Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 22:25

Seltje schreef:
Pff ik moet een paar bijna-nieuwe petrie-dressuurlaarzen te koop zetten, waren nieuw 450 euro, zie ik dat ze 2de hands bijna allemaal onder de 100 euro gaan, dat vind ik wel heel weinig, dan laat ik ze liever in de kast staan in de hoop dat ik ooit genoeg af val om er terug in te kunnen.

Niet verkopen hoor! Ik had ook petries aan laten meten en toen behoorlijk wat kilo's aangekomen. Ze pasten echt niet meer.
Bij een zadelmaker heb ik ze laten verbouwen. Ze hebben er netjes een rits met elastiek aan de zijkanten ertussen gezet.
Was zelf iets meer dan 50 euro kwijt voor de verbouwing, maar geen seconde spijt van!!!
Want bij de voet was hij gewoon nog goed, alleen mijn dikke kuiten pasten niet meer. Op het breedste punt is zo'n 5 cm elastiek ertussen gezet.

_mexx_lady_

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 09:09

Zou ze dan ook niet verkopen! Sonde om ze voor zo weinig weg te doen.

Wie weet wat mensen allemaal met mijn bankrekening kunnen als ze mijn bankaccount kennen?
Of kunnen ze et mijn rekeningnummer alleen niks?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 09:10

Seltje schreef:
Pff ik moet een paar bijna-nieuwe petrie-dressuurlaarzen te koop zetten, waren nieuw 450 euro, zie ik dat ze 2de hands bijna allemaal onder de 100 euro gaan, dat vind ik wel heel weinig, dan laat ik ze liever in de kast staan in de hoop dat ik ooit genoeg af val om er terug in te kunnen.

Ze zijn idd goedkoop te vinden, ik heb ze gescoord voor 30,- en nog hele mooie ook :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 09:13

Goh, iemand reageerde op 1 van mijn advertentie's, dus ik heb gevraagd of ze het wil laten verzenden. Krijg ik terug 'ik kom op woensdag tussen 5 en 6, als ik eerder kan dan mail ik wel even'. Uh, wie zegt dat het mij ook uit komt op dat moment? :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 09:22

Das wel een beetje raar ja..

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 10:24

[***] schreef:
Goh, iemand reageerde op 1 van mijn advertentie's, dus ik heb gevraagd of ze het wil laten verzenden. Krijg ik terug 'ik kom op woensdag tussen 5 en 6, als ik eerder kan dan mail ik wel even'. Uh, wie zegt dat het mij ook uit komt op dat moment? :?

Herkenbaar :')
Want iedereen is toch om "etenstijd" thuis? :Y)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 10:35

Sanniejtjuh schreef:
[***] schreef:

das best een vreemde aanname idd...
ik ben haast nooit voor 6 uur thuis!

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 10:57

Seltje schreef:
Zwarte met een rits schuinvoor, zijn echt maar 5 keer gedragen... Zo spijtig, want ik vind ze echt prachtig, maar ze passen niet.

Mijn nieuwe (3x gedragen) petrie ankys heb ik al 3 jaar steeds op mp, facebook en boktmarkt staan. Krijg ik hooguit biedingen van 25 euro op. Ze zijn echt hagel nieuw dus iets meer dan dat wil ik er wel voor hebben. Ik vind het vreemd dat de biedingen zo laag zijn.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 11:25

Vind ik eigenlijk iik vreemd. Ze worden misschien wel vaak aangeboden maar als je de waarde van de laars kent en kijkt naar de staat van de laars zouden ze toch wel kunnen bedenken dat ze met 30 euro niet toekomen

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 11:28

Precies. Voor dat geld heb je een goede rubberen laars..

