Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 18:31

Maar in dit geval is dus duidelijk dat ts niet geaccepteerd word als partner van iemand die wel de hele dag uitgenodigd word. En dat komt hard aan wanneer je in de jaren er voor veel samen hebt gedaan met het desbetreffende bruidspaar en dan ga je ook denken, waarom??? En had het duidelijk gemaakt, ik vind dit gewoon een smerige streek van mevr de Bruid. Maar ts, misschien ga jij ook nog eens trouwen }>

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 18:32

Waarom zo druk maken, het is hun keus. Maakt dan toch niet uit wat de rede is? Er zijn ergere dingen om je druk om te maken.

De ts weet ook de rede niet, is het dan zo erg om wat later te gaan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 18:34

marleen_usar schreef:
Waarom zo druk maken, het is hun keus. Maakt dan toch niet uit wat de rede is? Er zijn ergere dingen om je druk om te maken.

De ts weet ook de rede niet, is het dan zo erg om wat later te gaan.

Ts is ook niet op haar achterhoofd gevallen, de anderen uit de vriendengroep mogen wel komen ,zij is de enigste die niet overdag er bij mag zijn.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 18:35

Toch vraag ik me af of er hetzelfde gereageerd zou worden als de TS de bruid in het verhaal zou zijn. Ik denk dat we dan hele andere reacties hadden gehad.

Stel de bruid zou daarin stellen dat ze totaal niks met een vriendin van vriend van vriend heeft en ze op budget zit en van bruidegom hoeft het ook niet zo. Volgens mij scandeert de helft dan jouw bruiloft dus jij beslist

(Overigens wil ik daarmee niet TS aanhalen als voorbeeld maar vind sommige reacties bijna schokkend dat de vriend van TS min of meer 15 haar vriendschap moet laten varen voor zijn vriendin. Goede vriendschap is imo net zo te koesteren als een goede relatie. Daar moet je als partner niet tussen moeten willen staan. Niet dat dit TS dit doet maar de reacties hier.)
Laatst bijgewerkt door Salsa op 19-07-16 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 18:36

danzzz schreef:
Als je dat bij mij zou doen kom je er nooit meer in, ongeacht wat dan ook. Dan gaat die deur dicht en gaat ook nooit, nooit meer open.

Ik vind dit echt ronduit asociaal, wie ben jij dan wel niet om te bepalen dat jij hun huwelijksdag anders wil dan hun willen en dan ook nog eens contact opnemen met de locatie om te verifiëren of het verhaal waar is. Heel bijzonder. Ze hebben je laten weten dat je op de dag niet welkom ben, en als jij altijd zo reageert dan kan ik dat nog begrijpen ook denk ik
Goedemorgen, zit uw panty knel?

Wat een ronduit belachelijke en daarnaast bijzonder misplaatst bericht. Je hebt duidelijk niet het hele topic gelezen, pikt er wat zaken uit en weet deze zo te verdraaien dat TS opeens de boeman is van alles. Chapeau.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 18:38

antje_vip schreef:
danzzz schreef:
precies waarom zou er een drama van maken als je niet uitgenodigd bent voor een deel van een huwelijksdag.

Je begrijpt de context niet.

leg de context eens uit dan?

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 18:39

Citaat:
zit uw panty knel?
_O-

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 18:40

Ik vind het belachelijk. Je accepteert de vriendin van je beste vriend of niet maar dan kan je dat toch ook zeggen?

Hier zou het niet gewaardeerd worden in ieder geval en ik denk dat ik of helemaal niet zou gaan of mijn vriend alleen de avond.

Ik zou niet ergens heen willen waar ik me eigenlijk niet welkom voel.

Succes ts!

Palmera

Ailill schreef:
Goedemorgen, zit uw panty knel?

:')

Tieneke

Salsa schreef:
Toch vraag ik me af of er hetzelfde gereageerd zou worden als de TS de bruid in het verhaal zou zijn. Ik denk dat we dan hele andere reacties hadden gehad.

Stel de bruid zou daarin stellen dat ze totaal niks met een vriendin van vriend van vriend heeft en ze op budget zit en van bruidegom hoeft het ook niet zo. Volgens mij scandeert de helft dan jouw bruiloft dus jij beslist

(Overigens wil ik daarmee niet TS aanhalen als voorbeeld maar vind sommige reacties bijna schokkend dat de vriend van TS min of meer 15 haar vriendschap moet laten varen voor zijn vriendin. Goede vriendschap is imo net zo te koesteren als een goede relatie. Daar moet je als partner niet tussen moeten willen staan. Niet dat dit TS dit doet maar de reacties hier.)

