:
@Danzzz

Vader is afkomstig uit een andere cultuur. In die cultuur zal men niet blij zijn met de geboorte van dit kind. Indien deze kwestie escaleert wordt het kindje geboren in een blijf van mijn lijf huis. In mijn optiek is dat geen droomstart voor een kind!

Alleen maar beter dat moeder hulp krijgt, dat ze hulp krijgt betekend niet dat ze een unfit moeder zou zijn.

Vader doet helemaal niet mee. En STEL dat vader wel vervelend gaat doen dat zal moeder en kind in een beschermde omgeving wonen voor zolang als het duurt, is dat erg? Nee dat is niet erg want al wonen ze in een kartonnen doos is altijd nog de stabiliteit van de moeder het belangrijkste en niet de omgeving waarin ze wonen of hoe ze wonen.

Droomstart, wat is een droomstart? huisjeboompjebeesjevastebaanvinexwoning?

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 12:56

Petpa schreef:
Envoler schreef:
Tuurlijk zijn er een hoop emoties en twijfels/vragen 'waar doe ik goed aan?'

Maar buiten het feit dat ik tegen abortus ben krijg ik nu van alle instanties en mijn familie hulp.

Ik heb geen zin om mijn keuze verder te verdedigen, mijn buik, mijn kind en ik wil ook dat mijn kind een goed leven krijgt

Dat goede leven moet je een kind wel kunnen geven!

Al voor de geboorte van dit kind is de situatie niet stabiel. Er is sprake van een vader die het kind niet wil.

Moeder is afhankelijk van hulp van o.a. de huisarts en familie.

Hoe reëel is de kans dat dit kind een goed leven krijgt in de zin van een onbezorgde toekomst?

Die kans is in mijn ogen heel groot. Ik denk namelijk dat ts, doordat ze er over na heeft gedacht én steun vanuit een achtervang heeft, een heel bewuste keuze heeft gemaakt. Dat kun je van lang niet alle toekomstige ouders zeggen. En nee, het is niet erg dat er mensen zijn die je helpen als je alleenstaand bent. Ik snap ook niet zo goed waarom alleenstaand gelijk moet betekenen dat je alles ook daadwerkelijk alleen moet doen...
En dat de vader het kind niet wil...tsjah...daar kunnen zowel moeder en kind niets aan doen en vind ik nou niet per direct een reden om abortus te laten plegen. Er zijn zoveel kinderen 'zonder' biologische vader en ook zoveel kinderen die zonder biologische vader beter af (zouden) zijn...

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 13:07

Petpa schreef:
@Danzzz

Ach de meeste jonge gezinnen zijn afhankelijk van hulp van hun ouders. De meeste kinderen worden een paar keer per week opgevangen door opa en/of oma.

En hoezo blijf in mijn lijf huis? TS woont toch gewoon bij haar ouders? Hoe hij en zijn ouders/familie reageren is nu niet te voorspellen.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 13:08

Maar hoe bewust is die keuze echt?
Dit topic is op 14 september geopend.
Nog minder dan 2 weken geleden.

Toen zat ze nog kneedeep in de islam, was ze bereid met hem te trouwen.

Toen kreeg ze tegen gas van bokt wst haar tegengas tegen hem deed doen.

Toen verdween ze en was ze opeens zwanger... en krijgt ze steun van huisarts en ouders (die echter helemaal kapot gek op hem waren).

Imo betuigd dit vooral van dat TS erg beinvloedbaar is.
Tuurlijk het is haar buik haar beslissing.

Maar we zijn bij wijze van spreke nog geen 2 weken verder dan het begin dus om nu als meerderheid te jubelen dat ze zo sterk is.. nah.

Laat eerst eens zien dat je het zelf kunt.

En tja als je falikant tegen abortus bent dan is dat natuurlijk zo.
Maar ik vind ook niet dat er zo gemakkelijk gezegd mort worden dat "niets een droomstart garandeerd/twee ouders wil ook niets zeggen".

