Picasso schreef:Nee ik kan me er wel iets bij voorstellen, maar dan in alle openheid... niet in het geniep, niet als één van de partijen niet op de hoogte is. Maar of dat in dit geval nog wel verstandig is, lijkt me niet... En inderdaad het liefst van te voren dit soort scenario's doorspreken. Weten kan je niet alles van te voren, maar het is wel iets om over na te denken. Heb gezien (was weliswaar nog jong) wat het kan doen met een relatie als je er bovenop zit. Er zullen heus een hoop zieken zijn die enorm egoïstisch en vervelende patiënten zijn en imo is er ook nog een verschil tussen iets als dementie/hersenbeschadiging dan iemand die nog bij zijn/haar volle verstand is. Daarnaast nogmaals: een zieke is niet meteen waardeloos, zo'n periode kan ook nog heel waardevol zijn in een relatie. Natuurlijk trekt het een wissel op een relatie, zeker als iemand gaat sterven. En natuurlijk wil een partner zijn ei kwijt, maar vrienden, familie, sport, supportgroepen zijn ook een uitlaatklep. Ik kan me voorstellen dat het voor een patiënt moeilijk is als die uitlaatklep een andere liefde is. En nogmaals: als dat in alle openheid (liefst van te voren) is besproken, dan is er ook nog niks aan de hand... Iemand voor een voldongen feit stellen als hij ziek is, is vervelender. Ik vind het lastig, leer veel in dit topic, maar heb er nog steeds moeite mee. En laat me dan inderdaad maar een moraalridder zijn in dit geval, ik zou het moeilijk vinden om verliefd te worden als mijn partner ziek zou zijn. Mijn vader kon en wilde dit ook niet toen mijn moeder ziek was. Zou het ook moeilijk vinden als mijn partner ervoor zou kiezen om tijdens mijn ziekte er een liefdesrelatie naast te hebben. Verbieden kan je niemand iets, maar zou het heel moeilijk vinden.
Goed verwoord Picasso