Dan zou niemand aanraden de situatie aan te pakken zoals gebeurd is, daar ben ik wel zeker van.
Er zou op zijn minst geopperd worden om dit persoonlijk aan te raden. Bovendien gaat het niet om een vriend van de vriend, het gaat voor zo ver we weten over zijn beste vriend.
En idd wat je zegt van vriendschap, maar dat komt van twee kanten. Je gaat je vriendschap met je beste vriend toch niet op het spel zetten door diens partner uit te sluiten? Dan vraag ik me toch af wat die vriendschap waard is.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 18:42

Huertecilla schreef:
Hoppa en zo wordt er totaal wat anders van gemaakt.

De niet haar vrienden nodigen haar wel uit voor het algemende deel met partner maar niet voor het deel voor intieme vrienden.
Lees nergens iets over een bus.

Er de liefde/loyaliteit van de vriend aan koppelen is imo laakbare inmenging in zijn beslissingsvrijheid. Indien mijn partner zoiets zou opgooien gooit ze zichzelf ermee op als zijnde kleingeestig, misgunnend en wraakzuchtig.
Mijn rijmende (dus het is zo) motto;
'Van valse wijven
moet je verre blijven.'

zou dan ingaan.

TS schrijft dat haar vriend helemaal zelf moet weten wat hij doet en ze zich daar ook niet in mengt, ik lees op geen enkel punt dat ze vindt dat hij niet moet gaan. Wat haar kwetst, is dat letterlijk haar hele vriendengroep is uitgenodigd, behalve zijzelf. Ook wordt er, naar het schijnt, een smoes over verzonnen door het echtpaar. Ik snap best dat het kwetsend is voor haar. Dat je denkt tot een vriendengroep te behoren, maar dat dan letterlijk iedereen wordt uitgenodigd behalve jij. Ik zou me ontzettend naar, verdrietig en buitengesloten voelen (of het bij wijze van nou een bruiloft, verjaardag of vakantie zou zijn, maakt echt niks uit).

Ik ben benieuwd naar de kant van het verhaal van het echtpaar, wat hun beweegredenen zijn.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 18:48

Tieneke schreef:
Salsa schreef:

Dan zou niemand aanraden de situatie aan te pakken zoals gebeurd is, daar ben ik wel zeker van.
Er zou op zijn minst geopperd worden om dit persoonlijk aan te raden. Bovendien gaat het niet om een vriend van de vriend, het gaat voor zo ver we weten over zijn beste vriend.
En idd wat je zegt van vriendschap, maar dat komt van twee kanten. Je gaat je vriendschap met je beste vriend toch niet op het spel zetten door diens partner uit te sluiten? Dan vraag ik me toch af wat die vriendschap waard is.

Misschien niet precies zo maar weet wel dat veel mensen het splitsen van een stel ineens geen punt meer vinden. Verhaal heeft altijd twee kanten en het is net hoe het verteld wordt. Misschien zou de bruid dit goed kunnen onderbouwen (terecht of niet) Begrijp me goed ik vind dit ook niet netjes maar dat er zo veel mensen extra olie op het vuur zouden gooien zou niet mijn keuze zijn. Ik ben dan liever de volwassenen vd stellen en praat het uit en laat mijn vriend zijn relatie met zijn vriend hierin als eerste prioriteit. Bij sommige reacties hier kan je er bijna vanuit gaan dat het einde vriendschap wordt. Als jij schopt schop ik harder. Dat idee.

Gelukkig pakt TS het niet zo aan.

Avelienvd

Re: Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 18:53

succes straks bij het gesprek iig TS

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 18:57

Wanneer een en ander van te voren persoonlijk was uitgelegd, was het een heel andere situatie dan nu dat 'stiekeme' gedoe met 2 kaarten.
Ik vind vooral dat laatste iets wat je niet kunt maken naar een "beste" vriend toe.
Als je vriendschap je wat waard is heb je ook de ballen om die vriend zelf van te voren persoonlijk te vertellen dat zijn meisje niet zo geliefd is.

Ook als een bruid to be op bokt deze situatie in een topic had voorgelegd, had ik aangeraden om haar man in spe dit van te voren te laten bespreken met zijn beste vriend.

Dit is nl absoluut niet respectvol naar je vriend toe, zonder wat te zeggen zijn partner buitensluiten in een bestaande vriendengroep.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 19:21

Als de bruid hier reageerde?
Als die bruid zei over een vriend van...meisje niet zo bekend...plaatsgebrek... ja dan zeg ik inderdaad je moet keuzes maken.

Maar als die bruid hetzelfde verhaal vertelt als hier: wel degelijk goed bekend, vaak meegeweest op uitjes, nieuwjaar verschillende malen samen gevierd, de vriendin van een van de beste vrienden...en oh ja, we nodigen van die hele vriendengroep wel iédereen samen uit, behalve haar. En hoe doen we dat? Niet door persoonlijk even te bellen en het uit te leggen, maar gewoon koudweg 2 kaarten en je begrijpt de boodschap wel.