Ik denk dat een stabiel koppel (dus niet ts en haar (ex)vriend) na lang overwegen met enige financiele ruimte besluit aan kinderen te beginnen een betere kans op succes is dan iemand die zelf aangeeft emotioneel/mentaal onstabiel te zijn, met geen substantiele eigen financien (want de familie is niet jezelf), die afgekeurd is en niet kan werken (hoe moet dit dan als je uiteindelijk zelfstandig gaat?) En okk nog een mogelijke moeilijke ex heeft vrij pittig is hoor.

Ik bedoel, er is weinig aan te veranderen en het is TS haar keus, en ik denk dat mijn mening wat verschilt van de meeste hier..
Maar het relativeren van "zomaar even kindjes krijgen" vind ik een beetje apart.

danzzz

Re: Leven tussen twee werelden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 13:15

Soms gebeuren er dingen in je leven die je leven overnacht compleet veranderen, en daarmee ook je ideeen voor de toekomst, die zal je dan aan moeten passen net zoals het volgen van ideologen.

Flexibiliteit noemen ze dat ook wel.

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 13:29

Nagini schreef:

Toen verdween ze en was ze opeens zwanger... en krijgt ze steun van huisarts en ouders (die echter helemaal kapot gek op hem waren).

Maar we zijn bij wijze van spreke nog geen 2 weken verder dan het begin dus om nu als meerderheid te jubelen dat ze zo sterk is.. nah.

Maar ik vind ook niet dat er zo gemakkelijk gezegd mort worden dat "niets een droomstart garandeerd/twee ouders wil ook niets zeggen".

Ik denk dat een stabiel koppel (dus niet ts en haar (ex)vriend) na lang overwegen met enige financiele ruimte besluit aan kinderen te beginnen een betere kans op succes is dan iemand die zelf aangeeft emotioneel/mentaal onstabiel te zijn, met geen substantiele eigen financien (want de familie is niet jezelf), die afgekeurd is en niet kan werken (hoe moet dit dan als je uiteindelijk zelfstandig gaat?) En okk nog een mogelijke moeilijke ex heeft vrij pittig is hoor.

Ik bedoel, er is weinig aan te veranderen en het is TS haar keus, en ik denk dat mijn mening wat verschilt van de meeste hier..
Maar het relativeren van "zomaar even kindjes krijgen" vind ik een beetje apart.

Nee hoor, jouw mening wordt waarschijnlijk door meerderen gedeeld. In ieder geval door mij. Jij hebt het lef om het hier neer te zetten en zo wat tegengas te geven. Ik vind dat je het nog heel erg netjes en tactvol hebt neergeschreven. Mijn bewoordingen zouden heel anders geweest zijn en zou me waarschijnlijk een waarschuwing van een mod opgeleverd hebben.

Mijn gevoel over deze plotselinge omslag van ts is niet positief. Vraag me af of alles waar is. Mocht dat zo zijn, dan adviseer ik ts om dringend hulp te zoeken (en niet alleen bij haar ouders en huisarts), want ze slaat elk moment als een blad aan de boom om. Haar eigen mening is ver te zoeken. Haar zelfbeeld moet nodig opgekrikt worden, anders gaat het straks goed fout.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 13:41

[quote="Kwanyin"

Maar ik zou persoonlijk die hengel wel niet uitgooien. Als hij uit zichzelf zegt dat hij recht heeft om zijn kind op te volgen kan je het doen, maar ik zou hem niet zelf laten weten dat hij 'welkom' is.Geen voorstel doen tot hij er zelf mee komt. Ik vraag me ook wel af of hij het wel zou willen, want dat is toch een serieuze bekenning van zijn 'zonden'.[/quote]

Dit bedoel ik, Iris. Tuurlijk kun je niet veel doen, als hij later echt contact/ erkenning wil wbt het kind. Maar laat hem nu niet in alles toe.

Edit: quote verkloot :')

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 14:29

Homiafortuna schreef:
Nagini schreef:

Nee hoor, jouw mening wordt waarschijnlijk door meerderen gedeeld. In ieder geval door mij. Jij hebt het lef om het hier neer te zetten en zo wat tegengas te geven. Ik vind dat je het nog heel erg netjes en tactvol hebt neergeschreven. Mijn bewoordingen zouden heel anders geweest zijn en zou me waarschijnlijk een waarschuwing van een mod opgeleverd hebben.

