Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
marleen_usar schreef:Waarom zo druk maken, het is hun keus. Maakt dan toch niet uit wat de rede is? Er zijn ergere dingen om je druk om te maken.
De ts weet ook de rede niet, is het dan zo erg om wat later te gaan.
danzzz schreef:Goedemorgen, zit uw panty knel?Als je dat bij mij zou doen kom je er nooit meer in, ongeacht wat dan ook. Dan gaat die deur dicht en gaat ook nooit, nooit meer open.
Ik vind dit echt ronduit asociaal, wie ben jij dan wel niet om te bepalen dat jij hun huwelijksdag anders wil dan hun willen en dan ook nog eens contact opnemen met de locatie om te verifiëren of het verhaal waar is. Heel bijzonder. Ze hebben je laten weten dat je op de dag niet welkom ben, en als jij altijd zo reageert dan kan ik dat nog begrijpen ook denk ik
Salsa schreef:Toch vraag ik me af of er hetzelfde gereageerd zou worden als de TS de bruid in het verhaal zou zijn. Ik denk dat we dan hele andere reacties hadden gehad.
Stel de bruid zou daarin stellen dat ze totaal niks met een vriendin van vriend van vriend heeft en ze op budget zit en van bruidegom hoeft het ook niet zo. Volgens mij scandeert de helft dan jouw bruiloft dus jij beslist
(Overigens wil ik daarmee niet TS aanhalen als voorbeeld maar vind sommige reacties bijna schokkend dat de vriend van TS min of meer 15 haar vriendschap moet laten varen voor zijn vriendin. Goede vriendschap is imo net zo te koesteren als een goede relatie. Daar moet je als partner niet tussen moeten willen staan. Niet dat dit TS dit doet maar de reacties hier.)
Huertecilla schreef:Hoppa en zo wordt er totaal wat anders van gemaakt.
De niet haar vrienden nodigen haar wel uit voor het algemende deel met partner maar niet voor het deel voor intieme vrienden.
Lees nergens iets over een bus.
Er de liefde/loyaliteit van de vriend aan koppelen is imo laakbare inmenging in zijn beslissingsvrijheid. Indien mijn partner zoiets zou opgooien gooit ze zichzelf ermee op als zijnde kleingeestig, misgunnend en wraakzuchtig.
Mijn rijmende (dus het is zo) motto;
'Van valse wijven
moet je verre blijven.'
zou dan ingaan.
Tieneke schreef:Salsa schreef:Toch vraag ik me af of er hetzelfde gereageerd zou worden als de TS de bruid in het verhaal zou zijn. Ik denk dat we dan hele andere reacties hadden gehad.
Stel de bruid zou daarin stellen dat ze totaal niks met een vriendin van vriend van vriend heeft en ze op budget zit en van bruidegom hoeft het ook niet zo. Volgens mij scandeert de helft dan jouw bruiloft dus jij beslist
(Overigens wil ik daarmee niet TS aanhalen als voorbeeld maar vind sommige reacties bijna schokkend dat de vriend van TS min of meer 15 haar vriendschap moet laten varen voor zijn vriendin. Goede vriendschap is imo net zo te koesteren als een goede relatie. Daar moet je als partner niet tussen moeten willen staan. Niet dat dit TS dit doet maar de reacties hier.)
Dan zou niemand aanraden de situatie aan te pakken zoals gebeurd is, daar ben ik wel zeker van.
Er zou op zijn minst geopperd worden om dit persoonlijk aan te raden. Bovendien gaat het niet om een vriend van de vriend, het gaat voor zo ver we weten over zijn beste vriend.
En idd wat je zegt van vriendschap, maar dat komt van twee kanten. Je gaat je vriendschap met je beste vriend toch niet op het spel zetten door diens partner uit te sluiten? Dan vraag ik me toch af wat die vriendschap waard is.
danzzz schreef:ElineS schreef:Wow... op de bal spelen, niet op de man. Is nergens voor nodig om zo'n opmerking te maken.
Daarnaast, ben ik het zeer met oneens, maar ik heb dat al een paar keer uitgelegd, dus ik blijf kort.