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 11:56

_mexx_lady_ schreef:
Vind ik eigenlijk iik vreemd. Ze worden misschien wel vaak aangeboden maar als je de waarde van de laars kent en kijkt naar de staat van de laars zouden ze toch wel kunnen bedenken dat ze met 30 euro niet toekomen

Zie mijn bovenstaande :j
Het is dus wel mogelijk. Ik heb weliswaar drie maanden lang gebrowsed er voor maar tis t wel waard geweest. Gebruikte laarzen zijn een moeilijk iets....
Voeten, pasvorm, hygiëne ect...beetje als bh's vergelijk ik het maar :+

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 11:57

Ik heb een theorie boek en cd rom voor auto erop staan
Kreeg gister laat een bericht van iemand die interesse heeft en heb gestuurt dat het prima was wat ze wou bieden...
Ik mijn gegevens gestuurt. Nu ineens niks meer gehoord.. Ze wou 25 euro incl verzendkosten maar heb net even een bericht gestuurt dat ik ook de 4 euro verzendkosten wil.. Het is een gloednieuw boek en Cd rom en wil er gewoon zelf 25 euro aan over houden

Ik heb toevallig nog een geintresseerd iemand en heb aan die gene beloofd wat te laten horen als ik van nr 1 niks hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 12:08

Shilady, je hebt gisteravond laat wat gehoord. Het is krapaan 12 uur geleden, ik denk dat sommige mensen op zondag meer doen dan alleen hun mail checken.. ;)

Hier weer het een en ander gekocht op marktplaats :') zal van de week wel binnen komen denk ik :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 12:37

Sanniejtjuh schreef:
[***] schreef:

Tsja :') , woensdag is het ook nog Koningsdag, dus logisch dat mensen dan ook nog plannen hebben om lekker een dagje weg te gaan, of uit eten o.i.d. lijkt mij.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 13:38

Misschien heeft ze je wel verwisseld met iemand anders? ;) heb ik ook eens gehad haha, die was echt zo, kom ik kippen halen dan??

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 13:45

Flowerbomb schreef:
Seltje schreef:
Zwarte met een rits schuinvoor, zijn echt maar 5 keer gedragen... Zo spijtig, want ik vind ze echt prachtig, maar ze passen niet.

Mijn nieuwe (3x gedragen) petrie ankys heb ik al 3 jaar steeds op mp, facebook en boktmarkt staan. Krijg ik hooguit biedingen van 25 euro op. Ze zijn echt hagel nieuw dus iets meer dan dat wil ik er wel voor hebben. Ik vind het vreemd dat de biedingen zo laag zijn.

Maar wat zou je er dan voor willen hebben?
Ik zou dat in je advertentie vermelden. Ik heb je advertentie op de boktmarkt bekeken en daarin vallen mij 2 dingen op. Je zegt nooit gebruikt en vervolgens zeg je hoog uit 5x.. 5x gebruikt is gewoon gebruikt. Ik zou hier als 'koper' wel een beetje bedenkingen bij krijgen.

Daarnaast vind ik persoonlijk de nieuwprijs van je laarzen niet absurd hoog, neemt niet weg dat 25 euro erg laag is, maar meer dan 50-75 zou ik er echt niet voor over hebben en ik denk dat veel mensen er zo over denken.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 13:46

shilady schreef:
Ik heb een theorie boek en cd rom voor auto erop staan
Kreeg gister laat een bericht van iemand die interesse heeft en heb gestuurt dat het prima was wat ze wou bieden...
Ik mijn gegevens gestuurt. Nu ineens niks meer gehoord.. Ze wou 25 euro incl verzendkosten maar heb net even een bericht gestuurt dat ik ook de 4 euro verzendkosten wil.. Het is een gloednieuw boek en Cd rom en wil er gewoon zelf 25 euro aan over houden

Ik heb toevallig nog een geintresseerd iemand en heb aan die gene beloofd wat te laten horen als ik van nr 1 niks hoor

Niet iedereen zit 24/7 op internet of telefoon. Ik zoi echter nog wat geduld hebbem hoor!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 14:20

Dat zeg ik ook niet ;)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 14:23

Heb antwoord terug van nummer 1 en ze gaat verder kijken
prima!

Nu kijken wat nummer 2 doet
die vroeg of ik vandaag tijd had

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 15:14

roxiie schreef:
Flowerbomb schreef:

Maar wat zou je er dan voor willen hebben?
Ik zou dat in je advertentie vermelden. Ik heb je advertentie op de boktmarkt bekeken en daarin vallen mij 2 dingen op. Je zegt nooit gebruikt en vervolgens zeg je hoog uit 5x.. 5x gebruikt is gewoon gebruikt. Ik zou hier als 'koper' wel een beetje bedenkingen bij krijgen.