Mijn gevoel over deze plotselinge omslag van ts is niet positief. Vraag me af of alles waar is. Mocht dat zo zijn, dan adviseer ik ts om dringend hulp te zoeken (en niet alleen bij haar ouders en huisarts), want ze slaat elk moment als een blad aan de boom om. Haar eigen mening is ver te zoeken. Haar zelfbeeld moet nodig opgekrikt worden, anders gaat het straks goed fout.

Precies dit..

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 14:33

vuurneon schreef:
Dat ligt aan de moeder. Als moeder eruit komt als een sterke onafhankelijke vrouw, dan heeft het kind een prachtig voorbeeld.

En het kind moet er dus maar voor zorgen dat dat gebeurt. :( Dat is nou precies wat ik zo zorgelijk vind. Vooral omdat TS er zelf ook in zulke bewoordingen over schrijft. Door de zwangerschap voelt ze zich sterker en nog meer gesteund... Dit kindje zal alles veranderen... Het zal het beste zijn wat haar ooit zal overkomen... Hopelijk is dat zo, maar tussen de regels door proef ik de uiterst naïeve verwachting dat alles vanaf nu alleen maar beter zal gaan. Het krijgen van een kindje is echter niet alleen een prachtige maar ook enorm complicerende gebeurtenis, die het leven van TS nog veel zwaarder en ingewikkelder zal maken. Ik heb het idee dat TS (nog steeds) in sprookjes gelooft en dat is op zich niet erg, maar als dat betekent dat haar nog ongeboren kindje nu al de opdracht heeft om alles voor zijn of haar moeder beter te maken dan vind ik dat ontzettend verdrietig en oneerlijk. Een kindje krijgen is geen oplossing. Moeder moet haar eigen boontjes leren doppen. Niet door haar kindje, maar voor haar kindje.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 14:35

En precies daarom is er hulp aangeboden. Ik vind juist dat TS het goed en grondig aanpakt, juist omdat ze in een moeilijke situatie zit. Huisarts is er al bij betrokken, meerdere instanties staan klaar, haar ouders kunnen helpen. Het had heel veel slechter gekund. Juist in deze situatie is die hulp nodig!

Daarbij denk ik dat ts zich het moeilijk zal kunnen vergeven om wel voor abortus te kiezen, immers liet zij zelf al weten dat zwanger worden moeilijk zou zijn. Met mogelijke complicaties zal het niet beter worden. Als zij denkt met hulp dit aan te kunnen, moet zij dat zeker doen. :j

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 14:37

Ik vind dat het topic nogal een rare wending krijgt. TS is eerst compleet in de ban van Allah en de Islam, ze gaat zich helemaal bekeren en nu is ze zwanger en geen woord meer over Allah en de Islam? Dapper dat je je zo in wil zetten voor je baby TS, maar vind het toch raar dat je eerst helemaal in de ban van je vriend bent en plotseling heeft hij geen invloed meer op je omdat je zwanger bent? En ga je je nu toch nog bekeren en je baby islamitisch opvoeden of hoe zie je het nu allemaal voor je?

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 14:47

_Yasmine_ schreef:
Als zij denkt met hulp dit aan te kunnen, moet zij dat zeker doen. :j

Ik zeg ook niet dat ze het niet moet doen (of dat ze het wel moet doen). Waar ze ook voor kiest, ik hoop dat het de beste keuze voor het kindje zal zijn. Daarom hoop ik dat ze er goed over nadenkt en dat ze zich realiseert dat het oneerlijk is richting haar kindje om te denken dat het krijgen van een kindje ook maar iets oplost. Welke keuze ze ook maakt, het wordt niet makkelijker. Dat betekent dat ze linksom of rechtsom heel wat meer kracht in zichzelf zal moeten aanboren dan ze tot nu toe heeft laten zien.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 14:56

Mazida schreef:
Dapper dat je je zo in wil zetten voor je baby TS, maar vind het toch raar dat je eerst helemaal in de ban van je vriend bent en plotseling heeft hij geen invloed meer op je omdat je zwanger bent?

