Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Schei toch uit alsjeblieft. Er wordt al meerdere keren aangeboden om te komen kijken op een melkveehouderij, maar niemand die daar op ingaat. Nee want we blijven liever hangen in het sielugh. Broccoli schreef:Er valt gewoon geen enkele discussie met jullie te voeren en ik heb daar ook helemaal geen zin in.
De kalfjes zijn vreselijk zielig en hebben een bar slecht leven. Wij zijn dierenbeulen.Schei toch uit alsjeblieft. Er wordt al meerdere keren aangeboden om te komen kijken op een melkveehouderij, maar niemand die daar op ingaat. Nee want we blijven liever hangen in het sielugh.
evelienn28 schreef:Kan me wel voorstellen dat idealen niet financieel haalbaar zijn, alles kost natuurlijk geld.
Ik ben wel echt voorstander dat dieren naar buiten kunnen, heel af en toe zie ik hier wel eens varkens buiten dat vind ik zo mooi, maar je ziet het bijna nooit helaas.
Als ik die fotos van die kuikens zie krijg ik echt rillingen.
Heb wel eens gezien dat ze echt op de lopenband selecteren en dat de haantjes dan in zo'n versnipperaar gingen .. weet niet of dat eigenlijk nog steeds gebeurt?
Ze gaan ermee om alsof ze al dood zijn...
Hoe ze dan nog wel eieren willen produceren is maar de vraag, maar goed. Ik heb al gelezen over technologie waarmee je alleen vrouwtjes kunt kweken, zodat de "ongewenste mannetjes" niet geboren hoeven te worden. Alsnog best cru maar goed, beter dan kuikentjes in een versnippermachine.
Broccoli schreef:Ik wil je dan wel eens een filmpje laten zien als wij een kalfje weghalen bij de moeder. Zo sneu is het allemaal niet. Het probleem is dat 'jullie' vermenselijken.
Mallow schreef:Broccoli schreef:Er valt gewoon geen enkele discussie met jullie te voeren en ik heb daar ook helemaal geen zin in.
De kalfjes zijn vreselijk zielig en hebben een bar slecht leven. Wij zijn dierenbeulen.Schei toch uit alsjeblieft. Er wordt al meerdere keren aangeboden om te komen kijken op een melkveehouderij, maar niemand die daar op ingaat. Nee want we blijven liever hangen in het sielugh.
En waarom blijven de boeren hangen in het op de man spelen en lezen wat er helemaal niet gezegd wordt?
Broccoli schreef:Er valt gewoon geen enkele discussie met jullie te voeren en ik heb daar ook helemaal geen zin in.
Broccoli schreef:Omdat 'wij' er onderhand schijtziek van worden ons te moeten verdedigen naar burgers toe.
Bowen schreef:Broccoli schreef:Er valt gewoon geen enkele discussie met jullie te voeren en ik heb daar ook helemaal geen zin in.
Pop, ik heb er gewerkt, wat moet ik dan nog zien wat zo anders is?
Melkvee valt mee, dat wil ik je wel geven, maar dat is maar zo'n klein deel van de veestapel hier.

frisse loopstal, met veel stro. Broccoli schreef:En wat krijgt een kalf te drinken denk je? Cola?
Bowen schreef:Broccoli schreef:En wat krijgt een kalf te drinken denk je? Cola?
Geen moedermelk in ieder geval. Synthetische melk.
De biest krijgen ze wel, daarna kunstmelk.
Er zijn trouwens wel bedrijven die het overschot van melk gebruiken voor de kalveren, maar dan vraag ik me weer af, als je zoveel overschot hebt dat je die melk aan de kalveren voert, waarom dan met zo'n omweg voeren ipv direct van de moeder?
Broccoli schreef:Dat kalf heeft ook geen 30 liter nodig, of denk jij van wel?
Broccoli schreef:Er valt gewoon geen enkele discussie met jullie te voeren en ik heb daar ook helemaal geen zin in.
SandraVerl schreef:TS vroeg wat de realiteit was op een boerderij met slachtdieren, ze vraagt dus puur objectieve verhalen en niet wat jullie mening is over veeboeren, noch een mening over de vleesconsumptie. Iederren is hier ondertussen zo off-topic.
Broccoli schreef:Pop? Ik word 30...
We hebben het nu toch over melkvee? Ik kan niet over andere sectoren praten want daar heb ik geen ervaring mee.