Daarnaast vind ik persoonlijk de nieuwprijs van je laarzen niet absurd hoog, neemt niet weg dat 25 euro erg laag is, maar meer dan 50-75 zou ik er echt niet voor over hebben en ik denk dat veel mensen er zo over denken.
Rond de 100 euro of iets daar onder zou ik niet gek vinden. Ik heb de laarzen een paar keer gedragen om te passen ik zie dat inderdaad als nieuw en niet als gedragen of gebruikte laarzen. Een schoen in een schoenenwinkel zal vaker gepast zijn ;) Om eerlijk te zijn heb ik er dus bij staan dat ik ze een paar keer gedragen heb :) Eerder heb ik er ook een vraagprijs bij gehad maar ook dat werkte niet vandaar dat die nu weer weggehaald is.
Bedankt voor je tips :D

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 18:06

Ik heb zelf een paar jaar geleden petries gekocht voor 60 euro (gloednieuw, nooit gebruikt) en daarmee heb ik zelf denk ik 10 tot 12 keer mee gereden. Daarna tijdje in mijn kast laten staan en toen paste ik ze niet meer. Heb ze toen weer op marktplaats gezet en verkocht voor 75 euro :D

Dus ik vind 25 euro wel erg weinig. Kan me voorstellen dat je ze daarvoor niet weg doet, maar 100 euro is denk ik wel aan de hoge kant. Ik zou rekenen op max 90 euro.

Tip: poets ze op met wat nat of olie o.i.d waarvan ze mooi gaan glimmen, dan foto's maken met witte achtergrond (liefst de vloer ook). Dan vallen ze namelijk heel erg op. Ook een foto maken van de zolen, daaraan kunnen ze zien dat de laarzen inderdaad heel nieuw zijn.
In je tekst zou ik niet zeggen 5x gedragen maar paar keer aangehad om te passen. Dat klinkt toch net wat anders, want als ik zie staan 5 keer gedragen denk ik ook dat je ermee op stal hebt rondgelopen enzo.

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 19:19

Dank voor de tips!

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 22:56

Hier de laatste tijd best veel gekocht via mp, waaronder broeken, een shirt en een paar all stars. Tot nu toe altijd netjes contact gehad en de aankopen verliepen prima.

Een familielid van mij had minder geluk, wilde een wandelwagen voor ons aanschaffen en zodra die verkoper door had dat het hier een oma betrof die iets kado wilde doen gooide ze er nog even snel 75 e bij.Want "haar vriend vond toch dat ze er te weinig voor had gevraagd" Waarschijnlijk onder het mom van "wandelwagen is al beloofd aan iemand dus deze koper durft het toch niet meer af te zeggen"

We hebben deze verkoper netjes doch duidelijk laten weten wat we van haar manier van verkopen dachten en zijn voor een andere wandelwagen gegaan waar de communicatie keurig verliep.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 06:52

Ik wil op zoek naar andere laarzen (liefst Petries) maar ik heb geen idee wat voor maat ik heb..

Kom er niet uit bij mijn de niro's (staat geen kuitmaat in behalve XL, dus daar heb k vrij weinig aan)

Enige optie die ik me kan bedenken is naar paardenwinkel en er daar achter komen maar das ook banketstaaf. (Zonde van de tijd voor die meiden)

:P

Of zit hier toevallig iemand die de cijfers wel.snapt??

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 07:01

S_en_Z schreef:
Ik wil op zoek naar andere laarzen (liefst Petries) maar ik heb geen idee wat voor maat ik heb..

Kom er niet uit bij mijn de niro's (staat geen kuitmaat in behalve XL, dus daar heb k vrij weinig aan)

Enige optie die ik me kan bedenken is naar paardenwinkel en er daar achter komen maar das ook banketstaaf. (Zonde van de tijd voor die meiden)

:P

Of zit hier toevallig iemand die de cijfers wel.snapt??

Je kan even in het maattabel van DeNiro kijken:

https://www.google.nl/search?q=maattabe ... kQ_AUIBigB

En anders een DeNiro verkoper mailen met je vraag, als je er niet uit komt. Zijn er genoeg die je vast even willen helpen :) .