Ik vind dat helemaal niet zo gek voor iemand die de kracht steeds buiten zichzelf zoekt. Daarom hoop ik dat de hulp die TS krijgt ervoor zorgt dat ze zelf steviger in haar schoenen komt te staan. Bij een slap plantje kun je een stokje steken, maar het zal zelf naar de zon moeten draaien om sterker te worden.

Envoler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-16 15:40

Ik begrijp dat meningen over het kindje uiteenlopend zijn.
Wat voor de ene een goede keuze is hoeft voor de andere niet zo te zijn.

Prima

Ik voel er niks bij dat er hier mensen zijn die denken dat ik een slechte moeder zal zijn die het kind niks kan bieden. En omdat ik toevallig in een ongelijkwaardige relatie terecht ben gekomen betekent niet dat ik psychisch zo verpest ben dat ik niet normaal kan functioneren.
Elk ander persoon kan verliefd worden op die 'verkeerde' man. En ja ik heb inderdaad een ma getroffen uit een andere cultuur en met andere normen en waarden. Als ik het naast die verschillen niet fijn en leuk had was ik nooit bij hem gebleven.
Dat dit voor ieder andere westers persoon ongezond is prima, ik had een keuze gemaakt en ging voor deze man.

Nu is er een kind in het spel waar hij nu niet achter staat. Prima dan maak ik de keuze voor het kind en niet voor de relatie.
Ik krijg hulp van alle hoeken, en dan kunnen mijn ouders het nog zo goed met mijn vriend vinden, ook hun zullen ter alle tijden voor mij en het kind kiezen.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 15:56

je hoeft je niet te verdedigen hoor, ieder weldenkend mens weet dat men van gedachten kan veranderen, sommige doen er heel lang over en wikken en wegen, anderen hakken een knoop door zonder daar nog een halve minuut over na te denken.

Het hele leven bestaat uit keuzes en doelstellingen en het hele leven lang ben je bezig die keuzes te maken en doelstellingen bij te stellen. Op dit moment maak je in mijn ogen de juiste keuzes, met de juiste hulp. Maar dat neemt niet weg dat dit MIJN OGEN zijn, en mijn ogen hebben niks met jouw leven te maken.

Je moet die negativiteit ook niet toelaten in je systeem, is het zeker niet waard. Net zoals je toen koos voor de Islam, kies je nu voor je kind. En misschien vind je binnen Islamitisch Nederland wel een andere genootschap waar jij je bij aan kunt sluiten en toch ook zo verder je ontdekkingsreis kan maken, als dat is wat jij wilt.

Kijk die knul gaattum gewoon niet meer worden, dat moet je echt uit je hoofd zetten, niet goed voor jou, niet goed voor je kind. Ik denk dat de meeste weerstand van mensen hier ook komt omdat iedereen proeft (ik ook) dat de deur nog op een kier staat voor hem. Ik kan mijzelf wel bedenken dat dit komt omdat het gewoon een proces is en je over een week of twee die deur echt wel dicht doet, het heeft even tijd nodig om dat te doen.

Maar als ik die hoeveel hulp je hebt, dan komt dat ook wel goed want ook jouw ouders zullen hem niet meer in jouw leven willen, ook je hulpverleners zullen jou sturen richting een leven zonder hem, het heeft alleen even tijd nodig.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 20:42

Ik denk dat wij als bokt niet (meer) moeten oordelen over of TS er verstandig aan doet om de zwangerschap voort te zetten of niet.
Die meningen zullen toch nooit één en dezelfde richting op gaan op bokt, en aangezien TS al een duidelijke keuze heeft gemaakt, waar ze volgens mij niet meer vanaf wil (en dat is haar volste recht) maakt het haar alleen maar ongelukkig en aan het twijfelen als ze weer negatieve geluiden hoort hier. Dat betekend niet dat je niet kritisch mag zijn en je bedenkingen mag delen. Maar ik denk dat ze die kant van het verhaal zelf ook al heeft afgewogen. Abortus is geen optie, adoptie moet je ook maar kunnen (ikzelf zou het niet eens overwegen) en voor haar is er een mogelijkheid om het kindje op te voeden. Dan is dat haar doel en dat is dat wat haar verantwoordelijkheid wordt. daar kun je het mee eens zijn of niet, maar ZIJ moet haar kindje opvoeden. Ja, ze moet sterk zijn en een zeer goed voorbeeld neerzetten voor haar kind. Want wat een kind ziet, doet hij na is het meestal. Ja ze is beter af zonder deze kerel. Ja ze moet zich verdiepen in hoe de vader (en zijn familie) omgaan met zoiets en wat hij daarin van plan is, maar ze moet altijd haar kind beschermen. Dus als ze dat kan doen door vader niet te erkennen en steun van bepaalde instanties in te schakelen dan is dat wat ze moet doen. Ja er komt een leeftijd dat het kind wil weten waar het vandaan komt, maar geloof me, als TS een goede moeder is, en er 100% voor haar kind is, dan lijdt een kind er helemaal niks mee om maar door 1 ouder te worden opgevoed. Versterkt de band zelfs. Ik ben het levende bewijs.