Het gaat niet om de partner van bijvoorbeeld een collega. Het gaat om de partner van de beste vriend van de bruidegom. Dat is niet normaal om dat zo te doen. Kan het nog wel hun speciale dag zijn, maar bruiloft of niet, niets geeft je het recht zo onbeschoft te zijn. Ze krijgen er geen vrijbrief voor want het is hun dag. Ze zijn niet de koning en koningin waar je maar voor elke gril moet buigen. TS heeft groot gelijk. Maar wat dat betreft wind ze zich er eigenlijk helemaal niet zoveel over op, maar sommige bokkers, zoals jijzelf, blijkbaar wel. Internet anonimiteit geeft ook geen vrijbrief om onbeschoft te zijn.
Onbeschoft, echt? Ik vind het onbeschoft dat ts de lokatie belt om te vragen of er echt geen tafel bij kan, dat is pas onbeschoft.
En ik ben absoluut van mening dat niemand behalve het bruidspaar zelf bepaald hoe hun dag eruit ziet en met wie ze welk deel willen vieren. Dat het rot is voor TS dag ze haar er niet bij willen hebben, daar kan ik begrip voor opbrengen want dat is ook niet leuk maar om daar een heel drama van te maken en dan ook nog het bruidspaar op het matje te roepen om vervolgens hun verhaal te checken bij de lokatie is gewoon te bizar voor woorden en getuigt van een enorm ego die vreselijk op enorm lange tenen getrapt is.
Het draait hier alleen maar om ego, wantrouwen en kinderlijk gejengel. Er speelt een ex mee en bladibladibla dat gaat ook een heel eigen leven leiden maar bottom line is dat als je relatie gewoon goed is en je gunt beide elkaar een leven dan is heel die ex niet interessant. Blijkbaar is de relatie niet zo secuur en zit daar misschien de angel voor TS.
Maar hoe dan ook het bruidspaar hoeft niet eens verantwoording af te leggen over het hoe en waarom TS niet gewenst is op de dag en als TS dan meent dat ze alsnog een statement moet maken door te zeggen dat vriendje dan ook niet moet gaan of iets in die strekking, dan is dat een "boehoehoee ik krijg mijn zin niet" statement.
Het is HUN dag, HUN feest, Hun huwelijk en HUN bepalen. Het is leuk als je erbij mag zijn, maar als je er niet bij mag zijn heb je dat gewoon te respecteren
Yvette81 schreef:Toen mijn vriendin ging trouwen mocht het vriendinnengroepje er de hele dag bij zijn als bruidsmeisje. De mannen kwamen 's avonds pas.
We hebben er niet eens bij stil gestaan dat de dames en heren apart waren uitgenodigd. Het leek logisch. Wij zijn het vriendinnenclubje al sinds de brugklas. Overdag was voor familie en intimi. Dus de mannen kwamen pas op de feestavond.
Ik snap je probleem niet.
meggiemeg schreef:Toen ik nog tijd had om trouwfoto's te maken en de bijbehorende albums kwam de vraag vaker voor om een bepaalde foto met en zonder iemand erbij te maken, puur omdat men verwachte dat de relatie geen stand bleef houden en die persoon niet zo geliefd was, dan kon er de andere foto voor in de plaats in het album als de relatie over was, en ja het is redelijk vaak voor gekomen dat de vraag daarna kwam om een andere foto er voor in de plaats te doen die toen was gemaakt door mij.
Goof schreef:meggiemeg schreef:Vraag me af hoe het bruidspaar straks de foto's gaan verklaren als iedereen het album wil zien. Goh waarom is hij alleen? Hij woont toch samen? Waarom is zijn vriendin er niet bij?
Goede reden om iemand wel uit te nodigen ja, stel dat je foto's niet perfect zijn![]()
![]()
Hilarisch dat dit topic al 28 pagina's voort duurt, geweldig.
Salsa schreef:Toch vraag ik me af of er hetzelfde gereageerd zou worden als de TS de bruid in het verhaal zou zijn. Ik denk dat we dan hele andere reacties hadden gehad.
Askja schreef:Citaat:zit uw panty knel?