Nee ik zou niet anders gereageerd hebben als een bokker deze specifieke situatie voorlegde. Dan zeg ik gewoon, ofwel zeg je op voorhand dat je de minst populaire van de groep bent en dus afvalt, ofwel sluit je niemand uit.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 19:40

danzzz schreef:
ElineS schreef:
Wow... op de bal spelen, niet op de man. Is nergens voor nodig om zo'n opmerking te maken.

Daarnaast, ben ik het zeer met oneens, maar ik heb dat al een paar keer uitgelegd, dus ik blijf kort.

Het gaat niet om de partner van bijvoorbeeld een collega. Het gaat om de partner van de beste vriend van de bruidegom. Dat is niet normaal om dat zo te doen. Kan het nog wel hun speciale dag zijn, maar bruiloft of niet, niets geeft je het recht zo onbeschoft te zijn. Ze krijgen er geen vrijbrief voor want het is hun dag. Ze zijn niet de koning en koningin waar je maar voor elke gril moet buigen. TS heeft groot gelijk. Maar wat dat betreft wind ze zich er eigenlijk helemaal niet zoveel over op, maar sommige bokkers, zoals jijzelf, blijkbaar wel. Internet anonimiteit geeft ook geen vrijbrief om onbeschoft te zijn.

Onbeschoft, echt? Ik vind het onbeschoft dat ts de lokatie belt om te vragen of er echt geen tafel bij kan, dat is pas onbeschoft.
En ik ben absoluut van mening dat niemand behalve het bruidspaar zelf bepaald hoe hun dag eruit ziet en met wie ze welk deel willen vieren. Dat het rot is voor TS dag ze haar er niet bij willen hebben, daar kan ik begrip voor opbrengen want dat is ook niet leuk maar om daar een heel drama van te maken en dan ook nog het bruidspaar op het matje te roepen om vervolgens hun verhaal te checken bij de lokatie is gewoon te bizar voor woorden en getuigt van een enorm ego die vreselijk op enorm lange tenen getrapt is.

Het draait hier alleen maar om ego, wantrouwen en kinderlijk gejengel. Er speelt een ex mee en bladibladibla dat gaat ook een heel eigen leven leiden maar bottom line is dat als je relatie gewoon goed is en je gunt beide elkaar een leven dan is heel die ex niet interessant. Blijkbaar is de relatie niet zo secuur en zit daar misschien de angel voor TS.

Maar hoe dan ook het bruidspaar hoeft niet eens verantwoording af te leggen over het hoe en waarom TS niet gewenst is op de dag en als TS dan meent dat ze alsnog een statement moet maken door te zeggen dat vriendje dan ook niet moet gaan of iets in die strekking, dan is dat een "boehoehoee ik krijg mijn zin niet" statement.

Het is HUN dag, HUN feest, Hun huwelijk en HUN bepalen. Het is leuk als je erbij mag zijn, maar als je er niet bij mag zijn heb je dat gewoon te respecteren

Wat wind je je op. Je presenteert jouw mening als een feit, maar bovenstaande is wat JIJ vind en wat jij vind is niet de enige waarheid. Ik vind het dus anders, vele anderen vinden het anders. Maar dat is niet erg, dat is waarvoor je het topic heeft geopend. TS vroeg advies en meningen, die heeft ze gekregen en wat ze ermee doet en wat ze er uiteindelijk zelf van vind is haar zaak. Maar mensen hier denken het recht te hebben TS, die ze niet kennen, voor te schrijven hoe ze zich moet gedragen naar het bruidspaar toe, die ook niemand hier behalve TS kent. Maar op 1 of andere manier denken bokkers dat zo snel iemand een topic opent ze voor die persoon kunnen bepalen wat doen. Iets wat niet gaat gebeuren, dus waarom je je zo opwind.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 19:44

Yvette81 schreef:
Toen mijn vriendin ging trouwen mocht het vriendinnengroepje er de hele dag bij zijn als bruidsmeisje. De mannen kwamen 's avonds pas.
We hebben er niet eens bij stil gestaan dat de dames en heren apart waren uitgenodigd. Het leek logisch. Wij zijn het vriendinnenclubje al sinds de brugklas. Overdag was voor familie en intimi. Dus de mannen kwamen pas op de feestavond.
Ik snap je probleem niet.

Nee, meen je dat nou???

In jouw geval is het weer heel anders: voor iedereen zelfde, dus alle mannen savonds en de dames de hele dat en dat is heel anders. Voor iedereen gelijk, dan zou ik het ook niet heel erg raar vinden.