Ts heeft hulp ingeschakeld, geeft vader (en familie) de kans om nu aan te geven hoe de situatie gaat worden, geeft aan geen intieme relatie meer met vader te willen, maar geeft ook nergens aan dat vader absoluut niks met kind te maken mag hebben.

Als zij ervoor kiest om dit te doen, en alle verantwoordelijkheden te dragen, dan gaat het haar lukken denk ik.
En nogmaals, ZIJ moet dit doen, niet wij. Haar keuze.
Ja wij mogen kritisch zijn en haar laten inzien wat ze zegt en benoemt hier.
Maar de argumenten die hier worden aangedragen heeft ze vast en zeker al overdacht. Ik denk niet dat abortus nog een optie is voor TS.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 20:49

Wanneer TS de vader vertelt dat ze het kindje houd zal hij sowieso niets meer met haar te maken willen hebben. Hij heeft iets gedaan wat niet mag, namelijk seks voor het huwelijk en ook nog met een "ongelovige". Ik vind het wel jammer dat ts zwanger is, dit is een zo groot iets dat het voor haar haar hele leven zal veranderen. Had haar zo graag een gewone jeugd met uitgaan, vrienden en vriendinnen gegund en op de een of andere manier voelt het als of die galbak toch nog voor elkaar krijgt wat hem eerder niet gelukt is. Maar top dat je voor het kind kiest. Ik wens je een onbezorgde zwangerschap toe, ver weg van die achterbakse kl**tzak.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 20:59

RoyceMack schreef:
Ik denk dat wij als bokt niet (meer) moeten oordelen over of TS er verstandig aan doet om de zwangerschap voort te zetten of niet.

Dit.

Ook ik vind TS vrij snel "switchen", maar ken TS niet persoonlijk en kan/mag dan ook geen oordeel vellen.

Ze heeft hulp en ondersteuning nodig vanuit de eigen omgeving. Ouders, familie, huisarts, maatschappelijk werk, wellicht een jurist die meer kan vertellen en adviseren inzake de rechten van de vader (erkenning kind).

Wij kunnen haar alleen maar succes wensen met haar keuze!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 21:04

Hoeveel van de mensen die hier oordelen dat ze te snel switcht van het een naar een totaal andere mening, is zelf zwanger geweest? En heeft meegemaakt wat alleen al het idee dat er een baby in je buik groeit, met een mens kan doen?
Daar ben ik wel benieuwd naar.

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 21:08

Er bestaat ook nog een kans dat de man in kwestie terugkeert...ik ken een meisje dat zwanger raakte van een islamistisch jongen..de moeder van de jongen was er fel op tegen.totdat het meisje zwanger raakte en het kindje geboren werd.daarna heeft ze hen met open armen ontvangen.en nu is het kindje het lievelings kleinkind.of hij nou een klootzak is of niet..ts houdt van hem.

Er zitten zoveel "happy ends" aan dit verhaal,tijd zal het leren.
Heel veel sterkte ts!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 21:11

Nagini schreef:

Aan wie?? Aan bokt?? En waarom :?

Ben je echt serieus?

TS's leven, haar keus.

Overigens heb ik ook een kind gekregen, was enorm stabiel mentaal, heb alles op orde financieel en een goed huwelijk.
En ik kan het ook niet zelf := heb heel veel hulp. Maar mijn baby komt niks te kort :)