Maar bij TS is zij de enigste en het is en blijft erg raar en absoluut niet leuk!!!

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 19:53

meggiemeg schreef:
Toen ik nog tijd had om trouwfoto's te maken en de bijbehorende albums kwam de vraag vaker voor om een bepaalde foto met en zonder iemand erbij te maken, puur omdat men verwachte dat de relatie geen stand bleef houden en die persoon niet zo geliefd was, dan kon er de andere foto voor in de plaats in het album als de relatie over was, en ja het is redelijk vaak voor gekomen dat de vraag daarna kwam om een andere foto er voor in de plaats te doen die toen was gemaakt door mij.

Haha geschiedvervalsing

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 20:14

Ik lees de hele tijd al mee en ben wel benieuwd hoe het gesprek is afgelopen....

Persoonlijk zou ik vriend een hele fijne dag wensen en zelf helemaal niet meer gaan.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 20:17

Goof schreef:
meggiemeg schreef:
Vraag me af hoe het bruidspaar straks de foto's gaan verklaren als iedereen het album wil zien. Goh waarom is hij alleen? Hij woont toch samen? Waarom is zijn vriendin er niet bij?

Goede reden om iemand wel uit te nodigen ja, stel dat je foto's niet perfect zijn :') :')

Hilarisch dat dit topic al 28 pagina's voort duurt, geweldig.

Je moet ze de kost geven Goof.
Heb eens een stel gehad, zij wilde dit ze wilde dat, geen foto's van de daggasten, planning gemaakt, dag ervoor wordt de locatie omgegooid, half uur enkele reis rijden waar geen tijd meer voor was, toch ergens in kunnen persen door erop te hameren dat ze dan 's morgens eerder moest gaan beginnen, tijdens de fotoshoot totaal niets willen behalve alleen maar staan want anders kon haar jurk vies worden, tassen vol met kleden bij me maar goed, dan ineens bedenken dat je toch je daggasten wel op de foto wilt. Alles liep daardoor gigantisch uit, ook nog verwachten dat de afgesproken prijs gelijk bleef (met een uitloop van enkele uren, meer foto's en dus meer kosten) en dan vervolgens verbolgen zijn dat veel foto's op elkaar leken omdat de houding van haar zo vaak hetzelfde was, dan wordt je toch lichtelijk pissed off kan ik je zeggen. Heb haar toen toch even de waarheid gezegd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 20:24

Salsa schreef:

Tja, dan kun je het ook omdraaien, ik vind namelijk dat het bruidspaar op deze wijze niet die vriendschap koestert. Dit kan, ook al komt het allemaal goed, zeker tussen de vriend van ts en de beste vriend, de bruidegom in komen te staan in de toekomst. Je accepteerd mij wel maar mijn partner blijkbaar niet, want zo lijkt het wel. Mijn man heeft ook een groep beste vrienden, sommige partners vind ik erg leuk, anderen ietsie minder, zo zullen ze ook over mij denken. Geen probleem, we laten elkaar in ieders waarde en maken bij belangrijke gebeurtenissen zeker geen onderscheid.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 20:29

The suspense is killing me, heb je hem al gesproken TS?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 21:04

Komt dit echt uit de lucht vallen,dus dat je niet mee mag overdag? Of is er wat voor gevallen?

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 21:13

Askja schreef:
Citaat:
zit uw panty knel?
_O-

Ja dat dus :') :') geniaal!! Ik kom momenteel eigenlijk speciaal hiervoor ff uit mijn meeleeshoek... Kan niet wachten om die een keer live in te zetten _O- ~~}>

Ontopic: ik zou persoonlijk gewoon niet gaan. Niet perse vanwege de manier van uitnodigen maar meer omdat dit een moment zou zijn waarop ik mezelf zou afvragen of ik er wel echt bij zou willen zijn. Daarnaast zou ik er vanaf dit moment ook geen minuut energie meer insteken (ook niet op verjaardagen enzo) en gewoon even afwachten wat vriendje doet. Kan me ergens voorstellen dat het wat rot voelt als hij besluit wel te gaan, maar dan zou ik zelf lekker een verwen-dag voor mezelf inlassen... hij een fijne dag dan ik toch ook :D
Als ik in zijn schoenen stond ging ik denk ik overdag (maar dat komt omdat ik sowieso niet zoveel heb met feesten) en 's avonds lekker op tijd naar huis en evt met m'n lief iets gezelligs doen...

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 21:15

Wennii schreef:
Ja dat dus :') :') geniaal!! Ik kom momenteel eigenlijk speciaal hiervoor ff uit mijn meeleeshoek... Kan niet wachten om die een keer live in te zetten _O- ~~}>

Zou ik niet doen, werd me niet in dank afgenomen -O- -O-